15-11-2024 23:32:52 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
De reisinfo is nog niet bijgewerkt, maar het kaartje is alvast beschikbaar voor de staking maandagochtend.
Laatst bewerkt door Dionysusnu op 15-11-2024 23:33 |
15-11-2024 23:54:25 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Ik denk dat het traject Hvs - Wp inderdaad geel gekleurd had moeten zijn. Voor de regio Apn/Gd mag je er inderdaad van uitgaan dat niet dat is op basis van beperkte keerruimte. Hoewel de dienstregeling op zijn vroegst pas in de nacht van zaterdag op zondag aangepast kan worden, zal ik morgen alvast op een opzetje maken. ;-) Laatst bewerkt door noof op 15-11-2024 23:54 |
16-11-2024 15:14:43 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Ik ga op dit moment een beetje uit dan de volgende aanpassingen, maar gezien het een combinatie van 3 posten is kunnen hier onvolkomen in zitten (want wellicht ontstaan er door deze combinatie nog onmogelijkheden). En let op; dit is op basis van de normale dienstregeling, ik heb eventuele werkzaamheden buiten beschouwing gelaten. 500 opgeheven Ut - Rtd Op het kaartje staat zoals genoemd ook Apn - Ut, maar dit is normaal bij uitval post Rsd i.v.m. omgeleide goederentreinen. I.v.m. de gecombineerde staking met Rtd zullen er op de corridor Rtd - Wd - Ut geen goederentreinen extra rijden, benieuwd hoe men hier mee om gaat.
*Update: 8900 helemaal opgeheven. Vreemde keuze. Laatst bewerkt door noof op 17-11-2024 11:44 |
16-11-2024 18:19:26 | ||
---|---|---|
PeterB18
![]() |
Weet iemand wat er gaat gebeuren met European Sleeper uit Praag? Ik zit daar morgenavond in. |
![]() |
advertentie |
16-11-2024 19:40:40 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Voor de European Sleeper is nu nog geen alternatieve dienstregeling te vinden, maar als deze gebruik wil maken van de overgang bij Rsd zal deze in Hlm een paar uur aan de kant gehaald moeten lijkt mij zo. Asd is de v 06:31 en dan is de staking al begonnen. Hlm is D om ±06:45, denk dat als deze een pad van +120 gaat rijden er, dan vertrekt deze om 08:45 uit Hlm en rijdt deze daarna zonder problemen het gebied door waar dan de staking al klaar is. Edit: dit meldt European Sleeper er zelf over: Laatst bewerkt door stefanvw14 op 16-11-2024 19:42 |
16-11-2024 20:17:45 2 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
zet fantasiehoed op Of via Maastricht de grens over. trekt fantasiesokken aan Of zelfs bij Weert een diesellok erachter zetten, naar Antwerpen trekken, en daar weer door met de 186 de goede kant op.
|
16-11-2024 20:23:12 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Dit soort ideeën klinken mij als dit is bedacht in een kroeg :). |
16-11-2024 20:53:18 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Je kunt natuurlijk ook Amsterdam overslaan. Is vaker gebeurd tijdens werkzaamheden. Vanaf Amersfoort over Utrecht en Den Bosch richting het zuiden kan prima. |
16-11-2024 20:59:42 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Richting het zuiden kan ja, maar je komt niet verder dan Gz tot post Rsd weer aan het werk gaat. Alleen sta je dan wel dichterbij Rsd waardoor je met minder vertraging de grens over gaat dan wanneer je bij Hlm de staking afwacht. |
16-11-2024 21:07:19 | ||
---|---|---|
PeterB18
![]() |
Opzich sta je dan niemand in de weg, want drgl wordt toch pas na 9u opgestart. |
16-11-2024 21:22:33 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Niet sinds de wissels verwijderd zijn, om de 6600 in Gz te laten keren zal men om en om via beide sporen moeten rijden. En afhankelijk van hoeveel goederentreinen in de wacht gezet moeten worden kan het zijn dat er op Tbge ook geen plek meer is. |
16-11-2024 21:38:11 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
De 6600 kan in theorie kort keren en met +4 richting Ht terug, dan past het wel op 1 spoor. |
17-11-2024 15:46:22 1 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Laatst bewerkt door martijn op 17-11-2024 15:47 |
17-11-2024 17:02:38 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
En rijdt slechts tot Vise. Vreemde plek om de rit te beëindigen. |
17-11-2024 17:15:37 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Dat is omdat de reisinfo meer niet aan kan, rijdt door naar Brussel Zuid en volgens bronnen is er geen 186 beschikbaar. Trein zou in Nederland met een TCS 101000 rijden en in België met dubbeltractie reeks 27 |
17-11-2024 17:22:01 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De NS reisplanner toont nu toch de 500 en 600 tussen Gd en Ut, waar eerder alle IC's op opgeheven leken te staan. Treinposities toont ze op de vertrekstaat nog altijd als opgeheven maar als je doorklikt zijn ze toch aangegeven als rijdend. |
17-11-2024 17:35:49 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Enkele toevoegingen aan de lijst van noof:
Laatst bewerkt door Dionysusnu op 17-11-2024 18:08 |
17-11-2024 17:37:51 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
waarbij de lokwissel dus in Maastricht zal moeten plaatsvinden. |
17-11-2024 17:58:30 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
En die 27'ers zullen de 2707 en 2731 van Certus wel zijn? |
17-11-2024 18:03:17 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Vermoedelijk krijgt deze trein in België een andere treinnummer waardoor het systeem denkt dat Vise het eindpunt is.
Volgens GBTF L40: Grens tot Froidmont L40A: Froidmont tot Y. Val-Benoit L37: Liège-Guillemins L36: vanaf Liège-Guillemins tot Y Molenbeek L36N: vanaf Y Molenbeek tot Schaarbeek L0/2: Brussel-Noord - Brussel-Zuid Losse Rit L50C: Brussel-Zuid - Liedekerke L50: Liedekerke - Denderleeuw Laatst bewerkt door seinhuis op 17-11-2024 18:53 |
17-11-2024 18:03:55 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Vrijdag was het door de defecte 186 een enkele 27 (2731), enig idee waarom het er nu 2 zullen zijn? |
17-11-2024 18:19:31 1 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Vanaf Luik-G omhoog naar Ans is een flinke helling, dan is een 2e lok wel nodig. |
17-11-2024 18:28:23 | ||
---|---|---|
PeterB18
![]() |
ben benieuwd wat mij trekt . Leek toch echt een TRAXX. |
17-11-2024 20:53:23 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Als ie in Nederland met een 1700 rijdt en in België met een Reeks 27, dan is de kans groot dat er in Duitsland een BR101 voorstaat. |
17-11-2024 20:53:41 | ||
---|---|---|
PeterB18
![]() |
Update: we staan defect te Bad Schandau, we naderen de +60. iemand miss meer info? Edit: vertrokken om 20:56 Laatst bewerkt door PeterB18 op 17-11-2024 20:59 |
17-11-2024 21:02:51 | ||
---|---|---|
TCSFan
![]() |
Helemaal niet defect, maar een geplande locwissel van Vectron op 101 in 29 minuten (overgave uit CZ +28). Laatst bewerkt door TCSFan op 17-11-2024 21:04 |
17-11-2024 22:32:51 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Ok duidelijk. |
18-11-2024 04:37:03 | ||
---|---|---|
JHS2013
![]() |
|
18-11-2024 06:13:30 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Ook als het 12 rijtuigen zijn? 'Vroeger' kregen reizigerstreinen met 1 loc daar standaard opdruk. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
18-11-2024 06:19:30 | ||
---|---|---|
PeterB18
![]() |
Een goedemorgen vanuit ES 452. We hebben dv verlaten met +63. Ik update rit gedurende de reis. Zelf stap ik in ehv uit.
Edit: Amersfoort met +67 verlaten om 06:55 Edit 2: achterop hangt een TRAXX van Lineas Laatst bewerkt door PeterB18 op 18-11-2024 07:11 |
18-11-2024 06:40:40 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
7414 met 8 bakken VIRM (9450+9553), gezien vanuit de 7317 tussen bij het binnenrijden te Ut. |
18-11-2024 07:14:17 | ||
---|---|---|
JHS2013
![]() |
jawel ook dat lukt wel. En het zijn er ook maar 9. Met tweede loc is het wel makkelijker uiteraard |
18-11-2024 07:15:05 | ||
---|---|---|
PeterB18
![]() |
en een zware lok achterop |
18-11-2024 07:59:39 1 | ||
---|---|---|
JHS2013
![]() |
jawel ook dat lukt wel. En het zijn er ook maar 9. Met tweede loc is het wel makkelijker uiteraard |
18-11-2024 08:09:30 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Weet iemand wat er oorzaak is van de seinstoring tussen Amf en Hde? |
18-11-2024 08:14:39 | ||
---|---|---|
Svh
![]() |
De Nightjet uit Wenen en Innsbruck, de 420/40490 heeft bij Nürnberg weer eens dik 5 uur vertraging opgelopen. Zou tegen 15:00 in Utrecht aan moeten komen, mocht hij niet meer vertraging oplopen. |
18-11-2024 08:28:43 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Hoe dan? |
18-11-2024 08:50:22 1 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Wel heel toevallig dat daar afgelopen weekend werkzaamheden waren.... |
18-11-2024 09:02:48 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Storing zit denk ik in spoor HG, want de treinen rijden links van Nijkerk naar Amersfoort. De 5800 rijdt wel over spoor HF vanaf Avat. |
18-11-2024 09:38:12 | ||
---|---|---|
Ryanprogam
![]() |
Vanwege de stakingen** rijdt trein 3724 met 3 stellen virm4 om genoeg materieel in een keer over te brengen voor de omloop vanaf ddr de rest van de dag En vanuit Brabant, trein 6625 met 3 stellen flirt3 om de drukte van Ddr te vervoeren Zelfs de 6631 en 6638 rijden met 3 bakken flirt3 Laatst bewerkt door Ryanprogam op 18-11-2024 09:42 |
18-11-2024 09:45:04 | ||
---|---|---|
Kyan
![]() |
In nederland heeft de ES gereden met voorop de TCS 101002 en achterop de (vermoedelijk dan defecte) 186 291. In Mt is voorlopig nog geen belgische tractie te bekennen. |
18-11-2024 10:11:36 | ||
---|---|---|
Kyan
![]() |
Zojuist is de belgische tractie binnen komen rollen, Certus 2707 en 2731 |
18-11-2024 10:11:39 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
|
18-11-2024 10:20:18 | ||
---|---|---|
wissel
![]() |
ProRail webcamera Groningen, 09:33: DBC 6400 met groen vlak op de zijkant van de cabine LLT over spoor 8 richting Gerp. Het lijkt er op dat er vanochtend wagens naar Dz gebracht zijn. Ik meende dat dat op maandagen normaal juist in omgekeerde richting is ? |
18-11-2024 10:33:55 | ||
---|---|---|
Ryanprogam
![]() |
Dus de lineas 186 182 en 291 zijn defect of? Laatst bewerkt door Ryanprogam op 18-11-2024 10:34 |
18-11-2024 10:44:39 | ||
---|---|---|
Kyan
![]() |
Inmiddels is de ES met +116 vertrokken uit Mt |
18-11-2024 11:14:52 | ||
---|---|---|
Gydo
![]() |
Die zijn beide defect ja. |
18-11-2024 11:55:02 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Nu moet men op je plaatsing tijd uitgaan. |
18-11-2024 12:15:13 | ||
---|---|---|
niek45
![]() |
Hd 12:14 ICNG 3211 testrit ri Zwolle, ev |
18-11-2024 12:16:47 | ||
---|---|---|
Ryanprogam
![]() |
Ddzd 12:12 LTE 186 942 attracktive forces met Volle frenkendorf wolfurt shuttle ri Zlw |
18-11-2024 13:51:34 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Was het met de kennis van nu misschien toch best handig geweest als er van de NMBS een paar HLE's 11.8 bewaard waren gebleven.... |
18-11-2024 15:31:52 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
In de reisinformatie van treinposities staat nu al dat de 403 met +120 gaat vertrekken vanaf Asd. Is dat een beetje kip-ei verhaal van de zwaar vertraagde 420 van vandaag? |
18-11-2024 15:52:52 1 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Neen. Het materieel van trein 402 keert als trein 403, echter zal deze trein twee uur later van het Amsterdam Westhaven Opstelterrein vertrekken. |
18-11-2024 16:03:09 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Alleen heb ik in het verleden wel eens gelezen dat personeel van de 420 met de 403 meegaat vandaar kip-ei verhaal. |
![]() |
advertentie |
18-11-2024 16:19:29 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Het ei is de vertraging van de 420, maar wat zou dan de kip zijn? Als in: hoe zou de 403 de vertraging van de 420 veroorzaken? |
18-11-2024 19:10:51 | ||
---|---|---|
tieske05
![]() |
|
18-11-2024 21:44:21 | ||
---|---|---|
aaron2
![]() |
Een aantal Oostenrijkse personeelsleden van de 420, gaat de avond erop aan de slag op de 403. Dezelfde constructie geldt voor de 402/421. Laatst bewerkt door aaron2 op 18-11-2024 22:14 |
18-11-2024 22:02:24 | ||
---|---|---|
Svh
![]() |
Rond 19:50 kwam er een ik geloof db6400 met een behoorlijk lange sleep aan wagons met militaire voertuigen van Wijhe richting Zl Laatst bewerkt door Svh op 18-11-2024 22:04 |
18-11-2024 23:35:10 | ||
---|---|---|
marvinkok
![]() |
6416 met sleep Laadsen en trucks van Almelo via t harde (kopmaken) naar Onnen en dan met kopmaken in Ws naar Eem. |
18-11-2024 23:57:50 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Rsd 22u40: aankomst LNS 186 456 + Certus 2731 + ES 453 rg Praag. De 186 456 heeft de trein opgehaald bij het inrijsein. Na aankomst eerst de 186 456 eraf, daarna de 2731 gevolgd door de 186 456 weer ervoor. Om 23u15 was er nog niet vertrokken. Niet veel later alsnog want kwam om 00u10 aan in Rtd. En om 02u13 langs Utzl rg Ut-Ah-Dv(ge)-Bh. Laatst bewerkt door rolandrail op 19-11-2024 02:20 |
19-11-2024 00:53:16 | ||
---|---|---|
maarten83
![]() |
Vanmiddag zag ik bij Alstom in de Waalhaven een ICNG staan met een remwagen ervoor. |
19-11-2024 08:58:35 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
|
19-11-2024 08:59:49 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Edit: het lijkt erop dat Sjoerd het antwoord al gaf. Laatst bewerkt door ToH op 19-11-2024 09:00 |
19-11-2024 10:23:43 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Hm, ik zit er wel van te kijken. De trein reed hier 's nachts zeker? Er van uit gaande dat er daardoor ruimte in de treindienst is: Op station Zuidbroek liggen wel wissels om om te lopen. Spoor 3 is tussen de wissels ongeveer 615 m lang. Maar sein 8 en sein 28 staan ruim voor de wissels, tussen de seinen zit maar 390 m. Ik weet niet of je de trein daar voorbij kan parkeren en dan met geel knipper de loc omlopen? Op Ws heb je 630 m tussen de seinen, dat is wel handiger. Als je een rangeerder bij je hebt, kan je misschien op Onnen omlopen, geduwd naar Waterhuizen rijden, dan naar Groningen rijden? Scheelt wel wat kilometers. Ik weet alleen niet of het veel tijd zou schelen. |
19-11-2024 12:59:00 | ||
---|---|---|
wadloper
![]() |
In het verleden wel vaker voorgekomen dat men via Waterhuizen en Zuidbroek moest kopmaken zodat de voertuigen in de goede richting kwamen te staan. Het is zelfs voorgekomen dat de beladen militaire trein net aan was gekomen in de Eemshaven en dat men er toen achter kwam dat de voertuigen verkeerd stonden en het hele circus weer retour Onnen ging om vervolgens later nogmaals naar de Eemshaven te rijden. |