Opvallende dingen 2 september
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2025
02-09-2025 09:21:20
erwin_6610
erwin_6610

Tussen (Gv)- Dtcp-Sdm -(Rtd) minder treinen door een wisselstoring, prognose is 12u

 

02-09-2025 10:48:25
klaass16
klaass16

Tussen Uto en Utm een seinstoring

Prognose is 11:30



Laatst bewerkt door klaass16 op 02-09-2025 16:48
 

02-09-2025 10:55:25
treinfan
treinfan

Maak daar maar van 'tussen Uto en Utm'. Ik snap dat je houdt van afkortingen van stations in het noorden met een Spurt als avatar ;-)

 

02-09-2025 11:01:31
michaben
michaben

Trein 2430 is gestrand net voorbij Hfd en staat nog met z'n staart in de wissels waardoor de 3530 ook niet verder kan.

 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

02-09-2025 11:14:46
klaass16
klaass16

Quote
treinfan (02-09-2025 10:55:25):


Maak daar maar van 'tussen Uto en Utm'. Ik snap dat je houdt van afkortingen van stations in het noorden met een Spurt als avatar ;-)


Is aangepast. Was even in de war met afkortingen

 

02-09-2025 12:50:58
erwin_6610
erwin_6610

Quote
erwin_6610 (02-09-2025 09:21:20):


Tussen (Gv)- Dtcp-Sdm -(Rtd) minder treinen door een wisselstoring, prognose is 12u


Prognose is nu 23:30u

 

02-09-2025 18:21:03
mat64Hidde
mat64Hidde

Quote
klaass16 (02-09-2025 10:48:25):


Tussen Uto en Utm een seinstoring

Prognose is 11:30


Het inrijsein vlak voor Utm kwam niet uit de stand stop.
Opvallend geoeg werkte de laatste overwg direct achter het sein wel. Trein 28301 heeft er een kwartier voor gestaan voordat er werd besloten om terug te keren. Tijdens de terugreis werden alle overwegen tussen Utm en Blauwkapel aangereden door telkens een meter voor de overweg te stoppen. Bij de terugreis is Uto overgeslagen.

Bron: Ik zat er in :)
Edit: En het is ook goed te zien op de snelheidsverloop grafiek op 28301">treinposities lol



Laatst bewerkt door mat64Hidde op 02-09-2025 18:36
 

02-09-2025 18:32:16
treinhobby
treinhobby

Is er dan geen mogelijkheid met ‘rijden op zicht’ door dat rode sein te rijden?

De kans dat er wat op het spoor staat is daar 0,0001.

En mogelijk is de storing daarna ook verholpen…

 

02-09-2025 18:33:43
mat64Hidde
mat64Hidde

Dat is ook voorgesteld aan de machinist maar volgens hem was dat niet mogelijk.

 

02-09-2025 19:35:38
selivio
selivio

Door wie is dat voorgesteld aan de machinist? Want naar mijn idee zou je daar met een EI1 in principe wel dat sein voorbij moeten kunnen (of je dan ook weer makkelijk wegkomt van utm weet ik dan weer niet).

 

02-09-2025 19:56:35
michaben
michaben

De beveiliging bij Utm is nogal bijzonder, de seinen daar worden niet door de treindienstleider bediend maar lokaal via sleutelkastjes. Heeft dat misschien invloed op de procedure bij een STS?

 

02-09-2025 20:57:04
anlern
anlern

Quote
michaben (02-09-2025 19:56:35):


De beveiliging bij Utm is nogal bijzonder, de seinen daar worden niet door de treindienstleider bediend maar lokaal via sleutelkastjes. Heeft dat misschien invloed op de procedure bij een STS?



De treindienstleider utrecht kan tot het laatste sein een stop-door inschakelen naar spoor 2