27-05-2025 09:27:59 | ||
---|---|---|
mambo
![]() |
9:28 door Utzl; Laatst bewerkt door moderator op 27-05-2025 18:01 |
27-05-2025 09:32:11 | ||
---|---|---|
Jasper-N
![]() |
09:30 Ut Strukton rail Nicole met stam ICR
Laatst bewerkt door Jasper-N op 27-05-2025 09:35 |
27-05-2025 12:11:11 | ||
---|---|---|
ToH
![]() |
Kameel op spoor 8 Hlm. 12:10 als Speciale Trein 28105 naar Ddr |
27-05-2025 16:42:56 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
Vanaf Hvs vertrekken de treinen richting Ut al twee dagen vanaf spoor 1. Goed dat er nog een extra perron (inclusief de benodigde wissels) ligt. |
![]() |
advertentie |
27-05-2025 17:27:29 | ||
---|---|---|
5431
![]() |
Kameel Maarn 17.25 onderweg richting Utrecht Laatst bewerkt door 5431 op 27-05-2025 17:30 |
27-05-2025 18:29:21 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Omstreeks 16.30 is trein 559 tussen Gd en Gdg gestrand, defect, treinverkeer Gd - Gdg - Ut flink uitgedund ondanks de 3 overige sporen!
Edit: ongemak duurt minstens tot Trein 569 staat nu (19.30) nog steeds op buitenspoor tussen Gd en Gdg Laatst bewerkt door gvttreinen op 27-05-2025 19:46 |
27-05-2025 19:44:48 | ||
---|---|---|
et425
![]() |
Interessant. Rond 17:15 kwam er wel een losse vectron langs. Dacht dat die hem zou gaan slepen. 661 werd opgegeven terwijl die er volgens mij nog wel omheen zou moeten kunnen vanaf spoor 3. |
27-05-2025 20:19:31 | ||
---|---|---|
gvttreinen
![]() |
Omstreeks 20.00 uur was ongemak voorbij, heeft dus zo'n 3,5 uur (spitstijd) geduurd. |
27-05-2025 20:25:22 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
|
28-05-2025 08:14:17 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
|
28-05-2025 17:24:03 | ||
---|---|---|
jpvdveer19
![]() |
Ik Laatst bewerkt door jpvdveer19 op 28-05-2025 17:24 |
28-05-2025 17:35:48 1 | ||
---|---|---|
noof
![]() |
Vanwege de evacuatie initieel, daarna omdat een storingsmonteur binnen profiel van het nevenspoor de 559 op wilde lappen. |
28-05-2025 17:41:54 | ||
---|---|---|
jpvdveer19
![]() |
Duidelijk. Maar dan nog de vraag als er wel twee beschikbare sporen waren tussen Gd en Gvg (zoals het geval leek)- waarom dan alle Intercity's in Gouda laten keren, wetende dat dat op zo'n chaos zou uitlopen? |
28-05-2025 17:59:40 1 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Vanaf de sporen 3 en 4 te Gdg kan je niet meer het rechterspoor richting Wd op, en op de vrije banen tussen Gdg en Wdo staan geen tussenseinen langs het linkerspoor wat de capaciteit ernstig zal beperken als je enkelspoor rijdt (anders kan je nog een IC en SPR vlak achter elkaar aan sturen maar dat kan hier niet). Laatst bewerkt door michaben op 28-05-2025 18:00 |
29-05-2025 07:12:06 4 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
![]() |
Het had de afhandeling tamelijk geholpen als er, bijvoorbeeld, overloopwissels nabij, bijvoorbeeld, Oudewater hadden gelegen.. |
29-05-2025 08:47:24 1 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Ik denk dat tussenseinen langs het linkerspoor meer zal opleveren, maar dat is natuurlijk niet in lijn met die vermoeiende somda dooddoener om bij elke verstoring de wisselsanering uit de sloot te trekken. |
29-05-2025 10:02:36 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Zeker, maar we zitten nu eenmaal niet in de golf van seinsanering maar in de tijd van wisselverwijdering. In de jaren 60 toen er even een paar jaar veel geld voor NS (!) kwam en er veel dubbelenkelspoor is aangelegd, werden die tussenseinen in het tegenspoor wel geplaatst. Bij latere moderniseringen kon dat er niet meer af. Alleen zijn daarna de blokstelsels met armseinen en kleurwisselaarseinen vervangen. In die tijd werden wissels daarin nog meegenomen. En nu worden zelfs speciaal aangelegde inhaalsporen en overloopwissels opgeruimd. Terwijl in bijvoorbeeld metronetwerken ook in ons land om de zoveel honderd meter overloopmogelijkheden zijn. Ik weet het: die discussie is (ook hier) al veel gevoerd, maar het is niet verboden om daarover vragen te blijven stellen en lastige opmerkingen te maken, zoals die van IJsbergsla, die heel goed weet waarover hij het heeft. |
29-05-2025 10:28:32 | ||
---|---|---|
jpvdveer19
![]() |
De moraal van het verhaal is dus dat je in een tijd van wisselverwijdering eigenlijk ook meteen naar seinuitbreiding moet gaan kijken. |
29-05-2025 10:47:04 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Een andere moraal in het verhaal is ook dat men is moet stoppen met het weghalen van wissels en inhaalsporen,bij een goede verstoring,brengen zulke dingen feitelijk geld op omdat er bijgestuurd kan worden waardoor puinhopen,boze reizigers(die potentieel weg zullen lopen van NS) en alternatief vervoer regelen,niet meer nodig zijn. |
29-05-2025 10:59:43 2 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Het is niet verboden nee, maar we zitten nu op een punt dat de opvallende dingen draadjes meerdere keren per week gekaapt worden met reacties over wissels die er wel of niet liggen wat de leesbaarheid van het forum niet ten goede komt. En daar heeft niemand baat bij, dit forum wordt al steeds minder gebruikt en als discussies zo vaak eindigen met cynische reacties zal dat gebruik alleen maar verder afnemen. |
29-05-2025 11:27:58 1 | ||
---|---|---|
sjoerd
![]() |
Er zijn gelukkig meer draadjes op dit forum die het de moeite waard maken om fatsoenlijke bijdragen te leveren. Ik kan me niet indenken dat je een forum verlaat omdat er een fatsoenlijke discussie plaatsvindt. Ik kan me wel indenken dat dat gebeurt omdat de sfeer te lijden heeft onder te persoonlijke benaderingen. Zolang het over feiten gaat is het ook prettig om van andere meningen kennis te nemen. |
29-05-2025 13:03:54 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
|
29-05-2025 13:38:43 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Welke langzamere treinen zou je hier willen inhalen? Het verschil in rijtijd tussen IC-SPR-GO tussen Gdg en Wd is minder dan 3 minuten, onvoldoende om iets in te kunnen halen. |