Opvallende dingen 11 januari
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2025
11-01-2025 08:23:51
SleutelMan
Moderator
SleutelMan

Trein 6625 werd te O opgeheven omdat het materieel niet veilig genoeg werd geacht. Even later kwam naar voren dat de bovenleiding voorbij O zoveel rijp had dat er eerst maar eens maar moest worden gekeken of en hoe er nog treinverkeer mogelijk was. Stel 2205 van trein 6625 is als LM vertrokken om 08:23 om dat uit te gaan vinden volgens de HC.

 

11-01-2025 08:30:27
Kamehameha
Kamehameha

De 9219, 9227, 9212 en 9224 zijn alvast opgeheven dus dat gaat weer goed. Issues met de personeelsbezetting? Mag hopen dat het niet aan het materieel ligt want er staat zat ICR aan de kant door de werkzaamheden gewijzigde dienstregeling.

 

11-01-2025 08:43:02
j.jager
j.jager

DDZ7540 dat als 524 rijd valt onderweg herhaalderlijk het stroom uit. Vertraging lijkt nog mee te vallen. Iets met het stel of lijkt het winterweer voor stroomuitval te zorgen?

 

11-01-2025 08:47:37
SleutelMan
Moderator
SleutelMan

Quote
SleutelMan (11-01-2025 08:23:51):


Trein 6625 werd te O opgeheven omdat het materieel niet veilig genoeg werd geacht. Even later kwam naar voren dat de bovenleiding voorbij O zoveel rijp had dat er eerst maar eens maar moest worden gekeken of en hoe er nog treinverkeer mogelijk was. Stel 2205 van trein 6625 is als LM vertrokken om 08:23 om dat uit te gaan vinden volgens de HC.



trein 3625 rijdt met een dikke +15 rond en werd te O ook nog even vastgehouden omdat de uitkomst van de schouw (van stel 2205) nog niet bekend was bij de TRDL. Om ook Ow, Rs en Hto te kunnen bedienen (na uitval van de 6625) wordt daar ook gestopt en de HC is nog optimistisch dat er na Ht nog gewoon doorgereden gaat worden naar Rsd. Ik moet het met zoveel vertraging nog maar zien, want te Ow is het al +20.

Quote
Kamehameha (11-01-2025 08:30:27):


De 9219, 9227, 9212 en 9224 zijn alvast opgeheven dus dat gaat weer goed. Issues met de personeelsbezetting? Mag hopen dat het niet aan het materieel ligt want er staat zat ICR aan de kant door de werkzaamheden gewijzigde dienstregeling.



Niet alleen uitval in de 9200, ook de 2400 heeft uitval. Vsnaf Rtd zie ik nu ook ingelegde 302400 treijnen, dus het zou een HSL issue kunnnen zijn tussen Rtd en Bd. Gezien het gedoe met rijp hier rondom O zou dat ook maar eens daar kunnen spelen.

Quote
j.jager (11-01-2025 08:43:02):


DDZ7540 dat als 524 rijd valt onderweg herhaalderlijk het stroom uit. Vertraging lijkt nog mee te vallen. Iets met het stel of lijkt het winterweer voor stroomuitval te zorgen?



Misschien is het DDZ-specifiek. In stel 7631 die nu als trein 3625 nog wat extra rijp van de bovenleiding haalt te Rs merk ik ook regelmatig dat de verlichting (niet de tractie) uitvalt. Maar je zou denken dat dergeljke wegval van spanning wordt opgevangen door de batterijen?



Laatst bewerkt door SleutelMan op 11-01-2025 08:52
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

11-01-2025 09:09:58
martijn
martijn

Met jarenlange ervaring in de 3600 valt het inderdaad op dat de verlichting bij DDZ al snel uitvalt bij rijp aan de bovenleiding, soms kilometers lang. Bij andere materieeltypes heb je dit niet. Maar complete stroomuitval?

 

11-01-2025 09:18:34
mart.h
mart.h

Quote
Kamehameha (11-01-2025 08:30:27):


De 9219, 9227, 9212 en 9224 zijn alvast opgeheven dus dat gaat weer goed. Issues met de personeelsbezetting? Mag hopen dat het niet aan het materieel ligt want er staat zat ICR aan de kant door de werkzaamheden gewijzigde dienstregeling.



ICR wordt niet meer ingezet in 9200serie. Dit conform afspraken. Daarnaast zijn er niet genoeg NS-Ttraxxen om alle ICR stammen naar België te voorzien van tractie. Ook staan er al meerdere stammen aan de kant of worden in het binnenland ingezet.




M.
 

11-01-2025 10:53:20
Kamehameha
Kamehameha

De druk bezette 302930 is in Ut opgestart vanwege een defecte trein. Via spoor 14 uit Ut tot Bkl over het binnenspoor. Vervolgens tot Ac over het buitenspoor, daarna weer over het binnenspoor. Vanaf Asb tot Asa rijden we op het linkerspoor, er is maar 1 spoor beschikbaar ivm een wisselstoring. Alleen de 2900 lijkt nog te rijden.



Laatst bewerkt door Kamehameha op 11-01-2025 11:00
 

11-01-2025 11:18:07
cuneo56
cuneo56

Utrecht C: om 11:00 ledige Night Jet 402, lok plat op spoor 7.. Of door defect of door de wissel storing bij Amsterdam voor mij niet duidelijk.

 

11-01-2025 12:02:36
geert
geert

Defect, er is een losse NS Vectron onderweg om deze trein op te halen

 

11-01-2025 12:58:47
SleutelMan
Moderator
SleutelMan

Die stond er om kwart voor tien ook al de boel te blokkeren. Gelukkig geen 10-minuten trein op zaterdag 😉

 

11-01-2025 13:00:00
BVisser
BVisser

Quote
cuneo56 (11-01-2025 11:18:07):


Utrecht C: om 11:00 ledige NightJet 402, lok plat op spoor 7. Of door defect of door de wisselstoring bij Amsterdam voor mij niet duidelijk.


Asdm 12:59.

 

11-01-2025 14:53:57
ICMIV
ICMIV

Bijzonder: de ECD 9500 heeft aan twee kanten werkzaamheden vandaag. De serie rijdt niet Lls-Asdz-Rtd, maar stopt ook niet in Antwerpen C (of vervangend te Berchem). Daarmee is het een non-stop-pendel Rotterdam C - Brussel Zuid geworden.

 

11-01-2025 15:52:59
martijn
martijn

De Railexperts Dinnershow Express reed om 15:51u Amf binnen. Geplande vertrek van 15:46u is dus niet gehaald. Vertrek niet afgewacht. Richting Baarn zit de 9903 voorop en de 9901 achterop.

 

11-01-2025 16:29:42
cuneo56
cuneo56

16:23 Eurostar e320 door Breukelen richting Amsterdam.

 

11-01-2025 17:24:39
Anoniem9
Anoniem9

Quote
martijn (11-01-2025 15:52:59):


De Railexperts Dinnershow Express reed om 15:51u Amf binnen. Geplande vertrek van 15:46u is dus niet gehaald. Vertrek niet afgewacht. Richting Baarn zit de 9903 voorop en de 9901 achterop.


Rond 17:00 kwam de trein door soest heen.

 

11-01-2025 17:36:12
j.jager
j.jager

Quote
martijn (11-01-2025 09:09:58):


Met jarenlange ervaring in de 3600 valt het inderdaad op dat de verlichting bij DDZ al snel uitvalt bij rijp aan de bovenleiding, soms kilometers lang. Bij andere materieeltypes heb je dit niet. Maar complete stroomuitval?



Ik zat in de stuurstand rijtuig en je hoorde in de ruimte wat daar zit dat het apparaat steeds uitviel en bij de opladers dat het opladen ook uitvliel.

 

11-01-2025 17:44:39
Ysbergsla
Ysbergsla

Quote
Anoniem9 (11-01-2025 17:24:39):


Quote
martijn (11-01-2025 15:52:59):


De Railexperts Dinnershow Express reed om 15:51u Amf binnen. Geplande vertrek van 15:46u is dus niet gehaald. Vertrek niet afgewacht. Richting Baarn zit de 9903 voorop en de 9901 achterop.


Rond 17:00 kwam de trein door soest heen.


Daar reed op dat ogenblik de Sprinter 5500 dus dat is toch enigszins onwaarschijnlijk?

 

11-01-2025 17:55:26
diesels
diesels

Quote
j.jager (11-01-2025 17:36:12):


Quote
martijn (11-01-2025 09:09:58):


Met jarenlange ervaring in de 3600 valt het inderdaad op dat de verlichting bij DDZ al snel uitvalt bij rijp aan de bovenleiding, soms kilometers lang. Bij andere materieeltypes heb je dit niet. Maar complete stroomuitval?



Ik zat in de stuurstand rijtuig en je hoorde in de ruimte wat daar zit dat het apparaat steeds uitviel en bij de opladers dat het opladen ook uitvliel.


Mijn 520 was ook één grote lichtshow van Zl tot Gvc en opladen was helemaal niet mogelijk. Het hoort erbij

 

11-01-2025 18:15:04
Dionysusnu
Dionysusnu

Quote
Ysbergsla (11-01-2025 17:44:39):


Quote
Anoniem9 (11-01-2025 17:24:39):


Quote
martijn (11-01-2025 15:52:59):


De Railexperts Dinnershow Express reed om 15:51u Amf binnen. Geplande vertrek van 15:46u is dus niet gehaald. Vertrek niet afgewacht. Richting Baarn zit de 9903 voorop en de 9901 achterop.


Rond 17:00 kwam de trein door soest heen.


Daar reed op dat ogenblik de Sprinter 5500 dus dat is toch enigszins onwaarschijnlijk?


De 5556 en 5559 hebben daar op zo'n manier vertraging opgelopen dat het best goed zou kunnen dat de Rxp net voor de 5556 uit reed.

 

11-01-2025 18:15:42
thom
thom

'Ongeveer' dus dat kan prima voor of na een 5500 zijn daar.

Rond half 6 kwam de genoemde trein Utm binnen rollen met de 9901 voorop.



Laatst bewerkt door thom op 11-01-2025 18:17
 

11-01-2025 18:25:54
cuneo56
cuneo56

Quote
Ysbergsla (11-01-2025 17:44:39):


Quote
Anoniem9 (11-01-2025 17:24:39):


Quote
martijn (11-01-2025 15:52:59):


De Railexperts Dinnershow Express reed om 15:51u Amf binnen. Geplande vertrek van 15:46u is dus niet gehaald. Vertrek niet afgewacht. Richting Baarn zit de 9903 voorop en de 9901 achterop.


Rond 17:00 kwam de trein door soest heen.


Daar reed op dat ogenblik de Sprinter 5500 dus dat is toch enigszins onwaarschijnlijk?



De vroegere halte Soestduinen ligt aan de andere lijn maar wel binnen de gemeente Soest, dus daar wordt misschien over gesproken?

 

11-01-2025 20:00:36
train85
train85

Quote
Ysbergsla (11-01-2025 17:44:39):


Quote
Anoniem9 (11-01-2025 17:24:39):


Quote
martijn (11-01-2025 15:52:59):


De Railexperts Dinnershow Express reed om 15:51u Amf binnen. Geplande vertrek van 15:46u is dus niet gehaald. Vertrek niet afgewacht. Richting Baarn zit de 9903 voorop en de 9901 achterop.


Rond 17:00 kwam de trein door soest heen.


Daar reed op dat ogenblik de Sprinter 5500 dus dat is toch enigszins onwaarschijnlijk?



Hij reed keurig volgens plan daar op de lijn, tussen de treinen door. Planningsmatig gewoon volgens de normen van Prorail.

 

11-01-2025 20:37:32
Anoniem9
Anoniem9

Quote
train85 (11-01-2025 20:00:36):


Quote
Ysbergsla (11-01-2025 17:44:39):


Quote
Anoniem9 (11-01-2025 17:24:39):


Quote
martijn (11-01-2025 15:52:59):


De Railexperts Dinnershow Express reed om 15:51u Amf binnen. Geplande vertrek van 15:46u is dus niet gehaald. Vertrek niet afgewacht. Richting Baarn zit de 9903 voorop en de 9901 achterop.


Rond 17:00 kwam de trein door soest heen.


Daar reed op dat ogenblik de Sprinter 5500 dus dat is toch enigszins onwaarschijnlijk?



Hij reed keurig volgens plan daar op de lijn, tussen de treinen door. Planningsmatig gewoon volgens de normen van Prorail.


Hij reed idd net voor de 5556 uit. Waarschijnlijk moest de Dinnershow Express nog even wachten op de vertraagde 5559 waardoor de 5556 een rood sein had vlak voor station soest.

 

12-01-2025 07:45:51
henri1972
henri1972

Creatieve route voor de 7300 dit weekend. Serie rijdt normaal van Rhn naar Bkl, daarna non-stop naar Dvd en stopt dan op alle stations die langs de route liggen tot aan Hoorn Kersenboogerd !

 

12-01-2025 08:28:10
stefanvw14
stefanvw14

Wel worden utzl en en utvr richting Db overgeslagen, omdat deze serie te Ut wordt afgehandeld op de InterCity sporen(19). Reizigers vanaf Utzl mogen dus eerst naar Mas om vervolgens naar Ut te reizen.

 

12-01-2025 08:55:28
henri1972
henri1972

Nou, dat betreft alleen de 7300 op zaterdagavond. De rest van het weekend wordt er gewoon gestopt.

Ook een aantal 7300 verspreid over de dag slaat Asa over.

 

12-01-2025 09:53:10
noof
noof

Dat was inderdaad alleen op zaterdagavond a.g.v. geplande werkzaamheden waardoor enige sporen tussen Ut en Utza buiten dienst waren.

Ook bijzonder: de 3100 stopte (inmiddels gisteren) slechts 1x/u te Klp in de richting van Ut, maar wel 2x/u richting Ah. Is voor vandaag (zondag, red.) gerepareerd.



Laatst bewerkt door noof op 12-01-2025 09:54
 

12-01-2025 11:10:05
henri1972
henri1972

Ik kreeg gistermiddag al zoiets te horen van iemand die uit Nm kwam. Ging er echter vanuit dat die gast de 3000 had genomen. Waarschijnlijk niet dus ....