13-12-2024 09:02:54 2 | ||
---|---|---|
tieske05
![]() |
Mat 64 staat gepland! 🥳 R*tevet! |
13-12-2024 23:19:47 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Maar gaat niet rijden. Op z’n vroegst na de kerstvakantie als de renovatie van de Protossen gaat beginnen Laatst bewerkt door moderator op 14-12-2024 08:46, reden: typo verbeterd |
15-12-2024 12:52:28 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Ondanks dat er geen 186+ICRm in de serie 1800 zou gaan rijden, staat volgens treinposities.nl voor oa. trein 1820 toch een Traxx met ICRm op de planning. Benieuwd of dat nog aangepast gaat worden... |
15-12-2024 13:10:59 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Bijgestuurde materieelinzetten een dag van te voren zijn in de praktijk zeer onbetrouwbaar, als je naar de historie kijkt zie je dat het al 8 keer aangepast is de afgelopen dagen. Pas als het er een paar uur voor vertrek nog staat lijkt me dit vermeldenswaardig. Laatst bewerkt door michaben op 15-12-2024 13:11 |
![]() |
advertentie |
15-12-2024 20:09:58 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Morgen gaan ICE 121, 225 en 123 omgeleid worden via Ht en Mönchengladbach. ICE 121 en ICE 123 zullen Keulen en Frankfurt een uur later dan gepland bereiken. ICE 225 is mij niet geheel duidelijk of deze München gaat bereiken. Iets wat met een vertraging van een uur bijster lastig zal worden. De DB lijkt nog niets te weten van deze omleiding, in hun app gaat alles nog via Arnhem. De NS Int site en App hebben in de route strip Arnhem niet verwijderd, maar wel Ht, Ehv, Vl en Mönchengladbach toegevoegd. Volgens zuginfo.nrw zijn er wissels defect tussen Emmerich-Elten en Zv. Ik kan niet herleiden of dit de reden van de omleiding van de eerste drie ICE’s vanuit Amsterdam. Update 16-12, inmiddels geeft de DB aan dat het wegens werkzaamheden aan het emplacement van Zevenaar, vermoed echt het tussen Zv en Emmerich-Elten zit. Laatst bewerkt door stefanvw14 op 16-12-2024 07:37 |
16-12-2024 06:37:21 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Asdm 6:34 LNS 186 291 (TCS-zijde voor) met ES 452 richting Asd - Brusz. WLAB30's in eerste, zesde en negende positie. Totaal 13 rijtuigen en het NMBS I10-rijtuig dat gebruikt is voor het TCS-feestje donker achteraan. Laatst bewerkt door BVisser op 16-12-2024 06:37 |
16-12-2024 08:46:58 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Vermoedelijk de 141 kwam 8:00 door Dvc ri Aml In ieder geval leek het een ICB Dick van den Hoven |
16-12-2024 08:56:40 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Zou goed kunnen, reed met +44 door "beperkingen in de materieelinzet"... |
16-12-2024 09:16:34 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Terwijl de trein op lengte was of geen loc had? |
16-12-2024 09:17:27 | ||
---|---|---|
mkns
![]() |
Om 9:12 door Almelo in westelijke richting de/een Nightjet trein. |
16-12-2024 09:31:31 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
De 420 met een uurtje vertraging dus. |
16-12-2024 09:33:09 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Correct, emplacement Zevenaar Oost om exact te zijn. |
16-12-2024 10:17:19 | ||
---|---|---|
wissel
![]() |
ProRail webcamera Groningen, 09:38 uur: doorkomst geheel rode DBC 6400 LLT over spoor 8 richting Gerp. Het lijkt er op dat er vanochtend wagens naar Dz gebracht zijn. Ik meende dat dat op maandagen normaal juist in tegenovergestelde richting is. Heeft iemand informatie hierover ? |
16-12-2024 10:31:40 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Die loc zou LLT On-Dz v.v. hebben gereden, vermoedelijk nodig voor rangeerwerk in Dz. |
16-12-2024 10:49:42 | ||
---|---|---|
Arman3428
![]() |
|
16-12-2024 11:22:05 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Wel bijzonder dat ProRail het niet als een (ver)storing noteert. Neem toch aan dat dit emplacement valt onder ProRail net en niet onder dat van DB InfraGo? |
16-12-2024 12:16:30 | ||
---|---|---|
marvinkok
![]() |
|
16-12-2024 12:56:49 | ||
---|---|---|
mattie2
![]() |
Hij is ondertussen weg, maar er heeft vanochtend inderdaad een ICR-stam op Bkd gestaan. |
16-12-2024 13:05:58 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Bedoel je NS reisinformatie in plaats van ProRail? ProRail noemt de wisselstoring bij de juiste naam. Laatst bewerkt door treinfan op 16-12-2024 13:06 |
16-12-2024 13:50:40 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
13.39 door Ut over spoor 15 ri Ah e.v., SR 1740 met ICRmh stam, iets met xx29 (gezien het UIC nummer stuurstand) |
16-12-2024 13:51:53 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Op www.prorail.nl stond geen enkele (ver)storing vernoemd. Op www.bahn.de stond wel een verstoring. |
16-12-2024 14:42:51 | ||
---|---|---|
wissel
![]() |
Aha, interessant. Weet jij ook welke nu de rijdagen zijn ? Ik ben van plan binnenkort een kijkje te gaan nemen in Groningen. |
16-12-2024 14:53:37 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Stam 16239 dan ;) |
16-12-2024 14:59:54 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
14.53 aan op spoor 6 van Gdm, een Reissss (Keolis) Protos ter inhaling ri Ht e.v., vertrek niet afgewacht. |
16-12-2024 15:00:25 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Dank 😀 |
16-12-2024 15:34:46 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Volgens de huidige stand van zaken gaat de 225 München Hbf met +67 bereiken. Dat is exact de keertijd om als 224 terug te gaan. De 224 zal dan met een minuut of 20 te laat vertrekken, daarmee bewijst de DB precies de reden waarom de 224 niet zo graag wil nemen. |
16-12-2024 16:55:30 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
5035 |
16-12-2024 17:17:32 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Update 20.33 uur: Trein krijgt omleiding via Venlo. Aankomst Asd verwacht om ongeveer 0.15 uur. Laatst bewerkt door henri1972 op 16-12-2024 20:34 |
16-12-2024 18:01:16 | ||
---|---|---|
5431
![]() |
Het in 105/104 met dezelfde set Amsterdam - Basel - Amsterdam willen rijden was met de 406 begrijpelijk vanwege het beperkte aantal NL-geschikte voertuigen. Nu er met de 408 veel meer in het DC-net inzetbare stellen beschikbaar zijn, is het inderdaad wat vreemd dat deze verbinding op zo'n laat tijdstip rijdt. Trein 224 in het pad van bv. ICE 918/124 leggen was logischer geweest. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
16-12-2024 18:20:26 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
En laat de omloop waar ICE 918 nou net gereden worden door 2 stellen Br 403... Maar wie weet wat er in de toekomst nog gaat gebeuren als er meer stellen Br 408 beschikbaar zijn. |
16-12-2024 18:43:28 | ||
---|---|---|
marvinkok
![]() |
Bediening van delfzijl is ook afhankelijk van de klant wensen. |
16-12-2024 18:52:03 1 | ||
---|---|---|
DylansDepot
![]() |
Hoe zit het nu eigenlijk met de 904? Volgens Treinposities en Rijdendetreinen heeft hij gereden maar hier en daar hoor ik geluiden dat hij pas in januari zal rijden. Heeft ie nu echt gereden of niet? |
16-12-2024 19:04:25 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
In het Kippenlijn topic werd gemeld dat deze niet heeft gereden. |
16-12-2024 19:12:29 | ||
---|---|---|
DylansDepot
![]() |
Thanks, kan ik ook weer rustig gaan slapen vannacht :) |
16-12-2024 19:44:13 | ||
---|---|---|
wissel
![]() |
marvinkok, bedankt ! |
16-12-2024 20:48:05 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Even pedantisch doen: Volgens treinposities heeft er een rit gereden die ingepland stond met mat '64. Zeker bij regionale vervoerders, die geen stelnummers doorgeven, betekent dat niet zoveel. |
16-12-2024 21:26:01 | ||
---|---|---|
Benniebus
![]() |
Prognose bijgesteld naar 00:50 uur in Amsterdam. Trein wordt vanuit Siegburg/Bonn over de Südbrücke naar Köln Hbf geleid ipv direct via Deutz, omdat het achterste stel het stel is dat naar Amsterdam moet. 's-Hertogenbosch wordt rond 2345 bereikt, Utrecht rond 0015. |
16-12-2024 21:34:57 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
De DB maakt er inmiddels 1.05 uur van in Asd. |
16-12-2024 21:39:54 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
|
16-12-2024 21:46:22 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Die snap ik niet. Als de trein vanaf Siegburg via de Südbrücke naar Hbf gaat en dan doorrijdt naar Deutz en NL staat-ie toch precies hetzelfde als dat-ie gewoon rond zou rijden in Messe Deutz? Als het achterste stel naar NL moet kun je beter kopmaken op Hbf of Deutz (hoog).... |
16-12-2024 21:53:09 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Nee dat doen ze niet. Ze gaan dan waarschijnlijk vervangend vervoer regelen. Ik heb dat in Utrecht eerder mee gemaakt, was zelf geen reiziger maar er werden taxies geregeld, mag je wel 3u of langer wachten of als je echt heel verweg woont bij uitzondering een hotel. Hotels regelen voor grotere aantallen is sowieso erg ingewikkeld. De meerderheid regelt ook veelal zelf vervoer. Heb vaak zat laat de laatste trein en mis nog wel eens een laaste aansluiting of er komt geen NS dan zie dat een groot deel al snel weg is Laatst bewerkt door Xander140 op 16-12-2024 21:56 |
16-12-2024 22:07:56 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Omdat deze via Ht gaat, moet je Köln Hbf richting het westen verlaten voor Mönchengladbach. Voor de route via Oberhausen naar Nederland was inderdaad via Deutz naar Hbf en dan kopmaken de beste optie geweest. |
16-12-2024 22:10:52 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Ahh nu snap ik 'm Dank! |
17-12-2024 04:31:16 | ||
---|---|---|
mambo
![]() |
224 is uiteindelijk alsnog via Emmerich het land binnen gekomen |