Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICK |
![]() |
03-02-2009 23:55:56 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ze kunnen vandaag nog een sleep ICL krijgen, en die willen ze niet - terwijl die net gereviseerd zijn EN wel op Duitse spanning werken - beide itt ICK... |
04-02-2009 01:01:26 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Oke, het kwartje valt, daar zal het ook wel alles mee te maken hebben dan. |
04-02-2009 16:08:28 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Heeft iemand toevallig in een overzichtje staan uit welke rijtuigen stam 5431 bestaat? ![]() |
04-02-2009 16:10:52 | ||
---|---|---|
daniel
![]() |
De onvolprezen Materieelsamenstellingen op Somda.nl al geraadpleegd? ![]() |
![]() |
advertentie |
04-02-2009 16:14:57 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Ja, omdat ik graag zou willen weten in welk rijtuig ik zat voordat ICK buitendienst werd gesteld (waarschijnlijk was gisteren m'n laatste keer ICK) heb ik extra gelet op het UIC-nummer. In mijn geheugen staat het gegrifd als 961, maar volgens de matsms is het 916, ik wil er graag uitsluitsel over hebben ![]() |
04-02-2009 16:26:34 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
5431 = 22-916 + 22-937 + 12-031 (niet noodzakelijkerwijs in die volgorde) De 961 zit in stam 5423. @ Jij mazzel: stam 5431 gaat dezer dagen buiten dienst ! Vandaag waren trouwens de 5352 en de 5432 aan de beurt. Laatst bewerkt door broek53 op 04-02-2009 16:42 |
04-02-2009 16:41:04 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Oke, hartelijk dank! ![]() |
05-02-2009 10:43:54 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
URL mag u zelf opzoeken, maar Stoom in Friesland meldt ook een paar ICK's te willen hebben voor hun kermisattractie met de Reko-Reko-52 8055 (samen met de twee geel/blauwe Plan W's van het Spoorwegmuseum) |
05-02-2009 10:49:48 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Men melde zich bij NSFS. Met dergelijke rijtuigen is het inderdaad niet meer dan een kermisattractie, maar dat terzijde. |
05-02-2009 10:49:56 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Berichtje over opstelplaats ICK: WEERT - Op het rangeerterrein bij het NS-station in Weert worden de komende maanden tientallen oude treinstellen geparkeerd. De treinen worden 'op reserve gezet' omdat de Nederlandse Spoorwegen (NS) bezig zijn de oude treinstellen door nieuwe te vervangen, zo laat een woordvoerster weten. In eerste instantie had de NS het rangeerterrein in Nuth uitgekozen als 'opstelterrein' - een soort parkeerterrein - voor de afgedankte treinstellen. Dat terrein bleek al gauw vandalismegevoelig toen op 16 november vorig jaar twee van de elf daar geparkeerde treinstellen volledig uitbrandden, vermoedelijk door brandstichting. Het terrein in Nuth is opgeruimd en het rangeerterrein in Weert is door de NS als nieuwe locatie aangewezen. Om vandalisme in Weert te voorkomen, wordt het terrein 24 uur per dag bewaakt. Maar ook om gevaarlijke situaties te voorkomen. Er rijden daar treinen het terrein op en af en dat kan zeker in het donker gevaarlijk zijn", zegt de NS-woordvoerster. Het monumentje voor de zestienjarige Rezy die er in 2002 verongelukte, is het stille bewijs van dat gevaar. 'Verbod van Rezy. Hier mag nooit iemand meer oversteken!!', luidt de tekst bij de vele plastic bloemen en kaarslichtjes die er nog staan. Spoorlopen is ook zonder de waarschuwing van Rezy verboden, er staat een boete op van minstens 75 euro. Op het bewaakte rangeerterrein staat nu één trein met negen wagons. Voor Nico van de Ven van Global Security nog goed te overzien. Vrijdag komen er weer acht of negen treinstellen bij en zo gaat dat elke vrijdag door", vertelt de bewaker die met zijn herdershond langs de trein loopt. Uiteindelijk komen hier wel honderd wagons te staan. Het is de vraag of dat nog wel is te overzien voor één bewaker. In het weekend hangen op het pad langs de Parallelweg veel jongeren rond, die kruipen hier zo onder het hek door. Ik heb in de afgelopen week al twee keer iemand over het spoor zien lopen. " Het aantal geparkeerde treinen zal volgens de NS variëren. Er worden treinen aan het buitenland verkocht en er zal ook wel eens een trein worden ingezet. Het is in ieder geval niet de bedoeling ze daar te slopen." Tot eind dit jaar rollen er ruim tweehonderd nieuwe treinen bij Bombardier Transportation in Aken uit de fabriek. De Intercitydubbeldekkers worden door de NS nu vooral ingezet op de drukke trajecten, zoals Eindhoven-Utrecht. Als alle rijtuigen zijn geleverd, beschikt NS over 20.000 extra zitplaatsen voor treinreizigers. Bron: Limburg Dagblad Laatst bewerkt door train85 op 05-02-2009 10:51 |
05-02-2009 19:13:40 | ||
---|---|---|
maarten83
![]() |
Gaat er ICK aan het buitenland verkocht worden? Of worden daar nog de wadlopers mee bedoeld? |
05-02-2009 19:25:06 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Als er kopers zijn wel ja. Dat staat vlak hierboven ook.![]() Laatst bewerkt door lucky op 05-02-2009 19:25 |
05-02-2009 23:29:16 | ||
---|---|---|
stel172
![]() |
Het bericht is PR. Het is goed dat NS dit, ditmaal wel wereldkundig maakt, maar dat wil niet zeggen dat er daadwerkelijk iets van verkocht wordt. |
05-02-2009 23:38:52 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Er is nog niets verkocht, nee. Maar ze staan dus wel te koop, al zal er niet direct een advertentie verschijnen in het tweedehandstreinenvakblad. De bewaker ziet het overigens wat te ruim: honderd rijtuigen zullen in Weert wel niet passen. De volgende trek rijtuigen naar Weert zullen trouwens de rijtuigen uit Nuth zijn, exlucief de brandschaderijtuigen. Laatst bewerkt door broek53 op 05-02-2009 23:40 |
06-02-2009 17:16:54 | ||
---|---|---|
Dubbele_P
![]() |
Vanmorgen kwamen in Sittard twee 1700-locs voorbij met de drie uitgebrande rijtuigen uit Nuth en daarachter nog een sleep 'normale' ICK-rijtuigen. |
06-02-2009 18:09:37 | ||
---|---|---|
Lucchese
![]() |
Ik zag deze ook uit de bus te ut. Mijn vrienden maakte gelijk grappen over het altijd goede materieel van de NS. ![]() Laatst bewerkt door Lucchese op 06-02-2009 18:10, reden: Hand tekening weggehaald |
06-02-2009 20:55:49 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het waren de volgende rijtuigen voor de Dijksgracht: stam 5435 (22-37 926, 12-37 035, 22-37 996), 5409 (22-37 930, 12-37 009, 22-37 904) en 5352 (22-37 989, 82-37 052). En de bekende 22-37 976, 22-37 974 en 12-37 025 voor de sloop op de Watergraafsmeer. |
07-02-2009 10:34:30 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Komt er eventueel nog een afscheidsrit met de laatste rijtuigen door het land of zijn daar geen plannen voor? |
07-02-2009 10:50:40 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Ik heb zelf nog nergens iets van gelezen van dit, maar het zou een geweldig idee zijn waar ik me dan voor open stel. Om me bijvoorbeeld met de dienstregeling/materieel bezig te zijn en dat te gaan plannen. |
07-02-2009 11:45:55 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Even voor de zekerheid: er is niets dat wie dan ook tegenhoudt om zich bij Chartertrains te melden.![]() |
07-02-2009 17:21:14 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Ik denk dat je beter contact kunt zoeken met NS Reizigers Den Haag, en proberen in het laatste weekend nog een stam ICK de dienst in te krijgen voor een slagje en die dan met zijn allen te gaan bevolken. Lijkt me aanzienlijk kansrijker dan een rondje Nederland te ritselen... |
07-02-2009 18:26:17 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Als men zoiets zal willen organiseren moet er wel animo voor die rit zijn, als je hem extra wil inleggen. Een optie kan zijn is een ICK 5300 of 5400 stam te pakken en daar een stuk door het land mee te reizen met een NSR of andere lok ervoor. Maar als je deze optie zou willen doen moet er zeer voldoende animo voor zijn en je bereid willen zijn om er een onbekend bedrag voor willen betalen, zodat men dat eventueel kan opzetten. Een andere optie is dat een van de laatste weken op een doordeweekse dag of op een extra zaterdagrit, een rit ICK stam 11 rijtuigen in de 1900 gaan rijden en dan 1 of 2 rijtuigen afsluit en alleen gebruikt voor mensen die mee willen extra om nog 1 keer in ICK te kunnen zitten. Dan zou je de rit Gvc>Vl>Gvc kunnen doen. Ga zelf maandag is effe alleen informeren wat voor opties er zijn en/of er een prijskaartje aan vast zit. Laatst bewerkt door train85 op 07-02-2009 18:57 |
07-02-2009 18:31:01 | ||
---|---|---|
geertw
![]() |
Op zaterdag rijdt er kennelijk geen ICK meer: ik heb er vandaag op gelet (van 9 tot 17.45 uur uitzicht op de Dhs) en geen ICK gezien. Eén ICRm-compositie en de rest was VIRM![]() http://www.ovinnederland.nl/ |
07-02-2009 18:56:43 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Klopt, in het weekend is geen ICK gepland. Behalve een ritje Mt-Ehv en/of v.v. Zie topic 'Wijzigingen 02 februari' waar de omlopen van ICK vermeld staan. |
07-02-2009 18:58:02 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Heb me verhaal iets veranderd, was klein beetje onduidelijkheid erin. |
07-02-2009 19:00:16 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Uiteraard zit er een prijskaartje aan vast.![]() |
07-02-2009 19:04:40 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Een paar duizend euro ja. Ik heb een paar jaar regelmatig van ICK kunnen genieten (in dienst zien komen o.a.), ik koester de herinnering wel... |
07-02-2009 19:07:49 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Buiten de spits is de achterste bak op vl - rtd altijd leeg of nagenoeg leeg. 1 bak afsluiten voor de somda gang zou dan niet zo prijzig hoeven te zijn. Alleen zullen ze daar zo wel niet redeneren. |
07-02-2009 19:09:37 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Waarom zou je een bak moeten afsluiten? Je kunt er toch ook gewoon (met zn allen) in gaan zitten? Ik zal t wel niet begrijpen ![]() |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
07-02-2009 19:13:44 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Veel mensen kunnen allen door-de-weeks niet, dus zou er 's weekends een ICK-stam in moeten glippen. En die kans acht ik niet (te) groot. |
07-02-2009 19:20:32 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Quote Dat is eigenlijk inderdaad net zo logisch. Als je bij vertrek uit gvc de voorste bak bevolkt zit daar toch niemand. Zelfde uit Vl. |
07-02-2009 19:49:42 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Quote Over een week of twee hebben we weer voorjaarsvakantie ![]() ![]() |
08-02-2009 12:19:46 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Ja, de scholieren en de studenten. En als je daar buiten valt, heb je pech. Ik zal eens kijken of ik een vrijdag vrij kan nemen om een slag Gvc-Vl-Gvc te gaan doen![]() |
09-02-2009 19:55:14 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Quote Vanmorgen zijn de rijtuigen letterlijk naast het spoor gezet. En is men op de Wgm begonnen aan het ik stukjes knippen van de rijtuigen. Ze zijn begonnen met één van de twee B's. Welke het eerste is is een ![]() Laatst bewerkt door 2296 op 09-02-2009 19:56 |
09-02-2009 19:58:33 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
In Mt staan nog steeds een stuk of vier compleet vernielde en besmeurde bakken ICK (3x B en 1x A dacht ik). Ik dacht dat deze ook weg waren gehaald. Mvg. Bart |
09-02-2009 20:45:49 | ||
---|---|---|
Modelspoor
![]() |
Wonderbaarlijk nieuws ! Er rijdt weer een stam 11 bakken trek/trek combinatie in de serie 3500 (Ehv-Hfdo) Dit vanaf 2 februari tot 20 April omloop niet helemaal bekend ,laatste rit Ehv-Hfdo is in ieder geval de 3566. Zou kunnen zijn dat de oude omloop is van dnstreg 2008,waar deze stam in de ochtend startte in 3518. |
09-02-2009 20:48:49 | ||
---|---|---|
ettenrail
![]() |
Is dit dan alleen doordeweeks of ook in het weekend? |
09-02-2009 21:00:54 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Quote De omloop is als volgt: 3521-80543-80550-3566-3574-3575-3582-3583. Treinen 80543 en 80550 zijn LM ritjes van- en naar Maastricht, helaas is het ICK overdag dus niet te zien. Maar mag ik weten wat je bron is? 'Okeh' |
09-02-2009 21:03:00 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Quote Wel meer dan 4 zeker een stuk of 11 gok ik zo.. |
09-02-2009 21:17:36 | ||
---|---|---|
Modelspoor
![]() |
Ik ben Mcn Ehv,en zie dus van alles rondrijden,en noteer het een en ander,mvg |
09-02-2009 21:40:48 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
Maar je weet dus niet of het planmatig is? Want dat zal het waarschijnlijk absoluut niet zijn. |
09-02-2009 21:58:48 | ||
---|---|---|
rob_ehv
![]() |
In eindhoven staat ook 2 stammen ICK rijtuigen (teminste zaterdag) 1 stam langs de kuilwielenbank en 1 stam op het opstelspoor robq |
09-02-2009 23:44:24 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
In Eindhoven staan twee stammetjes met aanrijdingsschade die terzijde gesteld zijn (zie een stuk hierboven). |
10-02-2009 09:46:26 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Quote Wel raar eigenlijk dat ze 's avonds kortere 800'en laten rijden, waarbij naast omlooptechnische ook redenen van sociale veiligheid opgevoerd werden, terwijl in genoemde treinen in de 3500 juist op die momenten lange coupétreinen worden ingezet! %03% |
10-02-2009 10:26:51 | ||
---|---|---|
HJ.
![]() |
Weet iemand ook nog toevallig waar de ICK's nog worden ingezet?![]() |
10-02-2009 11:26:19 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Dat staat hierboven meerdere malen vermeld. Er rijd(en): 2 ICK rijtuigstammen in de serie 1900 (Venlo-Den Haag CS v.v.) 1 ICK rijtuigstam in de serie 3500 (Eindhoven-Schiphol v.v.) 'Okeh' |
10-02-2009 17:29:00 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Die ICK in de 3500 is niet planmatig, het staat nu nog met ICR gepland in ieder geval. De genoemde omloop door Wessel klopt wel overeenkomstig voor het ICR, maar blijkbaar nu structureel met ICK gereden. |
11-02-2009 19:12:16 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Quote Ook de A is vandaag het slachtoffer geworden van de grote knipschaar op de Watergraafsmeer. Het rijtuig is aan één zijde helemaal opengeknipt. |
11-02-2009 20:44:50 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ook terzijde gesteld in Mt: stam 5412 = 12 012 + 22 923 + 22 951. |
11-02-2009 22:05:59 | ||
---|---|---|
RSK-Mat92
![]() |
Vraagje; staat er nog sloop van ICK materieel gepland? |
11-02-2009 22:13:37 | ||
---|---|---|
2296
![]() |
Zoals al eerder in dit topic is aangegeven ´´geen verkoop maar sloop´´. |
11-02-2009 22:17:37 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nou, ik hoop niet dat dat er staat. Het is: verkoop en als er geen belangstelling is, sloop. Dat betekent dat er nu geen sloop gepland staat en dat dat pas over een jaar of zo in beeld komt. |
26-02-2009 23:42:54 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Behalve 5 plan V's zijn vandaag negen ICL's en zes ICK's op de Dijksgracht bijgezet. Qua ICK's zijn het de stammetjes 5406 en 5429 uit Ehv, oftewel 12 009 + 22 904 + 22 930 en 12 029 + 22 907 + 22 987. |
01-03-2009 19:38:35 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Ut het Mat '64-topic:Quote Geldt dat voor zowel de NSFS-bakken als voor de NSR-bakken? |
![]() |
advertentie |
01-03-2009 22:05:16 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ja, dat geldt voor allemaal. |
06-03-2009 23:26:57 | ||
---|---|---|
bert
![]() |
Vanmiddag om plm 15:30 werd er weer een trek ick's op de Dijksgracht gebracht. Heeft iemand nog overzicht welke bakken waar staan? |
07-03-2009 00:28:37 | ||
---|---|---|
adrie3
![]() |
Ik volg nu al een tijdje deze discusie over de ICK's maar mijn grote vraag is waar gaan de loc's die deze treinen rijden (reden) naar toe. Blijven ze nog voor de NSR rijden of gaan die naar de cargo diens of worden ze verkocht ? ![]() |
07-03-2009 07:35:13 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Ze rijden tot 20 april voor NS, daarna worden ze voor een jaar opgesteld. Als zich tijdens die periode niemand meldt die de rijtuigen wil kopen, rest enkel nog de sloper. 'Okeh' |
07-03-2009 08:06:06 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Adrie's vraag ging over de locomotieven. Het voornemen is om na 20 april de lease te beëindigen van 14 locs 1800. Die gaan dus formeel weer naar NSFS terug en in de praktijk terzijde. Ik denk niet dat een andere maatschappij ze nog zal willen leasen, gezien de crisis. Er is ook een topic over de 1800-en: https://somda.nl/www/forum/5392/ . |
07-03-2009 13:39:14 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Hoi allemaal. Door dat ik de harde schijf door defect heb moeten laten verwisselen en tot 6 maart op recovery cdr heb moeten wachten, heb ik een hele tijd niet kunnen reageren op dit forum. Zodoende kon ik ook geen melding maken dat ik op dinsdag 27 janauari om te 14.00 uur 9 ICK rijtuigen heb zien klaar staan voor vertrek. De loc stond al op. Welk nummer weet ik niet. Een groene rangeerloc, uit Heerlen, stond er achter aan. Welk nummer weet ik ook niet. Heeft moeten rangeren. Wanneer de de 3 ICK rijtuigen met brandschade zijn weg gehaald, heb ik niet gezien. De elektrischeloc stond op aan de kant richting Sittard. Laatst bewerkt door john2 op 07-03-2009 13:40 |
07-03-2009 15:08:01 | ||
---|---|---|
adrie3
![]() |
Quote Idd dit bedoelde ik maar bedankt voor het antwoordt. |
08-03-2009 19:06:09 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteVan deze laatste trek weet ik nog niet welke het zijn. Alle overige terzijdestellingen en eerdere verplaatsingen (en sloop) staan in dit topic. |
08-03-2009 19:11:19 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Stam 5433 zit daar in ieder geval bij. De rest van de stammen staat verdekt opgesteld en is niet zichtbaar vanuit de trein. Laatst bewerkt door superboer op 08-03-2009 19:13 |
08-03-2009 19:38:57 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Ik reed vanmiddag weer even langs de Dijksgracht. Wat een sleep rijtuigen staat er zeg! Schat een bak of 60 ofzo. |
08-03-2009 19:54:24 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Voordat het trekje van vrijdag jl aankwam, stonden er 49 ICK (plus 18 ICL, 14 rtgn EuroExpres, 3 DH2, 8 DH1, 3 plan T, 10 plan V en 1 hondekopvier). |
09-03-2009 09:18:15 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Op 6/3 overgebracht Mt --> Dgr: 5412 (12 012 + 22 923 + 22 951), 5413 (12 013 + 22 912 + 22 993 ), 5421 (12 021 + 22 970 + 22-931) en 5433 (12 033 + 22 957 + 22 942). In totaal nu dus 61 ICK's op de Dgr (goed geschat Willy!). |
14-03-2009 09:48:58 | ||
---|---|---|
Somda
![]() |
Vrijdag 13.03.09 om 21.02 ben ik met de ICK van Ehv naar Rtd gereden(Mogelijk de allerlaatste ICK jammer genoeg) |
14-03-2009 09:50:24 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
ICK rijdt nog tot het eerstvolgende wijzigingsblad, dus nog een aantal weekjes. |
15-03-2009 01:45:39 | ||
---|---|---|
spoormans
![]() |
En op welke datum gaat het nieuwe wijzigingsblad in? Wat concreetheid is voor sommige lezers geen overbodige luxe. Nu heb ik al ergens gelezen dat het op 20 april is, maar gezien SOMDA voor sommigen niet altijd even overzichtelijk over kan komen, zou het vermelden van sommige info voor met name lezers met een visuele handicap een enorme verademing wat leesbaarheid en in iets mindere mate gebruisvriendelijkheid betreft. Laatst bewerkt door spoormans op 15-03-2009 02:05 Zullen we alle IC-treinen een naam geven? IC 3014/15: Mariken v Nieumeghen, IC 3016/17: West Friesland, IC 3523/24 LichtjesExpress. Tankstations en (snel)wegen hebben toch ook allemaal een naam?! |
15-03-2009 02:12:06 | ||
---|---|---|
spoormans
![]() |
Zou NSR niet eens in een coulante bui een aantal treinen aan Hongarije kunnen schenken? Sloop kost alleen maar geld en levert nauwelijks wat op. Een niet gering aantal D-treinen worden daar nog met sterk verouderd materieel gereden. Bovendien heeft het land het momenteel extra zwaar ivm de crisis. Een directe trein Sátorajaújhely-Budapest met nieuw materieel zal vast wat extra reizigers aantrekken. Anders kan de regionale tak van de PKP, of de Roemeense CFR ze ook wel goed gebruiken! Zullen we alle IC-treinen een naam geven? IC 3014/15: Mariken v Nieumeghen, IC 3016/17: West Friesland, IC 3523/24 LichtjesExpress. Tankstations en (snel)wegen hebben toch ook allemaal een naam?! |
15-03-2009 02:27:58 | ||
---|---|---|
trdl85
![]() |
Quote Zelf een beetje rondneuzen op internet kan ook geen kwaad, zie hier de ingangsdata van de wijzigingsbladen 2009: http://www.prorail.nl/Vervoerders/Capaciteit%20treinpaden/Dienstregeling%202009/Documents/080529_Overzicht%20wijzigingsbladen%20definitief%20versie%202_2009.pdf Het ICK gaat bij ingang van het eerstvolgende wijzigingsblad (20 april) "definitief" ter zijde Laatst bewerkt door trdl85 op 15-03-2009 02:29 |
15-03-2009 10:50:13 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Quote Op mijn site probeer ik deze dingen altijd op een rijtje te zetten: http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=137 |
15-03-2009 11:02:37 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
Quote NS is een commercieel bedrijf, geen liefdadigheidsinstelling. Die rijtuigen worden volgens mij nog een jaar ergens (Dgr?) gestald voor eventuele verkoop, en als de MÁV, PKP-PR of CFR interesse heeft, dan zullen die zich echt wel melden. Ook in spoorwegland geldt dat voor niets de zon op gaat. ![]() |
16-03-2009 00:32:44 | ||
---|---|---|
trdl85
![]() |
Quote Ik heb even vlug een opzetje gemaakt, aanvulling/verbeteringen zijn welkom: Dijksgracht: BAB: 5401,5403,5404,5406,5408,5409,5410,5412,5413,5415,5418,5421,5425,5428,5429,5430,5433,5435,5436 B-BD: 5352,5354,5360,5361 B: 5022,5067 Weert: BAB: 5402,5414 B-BD: 5353(BD),5355(BD),5358,5362(BD),5363(BD),5368(BD) B: 5015,5020,5028,5041,5077 Laatst bewerkt door trdl85 op 18-03-2009 08:07 |
18-03-2009 00:52:58 | ||
---|---|---|
spoormans
![]() |
Dan heeft DB zich een aantal jaren toch veel socialer opgesteld door een hele reeks treinstellen (ik geloof ergens in 1999-2000) aan een ost-Europees land beschikbaar te stellen. In 2002-2003 zijn een hele reeks prima treinstellen vanuit het Oosten des Duitse lands naar Hongarije gegaan. ik weet niet of deze nou geleasd zijn, of dat de MÁV deze gekocht (of misschien wel gekregen heeft). Ze rijdne in Hongarije en vele sneltreincomposisites vanuit het Zuiden en Westen naar Budapest en terug. De treinen worden daar erg goed bevonden. Zullen we alle IC-treinen een naam geven? IC 3014/15: Mariken v Nieumeghen, IC 3016/17: West Friesland, IC 3523/24 LichtjesExpress. Tankstations en (snel)wegen hebben toch ook allemaal een naam?! |
18-03-2009 01:19:03 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Quote De 5022 (=22-37 922) staat op de Dijksgracht. De overige onbekende rijtuigen staan volgens mijn inlichtingen (en volgens OdR) in Weert. Het zijn de niet-verbrande rijtuigen uit Nuth. |
18-04-2009 23:43:52 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Komende week zullen er bijkans meer ICK-rijtuigen in beweging zijn dan in de afgelopen maanden. De rijtuigen die dit weekend terzijde gesteld worden/zijn, gaan naar Maastricht voor een kleine terzijdestellingsbeurt en daarna naar Nijmegen, waar op Nijmegen GE stallingsruimte is gekregen. Ook de rijtuigen die nu al in Mt terzijde staan, gaan daarheen; de eerste trek op maandag inclusief een rangeerloc 700. Verder gaat elke middag een trek ICK-rijtuigen van de Dijksgracht naar Nijmegen (totaal zijn dat er 61) - zulks is althans de bedoeling. |
18-04-2009 23:48:38 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Worden álle rijtuigen nu direct terzijde gesteld of staan er nog 1 of meerdere stammen reserve? |
19-04-2009 00:12:00 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ze gaan allemaal terzijde. De verwachting vorige week was dat er maandagmorgen nog een stam een slag in de 3500 zou gaan maken, maar als dat werkelijk gebeurt, moet het raar lopen als dat niet de allerlaatste rit zijn. |
19-04-2009 09:48:49 | ||
---|---|---|
103 220-0
![]() |
Mag ik even antwoord geven (beetje off-topic)? Over de rijtuigen door DB naar Hongarije overgdaan: MÁV least de rijtuigen voor een bepaalde periode, waarna ze worden gekocht. Ik heb de bedragen even niet paraat, maar ik weet wel dat ze weinig liefdadig klonken. ----- Bezoek ook eens http://www.raymondkies.nl Laatst bewerkt door 103 220-0 op 19-04-2009 09:49 |
19-04-2009 15:26:35 | ||
---|---|---|
treintim
![]() |
Quote Lekker handige route, als de locomotief elke middag moet omlopen op Arnhem of 's-Hertogenbosch? Als ze van Dijksgracht-Amf-Zl-Ah-Nm rijden hoeft de loc helemaal niet kop te maken. Nee, stuur ze dan maar mooi bij mijn voordeur langs via Zwolle.%08% Laatst bewerkt door treintim op 19-04-2009 15:27 |
19-04-2009 15:29:25 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Of via Apd, dat is iets korter ( Amf-Zl = Amf-Dv, je mist dan dus Zl-Dv). En je hoeft niet om te lopen. Gaat ITL met een V100 (of 2?), dan is de optie om via Kbk te gaan er ook nog;) |
19-04-2009 16:44:20 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
Quote Overdag kan dat niet. De 17800 rijdt een halfuursdienst en Kbk is de enige mogelijkheid om in te halen. Vem en Apdm zijn immers niet meer dan een halte. |
19-04-2009 16:55:26 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Het kan wel, maar de 17800 krijgt wel een vertraging van +3 minuten ofzo. In het verleden zijn er ook treinen over Kbk gegaan. Cargo, maar ook een VSM-rit is over Kbk gegaan. |
19-04-2009 17:05:23 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
Maar dan zit je nog met kopmaken op Zp (of Zpge), ookal rijdt je in een trek-trek formatie. Handiger is dan gewoon via Dv te gaan, dan kun je gewoon in een keer doortrekken richting Ah/Nm. |
19-04-2009 17:20:45 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Owja, dat is ook nog waar ook![]() ![]() ![]() |
19-04-2009 17:36:11 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
ITL? Die doen toch alleen de Wadjes? |
19-04-2009 17:58:39 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Pff... ja... Dan moet de NS niet ineens met allemaal materieel gaan slepen, zo raak ik in de war... ![]() ![]() |
20-04-2009 17:38:57 | ||
---|---|---|
lint27
![]() |
Te Nm stond vanmiddag al een aardige sleep achteraan op GE, kwam de 1754 rond 15:30 weer een sleep brengen, en stond de NT 709 er om te rangeren... Verder ook nog een ERS Class66 bij de ICK's in de buurt, maar dat is hier O.T. |
20-04-2009 18:21:33 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
En de 2e sleep bestond uit de volgende rijtuigen: 22.934(5360), 22.913+84.001+22.955(5401), 22.979+84.010+22.901(5410), 22.945+84.018+22.978(5418), 22.943+84.008+22.953(5408). |
20-04-2009 18:57:22 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Bedoel je niet 12.001 in plaats van 84.001?![]() Laatst bewerkt door keesje op 20-04-2009 18:57 |
20-04-2009 19:28:22 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Dat is een goede. Ik dacht ergens 84.xxx te zien en ben er maar zo vanuit gegaan dat dat bij elke 1e klas bak zo was. Van de laatste 3 cijfers ben ik wel zeker.![]() |
20-04-2009 23:28:35 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Misschien als BD-B stam 5360 ook een BD bij zich had, dan heb je 82.060 gezien (die staat er niet bij, naast de wel genoemde 22.934). |
21-04-2009 07:47:33 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
alleen de B van stam 5360 reed mee, er zat geen enkele BD in de trein die vanaf Dgr kwam![]() |
22-04-2009 20:39:53 | ||
---|---|---|
job
![]() |
Het wordt in ieder geval al flink druk in Nijmegen, ik ben net even gaan kijken en heb wat foto's gemaakt: http://farm4.static.flickr.com/3574/3465606995_09ff431636_o.jpg http://farm4.static.flickr.com/3601/3465606885_0bca45afdc_o.jpg Ben benieuwd hoe lang ze er zo uit blijven zien... Er liep in elk geval nog wel een bewaker met een grote herder rond ![]() |
22-04-2009 21:18:46 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Mooie foto's! Jammer om al die rijtuigen daar zo te zien.![]() |
22-04-2009 21:24:34 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Die hond was speciaal voor de ICK geregeld |
22-04-2009 21:39:20 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Wow, dat is nog is een berg materieel!![]() 'Okeh' |
23-04-2009 00:26:06 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Staan nu ruim zo`n kleine 70 bakken en er zijn er geloof ik 150 waarvan er een aantal natuurlijk al gesloopt zijn en afgevoerd en elders nog een zooitje staat![]() |
23-04-2009 00:30:55 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Als ik het goed heb uitgerekend, staan er 18 rijtuigen in Weert en dat zullen aanhet eind van de week de enige zijn die (nog) niet in Nijmegen staan. Morgen en vrijdag komen er nog twee trekken rijtuigen uit de Dijksgracht en vrijdag nog eentje uit Eindhoven. Dan zouden er 128 rijtuigen in Nijmegen moeten staan. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICK |
![]() |