06-01-2025 06:49:09 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Asdm 6:47 LNS 186 xxx (Railpool zonder logo) met ES 452 richting Asd - Brusz, 10 rijtuigen en WLAB30 in vijfde positie. TRI-bistrorijtuig ontbreekt. |
06-01-2025 09:07:49 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Arriva heeft zijn zaakjes heden ochtend weer lekker op orde. Aml - Hrb, minder treinen tot 09.45 door bepertere beschikbaarheid van het materieel. Daarna start de uursdienst en is het geen issue, dus een van de drie lintjes zal wel defect zijn.. |
06-01-2025 09:22:55 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Mt - Hrl speelt al wekenlang een rol. |
06-01-2025 12:50:56 4 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Weken? Jaren! Inmiddels is het niet rijden van de RE18 tussen Hrl en Mt nu weer door beperkingen in de materieelinzet verlengd t/m morgen. Lijkt wel of het op de even dagen aan het personeel ligt en op de oneven dagen aan het materieel... |
![]() |
advertentie |
06-01-2025 13:34:06 | ||
---|---|---|
Kopspoor
![]() |
Om 13.34 door Sdm ri Dt. RFO losse lok 2019 303. |
06-01-2025 14:28:30 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
De 9548 is opgeheven Lls-Asdz terwijl er wel een ICR stam op het keerspoor stond vlakbij Lls. Deze stam wordt echter gebruikt voor de 9552, dus een extra lange kering. De 9543 reed tot Asdz en keerde kort in Asdz op de 9544. Verder is de 8646 verdwaald want die rijdt momenteel in de 745 terwijl dit normaal ICM is. |
06-01-2025 14:45:27 | ||
---|---|---|
Apda
![]() |
DB-stam 7702 kwam gisteren (zondag) in Asd aan als IC 146. Door een defect kon hij niet vertrekken als IC 243 naar Hannover, zodat die rit uitviel. Vervolgens viel vandaag ook retourrit 242 Hannover - Asd uit. Inmiddels was in Amsterdam stam 7702 blijkbaar weer opgeknapt, zodat hij als IC 147 kon vertrekken, maar wel met een uur vertraging. (Ik zag hem zondag en vandaag in Apd.) |
06-01-2025 15:08:27 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Er wordt dus blijkbaar toch ICR ingezet naar Lls! |
06-01-2025 15:19:07 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
Klopt, sinds de nieuwe drgl. Maar de komende tijd stikt het van de werkzaamheden waardoor de 9500 Asdz-Lls vaak wordt opgeheven. Verder is het een kwestie van tijd totdat ICNG het stokje helemaal zal overnemen. Kortstondig was er een melding dat de HSL Shl-Rtd gestremd is ivm harde wind. Mijn 9548 mag echter wel de HSL op en de meldingen zijn ook ineens foetsie. Op Asdz was het verder de bedoeling dat na vertrek van de 746 de 4346 op spoor 4 wordt afgehandeld en de 9548 op spoor 3. De CTA gaf dit althans aan. Het LM van de 9548 kwam echter direct achter de 746 binnen op spoor 4. De 4346 zelf zat hier weer achter. Omdat de 9548 later hoort te vertrekken dan de 4346 heeft de 4346 8 min in de wacht gestaan vlak voor station Asdz. Laatst bewerkt door Kamehameha op 06-01-2025 21:01, reden: Typo |
06-01-2025 16:00:49 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Dat is ook gewoon gepland in de ECD. Alleen de 1800 en 2400 rijden compleet met ICNG. |
06-01-2025 16:03:47 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Toch krijgt de wind inmiddels wel een beetje vat op de dienst uitvoering. Op drie trajecten is de treindienst gestaakt door voorwerpen/bomen in de bovenleiding: Wederom defecte bovenleiding rondom Schiphol, waardoor er minder treinen rijden tussen Asdz en Ledn. Oplossing pas aankomende nacht... |
06-01-2025 16:35:56 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
14.20 door Ut ri Bkl e.v. ICNG-B als LM |
06-01-2025 16:45:54 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Helaas inmiddels op meer trajecten problemen met omgevallen bomen. Overigens niet alleen op het spoor maar ook op de weg. |
06-01-2025 16:48:58 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
IC 303556 staat te Ut zonder machinist spoor 7 bezet te houden… Door alle verstoringen kan de bijsturing het niet meer bijbenen. Die is met +20 uit Ut vertrokken, daarvoor de 3156 optijd en daarachteraan de 303956 met +15 die op Utoz stond te wachten en daar weer achteraan de 302756 die +8 kreeg doordat er geen ruimte meer was op Ut. Ouderwetse treinparade :( Laatst bewerkt door stefanvw14 op 06-01-2025 17:12 |
06-01-2025 17:05:18 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
|
06-01-2025 17:14:07 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Hierbij is gekomen: Ed - Bnc, Vndc - Rhn, Std - Mt. |
06-01-2025 17:18:41 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
Ook helpt het niet mee als er op twee locaties defecte treinen zijn (Ut-Brn, Tb-Btl). De 1159 rijdt linkerspoor van Tb ri Ehv. Ik noem VIRM gewoon IRM, of je nu wilt of niet. |
06-01-2025 17:19:39 | ||
---|---|---|
aaron2
![]() |
|
06-01-2025 17:27:59 | ||
---|---|---|
tieske05
![]() |
Waarbij mij opviel dat Arriva heel snel stopbussen had geregeld. Slechts een half uur na de start van de storing waren de eerste stopbussen al aan het rijden. |
06-01-2025 17:34:55 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Tja dat is de busconcessie daar te hebben misschien relatief eenvoudig te regelen. Ten slotte is er al materieel en blijkbaar heet Arriva wel voldoende buschauffeurs om dit te doen. |
06-01-2025 17:36:46 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
|
06-01-2025 17:51:48 | ||
---|---|---|
Sietse
![]() |
|
06-01-2025 18:35:27 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Gaat soepel op de 5500 vandaag: |
06-01-2025 18:44:44 | ||
---|---|---|
MaxBB
![]() |
Het is dan ook de meest voorkomende storingsoorzaak. |
06-01-2025 18:47:25 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Daarnaast de defecte 5500 op Brn, hiervan de compressor defect, wordt weggesleept.
Laatst bewerkt door noof op 06-01-2025 18:48 |
06-01-2025 18:55:49 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
In hele uitzonderlijke gevallen worden lijnbussen als trein vervangend vervoer ingezet. In dit geval waren het bussen van de gecontracteerde busmaatschappijen voor vervangend vervoer. Biesmans en Arriva Touring. |
06-01-2025 18:59:17 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
In de begintijd had Syntus in Zutphen altijd een aantal oudere bussen staan (welke niet meer aan de eisen van de busconsessie voldeden) en hadden de machinisten (of sowieso een groot aantal) ook een busrijbewijs. Bij een stremming konden ze zo direct vervangend vervoer inzetten. |
06-01-2025 19:05:10 | ||
---|---|---|
Apda
![]() |
Bedankt voor je reactie. Dan weten we tenminste dat ook IC 243 vanavond en IC 242 morgenochtend niet uitvallen "door een dienstregelingswijziging", maar door een gebrek aan inzetbare locs. |
06-01-2025 20:11:03 | ||
---|---|---|
Benniebus
![]() |
Vandaag hadden de loccen 193 263 en 193 934 pech. Komen nu (op moment van schrijven) van de wgm terug in de Westhaven. Als gevolg hiervan gaat de NJ403 vandaag met vertraging rijden... |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
06-01-2025 20:36:18 2 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Over pechvogels gesproken:
Het "probleem bij de overweg" betrof overigens een aanrijding: trein 3668 heeft op de overweg Gommelsestraat een auto aangetikt waarvan de bestuurder dacht "ik kan er nog wel even voorlangs". De auto zag er nog goed uit, volgens de omroep in de sprinter was de bestuurder van de auto gevlucht. |
06-01-2025 21:32:10 | ||
---|---|---|
treinnetco
![]() |
Nee. Er is niet goed te acteren op dit soort dingen. De meest gedetailleerde grafieken zullen dit niet hebben voorspeld. Voor afgelopen zondag was al wel een heel circus opgestart vanuit incidentenbestrijding van ProRail naar de bijsturing en wachtdienst van de vervoerders. In eerste instantie werd gehint op een LUD, maar dat werd rond 11.30u op zaterdagochtend geannuleerd. Storingsploegen zijn wel in de nacht van zaterdag op zondag spaarzaam ingezet. Zondag viel dan ook reuze mee, onder meer door de inzet vanuit ProRail en de vervoerders. Voor mezelf betekende dat bijvoorbeeld het inzetten van een Flirt als eerste trein van Amf naar Ed als 31309, om zo eventuele gevormde rijp of ijzel aan de bovenlijding direct tot een minimum te beperken. Die kunnen wat beter tegen dat spul dan een Protos. :grin: Groeten uit Amersfoort. Ik herhaal: Groeten uit Amersfoort. |
06-01-2025 23:11:27 | ||
---|---|---|
MaxBB
![]() |
Volgens de digitale reisinformatie zijn de treinen die op spoor 3 van Ah zouden stoppen vandaag na 19:00, allemaal gespoorwijzigd naar een ander perronspoor op Ah. |
07-01-2025 00:51:24 1 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Correct, hier is na de storm een bord binnen profiel komen te hangen |
07-01-2025 08:29:41 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
De defecte 2612 werd gekoppeld aan de 2457 en heeft nog twee slagen Ut - Brn gereden waarna die op de 4900 terechtkwam. (10 bakken SLT kan helemaal niet op de 5500 namelijk) |
07-01-2025 08:41:11 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Perron van Soest is te kort, op de andere stations en haltes past 170 m trein wel volgens mij. |
07-01-2025 09:07:32 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Laatst bewerkt door AlexNL op 07-01-2025 10:00 |
07-01-2025 09:18:21 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Ik dacht dat het op Soestdijk en Baarn ook niet paste maar dat weet ik niet zeker. |
07-01-2025 09:49:57 2 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Het is gerommel in de marge. Op alle stations staan de deuren langs het perron met enig vakmanschap. Echter, in verband met sommige veiligheids- en zichtlijnmarges, is er officieel her en der een paar meter 'nuttig' perron te weinig. |
07-01-2025 11:29:55 1 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Laatst bewerkt door broek53 op 07-01-2025 11:33 |