17-12-2024 06:20:12 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Te Ut was het de bedoeling dat de 7504 van trein 512 er een soortgenoot bij kreeg maar omdat deze met +4 binnenkwam en de 7502 al klaarstond leidde dat wat tot verwarring bij de reizigers. Ik vroeg me trouwens af: ik dacht dat er niet meer afgetrapt en bijgeplaatst werd tijdens een rit maar alleen bij start en eindpunten met DDZ gezien de moeite die het soms kost om te koppelen. |
17-12-2024 09:11:17 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
volgens mij werd er in de dienstregeling 2024 nog wel op meedere plaatsen bijgeplaatst / afgetrapt. Of dit ook met DDZ gebeurd weet ik niet. |
17-12-2024 11:58:10 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Afgeliopen zaterdag werd er op diverse ritten dat nog wel gedaan in Zl. |
17-12-2024 12:03:09 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Een goederentrein rijdt om 12:01 de stamlijn op bij Maastricht Noord. Tractie gemist. |
![]() |
advertentie |
17-12-2024 12:49:07 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Maar heb je de lading of de wagens wel gezien? Dasookleuk om te weten wat er nog aan vervoer is op de schaarser wordende uitlopers. |
17-12-2024 12:52:31 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Ut, 11.32u: 2x Achterhoekse GTW's ri Utvr/Utoz. |
17-12-2024 12:54:42 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Op Zwolle heb ik in ieder geval weleens DDZ stellen gekoppeld zien worden waarvan de één uit Leeuwarden/Groningen kwam richting Rotterdam. |
17-12-2024 13:04:18 | ||
---|---|---|
OVtim
![]() |
De 1843 komt met +14 binnen op AMF, maar gaat volgens de informatie nog door naar AMFS. Aldaar binnenkomen rond 13:07 terwijl hij om 13:04 al terug naar AMF etc. had gemoeten. Volgens de informatie echter rijdt de 1842 gewoon op tijd. Update: inmiddels is de vertrektijd uit AMFS toch +5 geworden. Beetje laat. Update 2: nu ook op AMF +5. Waarom wordt dit pas zo laat bijgewerkt als allang bekend is dat de originele tijd niet gehaald kan worden? Laatst bewerkt door OVtim op 17-12-2024 13:13, reden: update |
17-12-2024 13:41:33 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
12:07 door Wf ri Ah; Arriva 259+260 |
17-12-2024 13:59:17 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
|
17-12-2024 14:13:02 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
En dat maakt het wel interessant. Normaal rijdt er vrijwel alleen staalvervoer, en er gaat weleens een ketelwagentje naar Lawter (oid), maar een hele goederentrein vloeistoffen .... |
17-12-2024 14:20:16 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Het kunnen ook 2 ketelwagens zijn geweest, maar vergeleken met de spots van slechts 1 ketelwagen die het station van Groningen passeert, is dat al het dubbele. Voor modelbaanuitbaters met een smalle beurs: dit is thans de werkelijkheid. Laten we er nog maar van genieten; de G...treinhaters hebben liever dat al dat spul per tankauto of per schip gaat.... |
17-12-2024 14:29:23 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Omdat de treindienstleider hier voorwaardelijke vertraging in moet voeren en dat niet heeft gedaan. |
17-12-2024 16:44:11 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Er rijden nu=16.43u 2 ICNG-D's langs de railcam hannover richting Hannover Hbf, groetjes Michiel |
17-12-2024 16:55:37 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Volgens mij was het vooral de 700 waar men gestopt was met splitsen/combineren omdat deze de kortste stop had in Zl. Bij de 500/600 wordt nog altijd fanatiek gesplitst/gecombineerd in Zl, bij de 600 gaat er in de nieuwe dienstregeling vrijwel geen enkele trein met twee stellen van/naar Lw. |
17-12-2024 20:50:55 | ||
---|---|---|
Apda
![]() |
IC 140 (stam 7707) wordt tussen Hannover en Rheine omgeleid via Bremen wegens 'Notarzteinsatz auf der Strecke'. |
17-12-2024 21:39:40 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Dan zullen er wel last minute zieke train managers zijn geweest voor de 141. De 224 gaat Nederland vandaag met een kleine 50 minuten vertraging bereiken… |
17-12-2024 22:05:07 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Zo'n lange Duitse verbinding is op dit moment per definitie onbetrouwbaar. Tussen München en de Nederlandse grens zijn er te veel knelpunten, te veel overbelaste baanvakken, te veel overvolle stations. Ik zag het vanmiddag weer in de ICE 122. Die reed op tijd tót er (voor de zoveelste keer) geen plek was in Köln Hbf omdat alle sporen bezet waren. Pats, 20 minuten vertraging. Aankomst in Amsterdam met +30. |
18-12-2024 07:52:56 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Ik zou er ook eigenlijk voor zijn als onze Nederlandse ICE's altijd voor Messe/Deutz 11-12 gaat en dat "verschrikkelijke" Köln Hbf lekker vermijden. Dat stukje tussen Messe/Deutz en Hbf zijn genoeg andere opties voor en ik denk dat de punctualiteit van de ICE er mee vooruit gaat. |
18-12-2024 15:11:30 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
100% mee eens. Köln Deutz is een verademing om over te stappen i.p.v. Köln Hbf met de enorme drukte, kabaal en treinenchaos. Het ontbreekt er aan cateringmogelijkheden maar verder prima. |