Opvallende dingen 24 juni
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2025
24-06-2025 05:45:10
mambo
mambo

We beginnen de dag met een grote seinstoring rondom Schiphol door mogelijke koperdiefstal en bijkomende brand in bekabeling; geen treinverkeer van of naar Schiphol. Gezien de schade voorlopig geen treinverkeer of zinnige prognose.



Laatst bewerkt door moderator op 24-06-2025 06:54
 

24-06-2025 06:43:16
diesels
diesels

Reisinformatie is schandalig. Mensen die de Eurostar moeten halen worden inZl en Amf richting Asd gestuurd omdat het personeel alleen maar in de app kijkt naar treinen die nog niet zijn opgegeven maar dat nog wel gaan worden. Dat in plaats van ze te verwijzen naar Rotterdam waardoor Schiphol omzeild wordt. Wat de Eurostar natuurlijk ook doet, want die rijdt natuurlijk om, maar ook dat wordt niet vermeldt. Tot overmaat van ramp wordt 614 zonder ophef van reden OF enig reisadvies verder opgeheven in Amf, stelletje moest blijkbaar terug naar het noorden, om er zeker van te zijn dat men de internationale overstap niet haalt

Ik vraag me echt af waarom niemand meer logisch na lijkt te denken en kan interpreteren wat de meest nuttige reisinformatie is



Laatst bewerkt door diesels op 24-06-2025 06:49
 

24-06-2025 07:24:32
treinfan
treinfan

Welke treinen bedoel je met 'treinen die nog niet zijn opgegeven maar dat nog wel gaan worden'? Trein 714 of trein 614? In beide ben ik benieuwd hoe men zou moeten kunnen voorspellen dat deze opgeheven zouden gaan worden in Almo en Amf.

Als men in de 614 zat met het doel om in Rtd trein 9316 te halen, zou dat nog gewoon moeten lukken met treinen 1716 en 2816.



Laatst bewerkt door treinfan op 24-06-2025 07:54
 

24-06-2025 07:39:36
geert
geert

Quote
mambo (24-06-2025 05:45:10):


We beginnen de dag met een grote seinstoring rondom Schiphol door mogelijke koperdiefstal en bijkomende brand in bekabeling; geen treinverkeer van of naar Schiphol. Gezien de schade voorlopig geen treinverkeer of zinnige prognose.


Vanaf 8.15 uur gaan er weer treinen rijden tussen Shl en Hfd en dus ook keren op Shl!

 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

24-06-2025 08:17:11
broek53
broek53

In de berichtgeving over Schiphol komt het niet erg naar voren, maar het is wel bereikbaar via Leiden.

 

24-06-2025 09:00:43 1
diesels
diesels

Quote
treinfan (24-06-2025 07:24:32):


Welke treinen bedoel je met 'treinen die nog niet zijn opgegeven maar dat nog wel gaan worden'? Trein 714 of trein 614? In beide ben ik benieuwd hoe men zou moeten kunnen voorspellen dat deze opgeheven zouden gaan worden in Almo en Amf.

Als men in de 614 zat met het doel om in Rtd trein 9316 te halen, zou dat nog gewoon moeten lukken met treinen 1716 en 2816.


Trein 614. Had dus niks van doen met Schiphol, maar ging er in Amf gewoon uit. En ja met de trein van een kwartier later hadden de internationale overstappers de overstap nog gehaald, ware het niet dat ze zowel in Zwolle als Amersfoort naar treinen naar Schiphol werden verwezen die even later ook gewoon werden opgeheven (specifiek 816 on Zl en 1816 of 1818 in Amf). Bovendien reed de Eurostar dus om. Maar geen info daarover, geen info over reismogelijkheden via Rtd. geen info over het bereikbaar zijn van Shl via Ledn. De enige info van de meerdere medewerkerswas reizigers doorverwijzen naar treinen naar Schiphol die vlak voor vertrek er alsnog uitgaan, iets wat je onderhand wel in kan schatten met wat ervaring als de prognose nog zeker anderhalf uur weg is.
Kortom het advies heeft de reizigers dus de ellende ingestuurd terwijl dat dus niet had gehoeven.



Laatst bewerkt door diesels op 24-06-2025 09:04
 

24-06-2025 09:21:04
treinfan
treinfan

Aha, ze werden dus naar Shl gestuurd in plaats van Asd. Dat is inderdaad zeer onhandig als de Eurostar daar niet stopt.

 

24-06-2025 10:04:58
henri1972
henri1972

Merkwaardigerwijs blijft de 3200 tussen Ut en Ah rijden. Prima natuurlijk maar meestal is deze complete serie de spreekwoordelijk Sjaak als er ergens op de route een vlieg op de rails zit 😉.

Waarschijnlijk keert deze trein op het middenspoor in Maarssen want het vertrek in Ut ri Ah is van spoor 19.

Goede oplossing zo !

 

24-06-2025 10:17:34 5
b2py
b2py

Stoppen er nog treinen op Klp?

 

24-06-2025 10:32:53
ToH
ToH

Nieuwe ICNG-B door Ut spoor 21, ri Utvr om 10.31

 

24-06-2025 10:57:58
geert
geert

Quote
broek53 (24-06-2025 08:17:11):


In de berichtgeving over Schiphol komt het niet erg naar voren, maar het is wel bereikbaar via Leiden.


Ja sinds 8.15 uur pas daarvoor reed er ook niets tussen Shl en Hfd

 

24-06-2025 11:03:25 1
martijn
martijn

Quote
diesels (24-06-2025 09:00:43):


Quote
treinfan (24-06-2025 07:24:32):


Welke treinen bedoel je met 'treinen die nog niet zijn opgegeven maar dat nog wel gaan worden'? Trein 714 of trein 614? In beide ben ik benieuwd hoe men zou moeten kunnen voorspellen dat deze opgeheven zouden gaan worden in Almo en Amf.

Als men in de 614 zat met het doel om in Rtd trein 9316 te halen, zou dat nog gewoon moeten lukken met treinen 1716 en 2816.


Trein 614. Had dus niks van doen met Schiphol, maar ging er in Amf gewoon uit. En ja met de trein van een kwartier later hadden de internationale overstappers de overstap nog gehaald, ware het niet dat ze zowel in Zwolle als Amersfoort naar treinen naar Schiphol werden verwezen die even later ook gewoon werden opgeheven (specifiek 816 on Zl en 1816 of 1818 in Amf). Bovendien reed de Eurostar dus om. Maar geen info daarover, geen info over reismogelijkheden via Rtd. geen info over het bereikbaar zijn van Shl via Ledn. De enige info van de meerdere medewerkerswas reizigers doorverwijzen naar treinen naar Schiphol die vlak voor vertrek er alsnog uitgaan, iets wat je onderhand wel in kan schatten met wat ervaring als de prognose nog zeker anderhalf uur weg is.
Kortom het advies heeft de reizigers dus de ellende ingestuurd terwijl dat dus niet had gehoeven.


Stomme vraag, maar als je dit allemaal ziet en hoort gebeuren en dus schijnbaar de hele tijd in de buurt van die specifieke reizigers en personeelsleden zit/staat en bovendien schijnbaar wél over de juiste informatie beschikt, had je die mensen niet even kunnen helpen?

 

24-06-2025 11:06:21 1
diesels
diesels

Ik heb mijn best gedaan uiteraard én de NS-ers erop aangesproken, niet dat dat relevant is verder voor het punt

 

24-06-2025 11:07:59 1
train85
train85

Quote
b2py (24-06-2025 10:17:34):


Stoppen er nog treinen op Klp?



Zeker weten, elk half uur.

 

24-06-2025 11:38:58 1
DingeZ
DingeZ

Voor de grootte van de storing moet ik NS complimenten geven voor het bijsturen vandaag. Ze lijken maximaal gebruik te maken van alle keermogelijkheden. Alleen de westelijke helft van 3200 vervalt.

Overzicht van alle keringen:

  • 700/800, Asdz op zichzelf via tailtrack 402
  • 1800, Shl en Hvs op zichzelf
  • 2400, Shl op zichzelf (lang)
  • 3100, Asb op zichzelf, omlopen via Rai/Asdz, Shl op 3500
  • 3200, Ut op zichzelf, omlopen via Mas
  • 3500, Asdz op zichzelf via tailtrack 402, Shl op 3100
  • 4100, Ass op zichzelf
  • 4300, Dvd op 5700 (kort), Shl op zichzelf
  • 5700, Dvd op 4300 (kort), Shl op zichzelf
  • 9500, Rtd op zichzelf (lang)

De 8100, 8200, 8300 en 8400 zijn volledig opgeheven. 9100 en 9300 rijden om via Bkl.

Als de 9500 tot Shl zou rijden zou deze daar op de 2400 moeten keren, wat waarschijnlijk niet uitkomt met de beschikbare hoeveelheid INCG-B. Theoretisch zou de 3200 nog Rtd-Shl kunnen rijden, met een korte kering op Shl, maar krijgt daar waarschijnlijk overkruisconflicten met de 1800 en 3100 en een korte kering aan beide eindes maakt de uitvoering fragiel.

 

24-06-2025 11:45:26
zigzag
zigzag

martijn (24-06-2025 11:03:25):

had je die mensen niet even kunnen helpen?

Nog al een negatieve aanname alsof er niet is geholpen. Erg jammer.

Rond Shl gaat de storing vermoedelijk de hele dag duren. De laatste prognose is 23 uur (sinds 10.30 uur).
Dit was eerst tot 12.15 uur (prognose vanaf 7.55 uur) en 18 uur (prognose vanaf 8.15 uur).
Volgens AT5 zouden er ruim 30 kabels door brand beschadigd zijn geraakt.

 

24-06-2025 12:35:54
Oldskool
Oldskool

Quote
zigzag (24-06-2025 11:45:26):


martijn (24-06-2025 11:03:25):

had je die mensen niet even kunnen helpen?

Nog al een negatieve aanname alsof er niet is geholpen. Erg jammer.


Dat was uit de eerste reactie van Diesels ook niet op te maken hè!, Want dat deed er ook niet toe om z’n punt te maken. Dus dat is dan inderdaad jammer.

 

24-06-2025 12:43:42 3
martijn
martijn

Ach ja, melden dat niemand bij NS logisch kan nadenken, is ook een redelijk negatieve aanname toch?

 

24-06-2025 13:20:18 4
noof
noof

Ik zie veel woorden over de 614; deze werd te Amf opgeheven vanwege een bielsbrand bij Bkp en ging retour Lw als 300617. Om diezelfde reden werd de 617 te Ut opgeheven, al is deze niet als 300614 gekeerd.

 

24-06-2025 13:21:26
sjoerd
sjoerd

Ik vermoed een aanrijding vanochtend tussen Breda en Gilze-Rijen.

 

24-06-2025 15:02:36 1
anton_
anton_

Quote
diesels (24-06-2025 06:43:16):


Reisinformatie is schandalig. Mensen die de Eurostar moeten halen worden inZl en Amf richting Asd gestuurd omdat het personeel alleen maar in de app kijkt naar treinen die nog niet zijn opgegeven maar dat nog wel gaan worden. Dat in plaats van ze te verwijzen naar Rotterdam waardoor Schiphol omzeild wordt. Wat de Eurostar natuurlijk ook doet, want die rijdt natuurlijk om, maar ook dat wordt niet vermeldt. Tot overmaat van ramp wordt 614 zonder ophef van reden OF enig reisadvies verder opgeheven in Amf, stelletje moest blijkbaar terug naar het noorden, om er zeker van te zijn dat men de internationale overstap niet haalt

Ik vraag me echt af waarom niemand meer logisch na lijkt te denken en kan interpreteren wat de meest nuttige reisinformatie is


Ik heb vaak het idee bij de omroep in de trein dat er gewoon wordt opgelezen wat op de schermen staat. Sommige conducteurs denken zelf niet na ( of mogen dat niet ). Andere conducteurs zijn daarintegen wel proactief. Roepen in een vertraagde IC Bd - Amfs om "de overstap richting Es is toch nog mogelijk" als ze station Amf binnenrijden.




Laatst bewerkt door anton_ op 24-06-2025 15:04
 

24-06-2025 15:44:04
gvttreinen
gvttreinen

Vanaf 14.45 ongeveer, bvl problemen bij Gdg, geen tvk Wd - Gd!

 

24-06-2025 16:31:15
SleutelMan
Moderator
SleutelMan

Dan wordt de route voor de 9300 en 9100 wel heel creatief.. Via Ht en Bd?



Laatst bewerkt door SleutelMan op 24-06-2025 16:31
 

24-06-2025 17:18:23
JothamvW
JothamvW

Ik vermoed eerder via Hlm dan

 

24-06-2025 17:24:13
SleutelMan
Moderator
SleutelMan

Vraag me zelf dan altijd af waarom er standaard bij een verstoring bij Shl niet via Hlm gereden wordt.. is de route via Gd dan zoveel sneller? Je staat dan ook verkeerd om qua rijtuigvolgorde t.o.v. de reguliere route.

 

24-06-2025 17:33:17 1
zigzag
zigzag

Quote
martijn (24-06-2025 12:43:42):

Ach ja, melden dat niemand bij NS logisch kan nadenken, is ook een redelijk negatieve aanname toch?

Weer een negatieve reactie. Dat werd namelijk niet geschreven. Het onderwerp was waarom er daar niemand logisch na dacht bij reisinformatie tijdens een grote storing. Een zeer terechte kritische opmerking. Omdat die reisinformatie blindelings volgen de internationale reizigers niet helpt en zelfs zwaar in de problemen kan brengen. Zoals meerdere uren vertraging, onnodig omreizen enzovoort. Je zal maar voor honderden euro's een internationale trein geboekt hebben en door spoorpersoneel die blindelings de reisinformatie je vakantie zien stranden. Ik geef het groot gelijk dan kritiek te hebben op het gebrek aan logisch nadenken en de problemen die men veroorzaakt.

Quote
SleutelMan (24-06-2025 17:24:13):

Vraag me zelf dan altijd af waarom er standaard bij een verstoring bij Shl niet via Hlm gereden wordt.. is de route via Gd dan zoveel sneller? Je staat dan ook verkeerd om qua rijtuigvolgorde t.o.v. de reguliere route.

Zowel over Hlm als Gd zijn mogelijk. Maar dan moet het wel passen tussen het andere verkeer.



Laatst bewerkt door zigzag op 24-06-2025 17:41
 

24-06-2025 18:01:32
BR120Trihn
BR120Trihn

Quote
17:33:17):


Quote
SleutelMan (24-06-2025 17:24:13):

Vraag me zelf dan altijd af waarom er standaard bij een verstoring bij Shl niet via Hlm gereden wordt.. is de route via Gd dan zoveel sneller? Je staat dan ook verkeerd om qua rijtuigvolgorde t.o.v. de reguliere route.

Zowel over Hlm als Gd zijn mogelijk. Maar dan moet het wel passen tussen het andere verkeer.


Het aantal paden en vrije ruimtes via Hlm is zeer beperkt. Kijk maar naar de ES, als die vertraagd is is dat meestal het enige stuk waar de vertraging niet kan worden ingehaald.

 

25-06-2025 02:46:31 2
rolandrail
rolandrail

Quote
martijn (24-06-2025 12:43:42):


Ach ja, melden dat niemand bij NS logisch kan nadenken, is ook een redelijk negatieve aanname toch?


Maar wel terecht. Ik zie en merk elke dienst dat het vakmanschap steeds meer in verval is. Het klakkeloos oplezen van wat het mobiel orakel (de zg. Wissel-app voor hc en mcn) áls er al goed wordt gekeken naar wat er georakeld wordt en juist geïnterpreteerd. Zo moeilijk is het allemaal niet om de reizigers zo goed mogelijk te informeren maar de juiste intentie ontbreekt veel te vaak. En toen ik laatst de reizigers maar informeerde via de treinomroep omdat de hc niets omriep bij een overstapstation, knalde die doodleuk een correctie door de omroep die geheel onterecht was en voorkomen had kunnen worden als die de berichtgeving had gelezen...

 

25-06-2025 02:50:01 2
rolandrail
rolandrail

Quote
mambo (24-06-2025 05:45:10):


We beginnen de dag met een grote seinstoring rondom Schiphol door mogelijke koperdiefstal en bijkomende brand in bekabeling; geen treinverkeer van of naar Schiphol. Gezien de schade voorlopig geen treinverkeer of zinnige prognose.


Er zijn vermoedens van bewuste sabotage. Nader onderzoek moet uitwijzen of dat het geval is.

 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


25-06-2025 08:49:46 3
diesels
diesels

Quote
rolandrail (25-06-2025 02:46:31):


Quote
martijn (24-06-2025 12:43:42):


Ach ja, melden dat niemand bij NS logisch kan nadenken, is ook een redelijk negatieve aanname toch?


Maar wel terecht. Ik zie en merk elke dienst dat het vakmanschap steeds meer in verval is. Het klakkeloos oplezen van wat het mobiel orakel (de zg. Wissel-app voor hc en mcn) áls er al goed wordt gekeken naar wat er georakeld wordt en juist geïnterpreteerd. Zo moeilijk is het allemaal niet om de reizigers zo goed mogelijk te informeren maar de juiste intentie ontbreekt veel te vaak. En toen ik laatst de reizigers maar informeerde via de treinomroep omdat de hc niets omriep bij een overstapstation, knalde die doodleuk een correctie door de omroep die geheel onterecht was en voorkomen had kunnen worden als die de berichtgeving had gelezen...


Precies dat. Ja ik had het milder kunnen formuleren, maar heb er bewust voor gekozen dat een keer niet te doen. Het frustreert me enorm dat weer een aantal niet-frequente treinreizigers een heel vervelende reiservaring hebben gehad. Ik bedoel, ik weet niet eens wat de consequentie is als je je geboekte internationale trein mist. Als je op een stuk van 45 minuten zes man personeel tegenkomt die structureel allemaal dezelfde onlogische, onnadenkende en consequenties hebbende foutieve informatie aan vertwijfelde reizigers doorgeven, dan is er gewoon een probleem. Of het desinteresse is of onkunde (wat ik me echt niet kan voorstellen in zulke structurele mate) weet ik niet en interesseert me niet, maar van sérvicepersoneel mag verwacht worden dat.....

Het oplezen wat de reisinfo-app aangeeft kan iedereen. Het interpreteren van de situatie, dat is waar personeel zich zou moeten onderscheiden

Ik bedoel, ik snap het toch ook? Ja ik ben zelf een spoorman, maar niet bij reizigers. Ik heb nog nooit een internationale trein genomen vanuit Amsterdam en kom zelden in de buurt van Schiphol. Toch was mijn eerste instinkt bij het horen van de situatie: reis naar Rotterdam en stap daar op de Eurostar en de tweede was: de Eurostar rijdt vermoedelijk toch ook om of start niet eens in Amsterdam als Schiphol eruit ligt. Hoe kan je eerste instinkt nou zijn om die reizigers de oplossing uit en het probleem ín te sturen? Zeker als die al hebben aangegeven helemaal niet naar Schiphol te moeten, maar naar resp. Londen en Parijs.

En natuurlijk zijn er ook vele fantastische, welwillende en servicegerichte spoormensen die bij NS werken.

 

25-06-2025 09:03:07
sjoerd
sjoerd

Quote
sjoerd (24-06-2025 13:21:26):


Ik vermoed een aanrijding vanochtend tussen Breda en Gilze-Rijen.


Dit betrof een aanrijding in Dorst.

 

25-06-2025 09:04:19
Marco
Marco

Stel dat je met +1 minuut een cross-platform overstapstation als Zwolle binnen rijdt. De HC-app laat de overstap dan niet meer zien. In de meeste omroepberichten wordt dan ook helemaal niets verteld over de overstap, maar wordt doodleuk de trein van 30 minuten later omgeroepen.

Als je met +2 Groningen in rijdt, wordt ook de trein naar Delfzijl niet meer omgeroepen. Ondanks dat je die meestal prima kunt halen als je goed ter been bent, en van tevoren naar de voorkant van de trein loopt.

Bij NS moet je zelf goed zijn met het interpreteren van reisinformatie.

Bij KLM wordt bij vertraging overigens wel netjes omgeroepen dat overstappers voor vlucht xx een krappe overstap hebben, en of andere reizigers die overstappers alsjeblieft eerst uit willen laten stappen.



Laatst bewerkt door Marco op 25-06-2025 09:13
 

25-06-2025 11:10:09
henri1972
henri1972

Haha, dat laatste wordt soms wel omgeroepen alleen zodra het vliegtuig stilstaat springt iedereen op om de bagagebakken open te trekken en met zijn/haar eigendommen het gangpad te blokkeren. Gelukkig laat ik als "vaste" bewoner van stoel 1a meestal iedereen achter me. 😉

Maar goed, dit was even een uitstapje, terug naar NS.

 

25-06-2025 14:07:24
rolandrail
rolandrail

Quote
Marco (25-06-2025 09:04:19):


Stel dat je met +1 minuut een cross-platform overstapstation als Zwolle binnen rijdt. De HC-app laat de overstap dan niet meer zien. In de meeste omroepberichten wordt dan ook helemaal niets verteld over de overstap, maar wordt doodleuk de trein van 30 minuten later omgeroepen.

Als je met +2 Groningen in rijdt, wordt ook de trein naar Delfzijl niet meer omgeroepen. Ondanks dat je die meestal prima kunt halen als je goed ter been bent, en van tevoren naar de voorkant van de trein loopt.

Bij NS moet je zelf goed zijn met het interpreteren van reisinformatie.


Ja dat moet. Maar wat heb ik aan een hc die bij een stremming tussen Hfd en Ledn, in de 3500 uit Vl die daarom keert in Asdz doodleuk op Asb omroept dat rzgrs moeten omreizen via Asd? Alleen maar omdat hij aannam omdat we keerden op Asdz alle andere treinen ook niet doorreden naar Shl... Er is een hele kudde hc's opgeleid die werkelijk geen idee hebben wat ze eigenlijk doen, laat staan een serieuze interesse hebben wat bij te leren. Gisteren nog een hc vertekd hoe die de, opvallend vaak in storing vallende, RIS van SLT kon resetten. Dat kon helaas niet in mijn cabine. Later zei die "ja ik vond die schakelaar maar toen was het al vertrektijd..." Ja dus? Dan doet de omroep & schermen het vanaf Zbm i.p.v. Ht, dat is altijd nog beter dan helemaal niet van Ht naar Ut...

 

25-06-2025 15:31:36
treinhobby
treinhobby

Quote
diesels (25-06-2025 08:49:46):



Precies dat. Ja ik had het milder kunnen formuleren, maar heb er bewust voor gekozen dat een keer niet te doen. Het frustreert me enorm dat weer een aantal niet-frequente treinreizigers een heel vervelende reiservaring hebben gehad. Ik bedoel, ik weet niet eens wat de consequentie is als je je geboekte internationale trein mist. Als je op een stuk van 45 minuten zes man personeel tegenkomt die structureel allemaal dezelfde onlogische, onnadenkende en consequenties hebbende foutieve informatie aan vertwijfelde reizigers doorgeven, dan is er gewoon een probleem. Of het desinteresse is of onkunde (wat ik me echt niet kan voorstellen in zulke structurele mate) weet ik niet en interesseert me niet, maar van sérvicepersoneel mag verwacht worden dat.....

Het oplezen wat de reisinfo-app aangeeft kan iedereen. Het interpreteren van de situatie, dat is waar personeel zich zou moeten onderscheiden

Ik bedoel, ik snap het toch ook? Ja ik ben zelf een spoorman, maar niet bij reizigers. Ik heb nog nooit een internationale trein genomen vanuit Amsterdam en kom zelden in de buurt van Schiphol. Toch was mijn eerste instinkt bij het horen van de situatie: reis naar Rotterdam en stap daar op de Eurostar en de tweede was: de Eurostar rijdt vermoedelijk toch ook om of start niet eens in Amsterdam als Schiphol eruit ligt. Hoe kan je eerste instinkt nou zijn om die reizigers de oplossing uit en het probleem ín te sturen? Zeker als die al hebben aangegeven helemaal niet naar Schiphol te moeten, maar naar resp. Londen en Parijs.

En natuurlijk zijn er ook vele fantastische, welwillende en servicegerichte spoormensen die bij NS werken.


Maar wat als je in 45 minuten 6 man personeel tegenkomt die allemaal wat anders zeggen?
Is dat niet veel vervelender voor de reiziger?

En als je met de Eurostar wilt, mag je dan wel, als je vanaf Amsterdam zou vertrekken, naar Rotterdam? Kan de douane dat wel aan als zomaar vele male mee reizigers vanaf daar willen vertrekken?

 

25-06-2025 16:03:01
Ysbergsla
Ysbergsla

Voor trein 9316 hoeft men niet door de douane.
En je stelt toch niet serieus voor dat door 6 personeelsleden de verkeerde kant op gestuurd worden beter is dan een alternatief?

 

25-06-2025 16:26:42
treinhobby
treinhobby

Als je voor/in Zwolle te horen zou krijgen dat je via Amersfoort moet, vervolgens voor Amersfoort dat je via Amsterdam moet en dan bij Hilversum weer een omroep via Utrecht en voor Utrecht weer via Amsterdam, is dat dan beter??


Dat de ns aangeeft dat al hun personeel dezelfde informatie geeft, is het voor de reiziger duidelijker wat ze aan toe zijn.

Ben het met je eens dat die informatie dan wel actueel moet zijn.

 

25-06-2025 19:19:47
Dionysusnu
Dionysusnu

Als je anders in Amsterdam tóch hoort dat je naar Rotterdam moet, of zelfs je trein gemist hebt, dan lijkt mij dat inderdaad beter.

 

25-06-2025 20:30:27
Rsb
Rsb

Quote
treinhobby (25-06-2025 16:26:42):


Als je voor/in Zwolle te horen zou krijgen dat je via Amersfoort moet, vervolgens voor Amersfoort dat je via Amsterdam moet en dan bij Hilversum weer een omroep via Utrecht en voor Utrecht weer via Amsterdam, is dat dan beter??


Dat de ns aangeeft dat al hun personeel dezelfde informatie geeft, is het voor de reiziger duidelijker wat ze aan toe zijn.

Ben het met je eens dat die informatie dan wel actueel moet zijn.


En als reiziger mag je ook wel enige topografische kennis hebben natuurlijk. In het verleden werden tussenstops opgenomen op een reservering. Je zou dan kunnen bedenken dat het slimmer is naar Rtd ipv Asd te reizen bij een flinke storing rondom Shl.

 

25-06-2025 21:42:26
cuneo56
cuneo56

Quote
treinhobby (25-06-2025 15:31:36):


Quote
diesels (25-06-2025 08:49:46): Kan de douane dat wel aan als zomaar vele male mee reizigers vanaf daar willen vertrekken?


De Douane heeft eigenlijk helemaal geen interesse wie en wat ons land verlaat. Wel de Marechaussee en haar Britse evenknie , maar naar Paris is het al helemaal niet van toepassing.

 

26-06-2025 10:29:03
phantom
phantom

Quote
Rsb (25-06-2025 20:30:27):


En als reiziger mag je ook wel enige topografische kennis hebben natuurlijk. In het verleden werden tussenstops opgenomen op een reservering. Je zou dan kunnen bedenken dat het slimmer is naar Rtd ipv Asd te reizen bij een flinke storing rondom Shl.


Dat zal bij de meeste goed genoeg zijn die kennis,maar het gaat op 2 andere vlakken wel fout.
1) de doorsnee reiziger gelooft alles wat hc's en/of ns service personeel ze zeggen,want hun zouden alle info moeten hebben,ook de last minute info.
2) dat 1ste zou ook zo moeten zijn,maar dat blijkt dus ook niet 100% het geval.

Stel dat er in de tijd dat je in de trein zit er iets gebeurt op het spoor richting Rtd,waardoor jij op jouw tijdelijke eindpunt niet via weg A naar Rtd kan komen.
Dan ga je navragen en zegt men dan,via Asd/schiphol gaat t nog wel,dan ga je er toch vanuit dat dat klopt en dat je via weg B er alsnog zal komen ??
Zo werkt het normaal gesproken toch,omdat ns personeel wellicht info ter beschikking heeft waar jij niet bij kan.

*bovenstaande qua plaatsen en routes is natuurlijk fictief,het is maar voor de beeld vorming ;-) *