Opvallende dingen 6 februari
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2025
06-02-2025 11:13:57
GerritJan
GerritJan

11:15 emn naar zl gtw 3 + 3 + 3, mag normaliter niet meer vanwege te korte perron(s). Dit is vanwege de eerdere aanrijding

 

06-02-2025 11:59:32
henri1972
henri1972

Zijn de perrons nu ineens langer dan?

 

06-02-2025 12:53:26
Muizeneus
Muizeneus

Je kunt het toch ook simpel oplossen door niet alle stellen voor reizigers open te stellen? Mits dat qua oriëntatie past? (in de zin van dat je op het ene station aan de voorkant uitsteekt en op het andere station aan de achterkant?

 

06-02-2025 13:05:18
GerritJan
GerritJan

Quote
henri1972 (06-02-2025 11:59:32):


Zijn de perrons nu ineens langer dan?



Nee, maar het probleem ligt bij Emmen. 9 bakken gtw past wel, alleen je moet het super, strak neer zetten, je zit met de sein naar het rangeer terrein en het overweg, daarom heeft prorail besloten dat het het maximale 8 bakken is.

 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

06-02-2025 14:54:33
treinnetco
treinnetco

Protos 5032 uit Amf ri Ut om 14.45u




Groeten uit Amersfoort. Ik herhaal: Groeten uit Amersfoort.
 

06-02-2025 16:36:36
GerritJan
GerritJan

Coevorden 16:32 dbc 6400 llt naar Almelo. Rijd pas mu vanwege de eerdere aanrijding tussen Emn en Emnz. Om de loc weg te krijgen uit Emn zijn de volgende treinen vervallen:

13849
13864



Laatst bewerkt door GerritJan op 06-02-2025 16:36
 

06-02-2025 16:56:57
thom
thom

Quote
GerritJan (06-02-2025 13:05:18):


Quote
henri1972 (06-02-2025 11:59:32):


Zijn de perrons nu ineens langer dan?



Nee, maar het probleem ligt bij Emmen. 9 bakken gtw past wel, alleen je moet het super, strak neer zetten, je zit met de sein naar het rangeer terrein en het overweg, daarom heeft prorail besloten dat het het maximale 8 bakken is.



Niet zozeer besloten, maar gewoon bepaald op de basis van daarvoor bedoelde (zicht)normen :)



Laatst bewerkt door thom op 06-02-2025 16:57
 

06-02-2025 18:01:22
geert
geert

Er rijden al de hele dag geen sprinters tussen Mas en Bkl en tussen Wd en Bkl. Dit gaat ook de rest van de dag duren. Flinke storing ergens?

 

06-02-2025 18:34:27
MetroRET
MetroRET

Rond Bkl een gescheurd puntstuk.

 

06-02-2025 18:55:56
Anoniem9
Anoniem9

Daardoor rijdt er wel SLT naar Rhenen ipv/naast SNG. (7300 zat gekoppeld aan de 7400 waardoor het materieel ook verschoven is door de verstoring)



Laatst bewerkt door Anoniem9 op 06-02-2025 18:56
 

06-02-2025 19:09:48
MaxBB
MaxBB

Quote
geert (06-02-2025 18:01:22):


Er rijden al de hele dag geen sprinters tussen Mas en Bkl en tussen Wd en Bkl. Dit gaat ook de rest van de dag duren. Flinke storing ergens?



Tussen Wd en Bkl? Volgens de digitale bronnen rijden daar gewoon nog treinen.

 

07-02-2025 10:51:07
phantom
phantom

Quote
GerritJan (06-02-2025 16:36:36):


Coevorden 16:32 dbc 6400 llt naar Almelo. Rijd pas mu vanwege de eerdere aanrijding tussen Emn en Emnz. Om de loc weg te krijgen uit Emn zijn de volgende treinen vervallen:

13849
13864



Is er zo weinig ademruimte op die lijn dat je zelfs voor een losse loc 2 ritten moet schrappen in de reizigersdienst ???

 

07-02-2025 11:04:05
marvinkok
marvinkok

In de spits zit zowel de Emmerlijn als Almelo-Marienberg helemaal volgepland op de enkelsporige stukken.

 

07-02-2025 12:29:55
Ysbergsla
Ysbergsla

Het nodeloos opbreken van Vriezenveen wreekt zich inderdaad tamelijk.

 

07-02-2025 13:27:00
henri1972
henri1972

Dat klopt. Maar er zijn geen wisselstoringen meer bij Vriezenveen. Elk voordeel heb ze nadeel nietwaar?

 

07-02-2025 16:21:59 1
sjoerd
sjoerd

Inderdaad. Maar het nadeel van geen wissels is er één van 100% van de tijd. En het nadeel van af en toe een wisselstoring niet.

 

07-02-2025 19:20:12
Anoniem9
Anoniem9

Quote
sjoerd (07-02-2025 16:21:59):


Inderdaad. Maar het nadeel van geen wissels is er één van 100% van de tijd. En het nadeel van af en toe een wisselstoring niet.


Dan krijg je natuurlijk weer de lijst van redenen waarom ProRail ze alsnog niet wil hebben zoals teveel onderhoudskosten, etc.
Blijkbaar kiezen ze er dan voor om liever de boel te saneren maar ja...

 

07-02-2025 21:59:08
thom
thom

Quote
sjoerd (07-02-2025 16:21:59):


Inderdaad. Maar het nadeel van geen wissels is er één van 100% van de tijd. En het nadeel van af en toe een wisselstoring niet.



Punt is meer dat je in 98% van de tijd die wissels ook helemaal niet nodig hebt en ze dus ook niet mist.

 

08-02-2025 11:03:58
phantom
phantom

De lijn zit dus aan z'n capaciteit,duidelijk.
Maar wat dan rest,als het gaat over het bestaansrecht van wissels en een stukje spoor als uitwijk mogelijkheid,tegenover 2 reizigers treinen moeten weghalen,is de vraag,hoevaak rijd er daar cargo en hoevaak moet men treinen schrappen om ruimte te maken ??
Ik ken heel de omgeving/situatie's daar niet,en heb ook geen idee of en hoeveel cargo er komt daar,dus vandaar de vraag.

 

08-02-2025 16:59:32
Rsb
Rsb

Voor nu niet zo vaak. Als over x-aantal jaar de Nedersaksenlijn zou worden aangelegd tussen Vdm en Emn en daarna ook nog eens zou worden naar Es heb je een ander dienstregelingsmodel en heb je ze wellicht wel weer structureel nodig.