18-02-2025 23:41:19 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Vanwege werkzaamheden op Llso wordt de 2400 leeg vanaf Lls omgereden via Dronten. Beetje onnodige kilometers als je het mij vraagt, met 2 kopsporen op station Lls. Laatst bewerkt door ToH op 18-02-2025 23:41 |
19-02-2025 06:21:31 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Asdm 6:20 LNS 186 291 (LNS-zijde voor, voorste stroomafnemer op) met ES 452 richting Asd - Brusz, zes rijtuigen en WLAB30 als laatste. Geen bistro. |
19-02-2025 07:25:22 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Rond Utza een wisselstoring. ICE omgeleid en 707400 ligt er geheel uit. Heeft ook diverse spoorwijzigingen tot gevolg in Ut zelf. |
19-02-2025 07:36:52 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Omleiding ICE is vanwege werkzaamheden tussen Asd en Asdb. |
![]() |
advertentie |
19-02-2025 07:46:35 | ||
---|---|---|
woukaa
![]() |
ICNG 3128 - Utctw - Ut (11:08) - Rtd - Bd (12:27) - Rtd - Bd - Rtd - Ut - Utctw |
19-02-2025 07:53:24 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Asb. Maar inderdaad: t/m vrijdag worden cargo, ICE en Nightjet omgeleid. Laatst bewerkt door BVisser op 19-02-2025 07:54 |
19-02-2025 07:54:36 | ||
---|---|---|
Ryanprogam
![]() |
In de vroege ochtend op Ddr is trein 7123 opgeheven vanwege een defecte trein (staat inmiddels nogsteeds spoor 10, gaat om treinstel 6357 of 6358, gezien die op deze rit zaten)
Laatst bewerkt door Ryanprogam op 19-02-2025 09:28 |
19-02-2025 07:56:14 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
De 121 is anders zelfs via de BR naar Ah omgeleid, dus naast de geplande omleiding via Hvs nu ook via de BR. Aangezien die laatste niet gepland is kost dat de reiziger 40(?) minuten vertraging. |
19-02-2025 08:10:53 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
|
19-02-2025 08:23:46 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Aan de vertrektijden te zien van de 2400 kan deze niet vanaf spoor 2002 of 2003 vertrekken aangezien hier de 4300 en 9000 staan. Dus is keren op spoor 2022 of 2023 niet mogelijk. ( Als je wilt keren op spoor 2022 of 2023, zal - denk ik - de 4300 daar ook moeten keren, wat waarschijnlijk betekent dat deze lang moet keren ) EDIT MasterE was me voor.
Laatst bewerkt door anton_ op 19-02-2025 08:24 |
19-02-2025 08:35:48 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Wissel 2889 tussen Utvr en Bnk gerstoord (is dit nog Utza?) Om het nog 'leuker' te maken, te Asb is wissel 3261 gestoord, ook daar aanpassing treindienst! |
19-02-2025 08:38:16 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Te Zvo is wissel 5149 gestoord waardoor treindienst Ah - Düsseldorf uitgedund is, iets anders dan materieelstoring of personeelsgebrek. |
19-02-2025 09:05:28 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
De 123 gaat zelfs bij Vl de grens over! |
19-02-2025 09:11:05 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
De 225 gaat hetzelfde doen, maar dat komt voornamelijk door de wisselstoring tussen Ah en Em of beter gezegd zoals eerder aangegeven bij Zvo |
19-02-2025 09:15:06 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
De tweede geeft het probleem dat de IC's vanaf Asdz niet naar de IC sporen kunnen doorwisselen en daardoor tot aan wissel 3425/3427(net voorbij aan Ac) op de sprintersporen blijven rijden. |
19-02-2025 09:31:28 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
En Swifterterbant dan? Of mogen NS-machinisten daar niet uitstappen? |
19-02-2025 09:49:22 | ||
---|---|---|
MasterE
![]() |
Geen bordessen inderdaad, met 1 stel kan het natuurlijk of met 2 machinisten.Dronten is dan makkelijker maakbaar. Laatst bewerkt door MasterE op 19-02-2025 09:49 |
19-02-2025 10:19:17 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
En in Swifterband kun je niet terug wisselen naar het spoor richting lelystad, en om dat hele stuk linkerspoor te rijden zal ongetwijfeld niet passen. |
19-02-2025 11:56:44 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Te Wf is overweg 83.9 'gestoord', geen tvk Ed - Ah.... |
19-02-2025 13:01:23 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Overweg gaat niet dicht en STS'en lukt niet. Waarom is mij niet bekend. |
19-02-2025 13:35:01 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Hierdoor lukt het niet: www.gelderlander.nl |
19-02-2025 15:45:45 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
15:42 NS Vectron + DANI (NJ 2) vertrek van Aswpl ri Asd. |
19-02-2025 16:54:56 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
|
19-02-2025 18:13:35 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Edit: oeps, artikel niet goed gelezen. Het treinverkeer werd dus gesperd voor de herstelwerkzaamheden. Beetje heftig dat het treinverkeer daarvoor gesperd moet worden, maar goed... Laatst bewerkt door Marco op 19-02-2025 18:17 |
19-02-2025 19:52:28 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Is er een tekort aan IC-materieel? |
19-02-2025 20:34:28 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Voorjaarsvakantie regio noord. |
19-02-2025 20:52:22 1 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
|
19-02-2025 21:55:42 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
|
19-02-2025 22:13:59 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
In midden nederland rondom Utrecht reden een aantal treinen op volle sterkte. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
20-02-2025 08:06:07 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Alleen de regio noord heeft vakantie. Midden en zuid pas volgende week. |
20-02-2025 08:38:11 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Maar dan is het toch raar dat ze op de 500 en 700 met losse ICM-3tjes rijden? Ik zag zelfs dat er ook in de spits bij een paar treinen met losse stellen werden gereden.. Laatst bewerkt door Anoniem9 op 20-02-2025 08:42 |
20-02-2025 09:49:50 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Die overwegboom lijkt op 2,4m naast de eerste spoorstaaf te staan. Dat is nét in zone B. Ik had gedacht dat ze in zone C zouden staan ( >2,5m), in zone C zou je volgens mij gewoon kunnen werken terwijl treinen op baanvaksnelheid langsrijden, zoals bijvoorbeeld ook gebeurt bij maaiwerkzaamheden. Uiteraard wel met de juiste veiligheidsmaatregelen (bv grenswacht). Deze overweg zal natuurlijk sowieso bereden moeten blijven met een aanwijzing overweg, dus met luid getyfoneer en met lage snelheid. Je wordt bovendien gewaarschuwd door de overweg die gaat rinkelen. Daarmee worden de risico's wel weer verminderd, zou je zeggen. Als laatste zou je natuurlijk enkelsporig buitendienst kunnen stellen. Maar ja, mag niet... |
20-02-2025 10:01:48 1 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Zal het ook niet zo zijn dat men de overweg uit moet schakelen om de boom te vervangen? Lijkt me niet prettig sleutelen als je weet dat de overwegsteller elk moment in beweging kan komen terwijl jij er met je arm tussen zit. |
20-02-2025 10:14:51 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Ja, dat is zo. Ik ben er even van uit gegaan dat je de betreffende overwegboom "uit kan zetten" terwijl de rest nog functioneert. Uiteindelijk moet ik wel zeggen dat ik ook de details niet ken, er zijn vast redenen voor geweest. Maar toch.. Op de snelweg worden veel minder verregaande maatregelen genomen als er op de vluchtstrook gewerkt wordt... |
20-02-2025 10:50:14 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
|
20-02-2025 11:30:56 | ||
---|---|---|
pjkleton
![]() |
Als we in de jaren 60 lampjes moesten vernieuwen op de AHOB boom drukten we een relais met een speciaal gereedschapje in de afgevallen stand. Dan ging de boom netjes naar beneden en konden we veilig werken. De andere collega regelde dan het verkeer ,want de lichten gingen ook aan . Het zal nu vast wel niet mee mogen... Peter , oud Mt SW |
20-02-2025 12:06:53 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
|
20-02-2025 12:52:22 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Nou ja de DDZ-4 waar ik in zat was al zitvol en daar had oorspronkelijk een losse ICM-3 gepland moeten staan en dat was buiten de spits. Lijkt me sterk dat de andere treinen voldoende capaciteit hadden. |
20-02-2025 12:56:16 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
In het noorden is het wel kort ja. Ook omdat mensen er op uit willen. |
20-02-2025 12:59:44 | ||
---|---|---|
SunKeeper
![]() |
|
20-02-2025 18:18:31 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Een deel van een overweg buiten dienst stellen is ook niet mogelijk. |
20-02-2025 21:00:43 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Daarbij komt dan waarschijnlijk ook nog de ervaring dat bepaalde weggebruikers menen om verkeersregelaars te kunnen negeren of zelfs aan te vallen en alsnog over de overweg te kunnen rijden... |