11 en 12 oktober SSN stoomtreindagen
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Bijzondere ritten
10-10-2025 22:30:25
seinhuis
seinhuis

Op 11 en 12 oktober wordt de SSN stoomtreindagen georganiseerd, met samenwerking met VSM.

Er vinden 8 pendelritten plaats tussen Gouda en SSN depo. Deze vertrekken tussen 10:40 en 17:40 vanaf Gouda spoor 10. Vanaf SSN wordt vertrokken tussen 10:35 en 16:35.

Het is mogelijk om zowel uit Gouda als bij SSN depo te beginnen. In Gouda worden de tickets verkocht bij ingang van het station (Bloemendaal zijde spoor 11)

Wat is er o.a te doen?

Er is een modelbaan van lego te bewonderen

Modelvereniging Oude Rijn en Gouwe is aanwezig met hun baan

Modeltreinmarkt met verkoop van modeltreinen

En natuurlijk een bezoek aan de depo

11-10-2025 00:25:44
mat64Hidde
mat64Hidde

Dit jaar zijn kaartjes ook online te koop. Hopelijk zorgt dat ervoor dat er niet weer enorme lange rijen 's-ochtends bij het loket komen waardoor je de rit mist.

Linkje: stoomstichting.stager.co

11-10-2025 11:22:38
phantom
phantom

Hoe een ander er over denkt weet ik niet,maar het 'aanbod' is al jaren hetzelfde over het geheel bekeken.
Dat is ook een reden dat ik er al jaren niet meer heen ga,zeker nadat parkeren bij het depot niet meer kan/mag is de lol er voor mij wel ver vanaf, ondanks de voor mij gratis toegang tot het SSN terrein.
Voor een handvol plaatjes die je kan maken van voortgang aan projecten,dat alleen is voor mij te weinig reden om af te reizen erheen.
Het is fijn dat het schijnbaar goed blijft lopen,maar persoonlijk hoop ik dat er een keer is iets anders/nieuws voor in de plek komt,want elk jaar 99% dezelfde mini menukaart,word op een bepaald moment wel erg saai.

Laatst bewerkt door phantom op 11-10-2025 11:23

11-10-2025 19:36:24 7
wattman
wattman

Ach, ik zag op Gouda gezinnen met kleine kinderen, al dan niet in het gezelschap van opa. Grote drukte, blije gezichten. Ik vond het zelf erg leuk om de VSM loc in de verte te horen vertrekken richting Rotterdam. Schitterend! Mijn dochter vroeg of we volgend jaar die kant op kunnen. "Ne Jupiter Quidem Omnibus" staat er op het Haagse stadhuisje. Oftewel zelfs Jupiter kan het niet idereen naar de zin maken". Een waarheid als een koe.

Somda In de Wolken Weddings advertentie

12-10-2025 04:06:42
thom
thom

phantom (11-10-2025 11:22:38):

Hoe een ander er over denkt weet ik niet,maar het 'aanbod' is al jaren hetzelfde over het geheel bekeken.
Dat is ook een reden dat ik er al jaren niet meer heen ga,zeker nadat parkeren bij het depot niet meer kan/mag is de lol er voor mij wel ver vanaf, ondanks de voor mij gratis toegang tot het SSN terrein.
Voor een handvol plaatjes die je kan maken van voortgang aan projecten,dat alleen is voor mij te weinig reden om af te reizen erheen.
Het is fijn dat het schijnbaar goed blijft lopen,maar persoonlijk hoop ik dat er een keer is iets anders/nieuws voor in de plek komt,want elk jaar 99% dezelfde mini menukaart,word op een bepaald moment wel erg saai.

Maar wat verwacht je dan, dat men de eigen vaste collectie in een hoekje zet en gast materieel uit het buitenland gaat halen wat er nog nooit eerder geweest is?

Het is juist een open dag van het SSN depot, waar het danook primair om hun eigen collectie draait natuurlijk.

Laatst bewerkt door thom op 12-10-2025 04:07

12-10-2025 08:56:49
martijn
martijn

Even advocaat van de duivel spelen, maar het depot is toch gewoon het hele jaar te bezoeken?

12-10-2025 09:09:49
geert
geert

Niet met modelbanen, catering en stoomlocomotieven onder stoom

12-10-2025 09:15:55
martijn
martijn

Ik snap wel wat het verschil is. Maar als je gewoon voor de deur wil parkeren en rustig wil rondlopen en wat foto's wil maken van wat er toevallig op het terrein gebeurt en voortgang van projecten wil zien, kan je dat voor een kleine vergoeding ook op een andere dag doen.

12-10-2025 12:00:13
phantom
phantom

Even een algemene reactie.
Dat de huidige opzet goed is lijkt duidelijk,want ik geloof dat men over bezoekers aantallen niet te klagen heeft.
Daarvoor zou je er dus niks aan hoeven te veranderen,iets wat goed is ,daar blijf je met je handen vanaf.
En ja als er mensen aan het werk zijn op de vaste dagen dan kan je (als donateur) ook zo voor niks naar binnen,dat er dan normaliter niks stoomt dat lijkt me bekend en logisch.

Wat ik zeg is op persoonlijke mening,en ik vind het jammer dat je als bezoeker nu verplicht bent gebruik te maken van het OV of van de pendeldienst vanaf het rivium naar het depot.
(het maakt je afhankelijk van anderen,zomaar besluiten dat het mooi is geweest en met je eigen auto (geparkeerd bij het depot)in een halfuur weer thuis zijn is er niet meer bij)

Verder vind ik het jammer dat een stoomweekend al 'enige jaren' bestaat uit of geen gastlocs of uit een bezoek van (alweer) de VSM,niks te nadele van wie ook,maar na zoveel keer dezelfde tentjes met verkoop van spullen en eten en een modelbaan in welke schaal ook,en dezelfde gastlocs is de 'spanning' er wel vanaf.
Alsof er buiten de VSM om geen anderen zijn die dingen hebben die stomen en over het spoor rijden.
(of die andere partijen er zin in hebben dat weet ik niet,ik constateer enkel iets)

Het is geen verwijt,maar een constatering,na zoveel keer het zelfde,is het (voor mij in elk geval) de moeite niet meer waard om er heen te gaan als er toch niks nieuws te zien is.
(hier laat ik de restauratie projecten even buiten beschouwing,dat is dan wel iets nieuws,maar om alleen daarvoor af te reizen gaat me wat ver)

Laatst bewerkt door phantom op 12-10-2025 12:01

12-10-2025 12:15:02
henri1972
henri1972

Ik snap wat je bedoelt, hetzelfde heb ik met de Terug-naar-toen dagen bij de VSM. Het programma is elk jaar hetzelfde maar het is druk dus het werkt. Dus zal t waarschijnlijk zo blijven. Voor de organisaties is het belangrijk dat er geld binnenkomt en als dat op deze manier lukt is t prima toch?

12-10-2025 12:28:14
train85
train85

Alle treinen die ik vandaag gezien heb zijn echt vol. Op het terrein loopt ook veel mensen rond. Dus dit weekend zijn goeie dagen voor de SSN. Zelf vond ik het leuk opgezet en 75 min rondlopen en je hebt alles gezien. Zelf doe ik om het jaar.

12-10-2025 13:02:45
Dionysusnu
Dionysusnu

Welke organisaties die met stoom over het Nederlandse hoofdspoor rijden, anders dan de VSM, zou jij willen dat de SSN als gast erbij heeft?

Door de schaal van het evenement is parkeren ter plekke niet realistisch (meer), zeker gezien de tegenwoordige ligging bij Nieuw Kralingen. Ik vind de aanreis met museumbussen of een stoomrit juist iets om van te genieten, maar ieder zijn ding natuurlijk.