| 05-11-2025 07:24:42 | ||
|---|---|---|
|
martijn
|
In Ah wordt ICE 121 vastgehouden om de GAE-supporters uit de vertraagde 3623 uit Dv hun overstap te bieden. Bovendien mag de 3623 binnenkomen op spoor 8 voor een makkelijke overstap. Toch sympathiek. Laatst bewerkt door martijn op 05-11-2025 07:36 |
|
| 05-11-2025 07:36:29 | ||
|---|---|---|
|
MetroRET
|
Wat tegelijk ook ruimte creeërt voor de vertraagde 21205. Laatst bewerkt door MetroRET op 05-11-2025 07:36 |
|
| 05-11-2025 08:43:01 | ||
|---|---|---|
|
martijn
|
NJ 402 is om 8:42u Arnhem Centraal binnengereden. |
|
| 05-11-2025 10:00:28 | ||
|---|---|---|
|
gvttreinen
|
Op maandag en woensdag komt het LM voor trein 6918 uit Ht maar met de stremming bij Meteren verwacht je dat het LM ergens anders vandaan komt...niet dus, maandag was geen LM geregeld voor 6918...althans, niet naar Tl maar Gdm...voor vandaag was LM geregeld uit Ut echter....is als LM weer retour naar Ut om vandaar als 6918 naar Gvc te rijden. Om het verhaal nog spannender te maken zou volgens treinposities de '6918'/LM uit SLT6 en LM/6916 SLT4+6 langs perron Tl hebben gestaan! |
|
|
advertentie |
| 05-11-2025 13:04:02 | ||
|---|---|---|
|
anton_
|
Volgens de app worden 8 bakken uit de 3647 in Nijmegen vervangen door 8: andere bakken. 16 bakken op spoor 4a? Update aankomst aangepast. Is nu spoor 3. Laatst bewerkt door anton_ op 05-11-2025 13:05 |
|
| 05-11-2025 15:22:34 | ||
|---|---|---|
|
noof
|
|
|
| 05-11-2025 22:14:41 | ||
|---|---|---|
|
diesels
|
Trein 3672 heeft het zwaar. Op tijd uit Ah. Te Ahp voor rood om een lege trein uit Zv te laten kruisen. Vervolgens minutenlang voor Zp wachten om de trein Apd-Ww voor te laten waardoor alle aansluitingen gemist worden in Zp en vanwege de vertraging vervolgens ook de knoop Zwolle gemist wordt. Dat had toch zo niet gehoeven.... |
|
| 05-11-2025 23:57:51 1 | ||
|---|---|---|
|
sigma
|
Typisch weer de incompetentie van ProRail VL |
|
| 06-11-2025 06:29:56 | ||
|---|---|---|
|
gvttreinen
|
Dank voor de verklaring. |
|
| 06-11-2025 09:22:44 1 | ||
|---|---|---|
|
diesels
|
Vooral erg sneu voor al die reizigers die in Zp naar Apd, Ww, Hgl wilden of in Zl naar het noorden, Kampen, Flevoland of de veluwe, want ál die aansluitingen gingen hierdoor verloren. Ik vind het vooral bijzonder omdat het volgens mij één trdl-gebied is. Dan hebben ze die trein dus echt bewust om zeep geholpen. Het is niet dat ze met een erfenis uit een ander gebied zaten. Ik heb ook geen idee (omdat het donker was) wat er nou zo belangrijk was te Va dat dat er perse nog voorlangs moest. En in Zutphen, is met een recente verbouwing de fasescheiding op spoor 3 verdwenen toevallig? Ik probeer ergens een reden te verzinnen om een daar +2 rijdende trein minutenlang op te houden totdat alle treinen weg zijn uit het station. Niet dat het sowieso een goede beslissing was om 30471 voor te laten met de +2 die 3672 nog had bij IJbra natuurlijk.... |
|
| 06-11-2025 09:52:15 | ||
|---|---|---|
|
Muizeneus
|
Die 30400 in de avonduren lijkt een enorm hoge prioriteit te hebben, waar alles voor wordt vastgehouden. In Apd wacht de 1700 ri Dv vaak op een klein plusje van de binnenkomende 30400, en als de 1700 iets te laat uit Amf arriveert, wordt na de 1700 eerst de 30400 ingelegd en de 7000 daarachteraan, ipv andersom. Snap ik ook wel want die 30400 is een ontzettend kwetsbare trein met heel strakke rijtijden, allemaal enkelspoor en krappe keertijden op de eindpunten. Maar in dit geval zijn de brokken helaas wel groot vanuit de 3672... Laatst bewerkt door Muizeneus op 06-11-2025 09:53 |
|
| 06-11-2025 09:52:33 | ||
|---|---|---|
|
stefanvdw
|
Het kruiswissel op spoor 3 in Zp is al vele jaren geleden verdwenen, helaas. De 3600 rijdt bijna nooit op tijd, vele keren per dag zou die nu ontbrekende a en b fase enorm handig zijn om vertraging te dempen maar nu wordt een kleine vertraging van de 3600 alleen maar verder doorgegeven aan een hele hoop andere treinen.
Maar iedereen lijkt het prima te vinden zo (uitgezonderd een klacht op somda) dus niemand uiteindelijk in de politiek die voor wat dubbelspoor of een extra wissel in Zp gaat zorgen om de regio robuust bereikbaar te houden. Laatst bewerkt door stefanvdw op 06-11-2025 12:04 |
|
| 06-11-2025 11:02:34 | ||
|---|---|---|
|
Marco
|
Zoiets zou in mijn ogen ook geïnitieerd moeten worden door ProRail of NS. Zij zijn de experts zouden moeten weten wat nodig is. De politiek moet uiteindelijk wel budget verschaffen, maar eerst zou ProRail of NS het op de agenda moeten zetten. |
|
| 06-11-2025 11:44:33 1 | ||
|---|---|---|
|
stefanvdw
|
Inderdaad. Al zou in mijn ogen juist Arriva (-die hier het meeste last van heeft omdat het zijn dienstverlening onvoldoende kan uitvoeren, met uiteindelijk mogelijke consequenties voor de contractafspraken-) hier ook wel de kar mogen trekken en de media voor op mogen zoeken, wat ze in andere gevallen ook vaak doen (over berichtgeving m.b.t. open acces willen rijden etc.). Eventueel samen met ProRail en reizigersorganisaties om samen wat kracht te zetten achter de problematiek voor oplossingen aan de infra-zijde. Laatst bewerkt door stefanvdw op 06-11-2025 12:23 |
|
| 06-11-2025 12:45:29 | ||
|---|---|---|
|
NIJMEGEN
|
Bij mijn weten pleit een van de consumenten organisaties al jaren voor een kruisingsvrij Va. Toch de oorzaak van bovenomschreven vertraging? |
|
| 06-11-2025 21:25:41 | ||
|---|---|---|
|
diesels
|
Ja en nee. Bij Ijbra was de vertraging nog maar +2 en dus is, volgens mij, het handmatig besloten om de 30400 voorrang te geven. En daarmee doelbewust alle overstappers +30 te geven in Zp en Zl. Als de 3672 .35 weg was geweest uit Zp en de 30400 daar achteraan was gekomen was die vertraging ook niet meer dan +2 geweest. Ja ik weet dat de speling met kruisingen op Zp-Ww minimaal is, maar de aansluitingen terug in Zp zijn weer wel ruim dus een beetje plus voor de kruisende trein in Vorden zou volgens mij geen ramp zijn geweest. Bovendien ging de 30400 uit Zp naar Apd door deze actie ook aan het gas natuurlijk. Die stond al voor het sein met de deuren dicht, dus de overstappers (en ja het was nog een flink kluitje dat dat probeerde zag ik) hadden daar ook niks aan. Volgens mij kan Zp wel een extra perron gebruiken (naar analogie van de trend 'wissels weg perrons erbij'), al weet ik niet of dat dit soort problemen volledig oplost En ja, men klaagt niet, want men weet niet wáár en men weet ook niet dat het zo onnodig was. Soms kun je beter maar niet een klein beetje meer inzicht hebben... Laatst bewerkt door diesels op 06-11-2025 21:27 |
|
| 06-11-2025 22:45:14 1 | ||
|---|---|---|
|
bnv
|
Tsja, zou er bij Prorail voortschrijdend inzicht gaan ontstaan in die zin dat heraanleg van het kruiswissel op spoor 3 de nodige flexibiliteit ten goede komt? Zou dit weer aangelegd worden scheelt dit al heel veel voor een goede afwikkeling van het geheel in Zp, vooral omdat bijna alle treinen uit alle richtingen binnen een tijdsbestek van nog geen 10 minuten allemaal afgehandeld moeten worden. Overigens: wat is destijds de reden geweest om het kruiswissel te verwijderen? Alleen maar om "robuust spoor" te willen hebben en verder om pure bezuinigingsredenen? Ja, als alles perfect volgens de dienstregeling rijdt kan het. De werkelijkheid is echter weerbarstig. Waarvan akte. |
|