04-03-2025 20:58:36 | ||
---|---|---|
DylansDepot
![]() |
TAG FLIRT van Leidschendam naar Venlo Ldd V 08:05 Gd V 08:34 Ut V 09:36 Ht V 10:19 Ehv V 10:50 Br V 11:30 Vl A 11:33 Trein filmen - trein uploaden - trein kijken. Dylan's Depot. |
05-03-2025 01:36:57 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
IC 141 start in Rheine i.p.v. Asd, vervangende bus vanaf Hgl... |
05-03-2025 06:35:03 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
En hoe komen reizigers van de 141 naar Hgl ? |
05-03-2025 06:41:39 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Asdm 6:40 LNS 186 xxx (Railpool met logo) met ES 452 richting Asd - Brusz, acht rijtuigen. |
![]() |
advertentie |
05-03-2025 06:48:42 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
De 225 mist vandaag een treinstel zo meldt NS International. Denk dat een van de stellen op de Wgm achter is gebleven, want er zijn gisteren wel drie ICEs uitgelopen in Asd. |
05-03-2025 07:46:26 | ||
---|---|---|
Terebo
![]() |
Ik zag vanuit mijn ooghoeken in EHV vanuit de 3919 (rond 7:35) een Virm en een Flirt over een van de sporen aan de zuidkant rijden. Ze leken gekoppeld te zijn, ik vermoed richting Mt. |
05-03-2025 08:36:18 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Wisselstoring van gisteren is blijkbaar niet opgelost of er is een nieuwe want vandaag gebeurt bij Uto bijna hetzelfde: Naast de 5500 stopt de 5600 nu ook bij spoor 2 ipv 3 en de Maliebaanpendel is opgeheven. |
05-03-2025 08:40:15 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Veel ijsvorming in wissels 1005 en 1065. Om zoveel mogelijk te blijven rijden worden deze linksleidend vastgelegd alvorens ze momenteel iedere nacht vastvriezen door een vochtprobleem. Herstel onbekend maar in de loop van de ochtend zullen ze het wel weer doen. Laatst bewerkt door noof op 05-03-2025 08:40 |
05-03-2025 08:57:04 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
Aha, mooie oplossing dus. |
05-03-2025 09:22:06 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
Betreft de 186182, staat met +3,5u vertraging te Rtd Laatst bewerkt door erwin_6610 op 05-03-2025 09:25 |
05-03-2025 09:23:01 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Zie al de hele ochtend treinen vanuit Asd richting Bkl bij Asdm voor de rooie lopen en met geel knipper verder gaan. Storing? |
05-03-2025 09:24:04 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Om 9:22u reed een losse Strukton 1700/1800 door Ah richting Ahp. |
05-03-2025 09:35:49 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Vandaag tot 12.15 nog stremming bij Htn echter het is nu mooi opgelost, IC`s stoppen in Gdm zodat reizigers van/naar Tl/Ht een doorgaande treinreis hebben. Tussen Ut en Htn pendelt nu een NS bus, reizigers uit Cl mogen via Gdm reizen. |
05-03-2025 09:37:23 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
De DB App leert mij zelfs dat de 225 niet verder zal rijden dan Düsseldorf Hbf en dat er vanaf daar een ICE 2955 is ingelegd en zal rijden met een ICE-4 treinstel. |
05-03-2025 09:42:47 | ||
---|---|---|
evangoor
![]() |
Balen: ICs stoppen in Gdm. Goede maatregel, maar ik heb hem te laat gezien. Gelukkig fietst het ook vandaag prima tussen Lunetten en Houten. En na +20 gisteren in Houten (maar gelukkig wel door naar Tiel) was het vandaag vrijwel op tijd. Laatst bewerkt door evangoor op 05-03-2025 09:43 |
05-03-2025 09:55:58 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Tussen 9.40 en 10.10 is ook het buitenspoor (IC spoor) Htnc - Utvr gestremd, IC`s keren in Gdm. |
05-03-2025 10:27:18 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
|
05-03-2025 10:35:38 | ||
---|---|---|
DylansDepot
![]() |
Gvc: Sectiestoring wissel 63B/67A. 500/600 opgeheven Gvc-Ut 1100 opgeheven Gvc-Rtd 5000 opgeheven Gvc-Rtd. Prognose 12:00 |
05-03-2025 10:55:42 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Om 10.25 reed een ICE door Twl richting Apd. Op Sion wordt gemeld dat het gaat om de 8034. |
05-03-2025 10:59:02 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Aanrijding tussen Roosendaal en Essen, zal hervatting van het treinverkeer wel afwachten |
05-03-2025 11:30:49 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Asdm 11:28 richting Asd. Edit: om 12:18 richting Wp. Laatst bewerkt door BVisser op 05-03-2025 12:20 |
05-03-2025 12:36:40 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Laatst bewerkt door henri1972 op 05-03-2025 12:37 |
05-03-2025 14:01:23 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
|
05-03-2025 15:09:35 | ||
---|---|---|
DingeZ
![]() |
De 3248 is om 14:53 net voorbij Db tot stilstand gekomen (nog op wissel 101 en de achterkant net bij sein 102), ICE 126 staat langs het perron en inmiddels staan de 3048 en 7348 ook al in de rij. Er wordt een persoon langs het spoor gemeld. Rond 15:05 kwamen twee politieagenten het perron af rennen richting de 3248. UPDATE: Om 15:24 is de 3151 (die er tegenover stond) als eerste weer gaan rijden, alles mag weer door. Laatst bewerkt door DingeZ op 05-03-2025 15:30 |
05-03-2025 16:03:27 | ||
---|---|---|
MaxBB
![]() |
In de digitale reisinformatie valt op de treinen bij Ah niet meer vertrekken van spoor 7. Is er iets stuk? |
05-03-2025 16:20:29 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Correct. Een TOBS vanaf spoor 7 in het emplacement richting Arnhem Berg. |
05-03-2025 16:47:58 | ||
---|---|---|
sigma
![]() |
Spoor 7 wordt niet gebruikt te Amf, vermoedelijk een wisselstoring. |
05-03-2025 16:50:36 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
In Hvs spoor 3 ook al de hele dag niet gebruikt. Gelukkig ligt spoor 1 er nog voor de treinen naar Ut en spoor 2 richting Amf. |
05-03-2025 17:07:15 | ||
---|---|---|
evangoor
![]() |
8858 heeft er na aankomst in Geldermalsen geen zin meer in. Denk dat het uitwijken naar de volgende trein wordt. Die dan wel zonder dat ik moet fietsen naar Lunetten zal rijden. Afkloppen... Edit: soms zit het mee, de SLT10 van 8858 doet het toch weer en voorkomt een overstap op wel één hele SLT4 van de volgende trein. Laatst bewerkt door evangoor op 05-03-2025 17:09 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
05-03-2025 17:10:10 1 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Soms zit t mee 😉 Laatst bewerkt door henri1972 op 05-03-2025 17:11 |
05-03-2025 17:11:16 | ||
---|---|---|
evangoor
![]() |
Precies! Laatst bewerkt door evangoor op 05-03-2025 17:12 |
05-03-2025 17:20:54 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
de 8858 staat met +10 op de borden te Ut en rijdt niet verder dan Wd |
05-03-2025 18:40:59 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Dat is standaard maatregel om chaos op het enkelspoor te voorkomen, trein keert dan te Wdmv |
05-03-2025 22:06:28 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Volgens de info vanmorgen op station Deventer is de 147 ook in Rheine gestart. Reizigers werd aangeraden om met andere treinen naar Hengelo en Rheine te reizen. |
05-03-2025 22:14:59 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
|
06-03-2025 00:17:11 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Volgens een mcn op Instagram gaat RFO 692 van het SSN-terrein naar Asd Westhaven, vertrek 00:43, aankomst 03:48. Mag deze loc zelfstandig rijden of zal deze gesleept worden? Laatst bewerkt door ToH op 06-03-2025 00:17 |
06-03-2025 01:29:08 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Op eigen kracht kan een 600 welgeteld 32 km/u, gesleept zelfs maar 16 km/u (tenzij er het eea losgenomen word in de tractie installatie dan is het 60km/u) maar dan ben je wel even onderweg dus :p Laatst bewerkt door thom op 06-03-2025 01:29 |
06-03-2025 08:40:10 1 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Deze heeft als het goed is inderdaad vannacht die kant op gegaan, via Amf door werkzaamheden. Heb zelf de trein van een pad moeten voorzien en ja, dna is 32 km/u zeker langzaam.. |
06-03-2025 11:03:18 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
In het verleden reed een Bakkie of een Sik zeker wel eens zelfstandig. Dat wil zeggen: met handbediend blokstelsel en geen automatische overwegen was dat geen probleem. Later werden wel wat wagens meegenomen om betrouwbaar de automatische overwegen aan te rijden. Met het automatisch blokstelsel werd er altijd een sleepje wagens meegegeven. De rangeerdienst op de onderweg-aansluitingen werd vaak met een Bakkie gedaan. Zo zijn er foto's van het rangeerproces op Philips Roosendaal, de drie aansluitingen te Etten Leur en het losspoor te Seppe, waarbij ook vaak een sleepje op het hoofdspoor werd achtergelaten. Met de toenmalige uurdienst was dat geen probleem. Dat gebeurde elders ook, soms ook met een heen en terugje van en naar een station. Ik ben benieuwd of een Sik of Bakkie nu nog zelfstandig over het hoofdspoor mag, dan wel of dit nog mag met een sleepje wagens. Het zal meestal niet passen in de dienstregeling. |
06-03-2025 11:15:38 1 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
In de jaren 70 reed de Hippel van Deventer GE zaterdagmorgen vroeg los van Dvge naar Zp. Werd gereden door de rangeermachinist. De jonge rangeeermachinisten, die op Dvge werkten, hadden opleiding gehad om Dv-Zp te rijden. Maandagmorgen vroeg ging het weer omgekeerd, los van Zp naar Dvge gereden door de rangeermachinist. Doordeweeks deed de Hippel de Haven en rangeerde aan de Oostkant Voor de Westkant kwam er vroeg in de avond een 2400, ik weet niet meer waar vandaan. De bediening van Twl werd met een Sik en meestal 1 koelwagen gedaan. Heen naar Twl linkerspoor. Aansluiting Twl was een OTC sectie met grendel. Dick van den Hoven |
06-03-2025 11:45:18 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Een Bakkie klaarblijkelijk wel. Te zien op de foto's van de betreffende machinist stond het Bakkie zonder wagens langs de perrons van Woerden en Weesp. |
06-03-2025 12:58:03 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Met 32 km/h moet je toch al de eventuele overwegen in de gaten houden omdat die langer dicht liggen. |
06-03-2025 13:45:28 | ||
---|---|---|
mattie2
![]() |
Het is de afgelopen jaren wel vaker voorgekomen dat een RFO Bakkie ‘s nachts op avontuur ging, los en met wagens. Onder andere tussen Awhvg en Bvhc, er heeft ook weleens een loc de hele dag in het inmiddels gesaneerde Hw gestaan. |
06-03-2025 23:20:45 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Een 5/600 detecteerde prima, een Sik stond te boek als slecht detecterend voertuig en mocht derhalve niet solo op pad.
Volgens mij werden er in de nadagen van de 600'en bij NS ook regelmatig lokjes uit gewisseld tussen Hrl en Mt. Laatst bewerkt door thom op 06-03-2025 23:20 |
07-03-2025 09:51:56 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Klopt, uitwisseling Hrl - Mt op zondagochtend, via Vk. |
07-03-2025 12:14:31 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
En niet alleen in de nadagen, gebeurde volgens mij vele jaren |
07-03-2025 12:43:34 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zeker, al was het maar omdat aan dergelijke overbrengingen uiteraard geen wegtransport te pas kwam. In de jaren tachtig bijvoorbeeld gingen de 600-en die nog in de wpl Wgm in onderhoud waren, altijd op eigen kracht van en naar standplaatsen als Alkmaar, Amersfoort en Haarlem. Er is wat afgerammeld door machinisten die daarmee dan een groot deel van de nacht onderweg waren ;-) |
08-03-2025 04:44:51 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Misschien heb ik iets gemist, maar de vuiltrein vanuit Noordwijkerhout en Crailoo reed juist niet met een hippel, maar met een V100. Alleen vanaf het racvordementsspoor te Cmb gebruikte Railpro een hippel om de afgeleverde wagens binnen de poort te plaatsen, maar dat is geen hoofdspoor. Laatst bewerkt door treinfan op 08-03-2025 04:45 |
08-03-2025 06:02:40 | ||
---|---|---|
diesels
![]() |
Locon reed inderdaad alleen naar Apdvam met afval achter een 600 |
08-03-2025 09:22:35 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
Volgens mij gaat het om losse locs overbrengen en niet om de vuiltrein. |
08-03-2025 12:30:59 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
In Apd stond de lok overdag op het station, dus waren er dagelijks ook twee LLT ritten Ik kan me voorstellen dat bij de andere locaties een vergelijkbare constructie bestond |
08-03-2025 15:43:02 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Maar Apd - Apdvam is nou niet echt hoofdbaan zoals waar het hier over ging ;) |
08-03-2025 23:16:01 1 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Locon reed in de nacht wel graantreinen van Amf naar Bnv v.v. (of was dat al onder RFO?). Dat is iets meer hoofdbaan dan Apd-Apdvam ;) Laatst bewerkt door timtrein op 08-03-2025 23:17 |