24-01-2025 06:25:11 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Asdm 6:23 onbekende LNS 186 xxx (ICE reed mee) met ES 452 richting Asd - Brusz. |
24-01-2025 07:39:25 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Te Bnva is wissel 9 gestoord, linksleidend niet in controle. Tussen Lls en Dron een TOBS in spoor GM (Llsoa- Stb)
Laatst bewerkt door gvttreinen op 24-01-2025 07:42 |
24-01-2025 08:09:46 1 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Als bij Barneveld Noord (vanaf Amersfoort gezien) de overloop van spoor SC naar 602 er nog had gelegen, had je nauwelijks last hoeven hebben van deze storing. Nu moet je vanaf Amersfoort richting Apeldoorn links rijden tot Stroe. Hierdoor maar 1x per uur een intercity mogelijk.
|
24-01-2025 11:03:04 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
LAng leve de saneer drift van prorail :-/ Laatst bewerkt door phantom op 24-01-2025 11:04 |
![]() |
advertentie |
24-01-2025 11:48:37 1 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Ik denk dat ze er meer inzicht van hebben, dan jij thuis achter je toetsenbord ;) |
24-01-2025 12:18:44 2 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Knap autoriteitsargument. Echter zou het interessant zijn eens de onderaan de som te kijken. De kosten van het saneren (inclusief reizigershinder), beveiliging veranderen, treinen opheffen op dagen als deze, bussen betalen, versus de kosten van een wissel onderhouden plus de herstellingskosten bij een storing. De kosten van eerstgenoemde lopen alvast op in de tonnen voor een emplacementje als Barneveld Asl. Laatst bewerkt door Ysbergsla op 24-01-2025 12:20 |
24-01-2025 12:37:59 | ||
---|---|---|
javanree
![]() |
Was die sanering niet onderdeel van groter project met verwijderen overweg Baron van Nagellstraat , aanpassing boog oostzijde en de snelheidsverhoging naar 130 voor Amf-Apd ? |
24-01-2025 12:51:12 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Daar is het qua uitvoering bij ondergeschoven, ja. Functioneel had het niet met elkaar te maken. Anderzijds was het verwijderen van die overloop (of het verplaatsen ervan) een voorwaarde om het zijspoor geschikt te maken voor treinen van 740 meter. |
24-01-2025 12:53:35 4 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
En ... op de houtbewerkingszolder van een gewaardeerde kennis die les gaf aan de Kunstacademie, hing een bordje met daarop de onvergetelijke tekst: Inspraak zonder inzicht is uitspraak zonder uitzicht... Met iets andere woorden: nadenken is niet verboden. |
24-01-2025 13:11:36 | ||
---|---|---|
javanree
![]() |
Benieuwd hoe men die 740m ziet voor spoor 603, in de wegkennisbank lijkt het spoor zo'n 50m korter.... |
24-01-2025 13:17:16 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Tussen de seinen haalt spoor 603 de 740m niet, daarvoor zou sein 24 nog verplaatst moeten worden. Er is wel voldoende lengte tussen sein en wissel om een trein van 740 richting Amf aan de kant te nemen. |
24-01-2025 13:23:06 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Is dat zo? Op Prorail's luchtfoto's ligt het zijspoor voor en na de sanering nog op precies dezelfde plekken aangesloten. |
24-01-2025 13:45:07 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ja, het verlengen zelf was toen geen onderdeel van het project. Er is alleen ruimte gemaakt om het spoor te kunnen verlengen als dat aan de orde komt. |
24-01-2025 15:16:12 1 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Vanochtend was het spoor (weer/nog steeds) defect tussen Llsoa en Dronten. Werd opgelost door de IC richting het noorden bij Llsoa op het linkerspoor te sturen tot Dronten, net na Dronten passage met de IC richting Schiphol. Alleen de 9000 opgeheven tussen Dronten - Lelystad. Een pendelbus reed Dron-Lls. Prima en creatieve oplossing. |
24-01-2025 15:58:41 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
Mijn 2450 staat al 20 minuten stil op Shl ivm een deurstoring En uiteindelijk om 16.08 opgeheven
Laatst bewerkt door erwin_6610 op 24-01-2025 17:05 |
24-01-2025 16:08:36 | ||
---|---|---|
Terebo
![]() |
Daarbij moeten dan natuurlijk wel ook winsten uit hogere snelheden, betere seinplaatsingen, langere sporen etc. bij worden geteld voor een eerlijke vergelijking. ProRail heeft natuurlijk niet als enige argument "kost minder". |
24-01-2025 17:06:32 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
Tussen Rtd en Sdm veel minder treinen door een defecte trein tussen Sdm en Dtcp. Hierdoor ook nauwelijks treinen ri Rtb/Ddr Laatst bewerkt door erwin_6610 op 24-01-2025 17:20 |
24-01-2025 23:12:13 | ||
---|---|---|
jmv
![]() |
Vandaag twee nog niet gemoderniseerde TGV-PBKA's om 16.00 te Asd: stel 4343 achterop bij de 4536 als Eurostar 9339 uit Paris Nord, en stel 4345 als Eurostar 9370 naar Paris Nord. Naast deze 2 is alleen de 4306 ook nog niet gemoderniseerd. De 4303 is 20 januari afgeleverd als Ruby-stel. De 4304 is eind december 2024 voor het laatst vermeld en lijkt daarmee de volgende kandidaat voor behandeling in Hellemmes.
|
25-01-2025 00:06:03 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
|
25-01-2025 17:30:05 | ||
---|---|---|
TNBN
![]() |
Ik ben nog nieuw, dus ik moet nog even wennen aan Somda 😇. Er ging vrijdag een extra Vectron mee met de 421/40421. Wat zouden ze daarmee gaan doen? Laatst bewerkt door TNBN op 25-01-2025 17:30 |
25-01-2025 18:48:28 | ||
---|---|---|
mattie2
![]() |
In het dagtopic voor morgen 26 januari wordt over het transport van een nieuwe DANI-stam gehint tbv opleiding, daar zou deze loc weleens voor kunnen zijn.
|
25-01-2025 20:51:07 | ||
---|---|---|
tieske05
![]() |
Is meeegegaan naar München, daar vandaag gebruikt door ÖBB om een stam DANI en LUNA naar Hannover te trekken om morgen door te komen naar NL. |