18-06-2025 16:39:26 | ||
---|---|---|
anton_
![]() |
Trein 30849 rijdt langzaam nabij Ltv. Storing in overweg Grolsedijk vermoed ik. Trein trok op voorbij deze overweg.
Laatst bewerkt door anton_ op 18-06-2025 16:41 |
18-06-2025 17:14:15 | ||
---|---|---|
Sander
![]() |
Trein 3059 is niet gestopt in Driebergen-Zeist, door een defecte trein. Reizigers mogen nu helemaal mee naar Ede Wageningen en dan met de 3160 weer terug, volgens de HC gaat die een extra stop maken. Laatst bewerkt door Sander op 18-06-2025 17:26 |
18-06-2025 17:17:31 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Maarn was een betere optie geweest om te stoppen en reizigers terug laten rijden denk ik. |
18-06-2025 17:38:29 | ||
---|---|---|
dziendobry
![]() |
10 bakken virm passen net niet in Maarn. De 303057 en 3056 hebben wel extra gestopt in Maarn. Laatst bewerkt door dziendobry op 18-06-2025 17:49, reden: Toevoeging |
![]() |
advertentie |
18-06-2025 17:56:57 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
![]() |
Op dit moment (17:54) staat op Db een VIRM gekoppeld aan een dubbele SNG. VIRM aan de Utrechtse kant. Alle treinen richting Har slaan hierdoor Db over. |
18-06-2025 17:58:29 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Ja, dat is wel een dingetje natuurlijk. Nooit opgevallen dat die perrons in Maarn zo kort waren. Vroeger, jaren 80, reed er af en toe wel eens treinen met 5 x plan V. Nooit gehoord dat die treinen te lang waren. Of t perron is ingekort, kan ook. |
18-06-2025 18:27:51 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
De reden daar niet, die reden tussen Ut en Gd en later tussen Ut en Gdm |
18-06-2025 18:47:10 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Jawel, begonnen soms in Zutphen. Heb die combi regelmatig genomen :-) Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
18-06-2025 18:49:03 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Op de Brabantlijn leken de treinen wel te heet gewassen. De Intercities leken allemaal met 4 bakken gereden te worden. De trein van 08:00 van Oss naar Helmond bestond uit een heel 3'tje. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
18-06-2025 18:58:14 | ||
---|---|---|
NIJMEGEN
![]() |
Wat ik me nog voor de geest staat, een deel begon in Zp, het andere deel in Nm. Combineren in Ah en weer splitsen ik vermoed in Gouda. Vijf maal plan V zal een uitzondering geweest zijn. |
18-06-2025 21:19:19 | ||
---|---|---|
DylansDepot
![]() |
21:18 Ledn: Losse NSI Vectron richting Gv (en vermoedelijk verder richting loc werkplaats Rotterdam) Trein filmen - trein uploaden - trein kijken. Dylan's Depot. |
18-06-2025 21:34:02 | ||
---|---|---|
Ehvdegekst
![]() |
Er waren maar 2 trajecten waar 5x plan V was toegestaan: Utrecht - Gouda en Amsterdam - Zaandam. |
18-06-2025 22:04:28 | ||
---|---|---|
Muizeneus
![]() |
Ik heb heel vaak 10 bakken Mat'64 op Ut-Gdm gezien, de stopper van 6.52 naar Tl/Ht reed standaard daarmee zo rond de millenniumwissel. Meestal T V V V maar volgens mij kwam 5x V ook wel eens voor |
18-06-2025 23:39:23 | ||
---|---|---|
sbbakker
![]() |
Gezien op de webcam c.a 23:05 Goederentrein over de spoorbrug bij Akkrum richting leeuwarden. 11 wagons waaronder in ieder geval een aantal ketelwagens. Diesel loc voor en een achter. Helaas was de trein in het donker niet goed te zien. |
19-06-2025 07:03:19 | ||
---|---|---|
BVisser
![]() |
Omgeleide trein naar Dz. |
19-06-2025 09:22:08 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Ja dat was wel in een andere tijd, namelijk in de jaren ‘00. De vermeende 5x plan V in Mrn zou in de jaren ‘80 zijn geweest |
19-06-2025 14:45:44 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Vroeger 5x PlanV gefotografeerd bij Westwoud (Ekz - Asd) ivm Koninginnedag. foto in boekje Treinen in Beeld 14.
|
19-06-2025 17:51:15 | ||
---|---|---|
treinhobby
![]() |
|
19-06-2025 18:33:07 | ||
---|---|---|
cuneo56
![]() |
Reden moet je zoeken in de stroom afname van 5 stellen tegelijk, ook ander materieel had hier en daar z'n beperkingen. Vandaag de dag zou het niet zo'n probleem meer zijn, de voeding is op veel plaatsen versterkt |
19-06-2025 18:45:30 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zeker,. En met 10 bakken '64 kon je wel rijden, als je van een stel "het harkje" uit zette. Dan werd het stel gesleept/geduwd. |
19-06-2025 19:11:23 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
Dat was in de begintijd van ICM ook op de Veluwelijn (stuk Amf -Zl) het geval bij 4 treinstellen, van het 3e werd de tractie uit gezet (vraag me niet precies hoe dat gedaan werd, weet ik als "buitenstaander" niet) en werd dus als "zweefvliegtuig" door de andere treinstellen getrokken en geduwd. |
19-06-2025 19:58:58 | ||
---|---|---|
anlern
![]() |
In opzending :) |
19-06-2025 20:08:23 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
Nee, gewoon in dienst reizigers mochten er gewoon in plaats nemen. Alleen tractie uitgeschakeld. Het 1e, 2e en 4e stel leverde wel tractie. |
19-06-2025 20:54:10 | ||
---|---|---|
Rsb
![]() |
Net als dat 16 bakken ICM ook niet mocht. 15 is de max, maar ook dat gebeurde in het verleden. |