02-02-2025 22:49:18 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
ICNG 3304 staat gepland voor zijn eerste reizigersinzet op de 2415 -> 2422 etc. |
03-02-2025 07:36:01 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Volgens de storingsmeldingen rijden er minder sprinters tussen Almere Oostvaarders en Amsterdam en minder treinen op de hogesnelheidslijn door een seinstoring. Dat de 1800 niet rijdt ten noorden van Rotterdam en dus geen intercities tussen Schiphol en Hilversum en maar de helft tussen Hilversum en Amersfoort (Schothorst) wordt niet gemeld.
Laatst bewerkt door treinhobby op 03-02-2025 07:52 |
03-02-2025 08:16:58 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Het regent storingen, oa tussen Ut en Amf en tussen Ut en Gd rijden de treinen nu met behoorlijke vertragingen. Verder zijn er extreem korte sprinters, de 6820 met een korte SNG-3 en de 6922 met een losse SLT-4 om een paar voorbeelden te noemen |
03-02-2025 08:22:17 | ||
---|---|---|
dziendobry
![]() |
Den Haag HS: trein 452 met de 186 182 vooraf, bistro wagen, 7x euroexpress, slaapwagen, 4x euroexpress. Trein van formaat. |
![]() |
advertentie |
03-02-2025 09:45:41 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Een hardnekkige storing in Zl lijkt zich specifiek te beperken tot spoor 5, waarvan vanaf aanvang dienst de IC's naar Amf en verder grote moeite hebben met vertrekken en door de vertraging hier en daar opgeheven worden. Het lijkt er nu op dat ze deze laten vertrekken vanaf spoor 1 en dat daardoor de 5600 Ut-Hde v.v. rijdt (en dus geen sprinters Hde-Zl). Er is immers geen enkele uitwijkmogelijkheid meer in Zwolle |
03-02-2025 10:02:46 | ||
---|---|---|
MaxBB
![]() |
Niet alleen de IC's naar Amf hebben hier last van:
Het lijkt me dat spoor 10 en spoor 8 niet alle lengtes aankunnen van de treinen. Laatst bewerkt door MaxBB op 03-02-2025 10:03 |
03-02-2025 10:27:24 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Spoor 10 kan 10 bakken kwijt. 8 en 9 zijn beperkt tot 6 bakken. |
03-02-2025 10:33:44 | ||
---|---|---|
MaxBB
![]() |
Ja, daarom. 12 bakken DDZ of 11 delen ICM gaat niet passen. |
03-02-2025 10:44:39 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Meer dan 10 bakken komt planmatig niet voor in Zl, alleen in de 1700, 2000 en 2800 tref je nog 11 of 12 bakken ICM aan. |
03-02-2025 11:21:06 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Lijkt een sectiestoring in wissel 4263. |
03-02-2025 12:37:55 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
Als ik treinposities mag geloven had ECD 9535 vandaag de exotische eindbestemming Almo in verband met een gestrande trein. Momenteel staat hij nog wel gepland om de retourrit 9544 vanaf Lls te rijden, dus moet hij eerst leeg van Almo naar Lls. |
03-02-2025 12:41:47 | ||
---|---|---|
Thijs69
![]() |
de Stentor heeft het over een seinstoring tussen Zl en het Hde |
03-02-2025 15:19:56 | ||
---|---|---|
MaxBB
![]() |
|
03-02-2025 17:21:31 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Als ik de digitale reisinfo mag geloven reed trein 3261 nu met de 4058 solo. Mag hopen voor de reizigers van niet want dat zal echt wel proppen worden..gelukkig rijdt er elke 10 min een trein richting Ut 😉. Edit: gezien de plusjes in de reisinfo die alleen maar oplopen kost het in- en uitstappen wat tijd 😉. Dusdanig veel dat de 3163 erachter even mocht wachten te Klp. Laatst bewerkt door SleutelMan op 03-02-2025 18:03 |
03-02-2025 18:36:31 | ||
---|---|---|
egnbg
![]() |
Trein te zwaar? 🤭 Laatst bewerkt door egnbg op 03-02-2025 18:37 |
03-02-2025 19:10:39 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Jep, dat is een truc om te voldoen aan de aslastregels. Met teveel reizigers kan een draaistel aslastcategorie D bereiken ( > 20 ton aslast ) en dan mag de trein van ProRail slechts 60 km/h (of 100 km/h, afhankelijk van het baanvak). De GTW is niet de enige trein die dit meet. De VIRM kan ook bij aslastcategorie D geraken, maar die heeft volgens mij (bij uitzondering, omdat het een 'oude' trein is) niet van die sensoren die dit bewaken. Zie de toelating in ERA TV: "Statement from the Infrastructure manager ProRail, with reference “HVO / Adv / V20191227-004”, d.d. 27 mei 2020: Because of the possible exceedance of the axle load of the refitted GTW DMU 2/6 vehicles in the “exceptional payload” for C2 categorized tracks a sensor system which gives an alert to the train driver is installed in the GTW vehicles. Monitoring of this system should be done in agreement with the infrastructure manager." Laatst bewerkt door Marco op 03-02-2025 19:33 |
03-02-2025 20:45:36 | ||
---|---|---|
egnbg
![]() |
Thanks voor de info! |