06-11-2024 08:55:21 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De 2000 zou in de nieuwe situatie een kering van 31min krijgen in Amf en dus afwisselend op 4a en 5a. Maar goed, in deze dienstregeling is dat dus nog geen sprake van omdat nog niet volledig opgeschaald wordt naar de oude dienstregeling. Mogelijk in 2026 of 2027 een nieuwe kans. |
06-11-2024 10:50:08 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
In februari 2024 schijft NS dit: 'Het aantal reizigers is nog niet op het niveau van wat de verwachting was bij het vaststellen van het volume van het startbeeld. NS maakt gebruik van de flexibiliteitsbepaling van artikel 8.5.c (vervoersvraag rechtvaardigt het volume niet) met 2,04%. Het totaal aantal treinkilometers van het volledige startbeeld van de Concessie (werkdag + avond + zaterdag + zondag) bedraagt 2.482.139 treinkilometers per week. NS wijkt met 50.590 treinkilometers af. In tabel 6 staat een overzicht van al deze treinritten. '
Bron: www.ns.nl In dat document worden zelfs de ritten genoemd dit het betreft: 2018-26 Laatst bewerkt door anton_ op 06-11-2024 10:53 |
06-11-2024 12:16:37 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Is het geen indirecte concessie-eis, aangezien de 3600 doorgaans met niet-rolstoeltoegankelijk materieel rijdt? |
06-11-2024 12:28:00 | ||
---|---|---|
sigma
![]() |
Dank! Voor de trein Amsterdam - Londen zit er maar 1 richting in zo te zien, namelijk van Londen naar Amsterdam? nsdr.bemined.nl Laatst bewerkt door sigma op 06-11-2024 12:29 |
![]() |
advertentie |
06-11-2024 12:29:50 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De 9100 naar Londen gaat pas per wijzigingsblad februari weer rijden. |
06-11-2024 14:35:50 | ||
---|---|---|
TSZutphen
![]() |
Dat komt omdat trein 3691 eindigt in Zp (Waarom weet ik niet, of het slim is vraag ik me af, deze had net zo goed nog even door kunnen rijden naar Arnhem). Hierdoor is spoor 3 nog bezet. Laatst bewerkt door TSZutphen op 06-11-2024 14:41 |
06-11-2024 15:04:52 1 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
In de volledige uitwerking zitten nog best wel wat opvallende dingen die (licht) veranderen:
|
06-11-2024 15:18:20 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Betekent dat wanneer de wanneer de 3000 op Asb stopt, dat de 3000 dat dan niet doet op Asa. Wanneer Ajax speelt of iets anders in de Arena dan wordt Asa nog al eens overgeslagen. Laatst bewerkt door NIJMEGEN op 06-11-2024 15:21 |
06-11-2024 15:36:07 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
Nee, alle ritten van de 3000 die regulier op Asb stoppen doen dat ook nog steeds op Asa. De rijtijd wordt gecompenseerd door de stop te Asd in te korten van 4 naar 2 minuten. |
06-11-2024 15:52:28 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Dat wordt weer racen op Asd om de 5400 te halen, dat is het nu ook al met de 2900 naar de 4800. Qua rijtijd past het net niet en van de huidige 5 minuten blijft in de praktijk regelmatig maar 2 of 3 minuten over. Laatst bewerkt door stefanvw14 op 06-11-2024 15:52 |
06-11-2024 16:37:22 | ||
---|---|---|
sigma
![]() |
De 3179 en 3181 rijden niet meer door naar Nm maar eindigen in Ah. |
06-11-2024 18:15:03 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Hopen dat vanaf perron 1 snel de trap naar de westtunnel klaar komt, op die ene lift durf ik niet te gokken. |
06-11-2024 23:16:56 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
De 5300 is uiteindelijk dus weer, en ook wel enigszins volgens verwachting, gesneuveld. |
07-11-2024 05:57:09 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Tsja, de 7400 naar Vndc in de spits is ook nog steeds niet terug. |
07-11-2024 08:08:46 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Nee en de 8900 naar Htnc ook niet |
07-11-2024 09:21:39 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
En de (spits)sprinter tussen Rtd en Gdg (de 7700?)? |
07-11-2024 09:35:49 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Dat de 7400, 7700 en 8900 niet (extra) gaan rijden was ook al begin dit jaar door de NS aangekondigd. De 5300 was wel aangekondigd maar is afgewezen vanwege uitblijven van veiligheidsmaatregelen bij overwegen. Laatst bewerkt door michaben op 07-11-2024 09:36 |
07-11-2024 11:46:39 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
|
07-11-2024 14:27:55 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
ik zie nu dat soms de eurostar naar Parijs niet in Antwerpen stopt ( bv. de 9328 op dinsdag ). Volgens mij was dit ook nieuw. |
07-11-2024 17:03:32 | ||
---|---|---|
PeterB18
![]() |
Die ritten worden gereden door een blauwe Eurostar E320, geloof dat die te lang zijn voor Antwerpen CS? Of is er een andere reden waarom ze daar niet mogen/kunnen stoppen. |
07-11-2024 17:14:46 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Op zich is een e320 korter dan een dubbele TGV PB(K)A die daar wel halteert, maar laatstgenoemde heeft natuurlijk wel een motorrijtuig voor- en achterop, mogelijk is dat het verschil? De e320 heeft wel een deur voor reizigers in de voorste en laatste bak en heeft dus meer perronlengte nodig. |
07-11-2024 17:42:49 | ||
---|---|---|
dziendobry
![]() |
Een E320 is 400 meter lang, het perron in de kelder van Antwerpen is ruim 420 meter dus dat past. Het zou best zo kunnen zijn dat er met een E320 nooit een meting is geweest op Antwerpen Centraal voor een reizigersstop (afstand tussen trein en perron) en dat er simpelweg (nog) geen toelating is voor een reizigersstop, anderzijds kan het ook gewoon een keuze van Eurostar zijn. |
07-11-2024 23:02:59 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Of rijdt dat ding in Antwerpen überhaupt niet door de tunnel maar via Antwerpen Oost? |
08-11-2024 00:08:20 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
In de keren dat ik in de Londense Eurostar zat reed iegewoon door de tunnel in Antwerpen. Hoe dat in de nieuwe drg zit weet ik niet. |
09-11-2024 17:27:50 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
|
09-11-2024 21:23:47 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Heb ik ergens een memo gemist dat de 2900 niet meer op Asb stopt in de late avond of heeft dat te maken met het omwisselen van de huidige 3500/3700 met de toekomstige 3100 in de avonduren. Waardoor er tussen Ut en Asb een kwartiersdienst blijft rijden met de nieuwe 3100 en de huidige 3000? Laatst bewerkt door stefanvw14 op 09-11-2024 21:25 |
09-11-2024 22:22:44 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
In de huidige dienstregeling 2024 zie ik (doordeweekse dag, omstreeks 22:00) voor Asb-Asd-Hlm/Alm 1 verbinding per halfuur, dus dat is geen verslechtering qua frequentie. Asb-Amf is sneller via Ut, Dvd of Asdz en wie graag in een ander tijdspad Asb-Asd wil reizen, zijn er metro's van de GVB. Laatst bewerkt door treinfan op 09-11-2024 22:25 |
10-11-2024 23:04:56 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Uhm, in die dienstregeling 2024 kan ik vanuit de 2900 de 4800 naar Hlm/Bv halen te Asd. Met de 3000 en de 4000 die elkaar op iets meer dan een blokafstand volgen voegt dat qua overstappen niets toe te Asd. Ook te Ut bied de 3000 relatief weinig interessante overstaps, daar is dan de 3100 beter in. Te Asd vervallen de volgende overstappen tussen 22.30 en 23.45 asb-asd-4800 naar Bv/2200 naar Ledn(en verder), asb-asd-1500 naar Amf/2600 naar Alm(en evt naar Zl via huidige 700/1800, die beide niet stoppen op Dvd) en ja ik kan de metro nemen tussen Asb en Asa om de 2900 te halen. Alleen daar is mijn NS Abo niet geldig en moet ik extra kosten maken. |
11-11-2024 05:48:16 | ||
---|---|---|
JothamvW
![]() |
Voor de helft van de relaties die je noemt is het nu al sneller om via Asdz te reizen dan via Asd, en naar Ledn is overstapvrij met de 3100... |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
11-11-2024 06:25:55 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Je noemt 2900/4800 voor Asb-Hlm, dat is 1 trein per halfuur. Je had het over een verslechtering in frequentie voor Asb-Hlm, maar dat is dus niet het geval omdat de 4000 geen aansluiting geeft. |
11-11-2024 16:59:45 1 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
en ik maar denken dat Asb een van de stations was die er het meest op vooruit gaat: elke dag tientallen extra intercities zonder overstap naar Leiden en vele extra intercities zonder overstap naar Arnhem. Laatst bewerkt door anton_ op 11-11-2024 17:21 |
11-11-2024 18:36:11 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Maar blijkbaar wil iedereen 's avonds laat per trein naar Haarlem 😉. Bus 356 lijkt me trouwens ook een prima optie tussen Asb en Hlm. Even een ander abonnement aanschaffen. Laatst bewerkt door henri1972 op 11-11-2024 18:43 |
11-11-2024 22:06:11 1 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Ja, excuus dat ik de reiziger ben die combinatie 2900/4800 nu veel maak en als die mogelijk zou blijven heb ik naar Hk 4x per uur(2x via zd-utg/Cas en 2x via Asd-Hlm-Bv) een verbinding. Een busabo naast mijn DalVrij wordt wat gortig voor de 5 concerten die ik heb in Amsterdam Zuid-Oost. |
12-11-2024 17:40:29 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Brief van NS aan het locov over enkele late wijzigingen, onder andere n.a.v. de capaciteitsverdeling. Laatst bewerkt door Dionysusnu op 12-11-2024 17:41 |
12-11-2024 18:19:53 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Opvallend dat ze in Deventer nu bij spoor 4 de perronfases gaan gebruiken, terwijl die wissels op de nominatie staan om te verdwijnen.
|
12-11-2024 18:33:29 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Daar komt dan wel een perron langs spoor 5 voor terug, dus welk probleem zoeken we hier? |
12-11-2024 18:46:56 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Dat onze gemeente dwars ligt of is de raad hier eindelijk overtuigd (heb dat dan even gemist in de lokale media)? Die perronfases zijn heel 2024 ook al in gebruik voor een aantal kruisingen van 3600-en hoor. Enige uitdaging is dat de reizigersinformatiesystemen het al jaren niet begrijpen en de boel op de borden wordt verdeeld in 4 en 4b zodat altijd wel weer een deel van de reizigers verkeerd staat. Laatst bewerkt door martijn op 12-11-2024 18:50 |
12-11-2024 19:00:32 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Waarom niet én-én voor extra capaciteit en flexibiliteit? |
12-11-2024 19:08:06 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Grote kans dat personeel en materieel daar dan ook gepland eindigt, en dat er mogelijkerwijs ook bijna geen reizigers meer zijn die verder willen... (of per stoptrein kunnen) |
12-11-2024 20:49:28 | ||
---|---|---|
MaxBB
![]() |
|
12-11-2024 21:32:46 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Ns schrijft "NS heeft geconstateerd dat de voorgenomen Dienstregeling 2025 op twee trajecten boven het maximale concessievolume uitgaat en heeft dit gecorrigeerd." Dit is nieuw voor mij. Minder treinen tussen Arnhem - Zutphen en Amsterdam - Haarlem aangezien NS al op het maximale concessievolume zit. Waarom legt de prorail zo'n maximaal concessievolume op ? |
12-11-2024 21:44:54 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Dat heeft niets met ProRail te maken maar met de nieuwe concessie voor het hoofdrailnet. |
13-11-2024 08:54:53 | ||
---|---|---|
Thoms93
![]() |
Ik moet zeggen dat ik daarvan nog het meest opvallend vind dat 'Haarlem - Amsterdam Sloterdijk' genoemd wordt. En niet Centraal, alsof de concessie net anders werkt op Centraal-Sloterdijk / Den Haag-Haarlem dan op Haarlem-Sloterdijk. Of is dat daadwerkelijk zo? |
13-11-2024 09:23:03 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Is er in de HRN concessie dan een maximum volume vastgelegd wat NS mag rijden? Dan zijn de telkens herhaalde oproepen van Locov om alle uurdiensten op te waarderen naar halfuursdiensten dus zinloos, want dat zou dan ten koste gaan van andere trajecten. Of is er een maximu per traject vastgesteld? Dat zou dan een verklaring kunnen zijn dat ze op Ass - Hlm al aan het maximum zitten maar op Ass-Asd nog niet? |
13-11-2024 09:26:18 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Op Centraal - Sloterdijk rijden natuurlijk in de avond minder treinen van/naar Zaandam en Schiphol, dus daar zit de NS blijkbaar nog niet aan het maximum. Ik vind vooral vreemd DAT er een maximum is. Waarom mag de NS niet elke 30 minuten een stoptrein van Arnhem naar Zutphen rijden 's avonds laat? Zit het spoor vol met goederen treinen ? Is het te druk op Velperbroek aansluiting ? Is er teveel concurentie met de Trollybus naar Velp? Laatst bewerkt door anton_ op 13-11-2024 09:31 |
13-11-2024 09:35:32 | ||
---|---|---|
sigma
![]() |
Ja
Ja
Ja |
13-11-2024 11:29:36 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Aan de andere kant heeft NS enkele uitzonderingen waar ze zich op kan beroepen om meer te rijden dan het maximale volume. Bijvoorbeeld afstemming op vervoersvraag; Dat is ook hoe het locov adviseert uursdiensten op te waarderen. Volgens mij is een van de redenen dat er een maximaal volume is, de nieuwe prioriteitsregels. Daarbij gaan concessietreinen voor, maar dan moet je dus wel weten wat onder een concessie valt. Je wil niet dat NS iedere 3 minuten een sprinter Zwolle-Groningen rijdt om Arriva daar weg te houden. |
14-11-2024 08:12:52 1 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Dat maximum is er ja, misschien helaas, maar van de andere kant geeft dat tenminste ook ruimte voor concurrentie. Zie de concessie HRN 2025-2033 Annex 1. Het maximale patroon is nergens een uurdienst, er zijn wel trajecten waar het een halfuursdienst is, bijvoorbeeld Zp - Dv - Zl, of met 3 treinen, dus 2 IC + 1 stoptrein zoals Amf - Apd. Voor Ass - Hlm is het 8, voor Ass - Asd is het 26, wat tot 2033 mag groeien tot 12 en 34. Laatst bewerkt door mdeen op 14-11-2024 08:13 |
14-11-2024 09:54:34 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
De afwikkeling van de Nightjets gaat ook wat veranderen. Zoals al bekend gaat de 402/403 via Vl en de 420/421 via Dv/Bh. De 420 rijdt ca. 10 min voor de 242 uit, ondanks het ontbreken van meerdere haltes met dezelfde rijtijden. De 421 rijdt precies 1 uur na de 243, daarom rijdt de 1569 3 min uit patroon. Vanaf Amf tot Bh is de rijtijd ca. 10 min sneller dan de 243. De 402 krijgt een stop in Ehv i.p.v. Vl. Vertrek uit Ut is vlak voor de 222, maar aankomst in Asd vlak daarna. Volgens die logica zou de 222 de 402 moeten inhalen tussen Ut en Asb, maar aangezien de 3224 tegelijk met de 222 uit Ut vertrekt met een strakke rijtijd (16 min) naar Asb, lijkt me dat erg moeilijk, tenzij de 402 op het middenspoor van Mas gezet wordt. Ondanks een gelijke vertrektijd uit Koln, is de 402 wel bijna een half uur eerder in Asd dan in 2024 bij omleidingen via Vl. De 403 vertrekt vlak achter (4 min) de 2975 aan, maar heeft een aanmerkelijk trager pad en is 16 min later in Ehv. Deze blijft maar net voor de 3575. Ook hier is toch de vertrektijd in Asd een half uur later in Asd dan momenteel. |
14-11-2024 16:58:03 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De 222 gaat over het binnenspoor tot Mas en is tot Mas langzamer ingelegd om daar achter de 3224 in te voegen op het buitenspoor, de 402 rijdt tot Asb over het middenspoor en is over de hele lengte langzamer ingelegd om daar achter de 222 in te voegen. |
14-11-2024 19:19:00 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Maximale avond freqenties: Ass - Hlm 6 Ass - Asd 20 Ah - Zp 3 Hwd - Hn 1
|
14-11-2024 22:04:57 1 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Ik vind die maximale frequenties echt bull shit. Duidelijk falend overheidsbeleid en weinig ambitie voor een beter Openbaar Vervoer. |
15-11-2024 00:28:19 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Hoe zit het met de max snelheid van de 403/402 ? Mogen die via Ehv wel (delen) met 140 km/u of is het nog steeds max 100 km/u over de hele route Asd- Vl vanwege de Vectron? |
15-11-2024 00:45:18 | ||
---|---|---|
tieske05
![]() |
|
![]() |
advertentie |
15-11-2024 23:38:00 1 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Bijna alle max 100 km/u beperkingen voor de Vectron zijn sinds 1 oktober 2024 vervallen. |
16-11-2024 21:05:38 | ||
---|---|---|
kiekkiek
![]() |
Raar dat machinisten dat niet weten. |
16-11-2024 21:10:22 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Dat de beperking is vervallen wil niet zeggen dat de dienstregeling al is aangepast he? 😉 |
16-11-2024 21:31:25 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Volgens het kaartje in de app Mijn Vakmanschap staan de snelheidsbeperking keurig vermeld. Paar stukjes 140 km/h, paar stukjes 130 km/h maar meer en deel is gewoon 100 km/h |
17-11-2024 02:23:39 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
Mij viel op dat de 1100 voortaan kort gaat keren op spoor 2 te Gvc. Nu is het nog om en om spoor 2 en 3 met lange kering. Dit zal wel zijn vanwege de 5000, 5100 en 5200 dus elke 10 min. En het scheelt weer een setje materieel. Laatst bewerkt door Kamehameha op 17-11-2024 02:35 Ik noem VIRM gewoon IRM, of je nu wilt of niet. |
17-11-2024 06:31:25 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Welke zijn er dan nog? |
17-11-2024 09:52:57 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Dit is de lijst die nog steeds geldt: |
17-11-2024 11:06:17 | ||
---|---|---|
Apda
![]() |
Dezelfde lijst gaf je op 8 september. Dus BGM104 heeft het mis dat er iets is veranderd per 1 oktober? |
17-11-2024 13:58:34 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Ja, volgens NS zelf is er nog niks veranderd. |
17-11-2024 15:40:16 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
De vertraagde oplevering van het nieuwe emplacement van Gvc zal hier ook wel een rol spelen. Eigenlijk had spoor 4 ook vanaf begin 2025 al voor de Rotterdamse corridor beschikbaar moeten zijn, maar dat duurt nog even. Wel komen sporen 11 en 12 in maart beschikbaar voor de 4300 en 6300, maar de verbouwing van 1 t/m 8 duurt nog tot begin 2026. |
17-11-2024 20:34:57 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Of het is wel veranderd maar NS heeft nog niet de tijd gehad/genomen dit in de interne systemen te veranderen en te communiceren? Maar dat als er zich morgen een andere partij aandient met Vectron die wel direct overal 130/140 mag rijden? |
17-11-2024 22:30:48 | ||
---|---|---|
rob_ehv
![]() |
nog meer kans met de 1100 op vertraging. Nu kan je tenminste nog weer optijd uit gvc vertrekken, zelfs als je +25 nu binnenkomt. |
17-11-2024 22:40:07 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Alleen Betuweroute 100 is nog geldig van deze lijst. Dat de communicatie van NS aan machinisten zo traag gaat is erg jammer. |
17-11-2024 22:45:51 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
Tja, als perron 4 nog niet in dienst kan voor de Rtd corridor dan was het of geen 10 min sprinter nog of dus de 1100 kort keren. Ik noem VIRM gewoon IRM, of je nu wilt of niet. |
17-11-2024 23:26:15 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Dus gelden de snelheden die nu bekent zijn totdat er officieel gecommuniceerd is dat het anders is. |
18-11-2024 08:59:04 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Dat is eigenlijk vreemd. De Betuweroute is toch altijd 120 geweest en zal voor zware belastingen gebouwd zijn. Mag de E189 daar ook maar 100? |
18-11-2024 15:02:35 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Bij mijn weten is de BR exclusief als goederenlijn ontworpen. Bij 120 km/h zouden er veel meer en hogere geluidsschermen zijn. |
18-11-2024 15:27:44 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Verschillende systemen van hetzelfde project kunnen verschillende ontwerpsnelheden hebben. De rails en de geluidschermen zijn twee verschillende systemen. |
18-11-2024 15:31:28 | ||
---|---|---|
TSZutphen
![]() |
En nu weer even terug naar Drgl 2025:) |
18-11-2024 16:29:07 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
|
18-11-2024 21:04:58 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
|
18-11-2024 21:37:57 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Dat is voor de aankomende reizigers minder erg dan voor de vertrekkende reiziger. Die laatste moet nog met een sprinter of tram op tijd van Gvc naar Gv zien te komen. Aankomend kan je van Gv ook met tram en bus de stad in. |
19-11-2024 10:59:59 | ||
---|---|---|
Ehvdegekst
![]() |
Wanneer je te vaak je trein op Den Haag Centraal niet komt gaan de reizigers waarschijnlijk vanzelf naar Den Haag HS. |
20-11-2024 12:48:06 | ||
---|---|---|
avdkooij
![]() |
de dienstregelingen van zondag 15 december 2024 tot en met zondag 3 augustus 2025 zijn inmiddels te raadplegen via treinposities.nl |
20-11-2024 14:00:28 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Al twee weken geleden, zie vorige pagina. |
20-11-2024 14:12:52 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Nu ook de werkzaamheden van 15 dec verwerkt. 1800 mag dan nog een dagje naar Asd rijden, ipv naar Amfs. 2200 rijdt dan ook via Shl en is op Asd doorgekoppeld aan de 2600. De 8300 en 8400 zijn hierdoor ook met minimaal een dagje uitgesteld. |
05-12-2024 16:28:15 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Weinig veranderingen in de nieuwe dienstregeling van Arriva in Limburg. Alleen de tijden in Heerlen van de Arriva treinen veranderen, waar door er meer speling komt met andere tijden. De nachttreinen blijven rijden. Bron: L1 nieuws: www.l1nieuws.nl |
05-12-2024 17:16:21 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Voor wat meer informatie over de RS18/RE18 (32000/18900) kan je het Arriva vervoerplan Limburg 2025 lezen. De afhandeling van het conflict tussen de 18900 en goederentreinen wordt ook veranderd; In plaats van opheffen slaan enkele ritten beide stations op het enkelspoor over. Laatst bewerkt door Dionysusnu op 05-12-2024 17:20 |
05-12-2024 21:44:02 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Ik zie dat de 18900 6 minuten stil gaat staan in Landgraaf. Vreemde plaats om 6 minuten te wachten. Reis Aachen Eindhoven wordt zo 12 minuten langer. Laatst bewerkt door anton_ op 05-12-2024 21:47 |
05-12-2024 22:11:47 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Dat ligt eraan,volgens Arriva blijft de overstap bestaan,alleen nu in 2 minuten.Op hetzelfde perron. Stap je over op de stopper naar Sittard en daar nogmaals op de IC naar Alkmaar of Enkhuizen,dan is het idd 12 minuten langer |
05-12-2024 22:28:47 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Ok, dan moet de ns internationaal planner nog worden aangepast. Daar staat nu een overstap van 5 of 32 minuten in. |
05-12-2024 23:09:55 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Dat wachten is dus om vertragingen uit Duitsland op te vangen. Dat is nu vaak aan de hand, en met de huidige opzet heeft de 32000 daar dan ook last van met een gemiste aansluiting in Hrl tot gevolg. In het nieuwe patroon is de 32000 zeker betrouwbaar, en behoudt de 18900 de overstap op de IC met vergelijkbare, of zelfs iets betere betrouwbaarheid dan nu. |
09-12-2024 17:08:04 | ||
---|---|---|
GerritJan
![]() |
''Tussen Zwolle en Groningen en tussen Zwolle en Leeuwarden voegen we extra ritten toe.'' heb ik wat gemist? welke ritten???????????? www.ns.nl |
09-12-2024 17:10:36 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
Enkele IC ritten die nu nog stopperen boven Zl zullen versneld worden. Hierdoor worden er extra sprinters ingelegd om het gat op te vangen. Verder ook een extra rit van de spits sprinter Gn-Asn. En sowieso is trein 588 (ma-zo) en 789 (vr/za) van/naar Gn nieuw tov de huidige dienstregeling. Laatst bewerkt door Kamehameha op 09-12-2024 17:13 Ik noem VIRM gewoon IRM, of je nu wilt of niet. |
09-12-2024 17:18:08 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Kijk, dat noem ik nu nog eens concurrerend! |
09-12-2024 17:30:44 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
concurrerend met ...... de Arrivatreinen die nog niet gaan rijden? |
09-12-2024 17:34:42 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Heeft iemand de toeslagpaaltjes al zien staan op de ‘nieuwe’ Intercity Direct stations? Met nog 4 werkdagen te gaan zou je verwachten dat die er al staan. Ik ben ze in iedergeval nog niet tegen gekomen… |
09-12-2024 18:22:46 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
|
09-12-2024 18:58:26 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Klinkt aardig, is echter niet de reden. NS is reeds enige jaren bezig om de treinen aan de dagranden te integreren in de reguliere dienstregeling. Ergo: op alle stations stoppende IC's vervangen door aparte snellere intercity's. Zie bijvoorbeeld ook serie 3600. |
09-12-2024 21:31:26 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
ik zie dat Duivendrecht minder IC's gaat krijgen van/naar Lelystad ( slechts 1 keer per uur ). Gaar dat niet een erg scheven bezetting worden als maar 1 van de 4 IC's in het ( in de spits ) drukke station Duivendrecht ? Laatst bewerkt door anton_ op 09-12-2024 21:32 |
09-12-2024 21:40:44 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Dat is als het goed is een tijdelijke maatregel, omdat de 9500 nog een paar maandjes met een mix ICNG/ICR moet rijden kwam deze rijtijd te kort op de HSL en is de stop in Dvd eruit gehaald. Zodra er voldoende ICNG beschikbaar is zal er waarschijnlijk bij het eerstvolgende wijzigingsblad weer in komen. |
09-12-2024 21:57:23 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Heel mooi, maar wat is daar het nut van? Het schaarse personeel kan toch nuttiger ingezet worden dunkt me? Lijkt me slechts een handjevol reizigers wat daarvan profiteert... |
10-12-2024 16:52:10 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
|
10-12-2024 17:01:36 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Dat wordt nog wat als ICNG naar Gn/Lw gaat rijden, dan staan daar twee rode paaltjes, 1 rode van NS en 1 rode van Arriva, leuk bij 2 minuten overstaptijd.... Laatst bewerkt door Muizeneus op 10-12-2024 17:01 |
10-12-2024 17:24:19 | ||
---|---|---|
Terebo
![]() |
gelukkig verschilt de vorm van de arriva paaltjes genoeg van die van NS, ik denk niet dat er heel veel verwarring daartussen gaat bestaan |
10-12-2024 18:57:56 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Zijn die paaltjes in Gn/Lw niet lichtblauw (de kleur van de treinen aldaar) ? |