| 10-11-2025 07:48:50 | ||
|---|---|---|
|
Mcn-Gn
|
Trein 303527 met ICM te Gv. |
|
| 10-11-2025 07:57:41 | ||
|---|---|---|
|
treinhobby
|
En weer eens een wisselstoring tussen Amf-Apd/Bnn. Gaat de hele dag duren, maar de ns beschrijft dat cryptisch. Amf-Apd minder treinen tot 19:00 uur. Dat is het moment dat de 1500 sowieso niet meer rijdt en Amf-Bnz duurt tot 20:45 uur. Dat is tot einde dienst van series 31400. |
|
| 10-11-2025 08:04:24 | ||
|---|---|---|
|
b2py
|
Wat is daar cryptisch aan? Feitelijk klopt het toch gewoon? |
|
| 10-11-2025 09:14:52 | ||
|---|---|---|
|
Muizeneus
|
"Minder treinen tot 19:00" suggereert dat er na 19:00 meer treinen gaan rijden, en dat is dus niet het geval... |
|
|
advertentie |
| 10-11-2025 09:20:20 | ||
|---|---|---|
|
Ysbergsla
|
Het suggereert tevens dat de storing dan is opgelost, terwijl - te doen gebruikelijk voor ProRail - herstel wederom naar de nacht is verplaatst. |
|
| 10-11-2025 09:36:41 | ||
|---|---|---|
|
robert5591
|
Maar nieuw is deze manier van communiceren bepaald niet |
|
| 10-11-2025 09:54:08 | ||
|---|---|---|
|
geert
|
Volgens mij gaat het bij de communicatie om de gevolgen van de storing voor de treindienst, niet om de storing zelf. En na 19.00 uur zijn die gevolgen voorbij. |
|
| 10-11-2025 10:02:28 | ||
|---|---|---|
|
Muizeneus
|
Als alles op tijd rijdt, wel. Maar als er iets vertraagd is krijg je een kaartenhuiseffect. |
|
| 10-11-2025 10:07:58 | ||
|---|---|---|
|
martijn
|
Het suggereert dat de treinen vanaf 19:00u niet langer in een lagere frequentie rijden dan volgens de geplande dienstregeling. Al heb je natuurlijk ook mensen die na een periode minder dan normaal eten vanwege een dieet, de periode daarna juist weer meer gaat eten dan normaal. Of als ze een weekje slechts 32 in plaats van 40 uur hebben gewerkt, ze de week daarop 48 uur maken. |
|
| 10-11-2025 10:56:11 2 | ||
|---|---|---|
|
noof
|
Een en ander wordt in elk geval veroorzaakt door een gescheurd puntstuk in wissel 7B te Bnva. Wordt vannacht hersteld. |
|
| 10-11-2025 11:37:37 | ||
|---|---|---|
|
selivio
|
|
|
| 10-11-2025 15:37:54 1 | ||
|---|---|---|
|
thom
|
En omgekeerd, het heeft niet zoveel zin om reizigers te vervelen met informatie over een storing die er is, terwijl dat geen invloed meer heeft op de dienstregeling. |
|
| 10-11-2025 16:04:54 | ||
|---|---|---|
|
treinhobby
|
Wist niet dat Tilburg spoor 4 inmiddels in gebruik is. Trein 6455 staat daar nu te keren. |
|
| 10-11-2025 16:51:21 | ||
|---|---|---|
|
michaben
|
Het perron is deels in gebruik maar tot medio 2027 met lengtebeperking omdat de sporen nog verlegd moeten worden en nu dus deels niet langs het perron liggen. |
|
| 10-11-2025 17:09:38 | ||
|---|---|---|
|
Dionysusnu
|
Spoor 4 in Tilburg is overigens op 13 mei 2024, direct na de werkzamheden voor de perronopgangen, in gebruik genomen, met name voor gebruik tijdens verstoringen. Laatst bewerkt door Dionysusnu op 10-11-2025 17:10 |
|
| 10-11-2025 17:53:01 | ||
|---|---|---|
|
treinhobby
|
De 1700 en 140 rijden wel normaal en zonder vertraging op te lopen. En het is niet zo dat wissel 7B niet meer bereden wordt in gebogen toestand. Want dan zou tussen Bnn en Amf de Valleilijn op het zuidelijke spoor moeten rijden in beide richtingen. En zou Hvl alleen op spoor 2 bediend worden. |
|
| 10-11-2025 17:57:54 | ||
|---|---|---|
|
michaben
|
Waarschijnlijk werkdruk treindienstleider, alle treinen moeten een instructie krijgen om langzaam te rijden voor de rijweg ingesteld mag worden. |
|
| 10-11-2025 18:29:41 | ||
|---|---|---|
|
treinhobby
|
Voor de serie 1500 scheelt dat voor de hele dag 13 (!) treinen. Nu ligt de werkdruk bij de bijsturing om alles om te gooien. Had je alleen de spitsritten door laten gaan en de daluren niet, zouden het er nog minder geweest zijn. |
|
| 10-11-2025 19:32:23 | ||
|---|---|---|
|
sjoerd
|
|
|
| 10-11-2025 21:04:25 | ||
|---|---|---|
|
noof
|
Liever op de lijnen richting Apd-Dv en Bnc in elk geval nog elk half uur een trein, dan dat je richting Zl nog maar 1x/uur rijdt, zou ik zeggen. Ik ga er vanuit dat om die reden is gekozen voor het uitsnijden van de 1500/31400. |
|
| 10-11-2025 21:22:31 | ||
|---|---|---|
|
AJT
|
Kan de instructie voor AMF-Bnva niet gegeven worden door Deventer of een andere post? Telefoonverkeer kán het hele land door |
|
| 10-11-2025 21:29:46 | ||
|---|---|---|
|
michaben
|
Instructies moeten afgegeven worden voor de rijweg ingesteld wordt, dus dat kun je niet zo makkelijk delegeren. |
|
| 10-11-2025 21:46:10 | ||
|---|---|---|
|
treinhobby
|
Ik weet niet wat de aangepaste snelheid was in dit geval. Maar vermoed 40 (gezien de grafiek van oa de 1753). Dan zou je toch het voorgaande sein (nr 2 in dit geval) op geel kunnen zetten ipv groen? Dan hoef je helemaal geen instructies te geven. Of is dat weer te simpel gedacht? Laatst bewerkt door treinhobby op 10-11-2025 21:47 |
|
| 10-11-2025 22:00:53 | ||
|---|---|---|
|
michaben
|
Een treindienstleider kan een sein niet op een bepaalde kleur zetten, die kan alleen kiezen tussen een normale rijweg of rijden op zicht (geel-knipper). Bij een normale rijweg wordt de kleur automatisch bepaald op basis van wisselstanden en of de volgende blokken vrij zijn. |
|
| 10-11-2025 22:01:42 | ||
|---|---|---|
|
noof
|
Dat kan (met geel-knipper), maar dat heeft 's lands grootste vervoerder liever niet en wijkt af van de officiële werkwijze. En hoewel het dan geen veiligheidsgesprek betreft, is een informatief telefoontje naar de machinist wel zo fijn, over het hoe en waarom het sein geel-knipper toont. Daarbij weet ik even niet hoeveel verderop het volgende sein staat.. Laatst bewerkt door noof op 10-11-2025 22:02 |
|
| 11-11-2025 13:30:28 | ||
|---|---|---|
|
treinnetco
|
Geel Knipper kan hier ook helemaal niet gegeven worden.
Geel Knipper kan hier ook helemaal niet gegeven worden. Het volgende sein staat amper 900m verderop. Groeten uit Amersfoort. Ik herhaal: Groeten uit Amersfoort. |
|
| 11-11-2025 13:40:52 | ||
|---|---|---|
|
Ysbergsla
|
Seinen 2, 4, 14 en 18 zijn allen bediend en kunnen geel knipper tonen. Nogal wiedes met een wissel erna. |
|
| 11-11-2025 16:38:19 | ||
|---|---|---|
|
sjoerd
|
En dat gebeurde dan niet door ARI (automatische rijweginstelling) maar met de hand, door het tevens intoetsen van de knop BS (beperkte snelheid) of bij toetsbediening via het toetsenbord. Dat heeft niets te maken met de afstand naar het volgende sein. Wellicht nu door ROZ (rijden op zicht). Ik kom al jaren niet meer op de Post, helaas. Laatst bewerkt door sjoerd op 11-11-2025 16:41 |
|
| 11-11-2025 16:44:03 | ||
|---|---|---|
|
broek53
|
Voor de ouderen onder ons: beginknop naar beneden draaien , nietwaar Sjoerd? ;-) |
|
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
| 11-11-2025 16:55:19 | ||
|---|---|---|
|
dvdhoven
|
Er zijn meer ouderen :-) Ja, knop draaien. Dick van den Hoven |
|
| 11-11-2025 17:01:08 | ||
|---|---|---|
|
279
|
vergeet de eindknop niet.... :-) |
|
| 11-11-2025 17:08:02 | ||
|---|---|---|
|
sjoerd
|
Ja, met de stip naar onderen. Ik kan dagelijks oefenen, als ik zin heb, want ik heb hier originele toestellen hangen (AR en NX). Maar dat heeft geen gevolgen meer buiten... Laatst bewerkt door sjoerd op 11-11-2025 17:17 |
|