12-04-2025 10:19:59 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Ik las zojuist een artikel waarin weer werkzaamheden zijn aangekondigd. Laatst bewerkt door phantom op 12-04-2025 10:21 |
12-04-2025 10:24:39 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Kijfhoek en de Havenlijn zouden gewoon bereikbaar moeten zijn - anders is keren te Zwijndrecht eveneens een hachelijke onderneming. |
12-04-2025 10:28:46 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Maar het is het Paasweekend, dus er zal in de praktijk weinig rijden qua goederentreinen. Ook Goede Vrijdag is in de landen om ons heen veel meer een vrije dag dan in Nederland, dus ook dan valt er al veel uit |
12-04-2025 11:23:57 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Het Paasweekend is ook een van de standaard blauwdrukweekenden in het jaar dat de havenspoorlijn dicht is voor werkzaamheden aan het spoor. Laatst bewerkt door mdj op 12-04-2025 11:24 |
![]() |
advertentie |
12-04-2025 15:23:41 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Maar de Betuweroute -Havenlijn ligt toch min of meer los van Rtd-Ddr? Heeft immers ook een eigen bovenleidingspanning. Hoewel de reden van de werkzaamheden vervangen van de treinbeveiliging is, en dat zit ongetwijfeld wel aan elkaar verknoopt.... |
12-04-2025 17:43:03 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Zie mijn eerdere bericht in het verzameldraadje over werkzaamheden rondom Gvc en Rtd:
Vanaf spoor EJ kun je zowel de HSL als goederenlijn bereiken, maar niet de lijn naar Ddr. |
12-04-2025 18:00:45 | ||
---|---|---|
Dionysusnu
![]() |
Klopt het dat daarbij ook dit lijstje meegenomen wordt?
En ook deze, of is die pas later?
Laatst bewerkt door Dionysusnu op 12-04-2025 18:02 |
12-04-2025 18:38:49 1 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Gaat om de wissels uit het eerste citaat, betreft een versnelde sanering vanwege de snelheidsbeperking dus er blijven restanten liggen en de boel wordt opgehangen in de beveiliging. Aan de andere kant van Rtst zijn geen wijzigingen. Laatst bewerkt door michaben op 12-04-2025 18:39 |
12-04-2025 18:50:27 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Er zijn volgend weekend ook werkzaamheden tussen Em en Oberhausen. Dus Betuweroute zal weinig gebruikt worden |
12-04-2025 19:07:51 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Bij de werkzaamheden daar zou - ivm afspraak met Duitsland - de Brabantroute opengehouden moeten worden, dus waarschijnlijk is de Kijfhoek dan vanuit Zwd nog bereikbaar. (Tot de zuidwestboog Meteren klaar is, is er geen andere zinvolle route van Vl naar Kfh.) |
12-04-2025 20:30:11 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Vl - (Ehv - Ht -) Nm - Elst - Betuweroute kan dan wel..... of noem je die niet 'zinvol'? Laatst bewerkt door Muizeneus op 12-04-2025 20:30 |
12-04-2025 21:34:38 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Naar ik weet is die boog nog niet in dienst vanaf Nm. Kopmaken in Est wordt hem niet voor goederentreinen. |
12-04-2025 21:39:01 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Kopmaken Brmet is wel een mogelijkheid die af en toe gebruikt wordt. |
13-04-2025 12:30:57 | ||
---|---|---|
stijngeluk
![]() |
|
13-04-2025 18:44:27 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Wat is het verschil tussen spijkeren en klemmen van wissels? |
13-04-2025 20:00:43 1 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Spijkeren is in principe het definitief onmogelijk maken van een van de twee standen van een wissel, bij een elektrisch wissel wordt dan tevens de bedrading/ motor verwijderd. Geklemd, ( met zoals de naam zegt een klem) is in principe tijdelijk. De klem wordt dan voorzien van een slot waarvan de sleutel dan in beheer is van de Leider van de WerkZaamheden waarvoor het wissel in een van de twee standen is geklemd. |