Opvallende dingen 26 november
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2024
26-11-2024 09:46:29
mvanuden
mvanuden

Quote
NIJMEGEN (25-11-2024 17:01:54):


Dan zouden reizigers van/uit Gn met de 500 twee keer de klos kunnen zijn.



Dat zijn ze vandaag (dinsdag 26-11) in ieder geval ook, er is een lichaam gevonden langs het spoor ter hoogte van Den Dolder. Prognose 11.00 uur.



Laatst bewerkt door moderator op 26-11-2024 12:31, reden: posten horen niet bij 25-11
 

26-11-2024 09:51:07
Oldskool
Oldskool

Gevonden nadat de mcn van de 5518 gemeld heeft dat het iets geraakt had. Prognose is bijgesteld tot 10:30.

 

26-11-2024 11:42:13
Anoniem9
Anoniem9

Quote
Oldskool (26-11-2024 09:51:07):


Gevonden nadat de mcn van de 5518 gemeld heeft dat het iets geraakt had. Prognose is bijgesteld tot 10:30.


Is uiteindelijk 11:00 geworden zoals verwacht.

 

26-11-2024 11:46:42
DingeZ
DingeZ

Al sinds ca. 11:00 rijden alle treinen langzaam bij Bunnik. In de richting Ut slechts kortstondig, in de richting Har stoppen ze allen minstens een minuut bij het station. Rond 11:35 werden plots allerlei treinen opgeheven en om 11:39 werd een seinstoring gemeld. De 3037 en 3136 waren de laatste die er langs mochten.

UPDATE: Tussen Db en Utvr wordt nu enkelsporig gereden over spoor AA. De 3000 ri Nm wacht in Ut op spoor 15 tot ca. +11 en rijdt dan links richting Db. De 7300 is geknipt in Rhn - Db (keren op spoor 2) en Ut - Bkl (keren op spoor 14). De 3100 lijkt helemaal opgeheven te zijn.



Laatst bewerkt door DingeZ op 26-11-2024 12:06
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

26-11-2024 12:43:56 1
noof
noof

Correct, spoorstaafbreuk in (Harmelen)overweg 42.9 te Bnk. Herstel gaat gezien het type overweg wel even duren; het plan is in elk geval voor de rest van deze dag aangepast.

 

26-11-2024 13:32:37
DingeZ
DingeZ

Ah, die stond gepland voor vernieuwing volgend jaar (december). Als de breuk tussen de Harmelen-platen en de eerste dwarsligger zit ontkom je er inderdaad niet aan om een nieuwe spoorstaaf in te gieten en daar heb je wel wat uren voor nodig.

 

26-11-2024 14:17:09
Ryanprogam
Ryanprogam

Tb 14:12 LNS 186 256 met LADL, verder volle volvotrein Ri Tbu

 

26-11-2024 14:58:07
Ryanprogam
Ryanprogam

Al sinds 13:15 ongeveer ligt haast het hele verkeer plat tussen Ddr en Bd door een defecte bovenleiding, ook de HSL Rtd Bd ligt eruit door een wisselstoring. Internationale treinen wordt via Ht en Ut omgeleid naar Asd



Laatst bewerkt door Ryanprogam op 26-11-2024 14:58
 

26-11-2024 15:47:01
NDS
NDS

15.44u ICNG-D langs de railcam Hannover richting Wunstorf.

Groetjes Michiel

 

26-11-2024 15:48:21
sjoerd
sjoerd

Quote
Ryanprogam (26-11-2024 14:58:07):


Al sinds 13:15 ongeveer ligt haast het hele verkeer plat tussen Ddr en Bd door een defecte bovenleiding, ook de HSL Rtd Bd ligt eruit door een wisselstoring. Internationale treinen wordt via Ht en Ut omgeleid naar Asd



NS rapporteert niet over de stremming op de HSL Rtd - Bd.

 

26-11-2024 15:52:08
gvttreinen
gvttreinen

Agv spoorsraafbreuk bij Bnk de ICE's omgeleid via BR.

 

26-11-2024 16:08:23
Ryanprogam
Ryanprogam

Hsl was rond 15:00/15:15 opgelost

Ik reed trouwens om 15:56 langs zlw waar ik een kolentrein met 2x 189 tractie zag die stilstond. Verder zag ik ook de defecte Flirt stellen staan, nogsteeds stroomloos.

oh en om 15:58 stond er voor t sein van de moerdijkbrug DBC 6476 als LLT te wachten, misschien de flirt eindelijk wegslepen? (geen idee of dat kon met de koppeling)



Laatst bewerkt door Ryanprogam op 26-11-2024 16:34
 

26-11-2024 17:08:38
SleutelMan
Moderator
SleutelMan

Quote
noof (26-11-2024 12:43:56):


Correct, spoorstaafbreuk in (Harmelen)overweg 42.9 te Bnk. Herstel gaat gezien het type overweg wel even duren; het plan is in elk geval voor de rest van deze dag aangepast.



Aangezien de 3000 de enige serie is die tussen Ut en Db reed leidde dat ook tot Japanse toestanden op Ut waarbij aardig wat mensen achter moesten blijven, ondanks dat de 3057 reed met de 9577+9571+9431.

 

26-11-2024 17:19:08
geert
geert

Quote
DingeZ (26-11-2024 13:32:37):


Ah, die stond gepland voor vernieuwing volgend jaar (december). Als de breuk tussen de Harmelen-platen en de eerste dwarsligger zit ontkom je er inderdaad niet aan om een nieuwe spoorstaaf in te gieten en daar heb je wel wat uren voor nodig.


Inmiddels zelfs dagen, stremming duurt volgens ns.nl nu tot minstens donderdag 5.00 uur

 

26-11-2024 17:22:10
geert
geert

Quote
Ryanprogam (26-11-2024 16:08:23):


Hsl was rond 15:00/15:15 opgelost

Ik reed trouwens om 15:56 langs zlw waar ik een kolentrein met 2x 189 tractie zag die stilstond. Verder zag ik ook de defecte Flirt stellen staan, nogsteeds stroomloos.

oh en om 15:58 stond er voor t sein van de moerdijkbrug DBC 6476 als LLT te wachten, misschien de flirt eindelijk wegslepen? (geen idee of dat kon met de koppeling)


En inmiddels weer terug, 8900 is opgeheven tussen Ut en Apn om ruimte te maken voor omgeleide goederentreinen. Duurt tot minstens 19 uur

 

26-11-2024 17:29:22
Sehukoza
Sehukoza

6454 LLT over sp1 te Dv om 17:28 vanuit Apd ri Dvge

6454 stond om 17:34 te wachten op Dvge met frontseinen ri Spa



Laatst bewerkt door Sehukoza op 26-11-2024 17:35
 

26-11-2024 18:08:27
NIJMEGEN
NIJMEGEN

Quote
gvttreinen (26-11-2024 15:52:08):


Agv spoorsraafbreuk bij Bnk de ICE's omgeleid via BR.


Brvalw 16.02 ri Ah, ICE stel 8006.

 

26-11-2024 18:12:17
henri1972
henri1972

Quote
SleutelMan (26-11-2024 17:08:38):


Quote
noof (26-11-2024 12:43:56):


Correct, spoorstaafbreuk in (Harmelen)overweg 42.9 te Bnk. Herstel gaat gezien het type overweg wel even duren; het plan is in elk geval voor de rest van deze dag aangepast.



Aangezien de 3000 de enige serie is die tussen Ut en Db reed leidde dat ook tot Japanse toestanden op Ut waarbij aardig wat mensen achter moesten blijven, ondanks dat de 3057 reed met de 9577+9571+9431.



Of het dan heel handig is om de 3000 ri het noorden met losse VIRM IV te rijden vraag ik mij af. 3062, 3064 en 3066 rijden in deze minimale samenstelling. 3065 en 3067 richting Oost met een losse VIRM VI is iets beter maar houdt natuurlijk ook niet over als de 3100 en 7300 niet rijden. Ik snap dat er bij een korte stremming weinig te regelen valt maar bij een langere stremming zoals deze zou er toch iets meer mogelijk moeten zijn lijkt mij.



Laatst bewerkt door henri1972 op 26-11-2024 18:12
 

26-11-2024 18:19:33 1
R1-2010
R1-2010

Quote
SleutelMan (26-11-2024 17:08:38):


Quote
noof (26-11-2024 12:43:56):


Correct, spoorstaafbreuk in (Harmelen)overweg 42.9 te Bnk. Herstel gaat gezien het type overweg wel even duren; het plan is in elk geval voor de rest van deze dag aangepast.



Aangezien de 3000 de enige serie is die tussen Ut en Db reed leidde dat ook tot Japanse toestanden op Ut waarbij aardig wat mensen achter moesten blijven, ondanks dat de 3057 reed met de 9577+9571+9431.



Het hielp daarbij niet dat de 3055 was opgeheven vanwege... te druk.

 

26-11-2024 18:45:33
mat64Hidde
mat64Hidde

Driebergen-Zeist was rond 16:00 - 17:00 ook een puinhoop. Elke keer stond de Sprinter richting Rhenen op spoor 2 klaar voor vertrek (de IC's kwamen op spoor 1 dus die zaten elkaar niet in de weg) maar for some reason werd dat elke keer op het laatste nippetje gecancelled. "Over 30 minuten gaan we het opnieuw proberen". Ondertussen werden andere sprinters ook richting spoor 2 geleidt (waar al een sprinter stond) en die zetten elkaar een beetje vast.
Ik heb anderhalfuur gewacht voordat uiteindelijk toch een sprinter via spoor 1 werd geleidt, iedereen in kon stappen en vanaf daar eindelijk richting Rhenen kon worden vertrokken. Gaat lekker daar.

 

26-11-2024 19:19:14
tjiftjaf
tjiftjaf

Op Gdm stond om 19:06 de ICE221 richting Frankfurt op de CTA van spoor 6. Is het werkelijk waar?

 

26-11-2024 19:31:20
NIJMEGEN
NIJMEGEN

Nog een aparte omleiding, om 15.43 kwam de LNS 186 183 met een goederentrein (met sluitlichten) uit de ri Brvalw aan op het CUP.

Na omlopen van de loc stond de trein vertrek gereed ri Brmet.

 

26-11-2024 19:32:35 1
noof
noof

Quote
mat64Hidde (26-11-2024 18:45:33):


Driebergen-Zeist was rond 16:00 - 17:00 ook een puinhoop. Elke keer stond de Sprinter richting Rhenen op spoor 2 klaar voor vertrek (de IC's kwamen op spoor 1 dus die zaten elkaar niet in de weg) maar for some reason werd dat elke keer op het laatste nippetje gecancelled. 'Over 30 minuten gaan we het opnieuw proberen'. Ondertussen werden andere sprinters ook richting spoor 2 geleidt (waar al een sprinter stond) en die zetten elkaar een beetje vast.
Ik heb anderhalfuur gewacht voordat uiteindelijk toch een sprinter via spoor 1 werd geleidt, iedereen in kon stappen en vanaf daar eindelijk richting Rhenen kon worden vertrokken. Gaat lekker daar.


Er waren wat problemen door personeel dat uitgewisseld moest worden d.m.v. trein 3055... die dus in Ut opgeheven werd.

Ook werd de 7354 per abuis naar sp. 2 geleid waar al een 7352 stond, dus die kon ook ombouwen en retour Dbo. Was inderdaad even erg rommelig.

 

26-11-2024 19:48:39
geert
geert

Quote
tjiftjaf (26-11-2024 19:19:14):


Op Gdm stond om 19:06 de ICE221 richting Frankfurt op de CTA van spoor 6. Is het werkelijk waar?



Ja, omgeleid ivm stremming Ut-Db

 

26-11-2024 19:54:24
treinhobby
treinhobby

Inclusief commerciële stop?

Of was dat ook de reizigers voor Arnhem uit te laten stappen?

Want volgens treinposities.nl heeft de 221 de stop in Arnhem overgeslagen.



Laatst bewerkt door treinhobby op 26-11-2024 19:57
 

26-11-2024 20:07:46
noof
noof

Stop was niet commerciëel bedoeld maar is op DVL-niveau in elk geval niet op die manier aan te duiden.

 

26-11-2024 20:32:56
MaxBB
MaxBB

Quote
treinhobby (26-11-2024 19:54:24):


Inclusief commerciële stop?

Of was dat ook de reizigers voor Arnhem uit te laten stappen?

Want volgens treinposities.nl heeft de 221 de stop in Arnhem overgeslagen.


ICE's horen deze week helemaal niet in Ah te stoppen, dus er zouden geen reizigers naar Ah in de trein moeten zitten.

 

26-11-2024 20:38:56
henri1972
henri1972

Dan is de 224 zeker een uitzondering want die staat met +10 aangekondigd in Ah op spoor 9.



Laatst bewerkt door henri1972 op 26-11-2024 20:39
 

26-11-2024 20:53:54
michaben
michaben

De 224 is altijd een uitzondering, die staat normaal 19 minuten in Oberhausen stil maar die lange stop is deze week gebruikt om de trein door het enkelspoor te loodsen en toch op tijd in Ah te zijn om daar te kunnen halteren.



Laatst bewerkt door michaben op 26-11-2024 20:55