Loc loods Roosendaal
Forum: Algemeen - Algemeen
15-02-2025 09:35:37 1
phantom
phantom

De locloods in Roosendaal is gered,evenals het seinhuis ,de grond er omheen,en er komt in de nieuwe situatie toch weer een spoor aansluiting op de locloods.
www.roosendaal.nl

 

15-02-2025 09:45:42
Spw
Spw

Begrijp ik goed dat de sporen aan de voorzijde verdwijnen en er alleen een aansluiting op het (vooralsnog) doodlopende gemeentespoor aan de achterzijde komt? (En die dan op het hoofdspoor aangesloten zal worden?)

 

15-02-2025 14:12:21
martijn
martijn

Ja.

 

15-02-2025 21:34:48
bacr
bacr

Nou ja, het "gemeente spoor" loopt niet achter de locloods dood, maar gaat nog enkele kilometers naar het noorden door. Alleen was daar vrijwel nooit vervoer.....

 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

16-02-2025 00:24:24
rolandrail
rolandrail

Laat dat "vrijwel" maar weg, de bediening van de achterzijde van de locloods wordt t.z.t. letterlijk de eerste keer dat er wat gaat gebeuren op die stamlijn.

 

16-02-2025 09:28:45
sjoerd
sjoerd

Nu ja, er zijn enkele foto's met goederenwagens op de stamlijn, maar al vrij snel daarna werd het erg stil daar. Een deel zal in de nabije toekomst ook worden opgebroken.

 

16-02-2025 17:18:39
arjanm
arjanm

Ben benieuwd naar de nieuwe sporensituatie, zal er aan de achterzijde van het pand een nieuwe sporenbundel komen in combinatie met 6 deuren ? Dat klinkt te mooi om waar te zijn.

 

16-02-2025 18:02:59
cuneo56
cuneo56

Er zijn nu al 4 sporen daar die aan de achterkant naar buiten doorlopen. De 2 uit het loods deel met het platte dak zijn sowieso probleemloos op de stamlijn aan te sluiten . De 2 ( of slechts een van beide)uit de grote hal mogelijk met een heel scherpe boog ook. De overige 4 uit de grote hal lopen nu niet door en een verbinding aan die kant stuit op een huis met tuin.

 

16-02-2025 19:14:55
diesels
diesels

Quote
sjoerd (16-02-2025 09:28:45):


Nu ja, er zijn enkele foto's met goederenwagens op de stamlijn, maar al vrij snel daarna werd het erg stil daar. Een deel zal in de nabije toekomst ook worden opgebroken.


Heb je daar linkjes van? Ook ik weet niet anders dan dat het nooit daadwerkelijk in gebruik genomen is, vanwege administratieve problemen

 

16-02-2025 20:40:07
sjoerd
sjoerd

Ik zal mijn Roosendaalse collega ernaar vragen. Hij zal toestemming moeten geven.

 

20-02-2025 21:09:28
arjanm
arjanm

Het was mij nog niet eerder opgevallen, maar in de laatste video update van de stichting Hondekop is te zien dat in de loods een volledige scheidingswand is geplaatst tussen de sporen 107 en 114 (spoor 4 en 5 in de loods)

www.youtube.com



Laatst bewerkt door arjanm op 20-02-2025 21:10
 

20-02-2025 22:35:40
thom
thom

Brouwer heeft de lokatie mede in gebruik voor de revisie van draaistellen, het zou mij dan ook niet verbazen als een aantal sporen in de loods danook niet meer als zodanig gebruikt worden ?

 

22-02-2025 09:22:36
phantom
phantom

Quote
cuneo56 (16-02-2025 18:02:59):


Er zijn nu al 4 sporen daar die aan de achterkant naar buiten doorlopen. De 2 uit het loods deel met het platte dak zijn sowieso probleemloos op de stamlijn aan te sluiten . De 2 ( of slechts een van beide)uit de grote hal mogelijk met een heel scherpe boog ook. De overige 4 uit de grote hal lopen nu niet door en een verbinding aan die kant stuit op een huis met tuin.



Nu weet ik niet in hoeverre er behoefte aan is en hoeveel ruimte er over blijft aan "de voorzijde" van de loods in de nieuwe situatie.
Maar men zou ook kunnen kiezen om aan de voorzijde 1 of 2 sporen te laten doorlopen een stuk,en dmv 2-3 wissels kan je dan verbinding maken met de sporen die aan de achterzijde een huis met tuin tegen zouden komen.
Zo behoud je de volle capaciteit,al moet je dan wel onthouden dat 1 van die sporen je doorloop spoor word,en dat je er dus niks zwaars en langdurig statisch op plaatst ;-)

 

22-02-2025 12:31:18
VIRMm1
VIRMm1

Dat is t hem nou juist, NS wil daar een groot opstelterrein inclusief looppaden, instap voorzieningen en een kleine werkplaats (universeel herstelpunt, zoals op Bkd en Amr) realiseren.

Ik heb wel eens tekeningen gezien en die lieten niet veel ruimte over om nog een doorgaand spoor richting de werkplaats te realiseren. Daarnaast moet materieel daar gewoon langer kunnen staan zonder dat NS en de werkplaats elkaar in de weg zitten.