Opvallende dingen 21 februari
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2025
21-02-2025 09:16:06
woukaa
woukaa

ICNG 3305 Ut (09:40) - Rtd - Bd (11:05) - Esn - Atw (13:12-13:25) - Esn - Utctw

 

21-02-2025 09:18:21
erwin_6610
erwin_6610

NS ICNG 3305 om 9.12 door Ut ri Utoz/Utvr

 

21-02-2025 09:19:11
gvttreinen
gvttreinen

Te Btl zijn boven het spoor Tb - Btl - Liempde de spanning van bovenleiding weggevallen, beperking tvk tot 11.15

Spoorverzakking tussen Rb en Krg in spoor RO, geen tvk tot 11.15

Bij Wdn inzet hulpdiensten, stremming tot 11.15



Laatst bewerkt door gvttreinen op 21-02-2025 09:23
 

21-02-2025 09:24:37
tieske05
tieske05

Quote
gvttreinen (21-02-2025 09:19:11):


Te Btl zijn boven het spoor Tb - Btl - Liempde de spanning van bovenleiding weggevallen, beperking tvk tot 11.15

Spoorverzakking tussen Rb en Krg in spoor RO, geen tvk tot 11.15

Bij Wdn inzet hulpdiensten, stremming tot 11.15


Wdn inzet hulpdiensten schijnt toch om een aanrijding persoon te gaan.

 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

21-02-2025 10:15:22
Oldskool
Oldskool

Inzet hulpdiensten na lijkvinding.

 

21-02-2025 11:30:10
gvttreinen
gvttreinen

Quote
gvttreinen (21-02-2025 09:19:11):


Te Btl zijn boven het spoor Tb - Btl - Liempde de spanning van bovenleiding weggevallen, beperking tvk tot 11.15

Spoorverzakking tussen Rb en Krg in spoor RO, geen tvk tot 11.15

Bij Wdn inzet hulpdiensten, stremming tot 11.15


Stremming Btl nu tot 17.45

Stremming Wdn tot 13.15

 

21-02-2025 16:53:01
wissel
wissel

Webcamera Akkrum, 16:25 uur:

doorkomst geheel rode DBC 6400 (de 6455 volgens het bericht van spurt2244 hieronder) met aan de haak twee gasketelwagens bestemd voor het vervoer van ammoniak (Delamine) en drie ketelwagens bestemd voor het vervoer van waterstofperoxide (Evonik) over de spoorbrug richting Leeuwarden-Groningen-Onnen.

En om 17:43 kwam deze trein door station Groningen, over spoor 8, te zien via de webcamera.



Laatst bewerkt door wissel op 21-02-2025 18:19
 

21-02-2025 17:08:52
spurt2244
spurt2244

Hurdegaryp 17.05

DBC 6455 met UC Onnen richting Onnen.

 

21-02-2025 19:43:19
GerritJan
GerritJan

3876 staat stil te hdb ivm dat er brand is gesticht in de trein (prullenbak).

 

21-02-2025 20:18:39
wissel
wissel

ProRail webcamera Groningen, 19:43 uur:

doorkomst geheel rode DBC 6400 met aan de haak twee gasketelwagens bestemd voor het vervoer van ammoniak (Delamine) en acht ketelwagens bestemd voor het vervoer van waterstofperoxide (Evonik) over spoor 8 richting Leeuwarden.

 

21-02-2025 21:28:07
verst107
verst107

Luisterspot: goederentrein langs De Vink ri Leiden rond 20.15 uur. Bij mijn weten rijden er geen reguliere goederentreinen meer over de Oude Lijn. Weet iemand wat het was? Toch omgeleide staaltrein?

 

21-02-2025 21:33:30
RailCamNL
RailCamNL

Aanrijding tussen Tgra en Hmbv, de ES naar Innsbruck staat gestrand in Ehv en NJ 403 zal wel het zelfde lot te wachten staan. Prognose momenteel is 00:30.

 

21-02-2025 21:46:54
NIJMEGEN
NIJMEGEN

Omrijden via Em zal niet lukken, Duitse deel van de BR gaat rond dit tijdstip een goede week dicht voor aanleg van het derde spoor.

 

21-02-2025 21:56:58
michaben
michaben

Quote
verst107 (21-02-2025 21:28:07):


Luisterspot: goederentrein langs De Vink ri Leiden rond 20.15 uur. Bij mijn weten rijden er geen reguliere goederentreinen meer over de Oude Lijn. Weet iemand wat het was? Toch omgeleide staaltrein?


Er zijn volgens mij geen vaste goederentreinen meer nee, maar ProRail houdt conform het besluit capaciteitsverdeling nog steeds enkele goederenpaden per dag achter de hand voor ad-hoc vervoer, zie ook de gaten in de dienstregeling van de 3200 op maandag t/m donderdag.



Laatst bewerkt door michaben op 21-02-2025 21:57
 

21-02-2025 22:02:58
RailCamNL
RailCamNL

Quote
RailCamNL (21-02-2025 21:33:30):


Aanrijding tussen Tgra en Hmbv, de ES naar Innsbruck staat gestrand in Ehv en NJ 403 zal wel het zelfde lot te wachten staan. Prognose momenteel is 00:30.



Volgens digitale bron gaat trein 403 via Hz rijden, A 22:57 +23.

Momenteel (22:15) staan de treinen naast elkaar op spoor 1&2 in Ehv wat tot meerdere spoorwijzingen leidt.



Laatst bewerkt door RailCamNL op 21-02-2025 22:17
 

21-02-2025 22:09:03
NIJMEGEN
NIJMEGEN

(reactie op spot verst107)

Zou ook de kalktrein uit Flandersbach kunnen zijn, deze trein is normaal iets voor 17.00 op het CUP, tot ca 18.00 heb ik deze trein niet gezien.

Er werd eerder wel een containertrein afgesleept op de BR.



Laatst bewerkt door NIJMEGEN op 21-02-2025 22:12
 

21-02-2025 22:35:04
DuLoc
DuLoc

Om 22:27 passeerde er een goederentrein bij Ltm (tussen Br en Vry) ri. Nm. Het komt niet vaak voor dat er goederentreinen over de noordelijke Maaslijn rijden.

 

21-02-2025 22:36:59
Dionysusnu
Dionysusnu

De NJ (403) is vertrokken richting Hz. De European Sleeper (1277) heeft een prognose van +200 gekregen, dus lijkt de storing te gaan afwachten.

 

21-02-2025 22:43:15
Dionysusnu
Dionysusnu

Quote
gvttreinen (21-02-2025 09:19:11):


Te Btl zijn boven het spoor Tb - Btl - Liempde de spanning van bovenleiding weggevallen, beperking tvk tot 11.15


Na de eerdere storing, die uiteindelijk tot ~19:00 heeft geduurd, is er nu het omgekeerde aan de hand: Sinds ~21:30 beperkingen richting Ht waardoor de 2900 niet rijdt op Ht-Ehv.

 

21-02-2025 22:58:28
RailCamNL
RailCamNL

Quote
Dionysusnu (21-02-2025 22:36:59):


De NJ (403) is vertrokken richting Hz. De European Sleeper (1277) heeft een prognose van +200 gekregen, dus lijkt de storing te gaan afwachten.



De ES zal naar Rm rijden al waar deze met een dieselloc naar Vl gereden zal worden.

 

21-02-2025 23:10:06
mvschoon
mvschoon

Quote
michaben (21-02-2025 21:56:58):


Quote
verst107 (21-02-2025 21:28:07):


Luisterspot: goederentrein langs De Vink ri Leiden rond 20.15 uur. Bij mijn weten rijden er geen reguliere goederentreinen meer over de Oude Lijn. Weet iemand wat het was? Toch omgeleide staaltrein?


Er zijn volgens mij geen vaste goederentreinen meer nee, maar ProRail houdt conform het besluit capaciteitsverdeling nog steeds enkele goederenpaden per dag achter de hand voor ad-hoc vervoer, zie ook de gaten in de dienstregeling van de 3200 op maandag t/m donderdag.


Op sion-rail zijn vanuit Gv hierna zelfs nog 2 noordwaarts rijdende treinen gemeld (lege staaltrein naar Bvhc + buurtgoederentrein voor Awhv). Heeft natuurlijk alles te maken met de werkzaamheden tussen Asb en Asd.

 

21-02-2025 23:28:17
noof
noof

Quote
Dionysusnu (21-02-2025 22:43:15):


Quote
gvttreinen (21-02-2025 09:19:11):


Te Btl zijn boven het spoor Tb - Btl - Liempde de spanning van bovenleiding weggevallen, beperking tvk tot 11.15


Na de eerdere storing, die uiteindelijk tot ~19:00 heeft geduurd, is er nu het omgekeerde aan de hand: Sinds ~21:30 beperkingen richting Ht waardoor de 2900 niet rijdt op Ht-Ehv.



Problemen met het onderstation te Bet waardoor er minder treinen kunnen rijden.

 

22-02-2025 05:29:39
BVisser
BVisser

Quote
DuLoc (21-02-2025 22:35:04):


Om 22:27 passeerde er een goederentrein bij Ltm (tussen Br en Vry) ri. Nm. Het komt niet vaak voor dat er goederentreinen over de noordelijke Maaslijn rijden.


Kan ook een werktrein geweest zijn.

 

22-02-2025 05:33:31
BVisser
BVisser

Quote
michaben (21-02-2025 21:56:58):


Quote
verst107 (21-02-2025 21:28:07):


Luisterspot: goederentrein langs De Vink ri Leiden rond 20.15 uur. Bij mijn weten rijden er geen reguliere goederentreinen meer over de Oude Lijn. Weet iemand wat het was? Toch omgeleide staaltrein?


Er zijn volgens mij geen vaste goederentreinen meer nee, maar ProRail houdt conform het besluit capaciteitsverdeling nog steeds enkele goederenpaden per dag achter de hand voor ad-hoc vervoer, zie ook de gaten in de dienstregeling van de 3200 op maandag t/m donderdag.


Het kruis bij Hlm was toch hersteld? Waarom zou je dat dan niet gewoon regulier gebruiken? De kalk-/staaltrein uit Duitsland en de trein uit Kijfhoek zijn inderdaad via Ledn gereden.

 

22-02-2025 08:04:25
RailCamNL
RailCamNL

Quote
RailCamNL (21-02-2025 21:33:30):


Aanrijding tussen Tgra en Hmbv, de ES naar Innsbruck staat gestrand in Ehv en NJ 403 zal wel het zelfde lot te wachten staan. Prognose momenteel is 00:30.



Het heeft uiteindelijk tot 06u geduurd voor de eerste trein weer kon rijden. Als gevolg van werkzaamheden rondom Em was trein 254 via Vl gepland, deze heeft Vl ook bereikt maar is nooit door Hmh gekomen. Is deze net als de ES via de Maaslijn gesleept of terug via Hz gereden?

 

22-02-2025 08:53:35
stefanvw14
stefanvw14

Quote
RailCamNL (22-02-2025 08:04:25):


Quote
RailCamNL (21-02-2025 21:33:30):


Aanrijding tussen Tgra en Hmbv, de ES naar Innsbruck staat gestrand in Ehv en NJ 403 zal wel het zelfde lot te wachten staan. Prognose momenteel is 00:30.



Het heeft uiteindelijk tot 06u geduurd voor de eerste trein weer kon rijden. Als gevolg van werkzaamheden rondom Em was trein 254 via Vl gepland, deze heeft Vl ook bereikt maar is nooit door Hmh gekomen. Is deze net als de ES via de Maaslijn gesleept of terug via Hz gereden?


Een kijkje op treinposities leert mij dat de 254 in Vl geëindigd is en het materieel daar overnacht heeft. ICE 253 start volgens de reisinformatie namelijk in Vl. Vertrek wel +40 vermoedelijk om reizigers(&personeel) uit Asd af te wachten. Dat laatste moet dan per bus zijn, want per trein is Vl niet voor 09:00 uit Asd te bereiken.



Laatst bewerkt door stefanvw14 op 22-02-2025 08:55
 

22-02-2025 09:01:20
Gydo
Gydo

Quote
RailCamNL (21-02-2025 22:58:28):


Quote
Dionysusnu (21-02-2025 22:36:59):


De NJ (403) is vertrokken richting Hz. De European Sleeper (1277) heeft een prognose van +200 gekregen, dus lijkt de storing te gaan afwachten.



De ES zal naar Rm rijden al waar deze met een dieselloc naar Vl gereden zal worden.


Is gebeurd met de 6413.

 

22-02-2025 10:42:57
john2
john2

Quote
RailCamNL (21-02-2025 22:58:28):


Quote
Dionysusnu (21-02-2025 22:36:59):


De NJ (403) is vertrokken richting Hz. De European Sleeper (1277) heeft een prognose van +200 gekregen, dus lijkt de storing te gaan afwachten.



De ES zal naar Rm rijden al waar deze met een dieselloc naar Vl gereden zal worden.



Ben me aan het overdenken of dan de dieselloc voor de E loc wordt gekoppeld?

 

22-02-2025 10:45:56
john2
john2

Quote
RailCamNL (21-02-2025 22:02:58):


Quote
RailCamNL (21-02-2025 21:33:30):


Aanrijding tussen Tgra en Hmbv, de ES naar Innsbruck staat gestrand in Ehv en NJ 403 zal wel het zelfde lot te wachten staan. Prognose momenteel is 00:30.



Volgens digitale bron gaat trein 403 via Hz rijden, A 22:57 +23.

Momenteel (22:15) staan de treinen naast elkaar op spoor 1&2 in Ehv wat tot meerdere spoorwijzingen leidt.



Als mijn inzicht goed is komen de goederentreinen die over Herzogenrath rijden langs Nuth, Sittard - Heerlen.

 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


22-02-2025 11:10:02
Terebo
Terebo

Quote
john2 (22-02-2025 10:42:57):


Quote
RailCamNL (21-02-2025 22:58:28):


Quote
Dionysusnu (21-02-2025 22:36:59):


De NJ (403) is vertrokken richting Hz. De European Sleeper (1277) heeft een prognose van +200 gekregen, dus lijkt de storing te gaan afwachten.



De ES zal naar Rm rijden al waar deze met een dieselloc naar Vl gereden zal worden.



Ben me aan het overdenken of dan de dieselloc voor de E loc wordt gekoppeld?


in Roermond kom je vanuit het noorden en moet je ook weer richting het noorden weg en in Venlo kom je vanuit het zuid-oosten aan en moet je ook weer die kant op. Lijkt me dus logischer dat de dieselloc aan de achterkant van de trein is gekoppeld.

 

22-02-2025 11:24:42
Gydo
Gydo

Quote
Terebo (22-02-2025 11:10:02):


Quote
john2 (22-02-2025 10:42:57):


Quote
RailCamNL (21-02-2025 22:58:28):


Quote
Dionysusnu (21-02-2025 22:36:59):


De NJ (403) is vertrokken richting Hz. De European Sleeper (1277) heeft een prognose van +200 gekregen, dus lijkt de storing te gaan afwachten.



De ES zal naar Rm rijden al waar deze met een dieselloc naar Vl gereden zal worden.



Ben me aan het overdenken of dan de dieselloc voor de E loc wordt gekoppeld?


in Roermond kom je vanuit het noorden en moet je ook weer richting het noorden weg en in Venlo kom je vanuit het zuid-oosten aan en moet je ook weer die kant op. Lijkt me dus logischer dat de dieselloc aan de achterkant van de trein is gekoppeld.


Klopt de TCS eloc is na aankomst in Roermond direct omgelopen, en toen is er een dieselloc aan de achterzijde aangekoppeld, dus bij aankomst in Vl zat de Eloc in de richting

Ehv.



Laatst bewerkt door Gydo op 22-02-2025 14:52
 

22-02-2025 12:13:34
treinhobby
treinhobby

De eloc dus helemaal niet om te lopen.

Vanaf Ehv tot Rm voorop als trekkracht. In Rm een diesel aan de achterzijde koppelen, die rijdt de trein naar Vl (eloc hangt achterop) en in Vl hoeft alleen de diesel eraf en kan de eloc direct de trein naar Duitsland trekken. Er hoeft dus niet omgelopen te worden met deze route.



Laatst bewerkt door treinhobby op 22-02-2025 12:13
 

22-02-2025 12:13:38
mattie2
mattie2

Nee, de TCS 101003 is inderdaad omgelopen in Roermond. De 6413 is voor de 101003 geplaatst, bij aankomst in Venlo zaten ze dus beiden aan de Blerickse zijde, wat handig is omdat de Duitse 103002 dan meteen aan de Grenszijde kon aankoppelen. Tijdens de rit over het dieselbaanvak zullen de rijtuigen waarschijnlijk niet van stroom voorzien zijn, mar dat is geen probleem op zo’n korte afstand.

 

22-02-2025 12:14:49
treinhobby
treinhobby

A, had een 186 verwacht die ook Duitsland in kon.

 

22-02-2025 12:29:53
Marco
Marco

Quote
mattie2 (22-02-2025 12:13:38):


Tijdens de rit over het dieselbaanvak zullen de rijtuigen waarschijnlijk niet van stroom voorzien zijn, mar dat is geen probleem op zo’n korte afstand.


Klopt. We hebben in Nederland niet eens diesellocs (gehad) die treinverwarming konden verzorgen, voor zover ik weet. NS heeft een generatorwagen gehad voor de paar keer dat ze getrokken treinen met een dieselloc reden, maar verder heeft Nederland het dieselloktijdperk overgeslagen door meteen van stoom naar elektrisch en dieseltreinstellen te gaan.

Er is volgens mij wel een 6400 die 1500V kan verzorgen voor rijtuigen, maar dan kan die geen tractie meer geven. Dan heb je dus nog een extra loc nodig. Ik weet ook niet of die nog bestaat.

Het helpt natuurlijk wel wat het nu 9 graden was vannacht in plaats van -6 zoals afgelopen week. Ik denk dat dit bij -6 eigenlijk niet moet proberen, een trein kan toch vrij rap afkoelen.

 

22-02-2025 12:38:32
dvdhoven
dvdhoven

De NS heeft niet een paar keer gereden met dieselloc en getrokken treinen, maar regulier een aantal jaren lang.

Treinen Zwolle - Enschede, 2200 - rijtuigen plan E - generatorwagen - 2200




Dick van den Hoven
 

22-02-2025 12:42:46
thom
thom

En de 6400'en die omgebouwd konden worden tot energieleverancier, was een deelserie, en niet maar één lok.

 

22-02-2025 13:46:07
MennoSBB
MennoSBB

De 2600 reed reizigerstreinen en was zelf energieleverancier voor de rijtuigen. Dat deze serie maar een paar jaar in dienst is geweest in de jaren '50 doet daar niets aan af.

 

22-02-2025 14:55:28
Gydo
Gydo

Quote
thom (22-02-2025 12:42:46):


En de 6400'en die omgebouwd konden worden tot energieleverancier, was een deelserie, en niet maar één lok.


Dat zijn of waren in elk geval de 6461 - 6475, alleen kunnen de locs tijdens het engergie geven van de rijtuigen niet zelf tractie geven.

 

22-02-2025 14:58:53
Gydo
Gydo

Quote
mattie2 (22-02-2025 12:13:38):


Nee, de TCS 101003 is inderdaad omgelopen in Roermond. De 6413 is voor de 101003 geplaatst, bij aankomst in Venlo zaten ze dus beiden aan de Blerickse zijde, wat handig is omdat de Duitse 103002 dan meteen aan de Grenszijde kon aankoppelen. Tijdens de rit over het dieselbaanvak zullen de rijtuigen waarschijnlijk niet van stroom voorzien zijn, mar dat is geen probleem op zo’n korte afstand.


Voorzover ik weet zijn in elk geval de Euro-Express en WLAB-rijtuigen voorzien van een accu op niet-geëlektrificeerde trajecten, zodat de stroom in de rijtuigen gedurende het stukje ook blijft werken. Of dit bij de overige rijtuigen ook zo is dat weet ik niet.



Laatst bewerkt door Gydo op 22-02-2025 14:59
 

22-02-2025 15:00:17
Gydo
Gydo

Quote
mattie2 (22-02-2025 12:13:38):


Nee, de TCS 101003 is inderdaad omgelopen in Roermond. De 6413 is voor de 101003 geplaatst, bij aankomst in Venlo zaten ze dus beiden aan de Blerickse zijde, wat handig is omdat de Duitse 103002 dan meteen aan de Grenszijde kon aankoppelen. Tijdens de rit over het dieselbaanvak zullen de rijtuigen waarschijnlijk niet van stroom voorzien zijn, mar dat is geen probleem op zo’n korte afstand.


Heeft TCS personeel dat is opgeleid en bevoegd is op een 6400? Of is er DB-personeel ingehuurd/ingeschakeld?

 

22-02-2025 15:03:02 2
Marco
Marco

Quote
Gydo (22-02-2025 14:58:53):


Voorzover ik weet zijn in elk geval de Euro-Express en WLAB-rijtuigen voorzien van een accu op niet-geëlektrificeerde trajecten, zodat de stroom in de rijtuigen gedurende het stukje ook blijft werken. Of dit bij de overige rijtuigen ook zo is dat weet ik niet.


Alle rijtuigen hebben in principe accu's voor de verlichting, omroep, deuren, et cetera. Alleen de verwarming zal nooit op de accu's werken, normaal gesproken. Ventilatie denk ik ook niet.

Zelfde geldt trouwens ook voor treinstellen en locs.

 

22-02-2025 15:18:08
vrijgezel
vrijgezel

Afgelopen nacht, zo u wilt vanochtend vroeg om ongeveer 345 uur door Htnc een ICE L getrokken door onbekende tractie (maar aannemelijk een Vecrton) ri. Ut. Stuurstand aan de lok.

 

22-02-2025 19:18:27
Muizeneus
Muizeneus

Quote
Gydo (22-02-2025 14:55:28):


Quote
thom (22-02-2025 12:42:46):


En de 6400'en die omgebouwd konden worden tot energieleverancier, was een deelserie, en niet maar één lok.


Dat zijn of waren in elk geval de 6461 - 6475, alleen kunnen de locs tijdens het engergie geven van de rijtuigen niet zelf tractie geven.


Zo'n 30 jaar geleden hebben er wegens wkz Ut-Hvs een paar weken (?) lang setjes gereden met 2x6400, 3 ICR ertussen en een 6400 achterop



Laatst bewerkt door Muizeneus op 22-02-2025 19:19
 

22-02-2025 19:37:54
cuneo56
cuneo56

Dat was maar een weekend, begon met 3 setjes maar die werden een voor een door DE III'en vervangen, ik meen dat slechts een set de zondag avond gehaald heeft. Reden was niet technisch , maar krappe keertijden in combinatie met ongewijzigde Machinisten diensten die slechts zelden op een multiple 6400 reden.

 

22-02-2025 20:29:56
treinhobby
treinhobby

En natuurlijk Koninginnedag 2004 waar de 6473 als energie leverancier mee reed in de Koninklijke trein tussen Warffum en Groningen.



Laatst bewerkt door treinhobby op 22-02-2025 20:32
 

22-02-2025 21:11:28 1
Rsb
Rsb

Quote
RailCamNL (21-02-2025 22:58:28):


Quote
Dionysusnu (21-02-2025 22:36:59):


De NJ (403) is vertrokken richting Hz. De European Sleeper (1277) heeft een prognose van +200 gekregen, dus lijkt de storing te gaan afwachten.



De ES zal naar Rm rijden al waar deze met een dieselloc naar Vl gereden zal worden.


We kunnen in elk geval niet meer klagen over gebrek aan creatieve oplossingen 😃



Laatst bewerkt door Rsb op 22-02-2025 21:13
 

23-02-2025 09:16:44
geert
geert

Quote
cuneo56 (22-02-2025 19:37:54):


Dat was maar een weekend, begon met 3 setjes maar die werden een voor een door DE III'en vervangen, ik meen dat slechts een set de zondag avond gehaald heeft. Reden was niet technisch , maar krappe keertijden in combinatie met ongewijzigde Machinisten diensten die slechts zelden op een multiple 6400 reden.


Er reed het hele weekend een plan U, en de keer tijden met een minuut of 3-4 waren inderdaad wat enthousiast dus af en toe viel er een slag uit.

Dat weekend was in oktober 1993 als ik het mij goed herinner



Laatst bewerkt door geert op 23-02-2025 09:17
 

23-02-2025 15:11:17
Rsb
Rsb

Quote
noof (21-02-2025 23:28:17):


Quote
Dionysusnu (21-02-2025 22:43:15):


Quote
gvttreinen (21-02-2025 09:19:11):


Te Btl zijn boven het spoor Tb - Btl - Liempde de spanning van bovenleiding weggevallen, beperking tvk tot 11.15


Na de eerdere storing, die uiteindelijk tot ~19:00 heeft geduurd, is er nu het omgekeerde aan de hand: Sinds ~21:30 beperkingen richting Ht waardoor de 2900 niet rijdt op Ht-Ehv.



Problemen met het onderstation te Bet waardoor er minder treinen kunnen rijden.


Is inmiddels een prognose te geven wanneer de schade is hersteld?

 

23-02-2025 19:43:42
MasterE
MasterE

24-02 5:00 uur.

 

07-03-2025 09:48:13
anton_
anton_

Vraagje: keert de 3500 langs het perron in Dordrecht, of ergens anders? Ik zag op 21-2 om circa 15.50 een IC met Venlo op de borden station Dordecht binnenrijden vanuit de richting Lage Zwaluwe/Geldermalsen en vroeg met af waar deze trein vandaan kwam en of de 3500 nooit langs het perron keert in Dordrecht.

 

07-03-2025 10:09:37
michaben
michaben

Dat zal een rangeerdeel geweest zijn ten behoeve van aftrappen of bijplaatsen, die rijden vaak om via spoor 35.



Laatst bewerkt door michaben op 07-03-2025 10:12
 

08-03-2025 13:02:53
VIRMm1
VIRMm1

Kan ook leegmat zijn uit Rsd bijv, alleen op dat tijdstip komt dat niet vaak voor.

Veel vroege treinen staan snachts over in Bd en Rsd en rijden leeg naar Ddr om daar te starten als IC naar Vl

 

08-03-2025 16:26:25 1
michaben
michaben

Gezien het tijdstip zal het wel treinstel 9514 geweest zijn, trein 3546 reed die dag met de 8715 en de kerende 3563 reed met de 8715+9514. De 9514 was eerder die ochtend met trein 3524 naar Ddr gekomen, dus tenzij deze voor onderhoud of wassen op pad is geweest zal die wel ergens te Ddr geparkeerd hebben gestaan in de tussentijd en was dit de rangeerbeweging om de trein weer bij te plaatsen voor de middagspits.