06-04-2025 11:12:20 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Ik kan er overheen lezen, maar volgens mij rijdt vandaag geen enkele IC Berlijn en staat dat nergens aangekondigd. De treinen staan verder niet in de reisplanner en andere digitale reisinfo. In Dv staat het perron van sp1 zo tegen vertrektijd van de IC Berlijn inmiddels wel vol met bepakt en bezakte Duits sprekende reizigers, vermoedelijk omdat normaal om 11:18 een trein richting Duitsland vertrekt. CTA toont niets en omroep vermeldt alleen de werkzaamheden tussen Meppel en Leeuwarden. Laatst bewerkt door martijn op 06-04-2025 11:30 |
06-04-2025 11:40:40 | ||
---|---|---|
ICMIV
![]() |
De DB meldt dat er vandaag een WOII-bom in Osnabrück onschadelijk wordt gemaakt, en de verbinding daardoor uitvalt vandaag. |
06-04-2025 11:44:21 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Dan maar hopen dat iedereen tijdig de DB heeft geraadpleegd. Blijft de vraag waarom in NL alle informatie achterwege blijft. |
06-04-2025 11:58:49 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Da's inderdaad wel een blunder van de NS, want DB kondigde het gisterochtend al aan. |
![]() |
advertentie |
06-04-2025 12:30:58 | ||
---|---|---|
ICMIV
![]() |
Al eerder zelfs. Ik weet niet precies wanneer, maar ik heb dit eerder voorbij zien komen. |
06-04-2025 12:39:34 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Een pendel Amsterdam-Rheine - Münster- Hamm was een reizigersvriendelijk alternatief geweest , vanaf Hamm vertrekken veel Fernverkehrstreinen naar Hannover en Berlijn Laatst bewerkt door Muizeneus op 06-04-2025 12:39 |
06-04-2025 13:39:28 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Vtn 13:36 2 BLS Vectrons met Containertrein ri Wd Rtd in dubbel tractie. Loks waren zeer schoon/gloednieuw. Geen nummers helaas. Wel overduidelijk BLS. Was een makkie voor beide loks trein was niet erg lang. Laatst bewerkt door Xander140 op 06-04-2025 13:40 |
06-04-2025 13:53:22 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
|
06-04-2025 14:00:30 | ||
---|---|---|
ICMIV
![]() |
Goed idee, behalve dat Asd-Amf ook niet rijdt vandaag. Blijkbaar was Amf-Hamm of iets dergelijks niet de moeite waard. |
06-04-2025 14:40:42 | ||
---|---|---|
mart.h
![]() |
Asd-Hamm rijden; Goed idee, niet uitvoerbaar. DB en DBinfraGO kunnen/willen hieraan niet meewerken. Logistiek voor DB niet meer uitvoerbaar ivm geen infracapaciteit te Hamm. Personeel dat niet meer weet hoe met getrokken treinen om te gaan. Het is makkelijker om niet te rijden. Laatst bewerkt door mart.h op 06-04-2025 14:41 M. |
06-04-2025 15:55:57 | ||
---|---|---|
martijn
![]() |
Maar dat verklaart nog niet waarom er niets op de werkzaamheden-/verstoringenpagina staat en elk bericht qua omroep/CTA e.d. op de stations ontbreekt. De ongepland uitvallende RE19 staat er ook gewoon op (en daar rijden ook netjes bussen). |
06-04-2025 16:05:42 | ||
---|---|---|
stefanvw14
![]() |
Dan neem ik aan specifiek treinen gereden trek-formatie en niet in trek-/duwformatie, want met de IC2 rijden er toch genoeg trek-/duw treinen. |
06-04-2025 16:20:28 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Dat waren de 475 433 + 407 met een Melzoshuttle naar Whz. |
06-04-2025 17:20:25 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
De oplossing voor de ICB vandaag: iedereen via Duisburg sturen. Daardoor zijn de ICE's overvol, zo zag ik vanmiddag zelf, als reiziger. Pendelen naar Hamm kan niet volgens de DB. Er is daar geen ruimte om kop te maken. (*kuch* niet op Google Earth kijken, dan zie je het gigantische rangeerterrein dat daar grotendeels ongebruikt ligt, net ten zuiden van het station, grotendeels geëlektrificeerd en nog altijd bereikbaar, ofwel de perfecte plek om een ICB eventjes te keren... nee sorry we hebben geen sporen vrij...) |
06-04-2025 17:25:19 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Ik heb daar drie weken geleden onvrijwillig enige tijd doorgebracht (gestrand met een ICE door een defecte bovenleiding bij Dordmund) en je zou zeggen ruimte genoeg ja, zo veel gebeurt er niet op zondag. Deze wijziging is in de reisplanners (HAFAS) opgenomen als nieuwe dienstregeling omdat dit al enige tijd bekend was. Daarom komt deze ook niet terug in verstoringsinfo |
06-04-2025 17:58:20 | ||
---|---|---|
ICMIV
![]() |
Speculatief, maar de as Bremen-Osnabrück-Münster ligt er ook uit vandaag. Wellicht dat er daardoor juist vandaag meer gebeurt dan normaal in Hamm en men de IC77 er daardoor niet meer bij kan hebben. Laatst bewerkt door ICMIV op 06-04-2025 17:58 |
06-04-2025 18:23:02 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Ik vind de discussie of het wel of niet kan wat zinloos... Gewoon zinloos roepen 'ja er is spoor zat' vind ik helemaal de dikste flauwekul. Maar goed zal wel zeuren maar goed.... En via Duisburg sturen is ook nogal wat.... Alsof daar niemand reist... Laatst bewerkt door Xander140 op 06-04-2025 18:23 |
06-04-2025 18:43:01 1 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Dat is niet wat brun zei... |
06-04-2025 19:04:18 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
sorry wat schreef hij dan? |
06-04-2025 20:01:36 | ||
---|---|---|
TtC
![]() |
|
06-04-2025 21:18:17 1 | ||
---|---|---|
Xander140
![]() |
Sorry laten we zo ver niet gaan of het wel of niet kan.... Het is door de DB besloten en dat gaat echt niet veranderen door een paar fanatieke opmerkingen hier. Het is vervelend dat is het zeker daar doe ik helemaal geen afbreuk aan. Soms heb ik het gevoel als ik alles hier lees dat hier de oplossingen voor het oprapen liggen en dat alles wat bij zulke keuzes komt kijken hier op directie niveau al is bepaald en dat noem ik wel wat betweterig soms. En ja ik zal misschien ook wel eens wat schrijven maar er zijn hier een hoop die denken dat ze het wiel hebben uitgevonden. Laatst bewerkt door Xander140 op 06-04-2025 21:21 |
06-04-2025 21:22:10 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Bekenden van ons zijn vanochtend in Oss opgestapt op weg naar Deventer om daar de ICB te pakken. Kennelijk heeft de HC hen er op gewezen dat zij moesten terugkeren. Dat is kennelijk gelukt want daarna hoorden we dat zij na Venlo de grens zouden passeren. In Keulen zouden zij via Mannheim (!) dan op Berlijn kunnen richten. Geen idee wat er allemaal misging. Ik wist van de stremming bij Osnabrück in verband met de ontmanteling van een bom, maar hoe het allemaal naar de reizende klant is gegaan?? Ik ben benieuwd... En ook of ze intussen in Berlijn zijn... |
07-04-2025 08:20:40 2 | ||
---|---|---|
egnbg
![]() |
Wat is er mis om te denken in mogelijkheden? Als ik het zo lees dan zijn mensen hier aan het bekijken of er meer opties zijn. Is toch niets mis mee? |
07-04-2025 08:43:01 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Helemaal mee eens. Al vaker heb ik gewezen op ideeënbussen binnen bedrijven en kantoren, en ook NS had DO888, waardoor de eigen werknemers ook een kans kregen om voorstellen ter verbetering op allerlei gebied in te dienen. Ik heb zelf ook ondervonden dat vrijwel elke organisatie, onderwijs, bedrijven, kantoren, zorg, in zichzelf gekeerd raakt door een heilig geloof in eigen kunnen en protocollen. Weg ermee. En geen gekletskoek van "dat kan niet want dat kan niet". Maar wel benutten van kansen en doen wat wel kan. Dan vinden ze je wel lastig, maar dat went wel. |
07-04-2025 12:28:18 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
Dat vind ik knullig. Mijn tweede punt: vorig jaar heeft de ICB een tijdje gependeld tussen Amsterdam en Hamm. Nou heeft Hamm echt *zat* opstelsporen, maar die werden niet gebruikt. Als ik het me goed herinner, kon dat niet omdat er geen rangeerder in Hamm was. Omlopen (door de machinist van de ICB) in Hamm Hbf kon óók niet, want daar is de spoorcapaciteit weer te krap. Kopmaken met een BR 101 en doorrijden naar Berlijn was, wederom, te lastig. En sandwichrijden met twee Vectrons kon weer niet omdat er te weinig Vectrons waren. Dus de ICB moest op de terugweg een grote lus rijden, wat alleen via een gigantische omweg kon (via Dortmund geloof ik). Gevolg: grote vertragingen. Na een paar dagen zei DB: ach, we laten de trein helemaal uitvallen, iedereen moet maar gewoon omreizen via Duisburg. Dat vind ik óók knullig, dat je als vervoerder de enorme capaciteit op een station niet gebruikt omdat je daarvoor geen rangeerder of loc beschikbaar wilt/kunt stellen - en vervolgens het probleem gewoon bij de reiziger neerlegt. Laatst bewerkt door brun op 07-04-2025 13:03 |
07-04-2025 12:43:42 | ||
---|---|---|
brun
![]() |
|
07-04-2025 13:45:09 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
|
07-04-2025 14:01:45 | ||
---|---|---|
dvdhoven
![]() |
Ik denk dat deze wel werkt: nos.nl Die andere link bestaat uit 2 url's, 1 naar Somda, 1 naar de NOS, dat gaat niet werken Laatst bewerkt door dvdhoven op 07-04-2025 14:03 Dick van den Hoven |
07-04-2025 18:46:29 | ||
---|---|---|
Benniebus
![]() |
Met betrekking tot de uitval ICB; ik kan me herinneren dat in oktober 2024, toen de ICB ook langdurig uitviel, een enkele ICB (143/142) omgeleid werd via Arnhem-Oberhausen-Dortmund richting Hannover/Berlijn. Ook had NS Int/DB ervoor gezorgd dat enkele ICE's extra met dubbelstel reden (oa 123/129/224), maar dat er vrij weinig gebruik van werd gemaakt. Op 11 oktober reed er zelfs vóór vertrek van de ICE121 nog een extra trein richting Düsseldorf en terug net voor of net na de 220 met een ICB stam, maar ook die passeerde de grens met max slechts 20 man. Was dit destijds een proef? Op papier een mooie oplossing, maar ik denk dat DB toen gezien heeft (en nu denkt) dat extra treinen richting Duisburg, bij uitval van ICB niet nodig is/was. Ze moesten eens weten... |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
07-04-2025 20:58:17 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Nee dat was een adhoc oplossing doordat werkzaamheden uitliepen. Plan was om via Duisburg-Hamm naar Hannover te rijden maar dat lukte niet dus werd er gekeerd in Dusseldorf |