Opvallende dingen 25 januari
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2025
25-01-2025 07:49:04
Kamehameha
Kamehameha

Trein 626 met de 8665 ipv DDZ te Lw.

 

25-01-2025 09:41:49
dziendobry
dziendobry

Android gebruikers opgelet; update je de NS App dan werkt deze na het updaten niet meer.

 

25-01-2025 10:12:13
Duitje
Duitje

Hlo: trein 3035 met de 7511 en trein 3024 met de 4249.




Goudgele kerstavond: 24-12-2009 trein 866 met ICR
 

25-01-2025 10:29:36
Rolffiej19
Rolffiej19

Quote
dziendobry (25-01-2025 09:41:49):


Android gebruikers opgelet; update je de NS App dan werkt deze na het updaten niet meer.


Maakt niet uit of je de app geüpdatet hebt of niet, is gewoon een storing in de algehele app. NS.nl werkt wel.

 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

25-01-2025 10:38:49
Kamehameha
Kamehameha

Bij mij sluit hij ook direct af als ik de app wil openen. Maar ik kom er net achter dat als je de app een paar seconden ingedrukt houdt en kiest voor 'plan een reis', dat hij hem dan wel opent.

 

25-01-2025 11:02:49
MaxBB
MaxBB

Mijn website kan nog wel de informatie van de NS API ophalen.

 

25-01-2025 11:09:02
mtlx
mtlx

Ik heb versie 8.15 (beta kanaal) en die werkt nog steeds prima.

Lijkt dus specifiek iets in versie 8.14.x en lager te zijn.

 

25-01-2025 11:48:16 1
j.jager
j.jager

ICM 4249 als 3045 te Ana.

 

25-01-2025 18:54:58
Kamehameha
Kamehameha

Trein 3668 met de 8737 ipv DDZ te Bd.

Verder een systeemstoring gaande waardoor Dv platligt.

 

25-01-2025 20:23:38
treinhobby
treinhobby

Door deze systeemstoring is de 243 in Apeldoorn gestrand en daar zal de lok omlopen om als 300140 terug te keren naar Amsterdam.

 

25-01-2025 21:02:24
Kamehameha
Kamehameha

Trein 1777 met de 8672 ipv ICM te Ut.

 

25-01-2025 21:29:04
stefanvw14
stefanvw14

Vanwege de herstelwerkzaamheden tussen Zv en Em zal de 224 weer echt nachtwerk worden. Deze zal vanuit Keulen omgeleid worden via Mönchengladbach en Den Bosch en zal Ut en Asd met +60 minuten aandoen is de verwachting.

 

25-01-2025 21:53:25
geert
geert

NJ 421 rijdt vandaag via Vl vanwege storingen bij Dv en bij Em. Deel naar Wenen zou niet rijden volgens de DB

 

25-01-2025 22:10:32 1
noof
noof

De 421 zou door de storing bij Dv eerst via Vl het land uit gaan. Dat bleek echter problematisch te worden rondom Kn, daarop is besloten de 421 te laten wachten tot de problemen bij Dv verholpen waren. Helaas vlak na vertrek van de 421 een aanrijding bij Gpda, waardoor de 421 nabij Wgmo strandde en teruggeduwd is naar Asd, aldaar opgeheven..

Sowieso niet de dag van internationaal; de 142 strandde door de storing bij Dv nabij Spa -> is teruggeduwd naar Dvc zodat de reizigers eruit konden. Na de storing alsnog door richting Amf en Asd... maar daar gooide dus ook die aanrijding bij Gpda roet in het eten. Uiteindelijk is de 142 leeg naar Mrg gegaan, daar is de loc omgelopen voor vertrek naar Asd/Awhvo.



Laatst bewerkt door noof op 25-01-2025 22:11
 

25-01-2025 22:18:02
stefanvw14
stefanvw14

Zonder een verzoek tot sensatie, maar een aanrijding op gpda. Help even naar mijn weten geen overwegen of enige vorm van bebouwing eromheen, dus een aanrijding met wat dan?

 

25-01-2025 22:18:37
MasterE
MasterE

Persoon

 

25-01-2025 23:47:06
geert
geert

Quote
noof (25-01-2025 22:10:32):


De 421 zou door de storing bij Dv eerst via Vl het land uit gaan. Dat bleek echter problematisch te worden rondom Kn, daarop is besloten de 421 te laten wachten tot de problemen bij Dv verholpen waren. Helaas vlak na vertrek van de 421 een aanrijding bij Gpda, waardoor de 421 nabij Wgmo strandde en teruggeduwd is naar Asd, aldaar opgeheven..

Sowieso niet de dag van internationaal; de 142 strandde door de storing bij Dv nabij Spa -> is teruggeduwd naar Dvc zodat de reizigers eruit konden. Na de storing alsnog door richting Amf en Asd... maar daar gooide dus ook die aanrijding bij Gpda roet in het eten. Uiteindelijk is de 142 leeg naar Mrg gegaan, daar is de loc omgelopen voor vertrek naar Asd/Awhvo.



Inmiddels is het opheffen van de 421 ook verwerkt bij de DB. Zo ook het opheffen van de 420 voor morgenochtend, de 420 uit zowel Wenen als Innsbruck eindigen in Nurenberg Hbf vannacht en zullen dan ook wel weer terugkeren naar Wenen en Innsbruck. Sterkte voor de reizigers in deze treinen!

 

25-01-2025 23:49:00
Oldskool
Oldskool

Die zullen gerust heus niet aan hun lot overgelaten worden hoor.

 

26-01-2025 00:35:28
mren
mren

Wat een optimisme.

Ik ben door NS regelmatig te laat afgeleverd in Enschede om de laatste trein richting Gronau te halen en met uitroepen van "ja, maar dat is de Duitse trein" kun je de beri-beri krijgen en een taxi bellen.

 

26-01-2025 00:49:43 1
thom
thom

Ik denk dat dat toch wat anders is dan een geboekt en gereserveerd ticket voor een nachttrein waar je gewoon direct persoonlijk geïnformeerd kunt worden als reiziger.

 

26-01-2025 09:27:40
Marco
Marco

Toen "mijn" nachttrein gecancelled werd door stakingen bij DB, kreeg ik wel informatie toege-SMS-t. De opties die ze boden:

- De kaartjes waren toen ook geldig bij DB in het "dagverkeer" (wat toen ernstig beperkt reed).

- Je kan de klantenservice bellen voor omboeken naar een andere Nightjet

- Of je geld terug krijgen.

Nadeel is natuurlijk in alle gevallen dat je bijna een dag later op je bestemming bent. Daar staat voor zover ik weet geen hoge compensatie tegenover, zoals bij vliegreizen.

Uiteindelijk ben ik toen met een huurauto naar Oostenrijk gereden. Een huurauto + benzine was amper duurder dan de treinkaartjes, al kom je natuurlijk minder ontspannen aan. Ik heb niet meer geprobeerd compensatie aan te vragen.

 

26-01-2025 09:49:30 1
geert
geert

Quote
thom (26-01-2025 00:49:43):


Ik denk dat dat toch wat anders is dan een geboekt en gereserveerd ticket voor een nachttrein waar je gewoon direct persoonlijk geïnformeerd kunt worden als reiziger.


Kennelijk geen ervaring? Ik wel en het is niet best zal ik je vertellen. Persoonlijk geïnformeerd wordt je niet, de begeleiders hebben geen idee en je ticket is in andere treinen niet geldig. Overigens is de refund regeling prima, dus je geld krijg je wel terug.

 

26-01-2025 10:31:50
Ysbergsla
Ysbergsla

Op sites elders zijn tevens wat verhalen te vinden van reizigers die te Nürnberg Hbf de ÖBB nachttrein uitgezet werden. Dat stemt bepaald niet vrolijk - ongeveer het tegenovergestelde van de bijdragen van Oldskool en Thom.

 

26-01-2025 10:42:56
PeterB18
PeterB18

Dat klopt, dat gebeurt omdat OBB niet wilt dat nachttreinen ''scheef'' staan, en ten alle tijden een NightJet op beide punten.

 

26-01-2025 10:53:15 1
Oldskool
Oldskool

Quote
Ysbergsla (26-01-2025 10:31:50):


Op sites elders zijn tevens wat verhalen te vinden van reizigers die te Nürnberg Hbf de ÖBB nachttrein uitgezet werden. Dat stemt bepaald niet vrolijk - ongeveer het tegenovergestelde van de bijdragen van Oldskool en Thom.


De negatieve ervaringen worden uitgeschreeuwd en uitgemolken tot op het bot. Positieve ervaringen worden meteen de kop in geramd, want het negativisme moet hoogtij vieren.

 

26-01-2025 11:29:29
stefanvw14
stefanvw14

Quote
Oldskool (26-01-2025 10:53:15):


Quote
Ysbergsla (26-01-2025 10:31:50):


Op sites elders zijn tevens wat verhalen te vinden van reizigers die te Nürnberg Hbf de ÖBB nachttrein uitgezet werden. Dat stemt bepaald niet vrolijk - ongeveer het tegenovergestelde van de bijdragen van Oldskool en Thom.


De negatieve ervaringen worden uitgeschreeuwd en uitgemolken tot op het bot. Positieve ervaringen worden meteen de kop in geramd, want het negativisme moet hoogtij vieren.


Er had natuurlijk best een BR 408 vervangend ingezet kunnen worden tussen Nürnberg en Amsterdam. Daar een stel teveel in Amsterdam is niet zo’n probleem, want die kan veel makkelijker weer op een voor de DB gunstige plek afgetrapt worden, maar goed dat zijn oplossingen die ik nu vanuit de RB64 bedenk en blijkbaar niemand op de burele kon bedenken of daar mogelijkheden voor waren qua personeel en materieelbeschikbaarheid.

 

26-01-2025 12:13:06
geert
geert

Quote
Oldskool (26-01-2025 10:53:15):


Quote
Ysbergsla (26-01-2025 10:31:50):


Op sites elders zijn tevens wat verhalen te vinden van reizigers die te Nürnberg Hbf de ÖBB nachttrein uitgezet werden. Dat stemt bepaald niet vrolijk - ongeveer het tegenovergestelde van de bijdragen van Oldskool en Thom.


De negatieve ervaringen worden uitgeschreeuwd en uitgemolken tot op het bot. Positieve ervaringen worden meteen de kop in geramd, want het negativisme moet hoogtij vieren.


Wat een onzin kakel je. Uitval is aan de orde van de dag en alternatieve scenario’s zijn er niet. De conducteur is op de NJ er alleen voor het sluiten van de deuren en het wagenpersoneel wordt niet geïnformeerd. Dit zijn geen sprookjes maar heb ik de afgelopen periode zelf drie keer meegemaakt, een keer tot 0.30 uur op Ut zitten wachten op de NJ die ‘zo zou komen’ maar nooit kwam, een keer om 5.45 uur er uitgestapt in Köln Hbf (richting Innsbruck) en een keer om 1.30 uur in Nurenberg Hbf (wat een griezelbende is het daar met zwervers en geen personeel).

Dat er problemen en vertraging kunnen zijn kan gebeuren, dat er geen informatie en alternatieven zijn niet

 

26-01-2025 12:33:29
Oldskool
Oldskool

Grootse onzin wat hier de laatste tijd voorbij komt, en vooral zeer negatief en insinuerend, komt uit jouw toetsenbord, geert.



Laatst bewerkt door Oldskool op 26-01-2025 12:33
 

26-01-2025 13:47:03 4
geert
geert

Wat ik schrijf is geen onzin maar bittere praktijkervaring die je het plezier in internationale reizen per trein wel ontneemt. En dat dit kwalitatief veel beter kan en moet lijkt mij duidelijk. Overigens is het een breder probleem met de NJ, kijk maar op Belgische en Franse fora, daar presteert de NJ net zo slecht. Helaas.

 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


26-01-2025 19:06:16
treinfan
treinfan

Quote
Oldskool (26-01-2025 12:33:29):


Grootse onzin wat hier de laatste tijd voorbij komt, en vooral zeer negatief en insinuerend, komt uit jouw toetsenbord, geert.


Bij de meeste internationale nachttreinen van/naar Duitsland heb je genoeg marge als je rekening houdt met +/- 1 uur vertraging. Bij de NJ is de praktijkervaring van mij en van kennissen dat een back-upplan ongeveer de helft van de tijd nodig is, als je een lig-/slaapplaats wil. Omboeken naar een andere trein (zoals Innsbruck - Hannover i.p.v. Innsbruck - Amsterdam) en dan verder reizen kan in mijn ervaring meestal wel na contact met de klantenservice (of bij het loket). ÖBB stuurt het gelukkig vaak vooraf door als er een rijtuig ontbreekt, maar ze zijn niet pro-actief met het aanbieden van een alternatief met een andere nachttrein.



Laatst bewerkt door treinfan op 26-01-2025 19:08
 

26-01-2025 20:38:04
rolandrail
rolandrail

Quote
Oldskool (26-01-2025 10:53:15):


Quote
Ysbergsla (26-01-2025 10:31:50):


Op sites elders zijn tevens wat verhalen te vinden van reizigers die te Nürnberg Hbf de ÖBB nachttrein uitgezet werden. Dat stemt bepaald niet vrolijk - ongeveer het tegenovergestelde van de bijdragen van Oldskool en Thom.


De negatieve ervaringen worden uitgeschreeuwd en uitgemolken tot op het bot. Positieve ervaringen worden meteen de kop in geramd, want het negativisme moet hoogtij vieren.



Laat eens prestatiecijfers zien die enkel en alleen positief te interpreteren zijn.

Denk aan uitval rijtuigen/treindelen, halen eindbestemming, punctualiteit.

Je schreeuwt nu alleen maar terug zonder met feiten te komen. Wellicht heb je op je werk met de NJ te maken en vat je het persoonlijk op?



Laatst bewerkt door rolandrail op 26-01-2025 20:38
 

26-01-2025 20:52:30
Oldskool
Oldskool

De 421 reed gisteren 2 treinen (4675 zat er tussen en ik zat op de 1575) voor me uit. Dat is het enige wat ik met NJ heb 😉

Schreeuwen doe ik niet hoor, is een teken van onmacht. Heb wel diverse mensen in mijn kennissen en familie kring die, nadat ze ergens gestrand waren, keurig netjes zijn ondergebracht en de volgende dag hun reis, zonder problemen, hebben volbracht.