Opvallende dingen 26 mei
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2025
26-05-2025 14:28:14
gvttreinen
gvttreinen

Thv Ac in oostelijke buitenspoor is een verzakking gemeld, uitdunning tvk tot tenminste 16.15.

26-05-2025 15:48:36
Anoniem9
Anoniem9

Mijn 555₍₃₎ [toetsenbord is half stuk waardoor ik niet meer soepel getallen kan typen] vertrok vandaag van spoor negen op Utrecht Centraal omdat de sprinter uit Zwolle defect was gegaan bij Utrecht Overvecht. Hierdoor konden wij ook niet op Overvecht stoppen. Had eigenlijk verwacht dat de IC naar Enschede eerst mocht maar tot mijn verbazing lieten ze ons voor en zelfs na Bilthoven werden we niet het middenspoor richting Den Dolder opgestuurd. Hierdoor reden wij keurig op tijd, maar de IC naar Enschede liep 7 minuten vertraging op.

26-05-2025 16:45:53
michaben
michaben

Trein 1837 vertrok vanmorgen een paar minuten te laat vanaf Rotterdam omdat stel 3115 nog mechanisch aan de 3105 bleek te hangen. Op vertrektijd kwam er een aantal keren wel kort wat geluid van de tractieinstallatie af en schudde de trein een beetje, maar de boel bleef stilstaan. Na een paar minuten klom de rangeerder het spoor in om van beide stellen aan de ontkoppelkabel te trekken waarna de stellen ook mechanisch loskwamen (de elektronische koppeldozen zaten wel al dicht) en de trein even later alsnog kon vertrekken.