Opvallende dingen 28 november
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2024
27-11-2024 21:22:34
seinhuis
seinhuis

Tot 10:15 geen treinen tussen Ut en Db. Dienstregeling van NS bussen staan in de reisplanner.

Vanaf 10:15 rijdt alleen 3000.


Geen treinen tussen Gn en Gerp

 

27-11-2024 21:58:44
Kamehameha
Kamehameha

Volgens NS app is er tot en met vrijdag 7.00 uur geen treinverkeer tussen Gerp en Hrn, dus is deze stremming verlengd. Het treinverkeer Gerp-Gn is sowieso langer gestremd omdat de boel toch niet op tijd opgeleverd kan worden ivm slecht weer etc zie ook www.rtvnoord.nl

In het nieuwsbericht staat overigens dat Gerp-Hrn morgen wel weer open is, maar NS app zegt dus iets anders op dit moment.



Laatst bewerkt door Kamehameha op 27-11-2024 21:59


Ik noem VIRM gewoon IRM, of je nu wilt of niet.
 

28-11-2024 05:52:25
noof
noof

Bovenleidingsproblematiek te Amfs - Nkk waarbij er nu geen spanning meer op de bovenleiding staat t.b.v. herstel:

  • - 500/600 opgeheven Ut-Zl
  • - 1600/11600 opgeheven Hvs-Amfs
  • - 5600 opgeheven Amf-Pt
  • - 5800 opgeheven Amf-Avat

 

28-11-2024 06:16:30
Kamehameha
Kamehameha

Quote
Kamehameha (27-11-2024 21:58:44):


Volgens NS app is er tot en met vrijdag 7.00 uur geen treinverkeer tussen Gerp en Hrn, dus is deze stremming verlengd. Het treinverkeer Gerp-Gn is sowieso langer gestremd omdat de boel toch niet op tijd opgeleverd kan worden ivm slecht weer etc zie ook www.rtvnoord.nl

In het nieuwsbericht staat overigens dat Gerp-Hrn morgen wel weer open is, maar NS app zegt dus iets anders op dit moment.


Inmiddels is de tekst op de NS app aangepast. Geen NS treinverkeer Gerp-Gn ipv Hrn-Gn.




Ik noem VIRM gewoon IRM, of je nu wilt of niet.
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

28-11-2024 07:43:49
geert
geert

Quote
seinhuis (27-11-2024 21:22:34):


Tot 10:15 geen treinen tussen Ut en Db. Dienstregeling van NS bussen staan in de reisplanner.

Vanaf 10:15 rijdt alleen 3000.


Geen treinen tussen Ut en Db is volgens de NS app verlengd tot 16.00 uur

 

28-11-2024 07:46:09
SleutelMan
Moderator
SleutelMan

Om onbekende redenen is de 4920 nu opgeheven, er staat in de NS app "door een eerdere verstoring". Zit de 4900 ergens aan de 5600 gekoppeld dat deze daar last van heeft? Of is er wat aan de hand op Utcw of Landstraat?

 

28-11-2024 07:55:31
stefanvw14
stefanvw14

Quote
geert (28-11-2024 07:43:49):


Quote
seinhuis (27-11-2024 21:22:34):


Tot 10:15 geen treinen tussen Ut en Db. Dienstregeling van NS bussen staan in de reisplanner.

Vanaf 10:15 rijdt alleen 3000.


Geen treinen tussen Ut en Db is volgens de NS app verlengd tot 16.00 uur


Dit is een klein beetje een "klikbeet", want in de storingsmelding op de NS site/app staat bij reisadvies:
Advies

dinsdag 26 november 11:38 t/m donderdag 28 november 16:00 uur

Vandaag(DONDERDAG 28-11) vanaf 10:00 uur rijden er veel minder treinen.

Tip! Plan je reis kort voor vertrek
Plan je reis kort voor vertrek met de reisplanner voor het meest actuele advies.

Even een klein beetje gegraven in de dienstregeling van de treinseries die daar rijden. De 3000 wordt, vermoedelijk, vanaf de 3030/3033 weer gereden tussen Ut en Db, de 3100 rijdt uberhaupt pas vanaf 16.00 en de sprinters(7300 & 7400) rijden vanaf 16.00 weer over dat traject.

 

28-11-2024 08:12:01
erwin_6610
erwin_6610

Mijn 8827 rijdt met SNG 2321, 3042 en 2308 ipv SLT

 

28-11-2024 08:13:21
noof
noof

Tussen 10:00u en 16:00u is het AO-spoor nog buiten dienst maar kan er over AA weer gereden worden.

 

28-11-2024 08:59:24
sigma
sigma

Quote
noof (28-11-2024 05:52:25):


Bovenleidingsproblematiek te Amfs - Nkk waarbij er nu geen spanning meer op de bovenleiding staat t.b.v. herstel:

  • - 500/600 opgeheven Ut-Zl
  • - 1600/11600 opgeheven Hvs-Amfs
  • - 5600 opgeheven Amf-Pt
  • - 5800 opgeheven Amf-Avat


Het is mij een raadsel waarom de 1600/11600 opgeheven is tussen Hvs en Amf gezien de meer dan beschikbare perroncapaciteit op Amf.



Laatst bewerkt door sigma op 28-11-2024 08:59
 

28-11-2024 09:03:44
Marco
Marco

De busdienst vanaf Driebergen - Zeist verloopt jammer genoeg erg chaotisch. Uit de trein komen minstens 500 mensen, en er zijn beperkt bussen. Er is alleen geen personeel op de grond om de boel te begeleiden.

Er zijn 2 bushaltes waar NS-bussen stoppen en niemand weet welke bus waar stopt. Buschauffeurs kiezen willekeurig een halte (of stoppen elders, of gaan achter een andere bus staan). De mensen die er als eerste heen rennen hebben geluk. Mensen die op de verkeerde plek wachten hebben pech.

Met een verstoring die zo ver van tevoren bekend is, zou het toch fijn zijn als NS personeel op de grond zou regelen. Dit is geen visitekaartje.

 

28-11-2024 13:36:29
Ryanprogam
Ryanprogam

Ddr 13:35 RFO 203 614 met Katy shuttle ri Zlw

 

28-11-2024 16:43:04
noof
noof

Quote
sigma (28-11-2024 08:59:24):


Quote
noof (28-11-2024 05:52:25):


Bovenleidingsproblematiek te Amfs - Nkk waarbij er nu geen spanning meer op de bovenleiding staat t.b.v. herstel:

  • - 500/600 opgeheven Ut-Zl
  • - 1600/11600 opgeheven Hvs-Amfs
  • - 5600 opgeheven Amf-Pt
  • - 5800 opgeheven Amf-Avat


Het is mij een raadsel waarom de 1600/11600 opgeheven is tussen Hvs en Amf gezien de meer dan beschikbare perroncapaciteit op Amf.



5800 waren lange keringen, 1600/11600 zouden dat eventueel ook geweest zijn. Er was geen standaard versperringsmaatregel en dan maak je na een drukke nacht in de heat of the moment keuzes waarvan je achteraf misschien zegt dat er misschien toch iets meer of anders mogelijk geweest zou zijn.

 

28-11-2024 16:56:14
Dionysusnu
Dionysusnu

Misschien dat ik iets mis, maar hoezo is er geen standaard versperringsmaatregel voor een stremming Amf-Amfs(-Nkk)?

 

28-11-2024 17:24:10
treinhobby
treinhobby

Dan rijdt de 1600 vanaf Amf naar Es.

Bij aangepaste lijnvoering gaat het vaker ‘mis’ met een standaard versperringsmaatregel.

Eigenlijk zou de VSM aangepast moeten worden in zulke situaties.

 

28-11-2024 17:27:34
mdj
mdj

Aangezien ongeveer 300 (eerder nog meer) van de 365 dagen per jaar een aangepaste dienstregeling geldt, succes daarmee om voorbereid te zijn op de meeste hypothetische situaties...



Laatst bewerkt door mdj op 28-11-2024 17:27
 

28-11-2024 17:32:51
rolandrail
rolandrail

Quote
Marco (28-11-2024 09:03:44):


De busdienst vanaf Driebergen - Zeist verloopt jammer genoeg erg chaotisch. Uit de trein komen minstens 500 mensen, en er zijn beperkt bussen. Er is alleen geen personeel op de grond om de boel te begeleiden.

Er zijn 2 bushaltes waar NS-bussen stoppen en niemand weet welke bus waar stopt. Buschauffeurs kiezen willekeurig een halte (of stoppen elders, of gaan achter een andere bus staan). De mensen die er als eerste heen rennen hebben geluk. Mensen die op de verkeerde plek wachten hebben pech.

Met een verstoring die zo ver van tevoren bekend is, zou het toch fijn zijn als NS personeel op de grond zou regelen. Dit is geen visitekaartje.



NS personeel heeft daar ook geen verstand zijn, bij busregelingen door wkz is er meestal een buscoördinator van het bedrijf dat de bussen regelt.

 

28-11-2024 17:43:56
Dionysusnu
Dionysusnu

Quote
treinhobby (28-11-2024 17:24:10):


Dan rijdt de 1600 vanaf Amf naar Es.

Bij aangepaste lijnvoering gaat het vaker ‘mis’ met een standaard versperringsmaatregel.

Eigenlijk zou de VSM aangepast moeten worden in zulke situaties.


Ah, dankjewel. Ik had even gemist dat de 1600 anders rijdt ivm de werkzaamheden rond Shl.

 

28-11-2024 18:31:18 5
noof
noof

De grote grap is dat er überhaupt geen versperringsmaatregel Amf - Amfs. Alleen Amfs-Avat of de gehele oostzijde van Amf (wat dus niet het geval was). Sinds het verdwijnen van Ama is deze somehow verdwenen.

Het aanpassen aan de hand van een op dat moment geldende dienstregeling lukt vaak wel, maar op zo'n moment iets helemaal moeten verzinnen is wat onpraktischer.

Daarnaast houdt een versperringsmaatregel wel rekening met zaken als overkruisconflicten etc., dat is 'from scratch' ook wat lastiger.

Lang verhaal kort; we doen ons best en er is vast ruimte voor verbetering, maar je start je dag liever zeker wetende dat het past en kan, dan dat je je aflossers met de nodige uitdagingen opzadelt.

 

28-11-2024 20:36:45 2
Rsb
Rsb

Persoonlijk waardeer ik erg deze uitleg en inkijk in de gemaakte keuzes.

 

28-11-2024 22:19:33
noof
noof

Graag gedaan. :-)