19-01-2025 07:58:34 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
We beginnen met een defecte bovenleiding Shl-Dvd die nog een groot deel van de dag gaat duren, prognose 16:00. Hierdoor geen treinverkeer rond Asdz, met bijbehorende opheffingen tot Ledn, Ut en Hvs voor sommige series. De westtak blijft normaal rijden. |
19-01-2025 09:13:23 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
Er wordt ook gemeld dat er geen ICs rijden tussen Ledn en Shl terwijl alleen de 3500 opgeheven is en de 2200 daar wel gewoon rijdt. |
19-01-2025 10:47:04 | ||
---|---|---|
MaxBB
![]() |
De 1800 lijkt naar Asd te rijden in plaats van Asdz, en daar te keren, vanuit de richting Shl. Vanuit de richting Amf houdt de 1800 er in Hvs mee op. |
19-01-2025 11:25:01 | ||
---|---|---|
zigzag
![]() |
19 januari. Ook vandaag geplande werkzaamheden tussen Ass en Hlm. 2100 alleen tussen Ldn en Hlm, Tijden zijn ook aangepast. |
![]() |
advertentie |
19-01-2025 11:30:25 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Dat is een lange route voor de 4800 🤪 Hrn is Haren, Hoorn is Hn |
19-01-2025 12:14:34 | ||
---|---|---|
mvschoon
![]() |
En Ldn was ooit Leiduin, wel tussen Hlm en Ledn :-) |
19-01-2025 12:29:42 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Om 12:00 stond een Virm 6 op spoor 7 te Asb, helemaal donker en plat. Oorzaak of gevolg van de bovenleiding problemen daar in de buurt? |
19-01-2025 12:43:16 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Ook opvallend was het reisadvies dat bij mij in Maarsen was te lezen en horen bij de melding over geen treinen tussen Asb en Shl: " Gebruik tussen Amsterdam Bijlmer Arena en Amsterdam Centraal de Metro van Amsterdam" Wat je daar mee opschiet ontging mij volledig. |
19-01-2025 13:21:25 | ||
---|---|---|
MaxBB
![]() |
13:19 blauw met beetje gele diselloc met ladl containertrein in zelfde kleuren komt aan te Std vanuit Hrl/Mt |
19-01-2025 14:23:30 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Problemen tussen Deventer en Almelo. Treinen rijden slechts 40km per uur |
19-01-2025 14:25:21 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
De 4025, 4027 en 4029 reden vandaag (gepland) niet tussen Zd en Asd. Geen idee waarom. De ritten van Utg naar Zd reden onder de nummers 704000. Laatst bewerkt door DingeZ op 19-01-2025 14:25 |
19-01-2025 14:35:37 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
|
19-01-2025 15:05:51 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Als ik op treinposities.nl kijk bij rit 7037 zie je toch echt wat anders... |
19-01-2025 15:14:14 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Volgens conducteur was het een storing tussen Rijssen en Holten. |
19-01-2025 15:30:19 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
|
19-01-2025 15:43:46 3 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Denk dat dat komt doordat de 7037 al ruim een uur voordat de genoemde seinstoring begon in Almelo was gearriveerd? |
19-01-2025 16:56:48 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Die rit heeft anders wel een half uur in Rijssen gestaan en daarna met wisselende snelheden gereden. |
19-01-2025 17:59:25 | ||
---|---|---|
mart.h
![]() |
M. |
19-01-2025 18:05:29 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
tussen 13.00 en 15.00 ben ik tussen Deventer en Holten op en neer gereden. Beide keren met meer dan 100km/u. Probleem lag dus niet daar waarschijnlijk. |
19-01-2025 18:16:06 | ||
---|---|---|
MaxBB
![]() |
|
19-01-2025 20:08:04 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
Momenteel staan zowel de 572, 872, 6172, 867, 6167 stil op Zl-Mp. Mijn 567 moest ook even in de ankers, maar mocht wel snel weer door. De rest staat echter nog steeds stil dus er moet iets gaande zijn. Oorzaak blijkt een aanrijding. Dan had ik verwacht dat mijn 567 ook niet verder kon, maar ik lijk de dans te ontspringen. Laatst bewerkt door Kamehameha op 19-01-2025 20:16 |
19-01-2025 20:31:55 | ||
---|---|---|
Trainplaza
![]() |
Trein 6172 is inderdaad betrokken bij een aanrijding. |
19-01-2025 20:38:13 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
Dan had de 567 deze dan nog net gekruist voordat de aanrijding kwam. Door alarm oproep moesten we wel even kort stoppen maar omdat ons baanvak verder vrij was konden we gelijk door. De rest had wel pech en de 867 en 6167 zijn gekeerd en gaan retour Zl nu. |
19-01-2025 23:12:05 1 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
|
19-01-2025 23:14:28 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Een trein die moet wachten op politieassistentie en daarvoor wacht op een station zonder bediende seinen maar wel een overweg of twee voor zich veroorzaakt de overwegstoring als ze langer dan 5 minuten dicht liggen. Het probleem is dus geen defect aan de infrastructuur en het probleem voorbij als de "probleemtrein" weer vertrokken is. |
20-01-2025 08:10:09 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Het probleem met die detectors is al oeroud. Toen ik in de jaren 70 op de VL-post in Deventer werkte, bestond het probleem al. Er was dan een "truuk", die soms hielp. Zodra de detector begon te gillen, hem gelijk uitdrukken. Dan was de kans groot dat de naald de goede overweg aanwees. Dat was een taak voor de verkeersleider, die zat er vlak naast en kon zo zijn stoel uitvliegen. :-) Dick van den Hoven |
20-01-2025 09:08:45 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Maar als er meer dan 1 overweg in storing ligt, kan het systeem sowieso niet de goede overweg meer aanwijzen, toch? Dan moeten dus alle overwegen met een aanwijzing benaderd worden. Terwijl de enige reden van de 'storing' dus is, dat er 2 overwegen langer dan 5 minuten dicht zijn, i.v.m. een stilstaande trein in de aankondigingssectie. Trouwens: als er 'straks' ERTMS ligt, wordt ook CWT / 'Constant Warning Time' geïmplementeerd, toch? Wat gebeurt er dan als een trein stilstaat in de aankondigingssectie? Gaat dan de overweg weer open? Laatst bewerkt door Marco op 20-01-2025 09:18 |
20-01-2025 09:40:22 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Bij overwegen met een 'moderne' storingsmelder is de storing wel tot op de overweg te traceren. Onder ERTMS heb je voor overwegen kort achter een station twee mogelijkheden: een vertraagde movement authority en vertrekdetectie met CWT, afhankelijk van de afstand tussen halteerpunt en overweg. Maar in beide gevallen zal er sowieso een bediend sein tussen perron en overweg staan wat herroepen kan worden, en dan zal ook tijdloos kunnen doordat de beveiliging kan controleren dat de trein stilstaat. Laatst bewerkt door michaben op 20-01-2025 09:41 |