26-12-2024 09:36:51 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Ik vermoed dat trein 7528 gereden met FLIRT 2207 hele hete/vaste remmen heeft gehad, want de brandweer is ingeschakeld voor P1 melding. ICE 225 staat voorlopig gestrand in Ed. |
26-12-2024 10:04:27 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Lijkt op sluiting bij de display, daar kwam rook naar buiten via een gesmolten kier aan de Ed zijde. |
26-12-2024 10:23:16 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Sluiting of Kortsluiting??? Laatst bewerkt door stefanvw14 op 26-12-2024 10:24 |
26-12-2024 10:50:23 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Ook vandaag lijkt er weer massale uitval in de 9200 en 9500 plaats te vinden. In de 9200 is een stam vanuit Brussel Zuid maar tot Mechelen gekomen (de 9219) en daarna niet meer ingezet en de in 9223 en 9227 stratende stammen vallen volledig uit, deze omlopen lijken vandaag niet ingevuld te worden. Daarmee valt er dus een gat van drie uur in de 9200. In de 9500 een soortgelijk beeld: de omloop die begon met de 9523 in Brussel Zuid en die begon met de 9520 op Amsterdam Zuid rijden nu niet. |
![]() |
advertentie |
26-12-2024 11:15:56 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Waren de vraagtekens in de Kerstaanbieding? Sluiting is kort voor kortsluiting. Laatst bewerkt door Ysbergsla op 26-12-2024 11:16 |
26-12-2024 11:17:12 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Vermoedelijke kortsluiting in de frontruitverwarming. |
26-12-2024 12:31:12 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Sorry ben geen elektrotechnicus dus een kortsluiting in een elektrisch apparaat kan ik zonder context begrijpen. Alleen sluiting in een display daar kan ik geen kaas van maken, het is geen jargon en ook niet iets wat uit de Dikke van Dale kan halen onder synoniemen. Laatst bewerkt door stefanvw14 op 26-12-2024 12:31 |
26-12-2024 13:36:21 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Waarbij je in dit geval 'sluiting' ook kunt opvatten als afsluiting. Als iets niet sluit (door een kier), kan daar vuil en vocht inkomen, wat uiteindelijk ook weer voor kortsluiting kan zorgen. |
26-12-2024 14:34:23 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
DB is ook met kerst onbetrouwbaar. ICE 126 lkomt 10 minuten te laat in Arnhem. Of toch +26 of + 30 - bronnen spreken elkaar tegen. Laatst bewerkt door anton_ op 26-12-2024 14:39 |
26-12-2024 14:37:30 1 | ||
---|---|---|
sigma
![]() |
10 minuten vertraging van een ICE is niet onbetrouwbaar, pffff. |
26-12-2024 15:06:44 1 | ||
---|---|---|
evangoor
![]() |
Nou, let op, ben ik eens positief over DB. Op Kerstbezoek bij familie in Hannover, heen via Bentheim terug via Leer/Groningen. De maximale vertraging 9 minuten. Door de grenscontrole in Bad Bentheim. (wel vooraf een hartverzakking in de DB app over de 145 afgelopen zondag: "Fahrt fällt aus". Dat betrof overigens alleen het reserveringssysteem van IC145 zelf en niet de passagierstrein. De ICT van DB kan nog wel wat verbetering gebruiken) |
26-12-2024 22:38:29 | ||
---|---|---|
Benniebus
![]() |
Als we het dan toch bij Internationaal houden; IC Berlijn 144 tot Amersfoort stipt optijd en van daar ook optijd vertrokken, daarna tot Hilversum +3 opgelopen en in Amsterdam uiteindelijk aangekomen met +16. Oorzaak volgens de Treinmanager: vertraagde Sprinter die tot Amsterdam voor mocht blijven rijden. Is er een keer een ICB optijd uit Duitsland de grens over... |
26-12-2024 23:09:36 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Gaan we nou ieder incident uitlichten? |
26-12-2024 23:22:24 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Ik volg het niet meer. Eerst mopperen we uitgebreid over de niet gehaalde rijtijden door allerlei oorzaken van de ICB en dan doen die 16 minuten er ineens niet meer toe, terwijl we de treindienstleiders ook van wanbeheer beschuldigen omdat ze de ICB niet laten inhalen, en tot slot mogen we er niet meer over klagen. Nou ja, ieder zijn mening dan maar. |