17-01-2025 06:20:54 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Asdm 6:19 LNS 186 291 (TCS-zijde voor) met ES 452 richting Asd - Brusz, 7 rijtuigen met WLAB30 als zesde. Geen bistro. Laatst bewerkt door BVisser op 17-01-2025 06:21 |
17-01-2025 09:26:42 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Defect spoor tussen Dv en Spa, geen tvk tot 9.30 |
17-01-2025 09:28:33 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
...en vanaf omstreeks 7.00 een Arriva 3-landentrein defect bij Eghm wordt door een (diesel)lok afgesleept. EDIT: Stel omstreeks 10 uur afgesleept naar Hrl. Laatst bewerkt door gvttreinen op 17-01-2025 10:30 |
17-01-2025 10:57:39 | ||
---|---|---|
woukaa
![]() |
ICNG 3212 met bestemmingsbord "TUI Ski Express" door Ut. |
![]() |
advertentie |
17-01-2025 11:03:11 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Wegsleeplok is nu (11:00) onderweg van Hrl naar Edn om daar een defecte trein weg te slepen! |
17-01-2025 12:01:35 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Dan zit Arriva dus nu wel erg krap in de tricourante stellen.... |
17-01-2025 13:33:08 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
De 8900 rijdt momenteel niet ivm een dienstregelingwijziging. Wat dat dan ook mag wezen
Laatst bewerkt door geert op 17-01-2025 13:34 |
17-01-2025 15:38:20 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
2 witte Vectrons stonden "plat" op Zlr om 15:20. Volgens mij zijn dit testlocs van Siemens? |
17-01-2025 15:43:51 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Kwamen om 13.27 door Ut achter RRF 18, 2e lok 6193 920. |
17-01-2025 15:47:21 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
|
17-01-2025 16:11:45 | ||
---|---|---|
bacr
![]() |
Vraag: vertrekt er vanavond eigenlijk 'iets' richting de wintersportregionen vanuit Ut? |
17-01-2025 16:28:15 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Denk dat je met de NightJet naar Zürich moet als je vanuit Utrecht naar de wintersportregionen wil. De European Sleeper naar die regionen neemt vanuit België de Brabantroute, dus die komt sowieso niet door Ut en de Alpen Express rijdt ook dit jaar niet. |
17-01-2025 16:30:50 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Dat zal wel verwijzen naar die twee defecte treinen van vandaag, waarvan ze niet verwachten ze voor die tijd weer inzetbaar te hebben. |
17-01-2025 16:35:24 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
En de zogenaamde Drielandentrein alleen maar tussen Maastricht en Luik kan pendelen. Wat dus betekent dat wel meer stellen niet beschikbaar zijn, aangezien er ook niets voorhanden is voor de (binnenlandse) RE18 tussen Maastricht en Heerlen… Laatst bewerkt door martijn op 17-01-2025 16:37 |
17-01-2025 17:02:08 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
Sbb 193519 met badl containertrein door Rtd ri gd om 16.57. Achterop enkele gaten |
17-01-2025 17:40:47 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Proefritten voor de in Frankrijk toegelaten locs? |
17-01-2025 17:51:52 | ||
---|---|---|
Svh
![]() |
Op een van de twee vectrons stond tekst in de Franse taal, dus dat klinkt plausibel. |
17-01-2025 18:48:13 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Ja deze twee zijn eerder in Frankrijk geweest met nieuwe/afwijkende software. Daar is de toelating nu rond, maar dan zal die software hier ook wel getest moeten worden |
17-01-2025 18:58:19 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Alleen de 193 920 is daarvoor gebruikt, die ander is waarschijnlijk de 193 932 en is daar niet geweest ;) Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 17-01-2025 18:58 |
17-01-2025 22:59:10 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
De andere is waarschijnlijker de 193 486, het vierde cijfer is in elk geval een 4. |
17-01-2025 22:59:43 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
|
18-01-2025 00:18:23 | ||
---|---|---|
MaxBB
![]() |
Trein 1184 rijdt een... nogal royale omweg. :) Leuk om te zien! |
18-01-2025 00:50:48 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
Check te Gd 0.27 uur ri Gvc. Laatst bewerkt door Kamehameha op 18-01-2025 00:50 |
18-01-2025 01:14:22 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Heerlen - Aachen Hbf: rijp aan de bovenleiding (17 januari 2025)
Wedden dat deze storing op zaterdagochtend weer terugkeert?
|
18-01-2025 07:12:55 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
inderdaad, met 24 uur verlengd. |
18-01-2025 11:01:38 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Inmiddels tot maandagochtend. Zal wel sterkte rijp zijn dan…. |
18-01-2025 11:16:27 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Waar is die tijd gebleven dat de 1252 tussen Zl en Emn voor rijp rijden gestationeerd stond. |
18-01-2025 12:14:21 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Zal het probleem tussen Hrl en Hz niet de spanningssluis zijn? Ik kan me voorstellen dat het al rijdend wisselen van stroomafnemer bij rijp wat complicaties toevoegt. |
18-01-2025 12:20:04 | ||
---|---|---|
sander14
![]() |
Waarom hebben ze daar bij het op- en af rijden van de HSL geen last van? Zou het probleem niet gewoon het moderne materieel zijn, die de bovenleiding niet schoon geschraapt krijgt en door de grote hoeveelheid computers makkelijker in storing gaan? |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
18-01-2025 14:20:34 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Je zou van oorsprong Zwitsers materieel beter mogen verwachten... |
18-01-2025 14:44:30 1 | ||
---|---|---|
mtlx
![]() |
De FLIRT is berucht om de dramatische prestaties tijdens rijp/ijzel. Dat is ook de hele reden dat bij NS de voorste stroomafnemer gebruikt wordt: dan is de bovenleiding in ieder geval schoon op de plek van de andere stroomafnemer als er weer gekeerd wordt. |
18-01-2025 18:00:47 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Ik las hier laatst dat op de Valleilijn de voorkeur is om een Flirt als eerste trein in te zetten, ipv een Protos. Hebben die een andere uitvoering waardoor ze het beter doen bij rijp, of zijn de Protossen simpelweg nóg erger? |
18-01-2025 19:05:51 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Truc is alleen dat het oude materieel vaak niet zoveel problemen ondervond als er even geen of wat minder contact was en de opgenomen spanning een moment wat lager was.
Bij modernere omzetters kunnen met een lagere spanning niet functioneren en dan spreekt er een beveiliging aan die de zaak afschakelt. |
20-01-2025 16:52:09 2 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
De oude schuitjes hebben meer kool strippen dan de nieuwe. En je kunt bij ouder materieel vaak eenvoudig 2 stoomafnemers opzetten. Gaat bij Arriva Flirt bijzonder moeilijk, die hebben er maar 1 (per stroomsoort). Daar bovenop komt verplichte controle elektronica op de stoorstromen, tractie stromen, stroomconverters en bovenleidingspanning die de oudere treinen niet of beperkt hadden. |
20-01-2025 17:32:17 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Vraagje hierover: Kan Arriva in Zuidlimburg ( Heerlen of Maastricht) ook nieuwe schuitjes (laten) plaatsen, of moeten de stellen daarvoor altijd naar Blerick? |
20-01-2025 18:31:28 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Zou je het dan ook simpel kunnen oplossen door de eerste rit met gekoppelde stellen te rijden of is de stroomtoevoer van de stellen dan niet doorgekoppeld? |
20-01-2025 19:32:58 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
De hoogspanning is nooit doorgekoppeld tussen treinstellen. Dat gebeurt alleen bij de voeding van rijtuigen. Heel soms kan de batterijvoeding wel doorgekoppeld worden, geloof ik. |
21-01-2025 14:44:24 1 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
klopt. De 560-570 kunnen batterijspanning voeden over de koppeldoos. Er zijn wel eens schuitjes in Mt vervangen. Overigens is er diverse keren nachts rijp gereden de afgelopen tijd om problemen te voorkomen. Laatst bewerkt door mich op 21-01-2025 14:45 |
21-01-2025 15:35:21 | ||
---|---|---|
tieske05
![]() |
En 571 en 572 dan? |
22-01-2025 21:01:10 | ||
---|---|---|
mich
![]() |
Die bestaan niet. Batch 3 is maar 11 stellen. |
23-01-2025 12:17:29 | ||
---|---|---|
tieske05
![]() |
|