02-03-2025 20:08:06 | ||
---|---|---|
zigzag
![]() |
Vandaag en gisteren werden we door te beperkte en onbetrouwbare reisinformatie weer onderweg geconfronteerd met extra reistijd en het gebruik moeten maken van vervangend vervoer. Deze dagen zijn er werkzaamheden met vervangend vervoer voor het traject tussen Utg en Sptn (1 maart) en Utg en Hlm (2 maart). Ook tijdens deze werkzaamheden voorzien ze niet in extra reisinformatie gericht op reizigers die van dit traject gebruik maken. Moeite om de ingehuurde chauffeurs van een bruikbare routeplanning te voorzien lijkt ook niet gedaan te worden. Tijdens beide dagen meerdere chauffeurs gehad en gezien die eigenwijs eigen routes namen om vervolgens niet via de bedoelde weg bij stations aankwamen en dan ook niet zonder vele malen steken of omrijden bij de gecreerde bushaltes kwamen. Actief toezicht wat er beter kan lijkt er door NS ook niet op te zijn, want weekend. Het enige wat ze bij NS lijkt te interesseren is dat ze alleen reizigers die geen digibeet zijn en alleen reizigers die constant maar iedere reisbeweging digitaal plannen willen bedienen. Ben je een reiziger die moeite met de digitale reisinformatie heeft of niet constant de neiging heeft de reisplanner maar te raadplegen dan laat NS je resoluut in de steek. Laatst bewerkt door zigzag op 02-03-2025 20:22 |
02-03-2025 20:40:03 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Heb je dit ook naar NS zelf gestuurd? |
02-03-2025 21:39:27 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Ben je op al deze stations wezen kijken of er info hing ? Dan lijkt me de app toch sneller om er achter te komen waar werkzaamheden zijn 😉. Verder riep de hc in "mijn" IC Ledn - Asd voor Haarlem om dat vanwege werkzaamheden reizigers voor Castricum, Alkmaar en Hoorn vanwege werkzaamheden beter in Ass konden overstappen. Wat er verder geregeld is, geen idee. |
02-03-2025 23:40:10 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Welkom in 2025! De app functioneert prima en als je er niet mee overweg kan met digitale zaken dan is het leven wel erg ingewikkeld en niet alleen bij het spoor. Ik zou toch echt even advies inwinnen online en als dat wat ingewikkeld is vraag even iemand, familie ofzo want deze werkzaamheden staan keurig in de app en online en niet sinds afgelopen week. |
![]() |
advertentie |
03-03-2025 15:30:13 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
De info voorziening buiten de elektronische manier om is vaak slecht of afwezig is mijn beleving. Meestal sterk afhankelijk wie en waar er verantwoordelijk voor is of denkt te zijn! Een voorbeeld dat ik afgelopen weekend weer mocht ervaren: In Breukelen hangen een paar info kartonnen bordjes dat de komende weken weer aan de perrons van Amsterdam-Zuid en Schiphol wordt gewerkt waardoor er minder treinen daar rijden en dat vanaf eind van de maand een paar weken Amsterdam Centraal niet of minder bereikbaar is. Prima dan ben je gewaarschuwd , maar in mijn uitval station Maarssen, met denk ik wel meer Reizigers richting Amsterdam: Nul komma niks. En dat lig maar een handvol kilometers verder en in dezelfde gemeente. |
03-03-2025 15:43:45 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Ook via de elektronische manier gaat niet altijd goed. De reisplanner zelf klopt wel altijd omdat deze de dienstregelingen via het plansysteem gevoed krijgt, maar de informatiepagina's willen nog wel eens ontbreken. Met name bij aangepaste dienstregelingen vanwege 'werkzaamheden elders' wordt nog wel eens een traject vergeten. |
03-03-2025 18:33:02 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Ook hier is het adagium plan je reis in de app, want die klopt wel. Dat zie je vooral mis gaan bij aangepaste vertrektijden of bij minder treinen, inderdaad vaak wat verder van het traject waar gewerkt wordt af |