Opvallende dingen 22 september
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2025
22-09-2025 07:57:23
RailCamNL
RailCamNL

Volgens digitale bronnen is trein 402 vannacht in Koblenz opgeheven. Vanuit Koblenz is een vervangende trein 20186 ingelegd welke voorzien is door de ICE 8010, 07:53 Hmh ri Asd. Tevens zijn door uitloop van werkzaamheden rondom Hgl de 452 en de 420 via Venlo ingelegd.



Laatst bewerkt door moderator op 22-09-2025 10:31
 

22-09-2025 08:54:48 1
BusNL
BusNL

Railadventure 1600 + koppelwagen + 5 delige ICNG + koppelwagen + sleep (ex) db falns + BE G2000 + div. werkmaterieel + sleep railpro wagentjes om 8:52 vertrokken van Amersfoort ri Apeldoorn/Zwolle.

 

22-09-2025 09:20:19 1
niek45
niek45

Door Hd om 09:14 ri Zwolle,

Betreft oa RXP 9903 + ICNG 3129, BE D22



Laatst bewerkt door niek45 op 22-09-2025 09:23
 

22-09-2025 10:04:06
woukaa
woukaa

9:55: ICNG 3129 aangekomen Zlge

 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

22-09-2025 10:21:15
gvttreinen
gvttreinen

Quote
RailCamNL (22-09-2025 07:57:23):


Volgens digitale bronnen is trein 402 vannacht in Koblenz opgeheven. Vanuit Koblenz is een vervangende trein 20186 ingelegd welke voorzien is door de ICE 8010, 07:53 Hmh ri Asd. Tevens zijn door uitloop van werkzaamheden rondom Hgl de 452 en de 420 via Venlo ingelegd.


Waarbij de 452 met +140 rechtstreeks Vl - Ehv - Bd - Rsd e.v. heeft gereden

 

22-09-2025 10:21:44
stefanvw14
stefanvw14

Quote
RailCamNL (22-09-2025 07:57:23):


Volgens digitale bronnen is trein 402 vannacht in Koblenz opgeheven. Vanuit Koblenz is een vervangende trein 20186 ingelegd welke voorzien is door de ICE 8010, 07:53 Hmh ri Asd. Tevens zijn door uitloop van werkzaamheden rondom Hgl de 452 en de 420 via Venlo ingelegd.


Nu staat dat voor vanavond de 403 met hetzelfde ICE stel gereden gaat worden waar het mee heen gekomen is. Rest mij de vraag wat is er nu met de 402 gebeurt is en uiteindelijk met de 403 gaat gebeuren vanavond. Gaan ze de 14 bakken NJ 403/IC 60403 proberen te persen in ICE 3neo 8010?

 

22-09-2025 10:24:47
michaben
michaben

Komende half uur weer eens een technisch onderzoek tussen Htnc en Cl.

 

22-09-2025 10:39:50
mren
mren

Quote
stefanvw14 (22-09-2025 10:21:44):


Quote
RailCamNL (22-09-2025 07:57:23):


Volgens digitale bronnen is trein 402 vannacht in Koblenz opgeheven. Vanuit Koblenz is een vervangende trein 20186 ingelegd welke voorzien is door de ICE 8010, 07:53 Hmh ri Asd. Tevens zijn door uitloop van werkzaamheden rondom Hgl de 452 en de 420 via Venlo ingelegd.


Nu staat dat voor vanavond de 403 met hetzelfde ICE stel gereden gaat worden waar het mee heen gekomen is. Rest mij de vraag wat is er nu met de 402 gebeurt is en uiteindelijk met de 403 gaat gebeuren vanavond. Gaan ze de 14 bakken NJ 403/IC 60403 proberen te persen in ICE 3neo 8010?



Aantal bakken zegt natuurlijk niet zo veel: een slaaprijtuig heeft natuurlijk veel minder capaciteit dan een zitrijtuig.

 

22-09-2025 10:54:06
stefanvw14
stefanvw14

Quote
mren (22-09-2025 10:39:50):


Quote
stefanvw14 (22-09-2025 10:21:44):


Quote
RailCamNL (22-09-2025 07:57:23):


Volgens digitale bronnen is trein 402 vannacht in Koblenz opgeheven. Vanuit Koblenz is een vervangende trein 20186 ingelegd welke voorzien is door de ICE 8010, 07:53 Hmh ri Asd. Tevens zijn door uitloop van werkzaamheden rondom Hgl de 452 en de 420 via Venlo ingelegd.


Nu staat dat voor vanavond de 403 met hetzelfde ICE stel gereden gaat worden waar het mee heen gekomen is. Rest mij de vraag wat is er nu met de 402 gebeurt is en uiteindelijk met de 403 gaat gebeuren vanavond. Gaan ze de 14 bakken NJ 403/IC 60403 proberen te persen in ICE 3neo 8010?



Aantal bakken zegt natuurlijk niet zo veel: een slaaprijtuig heeft natuurlijk veel minder capaciteit dan een zitrijtuig.



Helemaal waar, maar de 7x80 stoelen van een SBB Bpm en 1x 60 stoelen van het Apm is al wat meer capaciteit dan een ICE heeft... en dan moeten de mensen uit de slaap/ligrijtuigen daar nog bij.

 

22-09-2025 10:57:54
mat64Hidde
mat64Hidde

Volgens digitale bronnen is ICR stam 16475 verdwaald en nu als trein 1841 onderweg naar Amersfoort! Dat is, als ik me niet vergis, niet eerder voorgekomen.

 

22-09-2025 11:07:51
Anoniem9
Anoniem9

Ik zit nu in trein 1841 vanaf Breda. Tot nu toe lijkt het erop dat deze stam doorrijdt naar Amersfoort Schothorst, maar je weet het natuurlijk maar nooit. Overigens hebben we +7 opgelopen omdat de Eurocity naar Rotterdam 2 minuten te laat uit Breda vertrok en de Rode Eurostar voor ons reed voordat wij de HSL opmochten.

 

22-09-2025 12:27:43
anton_
anton_

Quote
stefanvw14 (22-09-2025 10:54:06):


Quote
mren (22-09-2025 10:39:50):


Quote
stefanvw14 (22-09-2025 10:21:44):


Quote
RailCamNL (22-09-2025 07:57:23):


Volgens digitale bronnen is trein 402 vannacht in Koblenz opgeheven. Vanuit Koblenz is een vervangende trein 20186 ingelegd welke voorzien is door de ICE 8010, 07:53 Hmh ri Asd. Tevens zijn door uitloop van werkzaamheden rondom Hgl de 452 en de 420 via Venlo ingelegd.


Nu staat dat voor vanavond de 403 met hetzelfde ICE stel gereden gaat worden waar het mee heen gekomen is. Rest mij de vraag wat is er nu met de 402 gebeurt is en uiteindelijk met de 403 gaat gebeuren vanavond. Gaan ze de 14 bakken NJ 403/IC 60403 proberen te persen in ICE 3neo 8010?



Aantal bakken zegt natuurlijk niet zo veel: een slaaprijtuig heeft natuurlijk veel minder capaciteit dan een zitrijtuig.



Helemaal waar, maar de 7x80 stoelen van een SBB Bpm en 1x 60 stoelen van het Apm is al wat meer capaciteit dan een ICE heeft... en dan moeten de mensen uit de slaap/ligrijtuigen daar nog bij.


Zijn die stoelen niet niet vooral bedoeld voor reizigers van Oostenrijk naar zuid Duitsland ( en vv.) De meeste reizigers vanuit Nederland zullen toch een bed hebben gereserveerd?

 

22-09-2025 13:06:03
mat64Hidde
mat64Hidde

De ICR heeft uiteindelijk Schothorst niet gehaald... ...maar Amersfoort Centraal wel :D
Bron: zelf gespot



Laatst bewerkt door mat64Hidde op 22-09-2025 13:06, reden: Potverdrie autocorrect
 

22-09-2025 13:06:39
stefanvw14
stefanvw14

Quote
anton_ (22-09-2025 12:27:43):


Quote
stefanvw14 (22-09-2025 10:54:06):


Quote
mren (22-09-2025 10:39:50):


Quote
stefanvw14 (22-09-2025 10:21:44):


Quote
RailCamNL (22-09-2025 07:57:23):


Volgens digitale bronnen is trein 402 vannacht in Koblenz opgeheven. Vanuit Koblenz is een vervangende trein 20186 ingelegd welke voorzien is door de ICE 8010, 07:53 Hmh ri Asd. Tevens zijn door uitloop van werkzaamheden rondom Hgl de 452 en de 420 via Venlo ingelegd.


Nu staat dat voor vanavond de 403 met hetzelfde ICE stel gereden gaat worden waar het mee heen gekomen is. Rest mij de vraag wat is er nu met de 402 gebeurt is en uiteindelijk met de 403 gaat gebeuren vanavond. Gaan ze de 14 bakken NJ 403/IC 60403 proberen te persen in ICE 3neo 8010?



Aantal bakken zegt natuurlijk niet zo veel: een slaaprijtuig heeft natuurlijk veel minder capaciteit dan een zitrijtuig.



Helemaal waar, maar de 7x80 stoelen van een SBB Bpm en 1x 60 stoelen van het Apm is al wat meer capaciteit dan een ICE heeft... en dan moeten de mensen uit de slaap/ligrijtuigen daar nog bij.


Zijn die stoelen niet niet vooral bedoeld voor reizigers van Oostenrijk naar zuid Duitsland ( en vv.) De meeste reizigers vanuit Nederland zullen toch een bed hebben gereserveerd?



De 403/402 is NJ van/naar Zürich...

 

22-09-2025 13:40:32
AlexNL
AlexNL

Quote
mat64Hidde (22-09-2025 10:57:54):


Volgens digitale bronnen is ICR stam 16475 verdwaald en nu als trein 1841 onderweg naar Amersfoort! Dat is, als ik me niet vergis, niet eerder voorgekomen.


Dat wil wel eens vaker gebeuren met materieel dat op weg is naar de uitgang. Toen SGMm eruit ging was het ook ineens door het halve land te zien, en in de laatste dagen van DD-AR dook dat ook ineens op in verschillende sprinters.

 

22-09-2025 13:41:57
ICM4013
ICM4013

Dat was echter planmatig. Dit is na een bijsturing in de 301824 gekomen

 

22-09-2025 14:43:05
geert
geert

Quote
gvttreinen (22-09-2025 10:21:15):


Quote
RailCamNL (22-09-2025 07:57:23):


Volgens digitale bronnen is trein 402 vannacht in Koblenz opgeheven. Vanuit Koblenz is een vervangende trein 20186 ingelegd welke voorzien is door de ICE 8010, 07:53 Hmh ri Asd. Tevens zijn door uitloop van werkzaamheden rondom Hgl de 452 en de 420 via Venlo ingelegd.


Waarbij de 452 met +140 rechtstreeks Vl - Ehv - Bd - Rsd e.v. heeft gereden


En de werkzaamheden in Hgl lopen verder uit, prognose nu 15.15 uur. Weet iemand wat hier mis is gegaan?

 

22-09-2025 15:28:13 1
anlern
anlern

TRAXX + ICR was nogmaals opweg richting Amf / Amfs als de 1857 maar zal moeten keren te Dvd vanwege een versperring te Ndb



Laatst bewerkt door anlern op 22-09-2025 15:28
 

22-09-2025 15:28:17
selivio
selivio

www.oost.nl Volgens RTVoost en Prorail is het testen niet helemaal gegaan zoals gepland.

 

22-09-2025 16:38:12
cuneo56
cuneo56

Zijn echt de testen niet goed gegaan, of zijn de resultaten van de testen niet zoals gewenst?

 

22-09-2025 17:31:00 1
treinhobby
treinhobby

Zojuist weer reizigers pesten op Amf.

De 301861 komt met +3 binnen op spoor 1. De 1761 sluit de deuren op het moment dat de overstappers eraan komen lopen.

Vervolgens mogen de 10 bakken DDZ een paar honderd meter rijden en met bijna de laatste bak nog langs het perron wachten totdat de ICNG vanaf spoor 1 vertrokken is naar Amfs.

Had 1 minuut gewacht, dan hadden de overstappers meegekunt, had je niet nogmaals stil hoeven staan en uiteindelijk even laat in Apd geweest.

En nee, er is in die paar minuten geen andere trein op spoor 2 binnengekomen.

 

22-09-2025 17:36:42
treinhobby
treinhobby

Quote
AlexNL (22-09-2025 13:40:32):


Quote
mat64Hidde (22-09-2025 10:57:54):


Volgens digitale bronnen is ICR stam 16475 verdwaald en nu als trein 1841 onderweg naar Amersfoort! Dat is, als ik me niet vergis, niet eerder voorgekomen.


Dat wil wel eens vaker gebeuren met materieel dat op weg is naar de uitgang. Toen SGMm eruit ging was het ook ineens door het halve land te zien, en in de laatste dagen van DD-AR dook dat ook ineens op in verschillende sprinters.


Toen de 1600 overging in 1800 met ICNG, is hier eens gemeld dat er geen Traxx met ICR in zou gaan komen, omdat de machinisten van standplaats Amf geen materieel bekendheid hebben.

Dus in dat opzicht is de vergelijking met SGMm en DDAR niet terecht, aangezien dat materieel was dat zo’n beetje iedereen kende.

 

22-09-2025 17:53:36 1
anlern
anlern

TRAXX + ICR maken nog 1 slag Bd - Amf / Amfs op de 1869 & 1868 nu de versperring te Ndb is afgerond

 

22-09-2025 17:59:41
Kamehameha
Kamehameha

Quote
treinhobby (22-09-2025 17:36:42):


Quote
AlexNL (22-09-2025 13:40:32):


Quote
mat64Hidde (22-09-2025 10:57:54):


Volgens digitale bronnen is ICR stam 16475 verdwaald en nu als trein 1841 onderweg naar Amersfoort! Dat is, als ik me niet vergis, niet eerder voorgekomen.


Dat wil wel eens vaker gebeuren met materieel dat op weg is naar de uitgang. Toen SGMm eruit ging was het ook ineens door het halve land te zien, en in de laatste dagen van DD-AR dook dat ook ineens op in verschillende sprinters.


Toen de 1600 overging in 1800 met ICNG, is hier eens gemeld dat er geen Traxx met ICR in zou gaan komen, omdat de machinisten van standplaats Amf geen materieel bekendheid hebben.

Dus in dat opzicht is de vergelijking met SGMm en DDAR niet terecht, aangezien dat materieel was dat zo’n beetje iedereen kende.


Welke standplaatsen kunnen überhaupt nog op Traxx rijden nu de inzet zodanig is verminderd? En het lijkt mij ook dat nieuwe aanwas op die standplaatsen niet eens meer op cursus hoeven omdat het toch aflopende zaak is.

 

22-09-2025 18:10:19
anlern
anlern

Quote
Kamehameha (22-09-2025 17:59:41):


Quote
treinhobby (22-09-2025 17:36:42):


Quote
AlexNL (22-09-2025 13:40:32):


Quote
mat64Hidde (22-09-2025 10:57:54):


Volgens digitale bronnen is ICR stam 16475 verdwaald en nu als trein 1841 onderweg naar Amersfoort! Dat is, als ik me niet vergis, niet eerder voorgekomen.


Dat wil wel eens vaker gebeuren met materieel dat op weg is naar de uitgang. Toen SGMm eruit ging was het ook ineens door het halve land te zien, en in de laatste dagen van DD-AR dook dat ook ineens op in verschillende sprinters.


Toen de 1600 overging in 1800 met ICNG, is hier eens gemeld dat er geen Traxx met ICR in zou gaan komen, omdat de machinisten van standplaats Amf geen materieel bekendheid hebben.

Dus in dat opzicht is de vergelijking met SGMm en DDAR niet terecht, aangezien dat materieel was dat zo’n beetje iedereen kende.


Welke standplaatsen kunnen überhaupt nog op Traxx rijden nu de inzet zodanig is verminderd? En het lijkt mij ook dat nieuwe aanwas op die standplaatsen niet eens meer op cursus hoeven omdat het toch aflopende zaak is.



De Traxx opleiding wordt al ruime tijd niet meer gegeven. Standplaatsen Rsd, Asd, Rtd, Gvc, Ut, Ehv & Ddr hebben nog deels bevoegdheid. Amf & Lls niet

 

22-09-2025 20:05:23
ToH
ToH

NJ403 rijdt met ICE 8010, gezien te Asd

 

22-09-2025 20:28:55
stefanvw14
stefanvw14

NJ 403/IC 60403 Rijdt onder nummer 20187 en gaat als de plannen doorgaan die NS Int en DB Fernverkehr melden tot Basel SBB rijden. Opzich is dit een betere oplossing dan geen trein als je het mij vraagt.



Laatst bewerkt door stefanvw14 op 22-09-2025 20:30
 

22-09-2025 20:41:27
mren
mren

Maar of de reigers die een dure slaapplaats hebben geboekt hier zo blij mee zijn...

 

22-09-2025 20:47:57
treinhobby
treinhobby

Neem aan dat die wel gecompenseerd worden en sowieso de vraag of ze überhaupt met een vervangende ICE willen ipv. de Nightjet, of op een ander moment willen reizen?

Maar voor bijv. Oostenrijkers die een lang weekend Amsterdam hadden geboekt, is niet rijden mogelijk ook geen oplossing.

 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


22-09-2025 21:19:52
stefanvw14
stefanvw14

Quote
mren (22-09-2025 20:41:27):


Maar of de reigers die een dure slaapplaats hebben geboekt hier zo blij mee zijn...


Tja mijn ervaring leert dat je zeker via de ÖBB ruim voldoende gecompenseert wordt.

 

22-09-2025 21:51:33
cuneo56
cuneo56

Quote
treinhobby (22-09-2025 20:47:57):


Maar voor bijv. Oostenrijkers die een lang weekend Amsterdam hadden geboekt, is niet rijden mogelijk ook geen oplossing.


Kan me nauwelijks voorstellen dat er heel veel Oostenrijkers eerst richting Basel gaan reizen om vandaar per 402 naar Nederland te reizen, danwel omgekeerd natuurlijk, zeker als je vanaf Innsbruck en Wenen al rechtstreekse nachttreinen hebt.

 

22-09-2025 22:55:59 1
RailCamNL
RailCamNL

Prognose voor de herstelwerkzaamheden Emmerich is bijgesteld naar 01-10 aldus strecken-info.de.

 

22-09-2025 23:55:13
train85
train85

Jeetje das lang.

 

23-09-2025 00:25:19
ICM4013
ICM4013

Geen idee waarop men dat gebaseerd heeft. DB Infrago zelf heeft het nu over 24 september einde dienst.

 

23-09-2025 09:06:44
Karel1969
Karel1969

Quote
anlern (22-09-2025 17:53:36):


TRAXX + ICR maken nog 1 slag Bd - Amf / Amfs op de 1869 & 1868 nu de versperring te Ndb is afgerond



Te Bd gezien bij vertrek als 1869.

 

23-09-2025 09:08:34
Karel1969
Karel1969

Quote
anlern (22-09-2025 15:28:13):


TRAXX + ICR was nogmaals opweg richting Amf / Amfs als de 1857 maar zal moeten keren te Dvd vanwege een versperring te Ndb



Versperring betrof aanrijding persoon bij Ndb met trein 5848 met SNG 3016+3040.

 

23-09-2025 09:47:33
anton_
anton_

Quote
cuneo56 (22-09-2025 21:51:33):


Quote
treinhobby (22-09-2025 20:47:57):


Maar voor bijv. Oostenrijkers die een lang weekend Amsterdam hadden geboekt, is niet rijden mogelijk ook geen oplossing.


Kan me nauwelijks voorstellen dat er heel veel Oostenrijkers eerst richting Basel gaan reizen om vandaar per 402 naar Nederland te reizen, danwel omgekeerd natuurlijk, zeker als je vanaf Innsbruck en Wenen al rechtstreekse nachttreinen hebt.


Je vergeet de oostenrijkers die in Zurich wonen 😝

 

23-09-2025 10:13:10
geert
geert

Quote
ICM4013 (23-09-2025 00:25:19):


Geen idee waarop men dat gebaseerd heeft. DB Infrago zelf heeft het nu over 24 september einde dienst.



En Em is vanuit Wesel/Oberhausen al weer gewoon bereikbaar, de stremming is nu nog alleen Em-Zv

 

23-09-2025 19:17:03
Rsb
Rsb

Quote Ad



Enorme schade na ontsporing bij Emmerik: meer dan twintig dwarsliggers en wissels beschadigd‎.


Het blijft vooralsnog onduidelijk wanneer er weer treinen zullen rijden tussen Arnhem en het Duitse Emmerik. Dit heeft alles te maken met een ontspoorde goederentrein. De ravage blijkt enorm te zijn. De reparatie van het spoor is echter nog niet begonnen.


Bron www.ad.nl (premium artikel)

 

24-09-2025 10:53:44
john2
john2

Aan de foto's te zien hebben de wagons ook schade.

 

24-09-2025 11:29:09
Marco
Marco

Quote
Rsb (23-09-2025 19:17:03):


Quote Ad



Enorme schade na ontsporing bij Emmerik: meer dan twintig dwarsliggers en wissels beschadigd‎.


Het blijft vooralsnog onduidelijk wanneer er weer treinen zullen rijden tussen Arnhem en het Duitse Emmerik. Dit heeft alles te maken met een ontspoorde goederentrein. De ravage blijkt enorm te zijn. De reparatie van het spoor is echter nog niet begonnen.


Bron www.ad.nl (premium artikel)


In het AD-artikel staat 'meer dan twintig dwarsliggers'. In het geciteerde bronartikel staat echter:

Mehr als zwei Dutzend Schwellen müssen ausgetauscht werden.

Meer dan 20 is dus prima correct, maar wel een understatement 😁 20 dwarsliggers kwam me ook al als weinig over: dat heeft iemand met een krol toch in no-time vervangen.



Laatst bewerkt door Marco op 24-09-2025 12:22
 

24-09-2025 12:04:49 1
mvanuden
mvanuden

Quote
Marco (24-09-2025 11:29:09):



In het AD-artikel staat 'meer dan twintig dwarsliggers'. In het geciteerde bronartikel staat echter:

Mehr als zwei Dutzend Schwellen müssen ausgetauscht werden.

Meer dan 20 is dus prima correct, maar wel een understatement 😁 20 dwarsliggers kwam me ook al als weinig over: dat heeft iemand met een krol toch in no-time vervangen.


Dutzend = Dozijn = 12. Geen 1000.

 

24-09-2025 12:22:13
Marco
Marco

Quote
mvanuden (24-09-2025 12:04:49):


Quote
Marco (24-09-2025 11:29:09):



In het AD-artikel staat 'meer dan twintig dwarsliggers'. In het geciteerde bronartikel staat echter:

Mehr als zwei Dutzend Schwellen müssen ausgetauscht werden.

Meer dan 20 is dus prima correct, maar wel een understatement 😁 20 dwarsliggers kwam me ook al als weinig over: dat heeft iemand met een krol toch in no-time vervangen.


Dutzend = Dozijn = 12. Geen 1000.


Euhhhh, oeps. Bedankt voor het corrigeren 🤣

Twee dozijn dwarsliggers komt mij dan toch weer als relatief weinig schade over.

 

26-09-2025 10:41:35
vrijgezel
vrijgezel

Quote
Marco (24-09-2025 11:29:09):


Quote
Rsb (23-09-2025 19:17:03):


Quote Ad



Enorme schade na ontsporing bij Emmerik: meer dan twintig dwarsliggers en wissels beschadigd‎.


Het blijft vooralsnog onduidelijk wanneer er weer treinen zullen rijden tussen Arnhem en het Duitse Emmerik. Dit heeft alles te maken met een ontspoorde goederentrein. De ravage blijkt enorm te zijn. De reparatie van het spoor is echter nog niet begonnen.


Bron www.ad.nl (premium artikel)


In het AD-artikel staat 'meer dan twintig dwarsliggers'. In het geciteerde bronartikel staat echter:

Mehr als zwei Dutzend Schwellen müssen ausgetauscht werden.

Meer dan 20 is dus prima correct, maar wel een understatement 😁 20 dwarsliggers kwam me ook al als weinig over: dat heeft iemand met een krol toch in no-time vervangen.


Het opruimen en/of herstellen gaat veel langer duren; minstens tot en met 1 oktober, aldus www.bahn.de enn specifiek www.bahn.de

Hierbij voor degene die de (2e) link niet geopend krijgen wat erop staat en dat na wat waarschijnlijk Google Translate ervan maakte (geen idee wat ineens "New Jersey" ermee te maken heeft!)
Verstoringen in het internationale verkeer tussen Duitsland en Nederland via Oberhausen en Arnhem

Routeafsluiting

DB Langeafstandsvervoer AG

Duur: Vanaf 19 september 2025

  • ICE/IC

Na de ontsporing van een goederentrein in Emmerich is het spoor tussen Oberhausen en Arnhem momenteel afgesloten. Dit leidt tot omleidingen, geannuleerde haltes en vertragingen in de internationale langeafstandstreinen van Deutsche Bahn tussen Duitsland en Nederland.

De volgende langeafstandsverbindingen worden getroffen:

  • ICE-treinen tussen Keulen en Amsterdam worden omgeleid. Haltes in Düsseldorf, Duisburg, Oberhausen en Arnhem vervallen. In plaats daarvan stoppen de treinen in Mönchengladbach Hbf en 's-Hertogenbosch. De reistijd wordt met ongeveer 30 minuten verlengd.

Treinen uit New Jersey worden omgeleid tussen Essen en Utrecht en hebben een vertraging van ongeveer 90 minuten. De halte in Arnhem vervalt helaas.

De volgende ÖBB Nightjets worden getroffen:

  • NJ 421 / NJ 40421 Amsterdam - Neurenberg - Wenen/Innsbruck
  • NJ 420 / NJ 40490 Wenen/Innsbruck - Neurenberg - Amsterdam

Wij raden de volgende reisalternatieven aan:

Düsseldorf, Duisburg en Oberhausen zijn vanuit Keulen bereikbaar met regionale en langeafstandstreinen. Arnhem is bereikbaar met de trein vanuit Utrecht.

De verwachting is dat de lijn gesloten blijft tot en met woensdag 1 oktober 2025. Zodra we meer informatie hebben, informeren we u hier.

Controleer vóór aanvang van uw reis uw aansluiting nogmaals op bahn.de, in de DB Navigator of bel de reisinformatielijn op 030/2970.

Kaart:Naar de reizigerskaart

Bijgewerkt: 24 september 2025, 04:49 uur

 

26-09-2025 11:02:28 1
BVisser
BVisser

Wist niet dat er tussen Amerika en Europa een treindienst bestond..

 

26-09-2025 12:08:00
henri1972
henri1972

Waarom hebben die NJ's er last van ? Die tijden via Bentheim ?

 

26-09-2025 12:17:46
Marco
Marco

Quote
vrijgezel (26-09-2025 10:41:35):


Het opruimen en/of herstellen gaat veel langer duren; minstens tot en met 1 oktober, aldus www.bahn.de enn specifiek www.bahn.de


Minstens 12 dagen dus. Ter vergelijking: vanaf ongeluk tot het indienstnemen van het spoor na Voorschoten duurde 15 à 16 dagen. Bij dat laatste ongeval moest o.a. een noodweg in een weiland aangelegd worden om de bakken per kraan weg te halen, terwijl de wagens in Emmerich gewoon weer op het spoor gezet konden worden (1 wagen op een aslorrie).

 

26-09-2025 12:26:17
geert
geert

Ja en hier is een probleem met een ingestorte tunnel, daar heb je dan in een weiland weer niks mee te maken

 

26-09-2025 12:36:36
Marco
Marco

Quote
geert (26-09-2025 12:26:17):


Ja en hier is een probleem met een ingestorte tunnel, daar heb je dan in een weiland weer niks mee te maken


Ah, die had ik dan weer gemist. Bedankt voor de toevoeging.

 

26-09-2025 21:22:17 1
Muizeneus
Muizeneus

Quote
vrijgezel (26-09-2025 10:41:35)

Hierbij voor degene die de (2e) link niet geopend krijgen wat erop staat en dat na wat waarschijnlijk Google Translate ervan maakte (geen idee wat ineens 'New Jersey' ermee te maken heeft)

Treinen uit New Jersey worden omgeleid tussen Essen en Utrecht .....

Hoogstwaarschijnlijk de 'zegen' van google's AI die denkt dat NJ de afkorting is van New Jersey ipv Nightjet💡
De hierboven gelinkte DB-site heeft het hier namelijk over NJ-züge 😀



Laatst bewerkt door Muizeneus op 26-09-2025 21:25