31-01-2025 06:51:42 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Asdm 6:50 ES 452 richting Asd - Brusz, 9 rijtuigen en tractie helaas niet goed gezien. |
31-01-2025 07:59:35 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Er is ook weer eens een defect spoor bij Shl. |
31-01-2025 08:13:08 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Volgende series vallen uit of rijden aangepast tot vooralsnog 15.00: 3100 rijdt niet tussen Asb - Ledn, |
31-01-2025 09:20:36 1 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
Door een defecte trein reed de 622 niet verder dan Zl, maar er was een 300622 (Amf-Ut) en 100622 (Ut-Gvc) ingelegd. Hierdoor konden de reizgers te Ut cross-platfom overstappen en hun reis vervolgen |
![]() |
advertentie |
31-01-2025 09:48:23 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
De 420 is wegens brand aan boord gestrand te Bn. |
31-01-2025 10:16:40 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Ook opvallend dat de 420 rond 9uur bij Odz stil stond vanwege een brandmelding in de trein, er is toen niks aangetroffen door het personeel. |
31-01-2025 10:39:28 | ||
---|---|---|
woukaa
![]() |
ICNG 3128 - Utctw -Ut (11:27) - Zl (12:49-12:56)- Lls (13:31-14:29) - Swk - Lls Utctw Laatst bewerkt door woukaa op 31-01-2025 16:42 |
31-01-2025 11:13:52 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Hilversum–Amersfoort-C.Schothorst minder treinen ivm defect wissel,prognose tot 23:45u |
31-01-2025 11:17:59 1 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Leuk, een deel van de verstoringenpagina overnemen. Maar alleen tussen Almelo en Hengelo rijden geen treinen. |
31-01-2025 11:20:18 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Toch is er wat aan de hand: www.destentor.nl <artikel zit achter paywal, maar kan niet bij archive om het openbaar te maken> |
31-01-2025 11:22:28 1 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Dit staat er: Alle passagiers zijn door ProRail geëvacueerd uit de Nightjet, een internationale slaaptrein die vanuit Oostenrijk op weg was naar Amsterdam. Brandweer Twente kwam met eenheden uit Borne en Weerselo ter plaatse om op zoek te gaan naar de oorzaak. De grote vraag: waar kwam die scherpe smeullucht vandaan? Volgens een woordvoerder van Brandweer Twente is er geen sprake van een uitslaande brand, maar vermoedelijk van een probleem in een ‘elektrische kast’. Die wordt verder onderzocht. De trein had eerder op de dag al problemen in Oldenzaal. Daar ging de automatische brandmelder af, maar onderzoek leverde toen niets op en de reis werd voortgezet. Bij Borne – nadat er vonken boven de trein werden gezien – werd alsnog besloten te stoppen en de reis af te breken. Geëvacueerde reizigers in bus Op de Deldensestraat in Borne staan door het oponthoud veel mensen te wachten om over te steken. Zij kunnen de spoorwegovergang niet passeren, die gesloten blijft voorlopig. Het volledige treinverkeer rond Borne ligt stil vanwege het onderzoek, en dat duurt naar verwachting nog even. Dat komt doordat uit veiligheidsoverwegingen de spanning van de bovenleiding is gehaald, waardoor andere treinen niet kunnen passeren. De geëvacueerde internationale reizigers op weg naar Amsterdam zijn per bus naar station Almelo gebracht. Het overige treinverkeer wordt naar verwachting rond 13.00 uur hervat. |
31-01-2025 11:43:09 | ||
---|---|---|
Kamehameha
![]() |
Trein 734 met de 9553 ipv ICM te Gn. |
31-01-2025 12:21:15 | ||
---|---|---|
niek45
![]() |
|
31-01-2025 12:24:09 | ||
---|---|---|
hehoka
![]() |
Mogelijk afwijkende tijden ivm de verstoring tussen Amersfoort en Amersfoort-Schothorst |
31-01-2025 12:59:25 | ||
---|---|---|
woukaa
![]() |
We aangepaste dienstregeling, niet vanwege Amf; Zl (v. 12:58) - Swk - Lls (14:29-14:59) - Zl - Lls - Utctw Laatst bewerkt door woukaa op 31-01-2025 16:42 |
31-01-2025 15:39:50 | ||
---|---|---|
snowie
![]() |
Laatst bewerkt door snowie op 31-01-2025 15:41 |
31-01-2025 15:52:36 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
15:50 Goederentrein met (ex) 1600/1700 te Stroe. Staat te wachten om richting Dv e.v. te gaan |
31-01-2025 16:26:46 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
Vanuit mijn vertrekkende 2052 te Ut leek het alsof er vanuit het voorste stel van de 657 (veel) rook kwam. De trein is in ieder geval opgeheven vanaf Ut |
31-01-2025 16:34:26 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Het ging om de 4401 met een keteltrein. Kwam om 16:24 langs het perron van Dv. |
31-01-2025 16:40:42 | ||
---|---|---|
hehoka
![]() |
Klopt is de 3128, op mijn foto duidelijk leesbaar :) |
31-01-2025 16:54:50 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Is om 16:50 aangekomen in Apd. |
31-01-2025 17:41:50 | ||
---|---|---|
woukaa
![]() |
Oeps 3128 uiteraard. Ik rij ook met zoveel treinen door 't land... |
01-02-2025 18:54:35 | ||
---|---|---|
pjkleton
![]() |
Gisteren stond een internationale trein uren lang stil in Borne (Spoornieuws 31-1).Daar door lagen er vijf overwegen dicht. De uiterste overwegen liggen 2600 meter uit elkaar, Dat zijn dan niet allemaal overwegen die dicht liggen door een aanlondigings sectie die bezet is of het staan op een overweg. Mijn vraag: waarom lagen ze allemaal dicht? Veiligheids maatregelen ? Groeten, Peter |
01-02-2025 19:16:26 3 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Voor elke vraag een nieuw topic? Er stond gister ook urenlang een reguliere IC naar Den Haag achter de Nightjet en er is ook een IC naar Enschede even voor Borne stilgezet. Die is ook niet meteen gekeerd. Denk dat dat ook een rol heeft gespeeld. |
01-02-2025 19:47:47 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Men roept lokaal alweer dat dit 'het bewijs is dat de ondertunneling [van het spoor] er echt moet komen'. Want dit soort incidenten zijn dagelijkse praktijk blijkbaar.... Voor wat betreft de overwegen, de trein stond langs het perron dus hield waarschijnlijk de overwegen op het station en direct achter zich (Deldensestraat) dicht plus de eerste drie in de aankondigingssectie (Azelosestraat, Bornerbroekesestraat en Oonskweg) Laatst bewerkt door diesels op 01-02-2025 19:52 |
01-02-2025 20:57:36 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Op een baanvak zoals hier met "Dubbel Enkel spoor" blijven niet alleen de overwegen waarvan de trein in de aankondiging staat gesloten, maar na 5 minuten gaan ook de overwegen in de aankondiging de andere kant op dicht en vervolgens in de storing. En ook stonden er zover ik begreep door afschakelen van de bovenleidingsspanning andere treinen in de omgeving stil met soortgelijke overweg storingen tot gevolg. En tsja, als de brandweer of politie erbij komt, dan bepalen die wat er gebeurd en als die kennelijk niet direct iets concreets kunnen vinden dan blijft de boel lang staan. En een voor alle reizigers betere oplossing als "leeg met een paar Brandweer lieden er in naar een zijspoor in Almelo", dat is er dan niet bij ( helaas) |
01-02-2025 21:38:22 | ||
---|---|---|
pjkleton
![]() |
O.K. Dat vermoedde ik al, dat de bvl spanning er af ging bij brand gevaar ,en als er andere treinen in de buurt zijn ,zijn die het slachtoffer. Er zal wel "ruim "zijn uitgeschakeld... Peter |
01-02-2025 22:08:32 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
|
01-02-2025 23:32:34 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Naast het feit dat water / slangen niet de enigste blusmiddelen zijn , vindt ik dar er een ruimere risico afweging gemaakt zou moeten worden. Zoals je stelt is er een risico dat in een kwartiertje rijden er toch wat gebeurd, maar dat moet je naar mijn idee dan afzetten tegen het op de vrije baan ontruimen van een tweetal reizigers treinen, een gebied wat door de dichtliggende overwegen niet bereikbaar is voor hulpdiensten, etc. En dan hebben we het ook over een redelijk modern rijtuig waarin veel brandvertragende materialen zijn verbouwd.. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
01-02-2025 23:41:00 1 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
En wie zegt dat de hulpdiensten die afweging niet gemaakt hebben? Het is natuurlijk heel erg makkelijk om kritiek te uiten, zonder verder van de hoed en de rand te weten. |
02-02-2025 08:31:21 | ||
---|---|---|
marvinkok
![]() |
Die trein heeft eerst ook al een brandmelding gehad thv Odz natuurlijk, dan ga je een tweede keer geen risico's nemen lijkt me... |
02-02-2025 09:01:19 | ||
---|---|---|
hubertus1
![]() |
Was het maar zo mooi dat er iets bestaat als "geen risico's nemen". Viif overwegen langdurig dichtleggen in een plaats, is ook een risico. Dit soort keuzes maken, is per definitie het afwegen van risico's.
|
04-02-2025 09:11:28 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Uiteraard, maar als je nog steeds niet weet wat er precies aan de hand is met die trein dan is het stilzetten op een plaats waar de brandweer aanwezig is, en zijn werk kan doen nog altijd de meest veiligste. Laatst bewerkt door thom op 04-02-2025 09:11 |
04-02-2025 18:16:55 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
en waar je de reizigers makkelijk en veilig kunt evacueren. Dan is een perron wel handig. |
04-02-2025 19:03:07 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Mijn ervaring bij ontruimingen van een trein in een station is dat reizigers graag naast de trein blijven staan. In een weiland wil een kudde reizigers wel graag weg van de trein. Als je het mij vraagt is dat tweede dus veiliger. |
04-02-2025 19:27:42 | ||
---|---|---|
hubertus1
![]() |
Dat lijkt me een open deur en is hier ook niet de vraag. De vraag is waar je dan het beste die trein kunt stilzetten. Iedere keuze daarin brengt risico's met zich mee.| |
04-02-2025 20:14:57 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Vaak is het in dit soort gevallen ook een keuze van het moment, en is er niet de tijd om eeuwig stil te gaan staan bij belangen die maar een randje een verbintenis hebben met wat er aan de hand is. |