Opvallende dingen 28 maart
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2025
28-03-2025 07:41:29
BVisser
BVisser

Asdm 7:39 LNS 186 289 (Railpool) met vertraagde ES 452 richting Asd - Brusz, 12 rijtuigen met twee GfF-rijtuigen aan de loc. WLAB30's in derde en zevende positie.

 

28-03-2025 09:40:50
broek53
broek53

Er zit al een tijdje een Tijdelijke SnelheidsBeperking van 40 km/h op de sporen door de halte Science Park, alleen dus langs de perrons. Een drastische ingreep, maar weet iemand waarom?

 

28-03-2025 09:43:32
treinfan
treinfan

Asdm, 09:37 ri Wp: NS 193 934 als LLT

 

28-03-2025 09:49:15
mattie2
mattie2

Quote
broek53 (28-03-2025 09:40:50):


Er zit al een tijdje een Tijdelijke SnelheidsBeperking van 40 km/h op de sporen door de halte Science Park, alleen dus langs de perrons. Een drastische ingreep, maar weet iemand waarom?


Een verzakking langs het perron, het is te voelen, maar met deze snelheid niet opvallend. Je kunt het ook zien aan de schone ballast en geverfde markeringen, bovenop het viaduct volgens mij.

Op dat stuk geld een maximale snelheid van 130, maar in ieder geval vanuit Asd zul je deze snelheid zga nooit rijden, het zorgt ervoor dat de aankondiginsborden (en bijbehorende ATB aanpassing) al in Asdm liggen waardoor treinen onnodig lang 40 rijden.

 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

28-03-2025 10:29:31
broek53
broek53

Dankjewel. Inderdaad viel het op omdat de trein al een tijd lang tussen Muiderpoort en Science Park niet op snelheid komt.

 

28-03-2025 10:50:01
Ysbergsla
Ysbergsla

Er zijn / waren meerdere verzakkingen zelfs ter hoogte van het perron, en al gedurende meer dan drie weken. (Nu is drie jaar inmiddels de te doen gebruikelijke termijn, maar toch.) De L-borden staan reeds bij Muiderpoort en Diemen wat met name voor Sprinters de nodige extra rijtijd met zich meebrengt.



Laatst bewerkt door Ysbergsla op 28-03-2025 10:50
 

28-03-2025 11:47:46
sik214
sik214

Quote
treinfan (28-03-2025 09:43:32):


Asdm, 09:37 ri Wp: NS 193 934 als LLT


De wisselloc voor de ICB'ers die op de Bkd gaan keren?

 

28-03-2025 11:55:43 1
broek53
broek53

Quote
Ysbergsla (28-03-2025 10:50:01):


Er zijn / waren meerdere verzakkingen zelfs ter hoogte van het perron, en al gedurende meer dan drie weken. (Nu is drie jaar inmiddels de te doen gebruikelijke termijn, maar toch.) De L-borden staan reeds bij Muiderpoort en Diemen wat met name voor Sprinters de nodige extra rijtijd met zich meebrengt.


Volgende week rijdt er de hele week (als ik het goed heb) geen trein tussen Weesp en Amsterdam vanwege het omleggen van de noordsporen over de vrije kruising Dijksgracht, dus wie weet heeft men ook nog wel een paar wagens ballast voor Science Park ;-). Meer gratis zul je zelden een langdurige buitendienststelling in de schoot geworpen krijgen.

 

28-03-2025 14:58:53
javanree
javanree

Blijft alleen de vraag of er een stopmachine met enkele diensten personeel beschikbaar is. Vooral dat laatste is een heel groot probleem.

 

28-03-2025 15:19:03
mattie2
mattie2

Quote
sik214 (28-03-2025 11:47:46):


Quote
treinfan (28-03-2025 09:43:32):


Asdm, 09:37 ri Wp: NS 193 934 als LLT


De wisselloc voor de ICB'ers die op de Bkd gaan keren?


Correct, loc staat nu op spoor 223 te Bkd.

 

28-03-2025 17:10:47 2
broek53
broek53

Quote
javanree (28-03-2025 14:58:53):


Blijft alleen de vraag of er een stopmachine met enkele diensten personeel beschikbaar is. Vooral dat laatste is een heel groot probleem.



Ja, en Venus en Jupiter moeten gunstig staan, natuurlijk.

 

28-03-2025 17:11:00
erwin_6610
erwin_6610

Trein 2457 vertrok met +10 te Rtd en wordt tussen Rtd en Shl omgeleid ivm defecte trein

 

28-03-2025 18:04:13 1
treinnetco
treinnetco

Keolis 5039 op spoor 33 te Rsd. Frontjes richting Bd.




Groeten uit Amersfoort. Ik herhaal: Groeten uit Amersfoort.
 

28-03-2025 20:33:50
xDeltaMK
xDeltaMK

Interessant tafereel op de 9575 te Antwerpen-Centraal zojuist. Er mocht alleen in de middelste deur ingestapt worden, nadat je kaartje proactief werd gecheckt door de conducteurs. Nieuw beleid van NS INT?

 

28-03-2025 23:08:21
MaxBB
MaxBB

Dit heb ik ook wel eens meegemaakt bij een Sprinter die op de late avond begon te Ah, ik vermoed dat het gewoon een voorkeur is van de HC.

 

29-03-2025 01:03:22
NDS
NDS

Mijn 3000 van 20.43 uit Nm kreeg 2min voor vertrek nog een 4tje bij geplaatst waardoor het vertrek ook iets aan de late kant was. De trein bestond 10 bakken VIRM en ging volgens borden en omroep in de trein in z'n geheel naar Den Helder, past dat voorbij Alkmaar?, ik dacht dat daar maximaal 8 bakken paste.

Groetjes Michiel

 

29-03-2025 01:45:32
rolandrail
rolandrail

10 bakken past langs de perrons t/m Hdr.

 

29-03-2025 10:53:52
anton_
anton_

Quote
xDeltaMK (28-03-2025 20:33:50):


Interessant tafereel op de 9575 te Antwerpen-Centraal zojuist. Er mocht alleen in de middelste deur ingestapt worden, nadat je kaartje proactief werd gecheckt door de conducteurs. Nieuw beleid van NS INT?


gebeurde 20 jaar geleden al.

Zowel bij het nachtnet als bij de eerste trein van de dag meegemaakt.



Laatst bewerkt door anton_ op 29-03-2025 10:54
 

29-03-2025 12:41:41
NDS
NDS

Quote
rolandrail (29-03-2025 01:45:32):


10 bakken past langs de perrons t/m Hdr.


Bedankt, groetjes Michiel

 

29-03-2025 19:13:57
Ysbergsla
Ysbergsla

Quote
anton_ (29-03-2025 10:53:52):


Quote
xDeltaMK (28-03-2025 20:33:50):


Interessant tafereel op de 9575 te Antwerpen-Centraal zojuist. Er mocht alleen in de middelste deur ingestapt worden, nadat je kaartje proactief werd gecheckt door de conducteurs. Nieuw beleid van NS INT?


gebeurde 20 jaar geleden al.

Zowel bij het nachtnet als bij de eerste trein van de dag meegemaakt.



Bij zeer rustige treinen op beginstations is het een vaker gezien tafereel, halverwege een traject van een drukke internationale verbinding is het zeker opvallend te noemen.

 

29-03-2025 23:30:43
AlexNL
AlexNL

Quote
Ysbergsla (29-03-2025 19:13:57):


Quote
anton_ (29-03-2025 10:53:52):


Quote
xDeltaMK (28-03-2025 20:33:50):


Interessant tafereel op de 9575 te Antwerpen-Centraal zojuist. Er mocht alleen in de middelste deur ingestapt worden, nadat je kaartje proactief werd gecheckt door de conducteurs. Nieuw beleid van NS INT?


gebeurde 20 jaar geleden al.

Zowel bij het nachtnet als bij de eerste trein van de dag meegemaakt.



Bij zeer rustige treinen op beginstations is het een vaker gezien tafereel, halverwege een traject van een drukke internationale verbinding is het zeker opvallend te noemen.


De 9500 vervoert echter geen Belgische binnenlandse reizigers, en afgaande op de berichten in Belgische media is die treinserie helemaal niet zo druk ('Waarom hebben we hier een binnenlandse trein voor moeten slachtoffereren?!').

Misschien dat er tijdens de spitsuren wat meer reizigers tussen Brussel/Antwerpen en Rotterdam willen reizen, maar dat is niet het geval voor de 9575. 😃

Overigens staat dat ding ook nog eens 12 minuten stil in Antwerpen, dus er is ruimschoots tijd voor zo'n controle.



Laatst bewerkt door AlexNL op 29-03-2025 23:31