Opvallende dingen 18 november
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2024
15-11-2024 23:32:52
Dionysusnu
Dionysusnu

De reisinfo is nog niet bijgewerkt, maar het kaartje is alvast beschikbaar voor de staking maandagochtend.
Opvallend:

  • De 6300 rijdt tot Hillegom, keren gaat denk ik via Lisse?
  • Tussen Weesp en Hilversum rijdt er minder, maar dit lijkt mij slechts over de 5700 te gaan die door de werkzaamheden op Shl alleen Hvs-Ut rijdt.
  • Tussen Alphen en Utrecht en tussen Gouda en Utrecht rijden minder treinen; Ik neem aan uitdunning van de IC-diensten die toch rustiger zullen zijn, en/of niet passen met allemaal keren.


Laatst bewerkt door Dionysusnu op 15-11-2024 23:33
 

15-11-2024 23:54:25
noof
noof

Ik denk dat het traject Hvs - Wp inderdaad geel gekleurd had moeten zijn.

Voor de regio Apn/Gd mag je er inderdaad van uitgaan dat niet dat is op basis van beperkte keerruimte. Hoewel de dienstregeling op zijn vroegst pas in de nacht van zaterdag op zondag aangepast kan worden, zal ik morgen alvast op een opzetje maken. ;-)



Laatst bewerkt door noof op 15-11-2024 23:54
 

16-11-2024 15:14:43
noof
noof

Ik ga op dit moment een beetje uit dan de volgende aanpassingen, maar gezien het een combinatie van 3 posten is kunnen hier onvolkomen in zitten (want wellicht ontstaan er door deze combinatie nog onmogelijkheden). En let op; dit is op basis van de normale dienstregeling, ik heb eventuele werkzaamheden buiten beschouwing gelaten.

500 opgeheven Ut - Rtd
600 opgeheven Ut - Rtd
700 opgeheven Asdz - Gvc
900 opgeheven Asd - Bd
1000 volledig opgeheven
1100 opgeheven Gvc - Tb
(1)1700 opgeheven Ut - Gvc
1800 opgeheven Asdz - Gvc
2000 volledig opgeheven
2100 opgeheven Hlm - Gvc
2200 opgeheven Hlm - Vs
2300 opgeheven Hlm - Vs
2400 opgeheven Alm - Ddr
2500 opgeheven Rsd - Esn
2800 volledig opgeheven
3200 opgeheven Ut - Ddr
3300 opgeheven Ass - Gvc
3600 opgeheven Tb - Rsd
4000 opgeheven Gdg - Rtd
4600 opgeheven Hfd - Ledn
5000 volledig opgeheven
5100 volledig opgeheven
5200 volledig opgeheven
5900 volledig opgeheven
6100 volledig opgeheven
6300 opgeheven Hil - Gvc
6600 opgeheven Ddr - Gz
6800 opgeheven Gd - Gvc (al verwacht ik hier een volledige opheffing)
6900 opgeheven Gd - Gvc
7100 volledig opgeheven
7200 volledig opgeheven
8800 opgeheven Apn - Ledn
8900 volledig opgeheven
9100 opgeheven Asd - Brusz
9200 opgeheven Asd - Brusz
9300 opgeheven Asd - Brusz

Op het kaartje staat zoals genoemd ook Apn - Ut, maar dit is normaal bij uitval post Rsd i.v.m. omgeleide goederentreinen. I.v.m. de gecombineerde staking met Rtd zullen er op de corridor Rtd - Wd - Ut geen goederentreinen extra rijden, benieuwd hoe men hier mee om gaat.

*Update: 8900 helemaal opgeheven. Vreemde keuze.



Laatst bewerkt door noof op 17-11-2024 11:44
 

16-11-2024 18:19:26
PeterB18
PeterB18

Weet iemand wat er gaat gebeuren met European Sleeper uit Praag? Ik zit daar morgenavond in.

 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

16-11-2024 19:40:40
stefanvw14
stefanvw14

Voor de European Sleeper is nu nog geen alternatieve dienstregeling te vinden, maar als deze gebruik wil maken van de overgang bij Rsd zal deze in Hlm een paar uur aan de kant gehaald moeten lijkt mij zo. Asd is de v 06:31 en dan is de staking al begonnen. Hlm is D om ±06:45, denk dat als deze een pad van +120 gaat rijden er, dan vertrekt deze om 08:45 uit Hlm en rijdt deze daarna zonder problemen het gebied door waar dan de staking al klaar is.

Edit: dit meldt European Sleeper er zelf over:
A day before each strike, the exact consequences will be mapped out and passengers who have booked a ticket with us will be informed personally by email and SMS.
Dus je wordt van zelf ingelicht



Laatst bewerkt door stefanvw14 op 16-11-2024 19:42
 

16-11-2024 20:17:45 2
Dionysusnu
Dionysusnu

zet fantasiehoed op

Of via Maastricht de grens over.

trekt fantasiesokken aan

Of zelfs bij Weert een diesellok erachter zetten, naar Antwerpen trekken, en daar weer door met de 186 de goede kant op.

 

16-11-2024 20:23:12
stefanvw14
stefanvw14

Dit soort ideeën klinken mij als dit is bedacht in een kroeg :).
Dit gaat natuurlijk niet gebeuren, want dan komt de trein Asd binnen en moet er worden omgelopen op de beperkte infra van Asd.

 

16-11-2024 20:53:18
treinhobby
treinhobby

Je kunt natuurlijk ook Amsterdam overslaan. Is vaker gebeurd tijdens werkzaamheden.

Vanaf Amersfoort over Utrecht en Den Bosch richting het zuiden kan prima.

 

16-11-2024 20:59:42
michaben
michaben

Richting het zuiden kan ja, maar je komt niet verder dan Gz tot post Rsd weer aan het werk gaat. Alleen sta je dan wel dichterbij Rsd waardoor je met minder vertraging de grens over gaat dan wanneer je bij Hlm de staking afwacht.

 

16-11-2024 21:07:19
PeterB18
PeterB18

Opzich sta je dan niemand in de weg, want drgl wordt toch pas na 9u opgestart.

 

16-11-2024 21:22:33
michaben
michaben

Niet sinds de wissels verwijderd zijn, om de 6600 in Gz te laten keren zal men om en om via beide sporen moeten rijden. En afhankelijk van hoeveel goederentreinen in de wacht gezet moeten worden kan het zijn dat er op Tbge ook geen plek meer is.

 

16-11-2024 21:38:11
Dionysusnu
Dionysusnu

De 6600 kan in theorie kort keren en met +4 richting Ht terug, dan past het wel op 1 spoor.

 

17-11-2024 15:46:22 1
martijn
martijn

Quote
Dionysusnu (16-11-2024 20:17:45):


zet fantasiehoed op

Of via Maastricht de grens over.

trekt fantasiesokken aan

Of zelfs bij Weert een diesellok erachter zetten, naar Antwerpen trekken, en daar weer door met de 186 de goede kant op.



Uw gebeden zijn verhoord, hij gaat inderdaad bij Maastricht de grens over.



Laatst bewerkt door martijn op 17-11-2024 15:47
 

17-11-2024 17:02:38
anton_
anton_

En rijdt slechts tot Vise. Vreemde plek om de rit te beëindigen.

 

17-11-2024 17:15:37
geert
geert

Dat is omdat de reisinfo meer niet aan kan, rijdt door naar Brussel Zuid en volgens bronnen is er geen 186 beschikbaar. Trein zou in Nederland met een TCS 101000 rijden en in België met dubbeltractie reeks 27

 

17-11-2024 17:22:01
michaben
michaben

De NS reisplanner toont nu toch de 500 en 600 tussen Gd en Ut, waar eerder alle IC's op opgeheven leken te staan. Treinposities toont ze op de vertrekstaat nog altijd als opgeheven maar als je doorklikt zijn ze toch aangegeven als rijdend.

 

17-11-2024 17:35:49
Dionysusnu
Dionysusnu

Enkele toevoegingen aan de lijst van noof:

  • De (1)1600 zou door de werkzaamheden Shl naar Gvc rijden, maar is nu opgeheven Gvc-Hvs. Dus ook op Hvs-Dvd-Shl minder treinen dan verwacht.
  • De 2400 rijdt wel Alm-Asdz; Het deel Asdz-Ddr was al opgeheven door de werkzaamheden Shl.
  • De 3200 rijdt helemaal niet; Dit was al zo vanwege werkzaamheden Shl.
  • De 3700 is opgeheven Shl-Ddr; Deze vervangt de 3500 de hele dag, ik neem aan ook door werkzaamheden Shl.
  • De 4000 rijdt wel Gdg-Gd.
  • De 4600 zou door de werkzaamheden Shl doorrijden op Ledn-Gvc, maar is uiteraard ook daar opgeheven.


Laatst bewerkt door Dionysusnu op 17-11-2024 18:08
 

17-11-2024 17:37:51
treinhobby
treinhobby

Quote
geert (17-11-2024 17:15:37):


Dat is omdat de reisinfo meer niet aan kan, rijdt door naar Brussel Zuid en volgens bronnen is er geen 186 beschikbaar. Trein zou in Nederland met een TCS 101000 rijden en in België met dubbeltractie reeks 27


waarbij de lokwissel dus in Maastricht zal moeten plaatsvinden.

 

17-11-2024 17:58:30
BVisser
BVisser

En die 27'ers zullen de 2707 en 2731 van Certus wel zijn?

 

17-11-2024 18:03:17
seinhuis
seinhuis

Quote
anton_ (17-11-2024 17:02:38):


En rijdt slechts tot Vise. Vreemde plek om de rit te beëindigen.



Volgens www.europeansleeper.eu rijdt de trein naar Bruxelles-Midi. (Stop in Utrecht 06:09 06:13 en Eindhoven (07:10 07:12)

Vermoedelijk krijgt deze trein in België een andere treinnummer waardoor het systeem denkt dat Vise het eindpunt is.

Volgens GBTF

L40: Grens tot Froidmont

L40A: Froidmont tot Y. Val-Benoit

L37: Liège-Guillemins

L36: vanaf Liège-Guillemins tot Y Molenbeek

L36N: vanaf Y Molenbeek tot Schaarbeek

L0/2: Brussel-Noord - Brussel-Zuid

Losse Rit

L50C: Brussel-Zuid - Liedekerke

L50: Liedekerke - Denderleeuw



Laatst bewerkt door seinhuis op 17-11-2024 18:53
 

17-11-2024 18:03:55
Dionysusnu
Dionysusnu

Vrijdag was het door de defecte 186 een enkele 27 (2731), enig idee waarom het er nu 2 zullen zijn?

 

17-11-2024 18:19:31 1
cuneo56
cuneo56

Vanaf Luik-G omhoog naar Ans is een flinke helling, dan is een 2e lok wel nodig.

 

17-11-2024 18:28:23
PeterB18
PeterB18

Quote
geert (17-11-2024 17:15:37):


Dat is omdat de reisinfo meer niet aan kan, rijdt door naar Brussel Zuid en volgens bronnen is er geen 186 beschikbaar. Trein zou in Nederland met een TCS 101000 rijden en in België met dubbeltractie reeks 27


ben benieuwd wat mij trekt .

Leek toch echt een TRAXX.

 

17-11-2024 20:53:23
thom
thom

Als ie in Nederland met een 1700 rijdt en in België met een Reeks 27, dan is de kans groot dat er in Duitsland een BR101 voorstaat.

 

17-11-2024 20:53:41
PeterB18
PeterB18

Quote
PeterB18 (17-11-2024 18:28:23):


Quote
geert (17-11-2024 17:15:37):


Dat is omdat de reisinfo meer niet aan kan, rijdt door naar Brussel Zuid en volgens bronnen is er geen 186 beschikbaar. Trein zou in Nederland met een TCS 101000 rijden en in België met dubbeltractie reeks 27


ben benieuwd wat mij trekt .

Leek toch echt een TRAUpd


Update: we staan defect te Bad Schandau, we naderen de +60.

iemand miss meer info?

Edit: vertrokken om 20:56



Laatst bewerkt door PeterB18 op 17-11-2024 20:59
 

17-11-2024 21:02:51
TCSFan
TCSFan

Helemaal niet defect, maar een geplande locwissel van Vectron op 101 in 29 minuten (overgave uit CZ +28).



Laatst bewerkt door TCSFan op 17-11-2024 21:04
 

17-11-2024 22:32:51
anton_
anton_

Quote
geert (17-11-2024 17:15:37):


Dat is omdat de reisinfo meer niet aan kan, rijdt door naar Brussel Zuid en volgens bronnen is er geen 186 beschikbaar. Trein zou in Nederland met een TCS 101000 rijden en in België met dubbeltractie reeks 27


Ok duidelijk.

 

18-11-2024 04:37:03
JHS2013
JHS2013

Quote
cuneo56 (17-11-2024 18:19:31):


Vanaf Luik-G omhoog naar Ans is een flinke helling, dan is een 2e lok wel nodig.



Nee hoor, met één loc redt je dat ook makkelijk met dat treingewicht. Maar met twee rijden is gewoon leuker.

 

18-11-2024 06:13:30
BVisser
BVisser

Ook als het 12 rijtuigen zijn? 'Vroeger' kregen reizigerstreinen met 1 loc daar standaard opdruk.

 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


18-11-2024 06:19:30
PeterB18
PeterB18

Een goedemorgen vanuit ES 452.

We hebben dv verlaten met +63.

Ik update rit gedurende de reis.

Zelf stap ik in ehv uit.

Edit: Amersfoort met +67 verlaten om 06:55

Edit 2: achterop hangt een TRAXX van Lineas



Laatst bewerkt door PeterB18 op 18-11-2024 07:11
 

18-11-2024 06:40:40
noof
noof

7414 met 8 bakken VIRM (9450+9553), gezien vanuit de 7317 tussen bij het binnenrijden te Ut.

 

18-11-2024 07:14:17
JHS2013
JHS2013

Quote
BVisser (18-11-2024 06:13:30):


Ook als het 12 rijtuigen zijn? 'Vroeger' kregen reizigerstreinen met 1 loc daar standaard opdruk.

jawel ook dat lukt wel. En het zijn er ook maar 9. Met tweede loc is het wel makkelijker uiteraard

 

18-11-2024 07:15:05
PeterB18
PeterB18

Quote
JHS2013 (18-11-2024 07:14:17):


Quote
BVisser (18-11-2024 06:13:30):


Ook als het 12 rijtuigen zijn? 'Vroeger' kregen reizigerstreinen met 1 loc daar standaard opdruk.

jawel ook dat lukt wel. En het zijn er ook maar 9. Met tweede loc is het wel makkelijker uiteraard


en een zware lok achterop

 

18-11-2024 07:59:39 1
JHS2013
JHS2013

Quote
BVisser (18-11-2024 06:13:30):


Ook als het 12 rijtuigen zijn? 'Vroeger' kregen reizigerstreinen met 1 loc daar standaard opdruk.

jawel ook dat lukt wel. En het zijn er ook maar 9. Met tweede loc is het wel makkelijker uiteraard

 

18-11-2024 08:09:30
stefanvw14
stefanvw14

Weet iemand wat er oorzaak is van de seinstoring tussen Amf en Hde?

 

18-11-2024 08:14:39
Svh
Svh

De Nightjet uit Wenen en Innsbruck, de 420/40490 heeft bij Nürnberg weer eens dik 5 uur vertraging opgelopen. Zou tegen 15:00 in Utrecht aan moeten komen, mocht hij niet meer vertraging oplopen.

 

18-11-2024 08:28:43
bacr
bacr

Hoe dan?

 

18-11-2024 08:50:22 1
Muizeneus
Muizeneus

Quote
stefanvw14 (18-11-2024 08:09:30):


Weet iemand wat er oorzaak is van de seinstoring tussen Amf en Hde?


Wel heel toevallig dat daar afgelopen weekend werkzaamheden waren....

 

18-11-2024 09:02:48
Dionysusnu
Dionysusnu

Storing zit denk ik in spoor HG, want de treinen rijden links van Nijkerk naar Amersfoort. De 5800 rijdt wel over spoor HF vanaf Avat.

 

18-11-2024 09:38:12
Ryanprogam
Ryanprogam

Vanwege de stakingen** rijdt trein 3724 met 3 stellen virm4 om genoeg materieel in een keer over te brengen voor de omloop vanaf ddr de rest van de dag

En vanuit Brabant, trein 6625 met 3 stellen flirt3 om de drukte van Ddr te vervoeren

Zelfs de 6631 en 6638 rijden met 3 bakken flirt3



Laatst bewerkt door Ryanprogam op 18-11-2024 09:42
 

18-11-2024 09:45:04
Kyan
Kyan

In nederland heeft de ES gereden met voorop de TCS 101002 en achterop de (vermoedelijk dan defecte) 186 291. In Mt is voorlopig nog geen belgische tractie te bekennen.

 

18-11-2024 10:11:36
Kyan
Kyan

Zojuist is de belgische tractie binnen komen rollen, Certus 2707 en 2731

 

18-11-2024 10:11:39
martijn
martijn

Quote
Dionysusnu (18-11-2024 09:02:48):


Storing zit denk ik in spoor HG, want de treinen rijden links van Nijkerk naar Amersfoort. De 5800 rijdt wel over spoor HF vanaf Avat.



ProRail meldt een spoorstaafbreuk

 

18-11-2024 10:20:18
wissel
wissel

ProRail webcamera Groningen, 09:33: DBC 6400 met groen vlak op de zijkant van de cabine LLT over spoor 8 richting Gerp. Het lijkt er op dat er vanochtend wagens naar Dz gebracht zijn. Ik meende dat dat op maandagen normaal juist in omgekeerde richting is ?

 

18-11-2024 10:33:55
Ryanprogam
Ryanprogam

Dus de lineas 186 182 en 291 zijn defect of?



Laatst bewerkt door Ryanprogam op 18-11-2024 10:34
 

18-11-2024 10:44:39
Kyan
Kyan

Inmiddels is de ES met +116 vertrokken uit Mt

 

18-11-2024 11:14:52
Gydo
Gydo

Quote
Ryanprogam (18-11-2024 10:33:55):


Dus de lineas 186 182 en 291 zijn defect of?


Die zijn beide defect ja.

 

18-11-2024 11:55:02
john2
john2

Quote
Kyan (18-11-2024 10:11:36):


Zojuist is de belgische tractie binnen komen rollen, Certus 2707 en 2731



Kvan, heb je een preciezere tijd als zojuist?

Nu moet men op je plaatsing tijd uitgaan.

 

18-11-2024 12:15:13
niek45
niek45

Hd 12:14 ICNG 3211 testrit ri Zwolle, ev

 

18-11-2024 12:16:47
Ryanprogam
Ryanprogam

Ddzd 12:12 LTE 186 942 attracktive forces met Volle frenkendorf wolfurt shuttle ri Zlw

 

18-11-2024 13:51:34
bacr
bacr

Quote
Kyan (18-11-2024 10:11:36):


Zojuist is de belgische tractie binnen komen rollen, Certus 2707 en 2731


Was het met de kennis van nu misschien toch best handig geweest als er van de NMBS een paar HLE's 11.8 bewaard waren gebleven....

 

18-11-2024 15:31:52
stefanvw14
stefanvw14

In de reisinformatie van treinposities staat nu al dat de 403 met +120 gaat vertrekken vanaf Asd. Is dat een beetje kip-ei verhaal van de zwaar vertraagde 420 van vandaag?

 

18-11-2024 15:52:52 1
Ysbergsla
Ysbergsla

Neen. Het materieel van trein 402 keert als trein 403, echter zal deze trein twee uur later van het Amsterdam Westhaven Opstelterrein vertrekken.

 

18-11-2024 16:03:09
stefanvw14
stefanvw14

Alleen heb ik in het verleden wel eens gelezen dat personeel van de 420 met de 403 meegaat vandaar kip-ei verhaal.

 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

18-11-2024 16:19:29
Dionysusnu
Dionysusnu

Het ei is de vertraging van de 420, maar wat zou dan de kip zijn? Als in: hoe zou de 403 de vertraging van de 420 veroorzaken?

 

18-11-2024 19:10:51
tieske05
tieske05

Quote
stefanvw14 (18-11-2024 15:31:52):


In de reisinformatie van treinposities staat nu al dat de 403 met +120 gaat vertrekken vanaf Asd. Is dat een beetje kip-ei verhaal van de zwaar vertraagde 420 van vandaag?



Bahn Experte:
12:50: Verspätetes Personal aus vorheriger Fahrt

 

18-11-2024 21:44:21
aaron2
aaron2

Een aantal Oostenrijkse personeelsleden van de 420, gaat de avond erop aan de slag op de 403. Dezelfde constructie geldt voor de 402/421.



Laatst bewerkt door aaron2 op 18-11-2024 22:14
 

18-11-2024 22:02:24
Svh
Svh

Rond 19:50 kwam er een ik geloof db6400 met een behoorlijk lange sleep aan wagons met militaire voertuigen van Wijhe richting Zl



Laatst bewerkt door Svh op 18-11-2024 22:04
 

18-11-2024 23:35:10
marvinkok
marvinkok

6416 met sleep Laadsen en trucks van Almelo via t harde (kopmaken) naar Onnen en dan met kopmaken in Ws naar Eem.

 

18-11-2024 23:57:50
rolandrail
rolandrail

Rsd 22u40: aankomst LNS 186 456 + Certus 2731 + ES 453 rg Praag. De 186 456 heeft de trein opgehaald bij het inrijsein. Na aankomst eerst de 186 456 eraf, daarna de 2731 gevolgd door de 186 456 weer ervoor. Om 23u15 was er nog niet vertrokken. Niet veel later alsnog want kwam om 00u10 aan in Rtd. En om 02u13 langs Utzl rg Ut-Ah-Dv(ge)-Bh.



Laatst bewerkt door rolandrail op 19-11-2024 02:20
 

19-11-2024 00:53:16
maarten83
maarten83

Vanmiddag zag ik bij Alstom in de Waalhaven een ICNG staan met een remwagen ervoor.

 

19-11-2024 08:58:35
sjoerd
sjoerd

Quote
marvinkok (18-11-2024 23:35:10):


6416 met sleep Laadsen en trucks van Almelo via t harde (kopmaken) naar Onnen en dan met kopmaken in Ws naar Eem.



Kopmaken in Winschoten (!) zal wel nodig zijn om de wagens zo te keren dat het militaire materieel in Eemshaven vooruit van de trein af kan rijden. Het is toch wat met die beperkte infra.

 

19-11-2024 08:59:49
ToH
ToH

Quote
marvinkok (18-11-2024 23:35:10):


6416 met sleep Laadsen en trucks van Almelo via t harde (kopmaken) naar Onnen en dan met kopmaken in Ws naar Eem.



Enig idee waarom er is kopgemaakt in Ws? Lijkt me toch dat je van On in één keer naar Eem kan.

Edit: het lijkt erop dat Sjoerd het antwoord al gaf.



Laatst bewerkt door ToH op 19-11-2024 09:00
 

19-11-2024 10:23:43
Marco
Marco

Quote
sjoerd (19-11-2024 08:58:35):


Quote
marvinkok (18-11-2024 23:35:10):


6416 met sleep Laadsen en trucks van Almelo via t harde (kopmaken) naar Onnen en dan met kopmaken in Ws naar Eem.



Kopmaken in Winschoten (!) zal wel nodig zijn om de wagens zo te keren dat het militaire materieel in Eemshaven vooruit van de trein af kan rijden. Het is toch wat met die beperkte infra.


Hm, ik zit er wel van te kijken. De trein reed hier 's nachts zeker? Er van uit gaande dat er daardoor ruimte in de treindienst is:

Op station Zuidbroek liggen wel wissels om om te lopen. Spoor 3 is tussen de wissels ongeveer 615 m lang. Maar sein 8 en sein 28 staan ruim voor de wissels, tussen de seinen zit maar 390 m. Ik weet niet of je de trein daar voorbij kan parkeren en dan met geel knipper de loc omlopen? Op Ws heb je 630 m tussen de seinen, dat is wel handiger.

Als je een rangeerder bij je hebt, kan je misschien op Onnen omlopen, geduwd naar Waterhuizen rijden, dan naar Groningen rijden? Scheelt wel wat kilometers. Ik weet alleen niet of het veel tijd zou schelen.

 

19-11-2024 12:59:00
wadloper
wadloper

Quote
sjoerd (19-11-2024 08:58:35):


Quote
marvinkok (18-11-2024 23:35:10):


6416 met sleep Laadsen en trucks van Almelo via t harde (kopmaken) naar Onnen en dan met kopmaken in Ws naar Eem.



Kopmaken in Winschoten (!) zal wel nodig zijn om de wagens zo te keren dat het militaire materieel in Eemshaven vooruit van de trein af kan rijden. Het is toch wat met die beperkte infra.


In het verleden wel vaker voorgekomen dat men via Waterhuizen en Zuidbroek moest kopmaken zodat de voertuigen in de goede richting kwamen te staan. Het is zelfs voorgekomen dat de beladen militaire trein net aan was gekomen in de Eemshaven en dat men er toen achter kwam dat de voertuigen verkeerd stonden en het hele circus weer retour Onnen ging om vervolgens later nogmaals naar de Eemshaven te rijden.