Opvallende dingen 2 december
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2024
02-12-2024 07:28:33
BVisser
BVisser

Asdm 7:25 LNS 186 291 (LNS-zijde voor) met ES 452 richting Asd - Brusz, 10 rijtuigen en WLAB30 als zesde.



Laatst bewerkt door moderator op 02-12-2024 07:36, reden: Titel aangepast
 

02-12-2024 07:40:02
Joell35
Joell35

Stel 7530 met op sleep de 7504 (jazeker, het stel met de opgebonden pantograaf die vorige week te Utrecht kapot gereden is) staan nu al ruim anderhalf uur op Putten kapot op het zijspoor. Waarschijnlijk een muurvaste rem... Voorlopig dus nog geen Onnen voor deze twee.



Laatst bewerkt door Joell35 op 02-12-2024 07:41
 

02-12-2024 08:35:28
Sander
Sander

Om 8.25 uur een klein beetje chaos op perron 7 te Utrecht. De intercity uit Den Bosch naar Enkhuizen was al wel binnen genomen langs het perron, maar hier was nog helemaal geen plek voor. Daardoor stond deze op een paar bakken na grotendeels niet langs het perron (en de deuren bleven dan ook gesloten). Ervoor stond op 10 meter nog de intercity die naar Dordrecht zou gaan met passagiers. Deze werd opgeheven, zo leek het.



Laatst bewerkt door Sander op 02-12-2024 08:44
 

02-12-2024 08:43:06
noof
noof

Quote
Joell35 (02-12-2024 07:40:02):


Stel 7530 met op sleep de 7504 (jazeker, het stel met de opgebonden pantograaf die vorige week te Utrecht kapot gereden is) staan nu al ruim anderhalf uur op Putten kapot op het zijspoor. Waarschijnlijk een muurvaste rem... Voorlopig dus nog geen Onnen voor deze twee.


Rond half negen weer vertrokken, combinatie had een hotboxmelding.

 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

02-12-2024 08:51:29
DylansDepot
DylansDepot

08:48 At: Geel/grijze 6400 als losse loc richting Ehv

 

02-12-2024 08:53:08
martijn
martijn

De 6461 dus ;)

 

02-12-2024 09:14:43
geert
geert

Quote
Sander (02-12-2024 08:35:28):


Om 8.25 uur een klein beetje chaos op perron 7 te Utrecht. De intercity uit Den Bosch naar Enkhuizen was al wel binnen genomen langs het perron, maar hier was nog helemaal geen plek voor. Daardoor stond deze op een paar bakken na grotendeels niet langs het perron (en de deuren bleven dan ook gesloten). Ervoor stond op 10 meter nog de intercity die naar Dordrecht zou gaan met passagiers. Deze werd opgeheven, zo leek het.


Er moet momenteel gezellig gerangeerd worden op Ut vanwege het keren van de 3100 en 3500 vanwege een seinstoring, het aftrappen van SLT stellen van de 2000 en 2800 en het in delen rangeren met de 7400. Dat zorgt voor gezellige chaos want daar is een doorstroomstation niet voor gemaakt

 

02-12-2024 09:39:44
Christian-
Christian-

7530 ook al een tijdje niet gereden, ik hoop niks ernstig aan de hand?

 

02-12-2024 10:00:49
xDeltaMK
xDeltaMK

Brandmelding in de tunnel bij Shl, 9224 aldaar gestrand rond 10:00

 

02-12-2024 10:13:02
Klaasje
Klaasje

Quote
geert (02-12-2024 09:14:43):


Quote
Sander (02-12-2024 08:35:28):


Om 8.25 uur een klein beetje chaos op perron 7 te Utrecht. De intercity uit Den Bosch naar Enkhuizen was al wel binnen genomen langs het perron, maar hier was nog helemaal geen plek voor. Daardoor stond deze op een paar bakken na grotendeels niet langs het perron (en de deuren bleven dan ook gesloten). Ervoor stond op 10 meter nog de intercity die naar Dordrecht zou gaan met passagiers. Deze werd opgeheven, zo leek het.


Er moet momenteel gezellig gerangeerd worden op Ut vanwege het keren van de 3100 en 3500 vanwege een seinstoring, het aftrappen van SLT stellen van de 2000 en 2800 en het in delen rangeren met de 7400. Dat zorgt voor gezellige chaos want daar is een doorstroomstation niet voor gemaakt


Dan helpt het vooral niet dat Utoz NCBG is. Anders zou dat alles een stuk vlotter uitgevoerd kunnen worden.

 

02-12-2024 10:13:02
xDeltaMK
xDeltaMK

Quote
xDeltaMK (02-12-2024 10:00:49):


Brandmelding in de tunnel bij Shl, 9224 aldaar gestrand rond 10:00


Herstel: rond 10:10 is de tunnel weer vrijgegeven, meldt de HC, en kan de 9224 alsnog zijn reis vervolgen met +40. We rijden nu de tunnel uit richting Rtd

 

02-12-2024 10:17:34
SleutelMan
Moderator
SleutelMan

Quote
Klaasje (02-12-2024 10:13:02):


Quote
geert (02-12-2024 09:14:43):


Quote
Sander (02-12-2024 08:35:28):


Om 8.25 uur een klein beetje chaos op perron 7 te Utrecht. De intercity uit Den Bosch naar Enkhuizen was al wel binnen genomen langs het perron, maar hier was nog helemaal geen plek voor. Daardoor stond deze op een paar bakken na grotendeels niet langs het perron (en de deuren bleven dan ook gesloten). Ervoor stond op 10 meter nog de intercity die naar Dordrecht zou gaan met passagiers. Deze werd opgeheven, zo leek het.


Er moet momenteel gezellig gerangeerd worden op Ut vanwege het keren van de 3100 en 3500 vanwege een seinstoring, het aftrappen van SLT stellen van de 2000 en 2800 en het in delen rangeren met de 7400. Dat zorgt voor gezellige chaos want daar is een doorstroomstation niet voor gemaakt


Dan helpt het vooral niet dat Utoz NCBG is. Anders zou dat alles een stuk vlotter uitgevoerd kunnen worden.


NCBG?

 

02-12-2024 10:23:05
noof
noof

Niet centraal bediend gebied.

 

02-12-2024 10:28:18
henri1972
henri1972

Dan vraag je je af kunnen die 2000 en 2800 niet nog een slagje Gvc/Rtd en daarna gesplits worden? Geeft even lucht op Ut



Laatst bewerkt door henri1972 op 02-12-2024 10:28
 

02-12-2024 11:00:03
wissel
wissel

ProRail webcamera Groningen:

09:39 doorkomst geheel rode DBC 6400 met aan de haak twaalf ketelwagens gevuld met waterstofperoxide (Evonik), twee tweedelige wagens met Oostenrijkse Mobiler kisten, en één gasketelwagen (leeg ammoniak; Delamine) over spoor 8 richting Gerp.



Laatst bewerkt door wissel op 02-12-2024 11:02
 

02-12-2024 15:41:49 2
diesels
diesels

Een van de meest stompzinnige acties van Prorail in jaren. De 653 blijft na tijdig vertrek uit Amf op het viersporige deel minuten lang staan om de plus 7 rijdende 5851 naar Avat (die nog niet eens binnen was te Amf op vertrektijd van de 653) voor te laten, om daar vervolgens achteraan te hobbelen tot Avat....

 

02-12-2024 23:25:03
Ryanprogam
Ryanprogam

Voor de avond/nachtelijke spotters leuk dingetje

Trein 2293 rijdt met virm stel 9549 van Vs tot Rsd en wordt daar aan stel 9569 gekoppeld om verder te rijden richting Rtd. Te Rtd worden de 2 stellen gekoppeld aan een derde stel wat betreft de 9468, uiteindelijk rijden de 9549, 9569 en 9468 dus vanaf Rtd door naar Asd

(Leuke voorbereiding voor de vroege ochtend ritten naar Vs vanaf Asd morgen)

 

03-12-2024 00:27:19
Rolffiej19
Rolffiej19

Neuh de 9468 is er niet bijgekomen, het blijven gewoon 8bakken.

 

03-12-2024 14:27:55 1
MetroRET
MetroRET

Oow?



Laatst bewerkt door MetroRET op 03-12-2024 14:28
 

03-12-2024 15:08:49
Oldskool
Oldskool

Yup. Gewoon 8 bakjes.

flic.kr

 

03-12-2024 15:44:24 1
treinfan
treinfan

Leuk, 2 digitale outputs die beide gebaseerd zouden moeten zijn op dezelfde materieelplanning. In dit geval heeft in ieder geval de app van Oldskool en Rolffiej een bug; GPS-data laat netjes zien dat de 9468 is bijgeplaatst in Rtd.

 

03-12-2024 16:28:55
Oldskool
Oldskool

Die van ons is dan wel de app van NS ;) (en ja, daar kan een foutje inzitten)

 

03-12-2024 17:15:11
Ysbergsla
Ysbergsla

Gezien de ervaringen met interne apps uit het verleden is het beter om uit te gaan van een fout in dat NS-ICT-project in plaats van dat als autoriteitsargument te gebruiken. Helaas.

 

05-12-2024 00:12:05
rolandrail
rolandrail

Quote
Christian- (02-12-2024 09:39:44):


7530 ook al een tijdje niet gereden, ik hoop niks ernstig aan de hand?



Die doet het gewoon maar heeft de 7504 al die wachttijd op Utctw gezelschap gehouden. Wel moet van de koppeling aan de ABvk wat geïmproviseerd leidingwerk vervangen worden, wat er nu op zit zorgt ervoor dat niet zonder gereedschap de koppeldoos kon worden afgesloten.