23-03-2025 08:10:18 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Asdm 8:05 NS 193 513 (wit) met trein 143 richting Bh-Berlin Ostbahnhof; 8:13 NS 193 xxx met nieuwe Nightjet richting Wp, stuurstand achteraan. Laatst bewerkt door BVisser op 23-03-2025 08:20 |
23-03-2025 09:18:01 | ||
---|---|---|
Slt09
![]() |
8.46 NIAG 2019316 langs BR Kapel-Avezaath (Brech-Brmet ri. Brmet met de Duisburg HKM Kolentrein |
23-03-2025 11:24:08 | ||
---|---|---|
seinhuis
![]() |
Op spoor 12 Utrecht CS staat nu (11:15) de nieuwe Nightjet. Er staat informatie borden en de trein is (zo te zien) toegankelijk voor publiek. Ik heb geen tijd, meer informatie heb ik niet. Laatst bewerkt door seinhuis op 23-03-2025 12:30 |
23-03-2025 11:30:55 1 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Ook geen informatie over welk station het is? |
![]() |
advertentie |
23-03-2025 11:41:49 | ||
---|---|---|
wissel
![]() |
ProRail webcamera Amsterdam Centraal: 09:27 RFO Euro locomotief met een sleep voornamelijk blauwe VTG staalwagens richting Sgr. Weet iemand welke trein dit is? |
23-03-2025 11:52:04 | ||
---|---|---|
ari
![]() |
Ut |
23-03-2025 12:11:34 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
De 2019 304 van RFO met lege staaltrein uit Bh richting Bvhc. |
23-03-2025 12:26:55 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Dank, heb het inmiddels gevonden op Bluesky. En 15:35 gaat ie via Ah en Dv weer terug richting Amsterdam. Laatst bewerkt door martijn op 23-03-2025 12:58 |
23-03-2025 13:28:50 | ||
---|---|---|
TreinspotterDeventer
![]() |
Hoe laat komt hij ongeveer door Dv? |
23-03-2025 13:31:31 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Plan een reisje Ut-Ah-Dv, kijk hoe lang het duurt, tel dat op bij 15.35 en dan heb je bij benadering je antwoord.
|
23-03-2025 14:23:30 | ||
---|---|---|
TSZutphen
![]() |
16:53 door Deventer |
23-03-2025 14:26:57 | ||
---|---|---|
TreinspotterDeventer
![]() |
|
23-03-2025 17:06:46 | ||
---|---|---|
Apda
![]() |
Apd 16:59 : een Captrain Vectron met containertrein richting Amf. Veel blauwe containers met opschrift 'Schavemaker'. |
23-03-2025 19:24:13 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
15:00 Beltrum (Zp-Ww) overwegbotsing Arriva 254 contra auto. Stremming duurt voort. |
23-03-2025 20:14:37 | ||
---|---|---|
wissel
![]() |
|
23-03-2025 21:12:36 | ||
---|---|---|
tieske05
![]() |
3173 defect tussen Holendrecht en Abcoude. |
24-03-2025 13:21:36 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
|
25-03-2025 22:38:41 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Ik zag dat de aanrijding tussen Rl en Ltv was. Volgens de krant reden er alleen nog treinen Vd - Zp vv. Weet iemand waarom er geen treinen reden tussen Vd - Rl en Ltv - Ww ?
|
25-03-2025 22:52:12 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Dat heeft te maken met de beveiliging, de sporen op de stations daar hebben maar een sein voor een richting . Vorden is dan een uitzondering, gemaakt toen er een tijdje tussen slagen in de spits reden tussen Vorden en Zutphen. Als je op dat soort lijnen wil keren moet je dat eigenlijk "op de vrije baan" doen/ |
26-03-2025 02:07:01 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Ltv heeft wel seinen in beide richtingen, en daar hebben ook treinen gereden van/naar Ww tijdens de verstoring. |
26-03-2025 07:41:03 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Bedankt voor de info. Dan had de krant het ook niet helemaal juist, maar dat is dan ook niet voor het eerst. |
26-03-2025 12:09:01 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
Alleen in Rl kan inderdaad niet gekeerd worden, in Vd en Ltv wel (vanwege voorkeursstanden van de wissels komt de trein altijd binnen op hetzelfde spoor, daarom kon vanuit Zp in Rl bijv. ook niet op spoor 1 binnengekomen worden, achter het sein). De beveiliging en de ontwikkelingen in de treindienst in het achterland blijven nogal achter op de rest van het land helaas. Laatst bewerkt door stefanvdw op 26-03-2025 12:09 |
26-03-2025 12:16:43 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
In die zogenaamde rest van het land had je waarschijnlijk een dubbelsporige vrije baan gehad waat je alsnog niet kan keren. VBBS beveiliging is in zekere zin een halte aan de vrije baan maar met de mogelijkheid tot passeren op enkelspoor. Laatst bewerkt door michaben op 26-03-2025 12:20 |
26-03-2025 12:48:38 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
Dat is weer een ander uiterste. Het nog steeds aanwezig zijn van VCVL beveiliging is toch niet meer van deze tijd. Zorgen dat overal gekeerd kan worden en dat de trdl de wissels volledig in de bediening heeft is toch wel het meest minimale wat geïnvesteerd kan worden in de regio. Verder gaat het om het ontbreken van ATB-NG bakens en lussen wat veel tijd kost bij seinbeeldverbetering, kruisen in Lr wat minuten kost (in Hgv is voor een paar seconden tijdswinst een hele boog verruimd etc.), een ATB-NG baanstoring veroorzaakt door werkzaamheden die nooit meer wordt opgelost etc. etc. |
26-03-2025 13:09:25 | ||
---|---|---|
Marco
![]() |
Troost je er maar mee dat ERTMS overal hetzelfde wordt geïmplementeerd. Dan zullen alle gewenste rijwegen bedienbaar worden. Ik ben het wel met je eens hoor, ik vind zoiets ook niet van deze tijd. |
26-03-2025 14:25:22 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Ik ken niet alle plaatselijke situaties uit het hoofd, en zeker niet in relatie tot de veelvuldig voorkomende overwegen aan weerszijden van een VCVL-station of een TPRB-station. Maar in het verleden was het wel degelijk mogelijk om te keren door het inrijsein voorbij het station voorbij te rijden en van daar af terug te keren. Het was zelfs één van de voorwaarden van de toenmalige dienst van exploitatie (EP) om tot een vereenvoudigde beveiliging te komen. Soms moest er gesleuteld worden of lag de overweg lang dicht, maar die mogelijkheid bestond wel degelijk. Intussen kan de regelgeving veranderd zijn. |
26-03-2025 14:30:39 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
In dit geval was het blok achter (vanaf het perron gezien) het inrijsein bezet door de aanrijdingstrein. Laatst bewerkt door Dionysusnu op 26-03-2025 17:07 |
26-03-2025 16:45:14 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Het blok achter het inrijsein is dus het perronspoor. Maar ik neem aan dat het blok achter het uitrijsein bezet was door de aanrijdingstrein. Dan is het omrangeren tot achter het inrijsein in de meeste gevallen, zo niet altijd, lastig. |
26-03-2025 17:53:34 2 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Heb je door dat je 'omrangeren tot achter het inrijsein' schrijft nadat je stelt dat 'het blok achter het inrijsein' het perronspoor is? 😆 In het normale Nederlandse taalgebruik is voor/achter een sein afhankelijk van de eigen (rij)richting. Laatst bewerkt door treinfan op 26-03-2025 17:54 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
26-03-2025 19:54:54 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Of ik iets door heb??? Ja hoor. Ik reageerde op het bericht ervoor. Het blok achter (na) het inrijsein (van een station) is het perronspoor. De gestrande trein stond kennelijk op de vrije baan, en dat is achter het uitrijsein. Dat blijft daardoor onverbiddelijk op rood, zodat je niet achter het inrijsein kunt keren. En daar ging het om. |