Opvallende dingen 25 november
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2024
24-11-2024 23:19:59
seinhuis
seinhuis

Maandag hele dag geen treinen tussen Hoofdstation en Europapark door verzakking

 

24-11-2024 23:54:15
Kamehameha
Kamehameha

NS app is net geupdate en dit gebeuren duurt tot en met donderdag 28 november 15.00 uur.




Ik noem VIRM gewoon IRM, of je nu wilt of niet.
 

25-11-2024 06:22:59
BVisser
BVisser

Asdm 6:21 LNS 186 xxx (Railpool) met ES 452 richting Asd - Brusz, 12 rijtuigen met een IR-rijtuig als tweede.

 

25-11-2024 07:33:30
stefanvw14
stefanvw14

Vanwege uitloop van werkzaamheden rijden de ICE's vandaag via Ht, Vl en Mönchengladbach naar Keulen.
Alle treinen vanuit Frankfurt bereiken Nederland met ten minste +60. In omgekeerde richting wordt de vertraging op 40 minuten geschat.
Al ben ik benieuwd of ze de grens over kunnen komen/Duitsland in kunnen komen, want op zuginfo.nrw valt te lezen dat de Bovenleiding in de omgeving Mönchengladbach aan de kant van Viersen defect is.



Laatst bewerkt door stefanvw14 op 25-11-2024 07:35
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

25-11-2024 08:37:50
treinfan
treinfan

ICM 4250 (zonder reizigers) deed om 08:12 een vertrekpoging vanaf Gd spoor 10 richting Gdg, maar strandde met de laatste bak nog aan het perron. Gelukkig voor reizigers had deze trein geen rijweg naar het meest rechterspoor en konden andere treinen nog vertrekken.

 

25-11-2024 08:39:10
jacokran
jacokran

Rommelig vanmorgen: Ik zag diverse treinen in de Noord-Oost die soms forse vertragingen hadden. Ik zat zelf in IC 1723 die met +5 vertrok uit Ut. Tussen Bhv en Dld leken er een ICM en een DDZ op het middenspoor te staan. Tot slot in Amf een lege IC Berlijn stam op spoor 1

 

25-11-2024 08:45:41
diesels
diesels

614 deed een half uur langer over de rit Zl-Ut (en werd daar opgeheven). Ging in Ns naar links om de vertraagde 5614 in te halen, maar door gladde sporen wilde/kon de mcn de trein geen snelheid maken. Hierdoor uiteindelijk toch weer achter de 5614, en in Den Dolder weer met een slakkengang over het middenspoor zonder dat er wat ingehaald werd, wat ook weer erg veel tijd kostte. Hierdoor zal er e.e.a. achter deze trein ook in de plus zijn gegaan, in combinatie met de gladde sporen.

 

25-11-2024 08:52:18
noof
noof

Het is een optelsom van vele factoren op de corridor Gd-Zl, naast gladde sporen en een sectiestoring (Dld, nog gaande) was er ook nog sprake van een suïcidaal, een defecte 1714 (die later ook in de wisselstraat Gd defect ging). Vertraging loopt nog wel even door.

 

25-11-2024 09:40:36
Svh
Svh

Tussen Dieren en Zutphen is het weer eens raak; een defecte trein vandaag. Geen treinen met prognose 10:00. Komt ondertussen wel een cargo met 60 door Dieren richting Zutphen.

 

25-11-2024 12:40:48
rob46
rob46

10:55 aanrijding ICB 145 op Ahob Gruttoweg Stroe ri Apd. Prognose stremming 14:15.

 

25-11-2024 12:50:57
Terebo
Terebo

Arriva flirt 560 (maaslijn flirt zonder leeuwen op de koppen) kwam rond 12:45 tot stilstand op spoor 5a te Ht richting het noorden waarna een tweetal van het testpersoneel uitstapte en over spoor 4a richting het perron liepen om daar koffie aan te nemen. mag dat eigenlijk wel?

 

25-11-2024 12:50:58
geert
geert

Quote
stefanvw14 (25-11-2024 07:33:30):


Vanwege uitloop van werkzaamheden rijden de ICE's vandaag via Ht, Vl en Mönchengladbach naar Keulen.
Alle treinen vanuit Frankfurt bereiken Nederland met ten minste +60. In omgekeerde richting wordt de vertraging op 40 minuten geschat.
Al ben ik benieuwd of ze de grens over kunnen komen/Duitsland in kunnen komen, want op zuginfo.nrw valt te lezen dat de Bovenleiding in de omgeving Mönchengladbach aan de kant van Viersen defect is.


Er rijden inderdaad geen treinen tussen Moenchengladbach en Viersen. ICE’s 125 en 127 zijn in ieder geval opgeheven

 

25-11-2024 13:04:44 5
Rolffiej19
Rolffiej19

Quote
Terebo (25-11-2024 12:50:57):


Arriva flirt 560 (maaslijn flirt zonder leeuwen op de koppen) kwam rond 12:45 tot stilstand op spoor 5a te Ht richting het noorden waarna een tweetal van het testpersoneel uitstapte en over spoor 4a richting het perron liepen om daar koffie aan te nemen. mag dat eigenlijk wel?



Ja, koffie is gewoon belangrijk.

 

25-11-2024 13:14:03 2
mich
mich

Inderdaad. Zonder koffie kan de trein niet rijden.

 

25-11-2024 13:23:44
henri1972
henri1972

Quote
Terebo (25-11-2024 12:50:57):


Arriva flirt 560 (maaslijn flirt zonder leeuwen op de koppen) kwam rond 12:45 tot stilstand op spoor 5a te Ht richting het noorden waarna een tweetal van het testpersoneel uitstapte en over spoor 4a richting het perron liepen om daar koffie aan te nemen. mag dat eigenlijk wel?



Hoe zou je anders van spoor 5 naar het perron moeten komen?

In Ah voor de verbouwing (en aanleg Betuweroute) vaak genoeg zien gebeuren dat er een goederentrein op spoor 5 met de lok precies bij het verblijf stopte om even koffie te halen.

 

25-11-2024 13:38:20
Marco
Marco

Quote
henri1972 (25-11-2024 13:23:44):



Hoe zou je anders van spoor 5 naar het perron moeten komen?

In Ah voor de verbouwing (en aanleg Betuweroute) vaak genoeg zien gebeuren dat er een goederentrein op spoor 5 met de lok precies bij het verblijf stopte om even koffie te halen.


Dat kan nog steeds ;) Goederentreinen Nm - Dr rijden meestal via perronloos spoor 2, waar ze soms moeten wachten om de IC voor moeten laten. En langs spoor 3 ligt wel een perron + Kiosk 😃



Laatst bewerkt door Marco op 25-11-2024 13:38
 

25-11-2024 14:20:29
stefanvw14
stefanvw14

Quote
geert (25-11-2024 12:50:58):


Quote
stefanvw14 (25-11-2024 07:33:30):


Vanwege uitloop van werkzaamheden rijden de ICE's vandaag via Ht, Vl en Mönchengladbach naar Keulen.
Alle treinen vanuit Frankfurt bereiken Nederland met ten minste +60. In omgekeerde richting wordt de vertraging op 40 minuten geschat.
Al ben ik benieuwd of ze de grens over kunnen komen/Duitsland in kunnen komen, want op zuginfo.nrw valt te lezen dat de Bovenleiding in de omgeving Mönchengladbach aan de kant van Viersen defect is.


Er rijden inderdaad geen treinen tussen Moenchengladbach en Viersen. ICE’s 125 en 127 zijn in ieder geval opgeheven


Bron van een NS Int Machinist rijden de ICE's nu zo: Amsterdam-Utrecht-Venlo-Viersen(Kopmaken)-Krefeld-Neuss-Keulen-KRM/SFS-Frankfurt. Voor de kenners is dat de route van de RE 42 van Viersen naar Krefeld en daarna via de route van de RE 7 naar Keulen.

 

25-11-2024 15:01:21 1
spurt2244
spurt2244

Leeuwarden 14.56

DBC 6417 met omgeleide UC Onnen uit Delfzijl richting Zwolle.

 

25-11-2024 15:47:34 1
Anoniem9
Anoniem9

Quote
diesels (25-11-2024 08:45:41):


614 deed een half uur langer over de rit Zl-Ut (en werd daar opgeheven). Ging in Ns naar links om de vertraagde 5614 in te halen, maar door gladde sporen wilde/kon de mcn de trein geen snelheid maken. Hierdoor uiteindelijk toch weer achter de 5614, en in Den Dolder weer met een slakkengang over het middenspoor zonder dat er wat ingehaald werd, wat ook weer erg veel tijd kostte. Hierdoor zal er e.e.a. achter deze trein ook in de plus zijn gegaan, in combinatie met de gladde sporen.


Mijn 5520 reed vanmorgen ook tussen Dld en Bilthoven over het middenspoor, heb geen intercity gezien die ons moest passeren in ieder geval..
Schade bleef gelukkig beperkt met enkele minuten hoewel meerdere tegentreinen met +5 en één met +10 zelfs arriveerden in Baarn.



Laatst bewerkt door Anoniem9 op 25-11-2024 16:42
 

25-11-2024 16:16:18
jacokran
jacokran

Op het middenspoor is de baanvaksnelheid maar 60, ipv 130 over de beide buitenste sporen, dus dat scheelt wel wat rijtijd.

 

25-11-2024 16:16:47
Dionysusnu
Dionysusnu

Met 1+1=2,5 denk ik dat de door noof genoemde sectiestoring bij Dld in spoor BE zit, dus dan is het makkelijker om treinen via het middenspoor te sturen.

 

25-11-2024 16:42:49
noof
noof

Ja, alleen is je rijtijdverlies dermate groot dat je eigenlijk geen IC's kunt rijden. Waarom die keuze vanochtend wel gemaakt is.. geen idee

 

25-11-2024 17:01:54 1
NIJMEGEN
NIJMEGEN

Dan zouden reizigers van/uit Gn met de 500 twee keer de klos kunnen zijn.