13-01-2025 18:04:45 | ||
---|---|---|
Capt_Molo
![]() |
Dat was inderdaad niet handig. In de normale dienstregeling is het alleen de overstap 3500 - 5000 die niet goed wordt geboden. Op papier een overstap van 1 minuut, lijkt wel alsof erop gepland is. Meer lijkt niet haalbaar met strakke paden van beide series. De vraag is echter of dit in de praktijk als overstap wordt gezien. |
14-01-2025 09:49:05 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
1 minuut zal volgens de normen niet uit de reisplanner komen. |
14-01-2025 21:07:27 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
Kan me herinneren,dat het ooit 2 minuten was indien de overstap op hetzelfde perron was.En 4 minuten bij een ander perron.Enkele grote stations hadden daar zelfs 5 of 6 minuten. |
14-01-2025 22:02:14 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Zal dit komen door de gewijzigde dienstregeling van de sprinters tussen Shl en Ledn? De 3500 richting Ddr zit vrij kort achter de 4300. In de oude situatie zat de 4600 voor de 3500 maar die had een veel vroeger pad. |
![]() |
advertentie |
16-01-2025 17:53:26 | ||
---|---|---|
Capt_Molo
![]() |
Het lijkt te maken te hebben met de 2400/9500 te Shl. De 3500 is hierdoor een aantal minuten verschoven en haalt de aansluiting te Gv net niet meer. Er lijkt wel met 1 minuut geschoven te kunnen worden om dit te herstellen, ik snap niet waarom er voor de huidige opzet gekozen is. Nu is er slechts 1x in het half uur een overstap wat in schril contrast staat met de 3x op de andere weekdagen... |
20-01-2025 19:28:19 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Vanaf 7 april wordt spits pendel tussen Amersfoort en Harderwijk herintroduceerd
Vanaf dan zullen 3 treinen in de ochtendspits naar Amersfoort en 3 treinen in de avondspits naar Harderwijk rijden. Deze treinen stoppen ook in Nijkerk. Laatst bewerkt door seinhuis op 20-01-2025 19:29 |
22-01-2025 16:31:48 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Dat heeft te maken met de inzet van Traxx+ICR in de 9500 en de snelheidsbeperkingen op de HSL |
10-02-2025 15:37:37 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Is het nou het resultaat van de werkzaamheden in Duitsland tussen Rheine en Osnabrück dat er 1x per 2 uur een trein uitvalt tussen Asd en Dv vanwege dat NSR deze trein niet mag rijden conform concessie voorwaarde?? |
10-02-2025 15:50:56 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
NS mag geen extra voor- en volgtreinen rijden (volgens de volslagen doorgedraaide ambtenarij althans), maar hier zou het alleen gaan om vervangend materieel voor een bestaande trein. |
10-02-2025 18:23:44 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Omgekeerd, blijven ze dan niet in gebreke door treinen niet te rijden die ze in de concessie wel beloofd hebben? |
10-02-2025 18:59:49 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
De paden zijn vergeven aan “Open Access” vervoerder NS Int en blijkbaar mag NSR dan geen vervangend materieel beschikbaar stellen. Ten slotte heeft het NS Int personeel materieelbekend op de ICMm of dat niet meer zo? |
10-02-2025 20:48:59 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Dus ook voor de binnenlands reizigers is de IC Berlijn open access? Waar NS dus ook eenzijdig mag besluiten om bv binnenlands abonnementen niet meer toe te staan? |
10-02-2025 20:57:41 | ||
---|---|---|
sigma
![]() |
Ja en ja |
10-02-2025 23:29:44 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Lekker alles aanbesteden, dat is beter voor de reiziger. 🙈 |
11-02-2025 04:14:51 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Open access heeft juist helemaal niets met aanbesteden te maken... |
11-02-2025 05:23:12 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Kenmerk van open access is dat het volledig op initiatief en voor rekening en risico van de aanbieder rijdt. Daar gaat geen aanbesteding aan vooraf. Wat de Arriva's doen in het noorden en Limburg is dus geen open access. |
11-02-2025 06:03:35 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Laatst bewerkt door anton_ op 11-02-2025 06:04 |
11-02-2025 08:57:35 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Zo was het tot het ingaan van de nieuwe HRN-concessie inderdaad. Maar dat (b)lijkt nu losgelaten te zijn. Heel merkwaardig. Je zou eerder verwachten dat de IC's in elk geval op Asd-Dv (en evt tot Hgl) onderdeel van de HRN-concessie zijn, en dat NS er dan vervolgens zelf voor kiest om open access door te rijden tot Berlijn en ook in NL al reizigers met andere kaartjes in z'n treinen toelaat (naast de reguliere NL-vervoerbewijzen). Dus dat NS de plicht heeft om binnen NL te rijden en het recht heeft om daarna de grens over te gaan. Nu is het allemaal wel erg vrijblijvend geworden.... |
11-02-2025 12:50:23 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Verkeer naar België wel (lees 9200 en 9500 binnen Nederland. Verkeer naar Duitsland niet helaas, waardoor je dit soort inconsequenties hebt. De Belgen hebben overigens de 9500 niet opgenomen in het binnenlandse net, waardoor deze slechtgevuld is op Atw - Brusz |
13-02-2025 16:46:55 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Even een andere praktische vraag wijzigingsbladen bestaan die niet meer? Normaliter heb je een wbl in februari, maar die lijk onvindbaar. |
13-02-2025 16:51:53 1 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Ze bestaan nog steeds en zullen niet verdwijnen. Ik heb er elke dag mee te maken in het werk. |
13-02-2025 16:51:59 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Die bestaan wel, maar ze hoeven niet per sé gebruikt te worden. Meestal hoor je alleen van NS wat ze er mee doen, en dat zou zomaar niks geweest kunnen zijn dit keer. Om preciezer te zijn was het dit jaar op 3 februari. Het volgende wijzigingsblad is op 7 april. Dan zal bijvoorbeeld de s5300 (spitssprinter Hd) gaan rijden. |
13-02-2025 17:00:00 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Men lijkt dit jaar af te wijken van de Europese data, wijzigingsblad februari was een week later (10 februari) en wijzigingsblad juni zou zelfs 2 weken later zijn (30 juni). |
13-02-2025 20:56:48 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Wat ik mis is de adviesvragen die voorheen te vinden zijn op de site van Locov. Of waren er geen wijzigingen in februari waar advisering voor nodig is? |
13-02-2025 21:23:53 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
staan nu op de site van het locov
Wel een klein foutje: ze hebben het over "Adviesvraag Dienstregeling 2025" terwijl de bijlagen toch over 2026 gaan. |
13-02-2025 21:30:19 | ||
---|---|---|
scooter
![]() |
|
13-02-2025 21:35:56 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Dat gaat alleen over de dienstregeling van 2026, maar voorheen waren hier ook de wijzigingsbladen vindbaar. |
14-02-2025 17:34:07 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Het antwoord op je vraag was 2 berichten eerder dan dat je de vraag stelde al gegeven…
Dus als er niks gewijzigd wordt, hoeft er ook niks aangevraagd te worden… |
28-02-2025 08:01:59 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Vanaf volgende week staat de 2000 weer deels met sprintermaterieel gepland terwijl de 3700 half met VIRM gepland staat. Dit zou in wijzigingsblad april weer structureel moeten worden. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
01-03-2025 19:35:26 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De ruiling snap ik zo op het eerste gezicht niet,maar het is ook niet zo dramatisch: de helft van de serie 3700 behelst 1 compositie....😚 |
28-04-2025 07:44:40 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Er zijn geen diensten meer voor ICNG vanaf Asd, maar toch zie ik die alsmaar leeg heen en weer rijden tussen Wgm en Asd. Vooral ICNG-B. |
28-04-2025 08:54:02 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Het leeg materieel van de 9500 rijdt 's ochtends Wgm - Asd - Lls |