16-11-2024 21:56:10 | ||
---|---|---|
zigzag
![]() |
In Hlm komt het regelmatig voor dat de perroninformatie niet klopt. Gisteren zag ik het weer gebeuren. Een rit naar Zvt staat aangegeven als vertrek op spoor 6a en 6b, terwijl de rit via spoor 7 op 6b aan komt. De perronlengte is bijna 500 meter. Wie bij de hoofdingang (busstop) het perron op komt en wacht moest dan meer dan 175 meter rennen. Het grootste deel (meer dan 70 reizigers, waaronder ouderen en gezinnenn met kleine kinderen) moesten 100 meter haasten om alleen al bij de dichtstbijzijnde deur te komen. Er bleven ook dit keer weer meerdere reizigers achter. En dit is niet de eerste keer dat of NS of ProRail daar deze problemen veroorzaakt. Ooit beweerde een NS-medewerker op het perron dat het zou komen omdat het verschil tussen a/b zou zijn opgeheven. Wat overduidelijk niet klopt met de praktijk. Ik vraag me af waarom dit fout blijft gaan en NS en Prorail het blijkbaar prima vinden dat zowel de reisinformatie niet klopt, veel reizigers op het laatste moment 175 meter moeten verplaatsen of de trein maar moeten missen en dan tot 59 minuten vertraging hebben. Laatst bewerkt door zigzag op 16-11-2024 21:57 |
16-11-2024 22:16:58 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Ik had dit een tijdje terug ook in Gd, vanwege roestrijden werd de trein via 1b naar 3a gestuurd, maar de informatieborden bleven de trein op zowel 3a als 3b tonen wat de nodige verwarring opleverde bij reizigers die op 3b stonden te wachten. Waar zit precies aan ligt weet ik niet, maar volgens mij vind er een vertaling plaats tussen de spoornummers zoals deze uit de interne plansystemen komen en hoe deze getoond worden in de reisinformatie. In Asd zie je bijvoorbeeld ook nooit de am-, bm- en c-sporen in de reisinformatie terwijl treinen wel op die sporen gepland worden. In de plansystemen zal altijd de perronfase waar de voorkant van de trein op uitkomt staan, maar wordt wel bijgehouden als de achterkant op een ander spoor staat. |
16-11-2024 22:45:56 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Dit probleem bestaat al jaren. Ik heb me er wel eens in verdiept op basis vande publieke data. Volgens mij wordt de aankomstroute niet naar de reisinformatiesystemen gestuurd en kan die dus niet verwerkt worden. Er lijkt te worden doorgestuurd op welk spoor de trein zou stilstaan als deze de volledige rijweg zou hebben afgemaakt (in plaats van waar de trein daadwerkelijk zou moeten stoppen). Voor een trein die 2b -> 3a rijdt en een trein die 3b -> 3a rijdt (lees: stopt in het midden van spoor 3) wordt dus dezelfde info doorgegeven aan de reisinfo. |
17-11-2024 08:38:14 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Klopt. In Deventer is dit ook al jaren (planmatig) een paar keer per dag. Heb het regelmatig gemeld. |
![]() |
advertentie |
18-11-2024 13:11:17 | ||
---|---|---|
aarclay
![]() |
Was zo'n zelfde situatie ook niet een keer in Groningen? Toen een NS-trein op een spoor stond waar Arriva aanvankelijk op aangekondigd werd, waardoor de reisinformatie in OBIS doodleuk op Leer (Ost-Friesland) kwam te staan met een hilarische route op het scherm als gevolg, via de kleine Groningse stations 😁. Laatst bewerkt door aarclay op 18-11-2024 13:13 |
18-11-2024 17:28:05 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
@aarclay. Dat wat jij bedoeld is wat ik een keertje zag op een icm. Maar dat stel stond toen op 6b en daar vertrekt normaal arriva niet. De destijds reed er vanwege werkzaamheden een icm 3tje tussen Gn en Hrn en had kennelijk een signaal van arriva waardoor er dus oa Leer en Veendam erop kwam te staan. |