Opvallende dingen 29 augustus
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2025
29-08-2025 21:14:03
Xander140
Xander140

ICE224 komt vandaag Nederland binnen met 2 stellen. ICE122 komt met 1 stel Nederland binnen met een vertraging van 190 minuten. Mogelijk het 2e stel defect geraakt???

ICE912 München Dortmund vervalt daarmee tussen Düseldorf en Dortmund en het stel van deze trein gaat mee naar Nederland.



Laatst bewerkt door Xander140 op 29-08-2025 21:14
 

29-08-2025 22:46:40
Yourikente
Yourikente

900-serie lijkt tijdelijk terug. 1800 rijdt zoals normaal tot 19:00 uur en daarna neemt de 900 het over in het pad van de 1800, wel ingekort tot Shl.

 

29-08-2025 23:39:51
zigzag
zigzag

Vandaag weer een aangepaste dienstregeling vanwege de prioriteiten die NS legt bij het verdienen aan de Dutch Grand Prix in Zvt.

De 5400 tussen Asd en Zvt.
De 52000 tussen Asd en Zvt
Reizigers op het traject krijgen geen bediening op Ovn, ook geen vervangend vervoer.
De 5400 en 52000 stoppen ook op Asd spoor 2a, wat niet gemaakt is om gelijkvloers in/uit te stappen.

De 2200 tussen Asd en Vs gaat vandaag niet via Hlm maar via Shl

De 6300 tussen Hlm en Gvc is geschrapt,

De 2100 tussen Hlm en Gvc.
De 2100 tussen Asd en Hlm en is geschapt.
De 2100 doet tussen Hlm en Ldn praktisch de 6300 en is op dat traject dus geen intercity (zoals NS doet beweren) maar stoptrein.

De 4800 gaat vandaag alleen tussen Hn en Sptn, ipv Asd
De 6300 zet NS vandaag in tussen Sptn en Hlm.
Reizigers op dat traject naar Asd moeten ipv 0x nu 1x of 2x overstappen.
Wie slecht ter been is heeft ook hier extra pech: om op Sptn over te stappen van spoor 1 naar 2 moet minimaal 300 meter omlopen/omrollen buiten het station om. Of tot 100 meter meer, als de reiziger niet weet hoe steil de tunnel aan een zijde is en de verkeerde route kiest. Geen extra bewegwijziging door NS. Geen extra hulp op het station ingezet.

Op geen van de trajecten waar NS extreem grote wijzigingen heeft doorgevoerd (zoals niet bedienen van stations en zeer afwijkende overstappen en vertrektijden) heeft NS moeite gedaan de reizigers proactief in te lichten. NS wijst reizigers vooral op het inzetten van extra treinen tussen Zvt en Asd en dat reizigers zelf maar moeite moeten doen om van problemen op de hoogte te zijn en voor zichzelf te voorkomen.



Laatst bewerkt door zigzag op 29-08-2025 23:49
 

29-08-2025 23:59:09
Xander140
Xander140

Vorig weekend was dit ook mn of meer het zelfde verhaal qua planning door Sail maar inderdaad de informatievoorziening is niet "je van het....."

 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

30-08-2025 09:27:27
geert
geert

LQuote
zigzag (29-08-2025 23:39:51):


Vandaag weer een aangepaste dienstregeling vanwege de prioriteiten die NS legt bij het verdienen aan de Dutch Grand Prix in Zvt.

De 5400 tussen Asd en Zvt.
De 52000 tussen Asd en Zvt
Reizigers op het traject krijgen geen bediening op Ovn, ook geen vervangend vervoer.
De 5400 en 52000 stoppen ook op Asd spoor 2a, wat niet gemaakt is om gelijkvloers in/uit te stappen.

De 2200 tussen Asd en Vs gaat vandaag niet via Hlm maar via Shl

De 6300 tussen Hlm en Gvc is geschrapt,

De 2100 tussen Hlm en Gvc.
De 2100 tussen Asd en Hlm en is geschapt.
De 2100 doet tussen Hlm en Ldn praktisch de 6300 en is op dat traject dus geen intercity (zoals NS doet beweren) maar stoptrein.

De 4800 gaat vandaag alleen tussen Hn en Sptn, ipv Asd
De 6300 zet NS vandaag in tussen Sptn en Hlm.
Reizigers op dat traject naar Asd moeten ipv 0x nu 1x of 2x overstappen.
Wie slecht ter been is heeft ook hier extra pech: om op Sptn over te stappen van spoor 1 naar 2 moet minimaal 300 meter omlopen/omrollen buiten het station om. Of tot 100 meter meer, als de reiziger niet weet hoe steil de tunnel aan een zijde is en de verkeerde route kiest. Geen extra bewegwijziging door NS. Geen extra hulp op het station ingezet.

Op geen van de trajecten waar NS extreem grote wijzigingen heeft doorgevoerd (zoals niet bedienen van stations en zeer afwijkende overstappen en vertrektijden) heeft NS moeite gedaan de reizigers proactief in te lichten. NS wijst reizigers vooral op het inzetten van extra treinen tussen Zvt en Asd en dat reizigers zelf maar moeite moeten doen om van problemen op de hoogte te zijn en voor zichzelf te voorkomen.


En dit zijn echt niet de enige aanpassingen. Zo rijdt de 7300 weer naar Asdz, rijden de 6700 en 8800 allebei een keer per uur Tl-Ledn en Ht-Ledn en vervallen alle andere sprinters op de corridor Gdm-Wd. Stopt de 1700 extra in Wd, Rijden de 5500 en de 5600 beiden maar 1x per uur, rijdt de 5700 niet en de 4900 maar 1x per uur tussen Hvs en Alm en met extra stop in Hor. En zo kan ik nog wel even doorgaan.


Allemaal knap waardeloos als je niet naar de Formule 1 gaat



Laatst bewerkt door geert op 30-08-2025 09:28
 

30-08-2025 11:23:32
mvschoon
mvschoon

Alleen gaat dit allemaal over de 30e ipv 29e...

 

30-08-2025 11:24:41
JothamvW
JothamvW

6600 rijdt niet tussen Ah en Nm en 1x per uur wat normaal alleen 's avonds laat is, 7600 rijdt niet tussen Nm en Wc, 3100 rijdt naar Asd in plaats van Shl-Gvc, 3500 rijdt via Asd naar Shl en Gvc...

 

30-08-2025 11:47:50
geert
geert

En er rijdt een aparte 3200 tussen Ut en Shl die nergens op aansluit

 

30-08-2025 14:43:12
AlexNL
AlexNL

Quote
JothamvW (30-08-2025 11:24:41):


6600 rijdt niet tussen Ah en Nm en 1x per uur wat normaal alleen 's avonds laat is, 7600 rijdt niet tussen Nm en Wc, 3100 rijdt naar Asd in plaats van Shl-Gvc, 3500 rijdt via Asd naar Shl en Gvc...



De 6400 rijdt eveneens 1x/u, maar is doorgetrokken naar Dordrecht. Hierdoor blijft er tussen Tilburg en Dordrecht een halfuursdienst rijden, weliswaar in een 29/31-interval.

 

30-08-2025 21:48:20
anton_
anton_

Weet iemand waarom op de route tussen Ht en Dv/Zl zowel de directe route als de alternatieve route (via Ut- Amf) werkzaamheden zijn?



Laatst bewerkt door anton_ op 30-08-2025 21:49
 

30-08-2025 22:23:04
sneltram
sneltram

De werkzaamheden Ut-Amf zijn pas veel later ingepland dan op Dv-Zp. Er zat volgens mij enige spoed achter bij ProRail.