26-02-2025 18:01:35 3 | ||
---|---|---|
Pattrein
![]() |
Op donderdag 27 februari vindt er een testrit met de nieuwe Nightjet naar Aachen plaats. Hiervoor zijn de volgende ritten ingelegd: Laatst bewerkt door moderator op 26-02-2025 19:08 |
27-02-2025 10:54:06 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Hoe zit het dan met de spanning wisseling tussen Nederland en Duitsland? De drielanden trein rijdt met 2 panto's vanwege de spanning wisseling. Kan de Nichtjet trein het met een panto doen? Zoals ik de route lees, rijdt deze Nightjet over Landgraaf via Herzogenrath naar Aachen. En weer terug via Herzogenrath en Landgraaf. Laatst bewerkt door john2 op 27-02-2025 10:54, reden: Meer tekst er bij gezet |
27-02-2025 10:59:24 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Er zit gewoon een 193 voor. Die kan gewoon panto wisselen tussen Han en Hz. |
27-02-2025 11:13:25 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Bij meerspannings lokken zoals de Vectron zijn de soorten panto's en aanwezige beveiligings systemen nogal verschillend, afhankelijk waar ze ingezet worden. Ik meen dat er zelfs binnen de Vectrons van NS Int 2 sub types zijn. B.v. hebben die twee Panto's voor Duitsland / Oostenrijk en NL wisselstroom, een derde dan voor Nederland gelijkstroom en tijdens stilstand wordt dan de vierde panto voor Gelijkstroom in Polen ook opgezet. |
![]() |
advertentie |
27-02-2025 13:05:13 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Het regende me te hard om een foto te maken. Vind het aan de buiten kant mooie rijtuigen. |
27-02-2025 13:06:11 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
|
27-02-2025 15:02:02 | ||
---|---|---|
mattie2
![]() |
Op spoor 12 te Amf staan om 15:00 beide DDAR’s van Strukton. |
27-02-2025 15:13:50 | ||
---|---|---|
tjiftjaf
![]() |
Om 15:09 een Arriva Limburg Flirt door Ut, van oost naar west. Verdere details heb ik helaas niet. |
27-02-2025 15:18:10 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Ut van Oost naar West dat is niet mogelijk, omdat Ut Noord-/Zuid ligt qua ligging op de kaart. |
27-02-2025 15:51:34 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Het was een tweetje en werd in Maarssen op het middenspoor o.a. door de 7351 ingehaald ( dwz om 14:35), zal dus van Noord naar Zuid door Utrecht gekomen zijn , oftewel van Amsterdam naar Den Bosch. |
27-02-2025 16:11:04 1 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Die vierde panto is voor Italië en Slovenië, niet voor Polen |
27-02-2025 16:45:41 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
Tussen Ut-Wd en Ledn minder treinen door een defect spoor. Prognose is 19.30u Ter hoogte van Nieuwerbrug a/d Rijn rijdt mijn 8858 met een lagere snelheid, nabij de overwegen aan de Weiweg en Zuidzijde. Wellicht door het defecte spoor Laatst bewerkt door erwin_6610 op 27-02-2025 17:47 |
27-02-2025 17:14:17 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
Is er voor Polen dan een andere 3kV stroomafnemer nodig dan voor Italië en Slovenië? |
27-02-2025 17:34:36 | ||
---|---|---|
mattie2
![]() |
Ja, de Italiaanse is iets smaller geloof ik. Er zijn dan ook geen locs die elektrisch in zowel Nederland, Polen als Italië kunnen rijden. |
27-02-2025 18:54:39 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Volgens de digitale info rijdt trein 3267 met de 4227+4063. Ben tegenwoordig niet zo meer goed op de hoogte van de materieel inzet maar ICM op Shl-Ah is volgens mij nog steeds een zeldzaamheid? |
27-02-2025 19:17:03 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Serie 3200 de laatste twee weken 98.8% VIRM en 1.2% DDZ. Dus standaard geen ICMm. |
27-02-2025 20:08:57 | ||
---|---|---|
Alola
![]() |
Bij Oudewater is een aanrijding. Tussen Gd en Wd geen treinen. Prognose is tot 20:15 uur. Reizigers richting Gd en Rtd wordt gevraad over de stappen en te reizen richting Apn of Ledn. |
27-02-2025 20:37:49 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Die is wel degelijk voor Polen bij de NS geleasde vectron's, en eventueel kan ie nog Tsjechië,Slowakije,Roemenië en Hongarije in. (Duitsland en Oostenrijk ook uiteraard). |
27-02-2025 20:52:00 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Ik zit in trein 9074 en deze tikte 160 aan tussen Zl en Kpnz. Er wordt dus eindelijk onder ETCS gereden daar? |
27-02-2025 21:22:33 3 | ||
---|---|---|
VIRMm1
![]() |
Ja, als de machinist ETCS bevoegdheid heeft en het materieel de juiste "keys" heeft voor de Hanzelijn of Ut-Asd dan wordt er met SNG onder ETCS gereden tegenwoordig. |
27-02-2025 23:53:41 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
|
27-02-2025 23:56:08 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
Laatst bewerkt door rolandrail op 27-02-2025 23:56 |
28-02-2025 00:14:58 | ||
---|---|---|
Oldskool
![]() |
Heb de desbetreffende machinist gesproken, de haas was ongeveer zo groot als een ree. |
28-02-2025 13:22:18 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Zo ja, dan is dit wel aan de krappe kant met de panto's plaatsen. |
28-02-2025 13:25:13 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Goed begrepen. En als je een foto of tekening van een Vectron bekijkt, zie je dat er ruimte genoeg is. |
28-02-2025 14:35:32 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
28-02-2025 16:08:28 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Martijn en Treinhobby, allebei dank voor de informatie. Laatst bewerkt door john2 op 28-02-2025 16:09, reden: typfout herstelt |
28-02-2025 17:15:01 1 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Nou ja, er is inderdaad plek genoeg op het dak, maar zeker stroomafnemers met een smal schuitje moeten ongeveer recht boven het draaipunt van de draaistellen zitten om niet achter de rijdraad te blijven hangen. Daarom wijzen de schuitjes ook paarsgewijze naar elkaar. En kun je niet midden op het dak een vijfde en zesde stroomafnemer kwijt ook al is er plexat. De geboden rijdraden van de modelbouw zijn voor het grootbedrijf nog niet uitgevonden. Overigens hebben sommige lijnen in Zwitserland dat wel, met een hangdraad die zo is opgehangen dat de rijdraad de boog volgt. |
28-02-2025 23:37:21 1 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
|