Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICK |
![]() |
23-04-2009 00:33:08 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Danku![]() |
23-04-2009 08:20:19 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
QuoteIk dacht dat er hierboven (in het draadje) stond dat er juist meer rijtuigen in Wt komen staan. Dit is dus ook niet meer zo. Wel is er nog plaats genoeg. Laatst bewerkt door bart84 op 23-04-2009 08:20 Mvg. Bart |
23-04-2009 08:47:46 | ||
---|---|---|
job
![]() |
Vanmorgen (7:15u) stond de 1829 met weer een nieuwe sleep in Nijmegen, waarschijnlijk uit zuidelijke richting aangekomen. |
23-04-2009 09:15:07 | ||
---|---|---|
fugazi
![]() |
Ik weet niet of dit onder vragen naar dienstregelingen valt, maar heeft iemand misschien een idee hoe laat de ICK-rijtuigen vandaag op transport gaan? Dgr - Zp bedoel ik. Die komen langs Hvs en aangezien ik vandaag vervroegd uit ben zou ik dit graag op beeld vast willen leggen:)! |
![]() |
advertentie |
23-04-2009 09:38:46 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De treinen worden allemaal op de dag zelf aangevraagd en ingelegd, al naar gelang er mcn en rangeerpersoneel beschikbaar is. ik ben bang dat daar weinig peil op te trekken is. |
23-04-2009 09:40:26 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteVanmorgen werd ik er kijkend uit het raam ruw aan herinnerd dat er al een hele tijd 3 ICK's op het buitenterrein in Amersfoort staan. Dat maakt het totaal dat in Nm zou moeten komen staan, dus 125. |
23-04-2009 09:58:55 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
@job: Is vanmorgen om 5.15 uur uit Ehv vertrokken en kwam een uurtje later in Nm aan. |
23-04-2009 10:00:59 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Wat is eigenlijk de reden om ze nu in Nm i.p.v. in Wt neer te zetten? |
23-04-2009 23:25:53 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Ik snap de gedachtengang achter deze wisseltruc niet. Amersfoort en Amsterdam stonden redelijk vol. Langzaam aan zullen de Wadjes verdwijnen en er opgelegde plan V's voor in de plaats komen. Daar zijn een paar mooie plekken voor uitgezocht en hekken geplaatst. Nu is alles weer versleept en moet er permanent een bewaker bij lopen. Ik kan me echt geen logische reden bedenken. De enige wilde gok is dat er iets met de milieuvergunning is. |
23-04-2009 23:34:50 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Bij de zoektocht naar opstelruimte voor grote hoeveelheden materieel is uiteindelijk Weert afgevallen (ik denk doordat de gemeente niet wil en omdat het terrein relatief klein is) en is Nijmegen GE boven komen drijven. De reden waarom juist het ICK daar verzameld is, weet ik niet precies. Wel is het zo dat er ruimte op de Dijksgracht gemaakt moest worden. Er moeten nog meer stammen ICL aan de kant en die hebben sowieso een hogere prioriteit dan ICK en daarnaast 10 en later nog meer 1800-en. Verder is het bestemd voor het deel mat '64 dat aan de kant gaat als "flexpark", dat veilig en onder de draad moet staan. En tot slot wordt er ruimte gereserveerd om nieuw SLT op te stellen dat tussen twee wijzigingsbladen instroomt en nog niet wordt ingezet. |
23-04-2009 23:41:10 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Even een algemene vraag over al het getrokken materieel. Ik heb een hele tijd geleden een lijst gezien met rijtjes ICRm, ICK, ICL, DDM-1 HiSpeed ICR(m), etc, met bijbehorende UIC. Weet iemand nog waar ik deze kan vinden? Mvg. Bart |
24-04-2009 07:30:55 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
http://www.martijnhaman.nl/ , vervolgens op het type materieel klikken waarvan je de nummers wilt weten, dan staat er in het verschijnende artikel ook een link naar de nummering en vernummering van dat type rijtuigen (meestal onderaan)![]() |
24-04-2009 09:08:29 | ||
---|---|---|
ATBvv
![]() |
Zie ook hier. Verslag van een overbrengingsrit GVC > MT. http://www.spoorforum.eu/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=1039 |
27-04-2009 22:00:37 | ||
---|---|---|
Somda
![]() |
Wat gaat er met de ICK rijtuigen gebeuren die in Nm staan? komen die er nu ook 10 jaar al te staan net als de 3 sikjes?? |
27-04-2009 22:08:21 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Als ik het goed onthouden heb uit dit topic blijven ze er een tijdje -zeg een jaar- staan terwijl ze te koop staan. Tegelijk als een soort van flexpark mochten er ineens heel veel reizigers bij komen. Daar dit niet gebeurt kunnen ze straks voor bewoning in gebruik worden genomen door een ieder die vanwege het niet kunnen betalen van zijn hypotheek verplichten uit zijn woning wordt gezet. |
27-04-2009 22:13:59 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Het scheelt dat die rijtuigen daar gewoon bewaakt worden... |
27-04-2009 22:20:32 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Dat is tevens de reden dat ze niet al te lang bewaard zullen blijven: het kost alleen maar geld. Volgend jaar nog meer, want dan gaat Prorail ook "parkeergeld" rekenen voor opgesteld materieel - een goede stimulans om materieel niet eindeloos te laten staan, dunkt mij. Overigens is er kennelijk een serieuze potentiële koper in beeld, laat ik mij door de spreekwoordelijke betrouwbare bron influisteren. |
27-04-2009 22:53:19 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat parkeergeld, dat geld dan waarschijnlijk voor niet-geclaimde sporen mag ik aannemen? |
27-04-2009 23:07:46 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Neen, voor alles wat ergens opgesteld wordt. Ook museummaterieel, als je dat bedoelt ![]() |
27-04-2009 23:18:51 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Nee, ik dacht nog nieteens aan museummaterieel eigenlijk ![]() Maar ik begrijp dus dat je eerst moet dokken om de sporen te claimen, en dan nog een keer mag dokken om ze ook daadwerkelijk te gebruiken..? |
28-04-2009 00:28:52 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het wordt wel erg oftopic nu, maar nog even dan: het claimen kost niets (dat is nou net het "probleem" dat ProRail ervaart) en voor het gebruik moet betaald worden. |
28-04-2009 02:02:45 | ||
---|---|---|
Somda
![]() |
Ik zag van de week ook nog een stelletje te Dv staan |
28-04-2009 17:11:53 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Geen ICL? Anders moet het ICK op doorvoer naar Nijmegen zijn geweest. |
28-04-2009 23:55:13 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Vandaag vlug vanaf het perron en later van opzij en van boven vanuit de bus het zooitje ICK in Nm zien staan en ik moet zeggen ik vind het een geweldig mooi en indrukwekkend gezicht. Ja ik zie ze liever gewoon in dienst maar dit vind ik ook erg mooi al mis ik de bomen en struiken tussen de rijtuigen ![]() Groetjes Michiel Laatst bewerkt door NDS op 28-04-2009 23:55 NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
29-04-2009 08:00:15 | ||
---|---|---|
Somda
![]() |
mooi, dan weet ik dat ik straks nie voor niks naar Nm ga,,, komen ze ook op het Rangeer terrein te staan?? |
29-04-2009 10:46:53 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Het spul staat op al die kopsporen tegen de Graafseweg( vanaf daar heb je het beste uit en overzicht) die niet onder de draad liggen, op andere sporen zullen ze niet komen te staan neem ik aan, die zijn s'nachts hard zat nodig lijkt me. Er is trouwens nog een vrij lang spoor vrij dus er kunnen nog wat rijtuigen bij. Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
29-04-2009 11:56:02 | ||
---|---|---|
Somda
![]() |
Quote Nee het waren ICK rijtuigen. op alle deuren zat een slot 11 rijtuigen. |
29-04-2009 16:45:22 | ||
---|---|---|
Somda
![]() |
Er loopt wel de hele dag een bewaker met een hond,, ook niet de leukste baan lijkt me,, op een gegeven moment gaat dat vervelen..:S |
29-04-2009 16:47:30 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
Dan ga je je inderdaad afvragen, hoe houdt die hond dat vol?%08% Laatst bewerkt door nielske90 op 29-04-2009 16:49 |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
29-04-2009 18:34:24 | ||
---|---|---|
dedominee
![]() |
8 mensen, 8 honden Laatst bewerkt door rudolfph op 30-04-2009 09:59, reden: laatste bericht niet quoten! |
30-04-2009 00:38:45 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
![]() |
Heb je ook een honden baan %08% |
30-04-2009 11:58:13 | ||
---|---|---|
admin
Moderator ![]() |
admin: het onderwerp in deze discussie is "ICK rijtuigen" Met vriendelijke groet, Peter van der Leek |
01-05-2009 15:30:24 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
Volgens mij was Amersfoort nog niet genoemd in de overzichten van de locaties waar zich ICK-rijtuigen bevinden. Hier staan 3 ICK-rijtuigen 2e klas, ingeklemd tussen de beide remrijtuigen. Het is slecht te zien op de foto, maar een van de rijtuigen is waarschijnlijk de 50 84 22-37 975-2 (5075). Laatst bewerkt door martijnham op 01-05-2009 16:53 |
01-05-2009 17:29:12 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
martijnham, weet jij waar precies in Amersfoort die 3 rijtuigen zich bevinden? Anders wil ik daar wel eertijds een kijkje nemen voor de rijtuignummers. Zelf heb ik ze echter daar nog niet opgemerkt ![]() |
01-05-2009 18:37:16 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
@treinfan: de rijtuigen staan binnen het met hekken afgezette gebied waar ook de DH1, DH2 en DE3 staan. Dit ligt ten westen van de loods waarin ook terzijde gesteld materieel is opgeboren. Op deze luchtfoto http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=&ie=UTF8&ll=52.156091,5.359333&spn=0.004963,0.01369&t=h&z=17 is het gebied nog niet voorzien van sporen en hekwerken. |
01-05-2009 22:56:29 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Zijn dat niet de 3 rijtuigen die opgebokt waren om reserve te creeeren voor het reviseren van draaistellen ? |
01-05-2009 23:44:09 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Ja, alleen het opbokken is nooit gebeurd omdat de draaistelrevisie niet doorging, neem ik aan. De rijtuigen staan, zoals hier gezegd, aan de buitenkant tegen het hek tussen de twee bagagerijtuigen die NSR in een gekke bui ooit heeft aangeschaft. Het zijn (de ICK's) de B's 969, 975 en 982. |
02-05-2009 07:09:41 | ||
---|---|---|
magnus
![]() |
Volgens mij staan die 5 rijtuigen op het toegangspoor, dus als ze komende week die Wadjes willen ophalen...... Laatst bewerkt door magnus op 02-05-2009 07:09 |
03-05-2009 09:35:36 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
Voor mijn website ben ik een overzicht van de (ver)nummering van de rijtuigen type ICK aan het aanvullen met het jaar waarin de rijtuigen buiten dienst zijn gesteld. Het gaat dan om de buitendienstellingen in de periode 2004/2005 en 2008/2009. Om te zorgen dat de informatie correct is graag jullie reactie op deze lijst: http://www.home.zonnet.nl/m.haman/typeick_nummers.htm Het gaat dus om de gegevens in de kolom buiten dienst, maar ook andere opmerkingen of aanvullingen hoor ik graag. |
19-05-2009 23:15:20 | ||
---|---|---|
bert
![]() |
In Einhoven stonden vandaag 920 + 058 + 002. Die stonden toch eerst in Weert? Wordt er heen en weer gesjouwd met die rijtuigen of worden ze (toch nu al) onttakeld? |
19-05-2009 23:48:38 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Quote De link werkt bij mij niet. |
19-05-2009 23:51:01 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
http://www.martijnhaman.nl/typeick_nummers.htm is de nieuwe |
20-05-2009 00:20:09 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
In Weert staan nog maar bijzonder weinig rijtuigen. Ik dacht een stuk of drie. Mvg. Bart |
20-05-2009 01:09:08 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Waar is de rest zo plotseling gebleven dan? |
20-05-2009 07:43:22 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Geen idee. Ik dacht dat jij daar wel een antwoord op zou hebben ![]() Mvg. Bart |
20-05-2009 08:07:12 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
De 1856 was er t.b.v. de overbrenging van Mat'64 naar Weert ![]() |
20-05-2009 11:46:50 | ||
---|---|---|
john2
![]() |
Ik ben op 10 mei met de trein door Weert gekomen. En toen stonden er op twee sporen enkele ICK rijtuigen. Het waren er in ieder geval meer als drie rijtuigen. |
20-05-2009 12:07:19 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
Zegt alleen niet veel. In 10 dagen kan er veel gebeuren natuurlijk.![]() |
20-05-2009 12:32:30 | ||
---|---|---|
mdj
![]() |
Nijmegen/Maastricht/Dijksgracht? |
20-05-2009 12:58:33 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Nijmegen kan, Maastricht onwaarschijnlijk, Dijksgracht zeer zeker niet. |
20-05-2009 14:22:26 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
In Maastricht staan er geen. |
20-05-2009 16:38:54 | ||
---|---|---|
BGM104
![]() |
Quote Dat is interessant! Wil deze koper alle ICK rijtuigen overnemen? Bedenk me nu dat ICK alleen 1500V lust, dat dunt het aantal potentiële kooplanden flink uit. Laatst bewerkt door BGM104 op 20-05-2009 17:30 |
20-05-2009 18:21:10 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
ICK heeft toch geen stroomafnemer? Het is toch de loc die je ervoor zet? |
20-05-2009 18:22:39 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Het gaat hier om de rijtuiverwarming, die werkt bij ICK op 1500V. Mocht de bovenleiding een andere spanning hebben, heeft de loc dus een omvormer nodig ![]() |
![]() |
advertentie |
20-05-2009 18:23:57 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
Quote Is weer hersteld. Quote Dit is het bestand dat nu op de website staat. Reacties hoor ik graag op de nieuwe versie van het overzicht dat boveneen dit bericht staat (zonnet-account). |
20-05-2009 21:51:17 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
QuoteHet technische spul dat daarvoor nodig is zit toch nog gewoon op de bakken alleen wordt het niet meer gebruikt of ben ik nu in de war met andere rijtuigen? |
02-07-2009 09:24:46 | ||
---|---|---|
julius
![]() |
Mooi visitekaartje in Nijmegen: ter hoogte van de perrons staat helemaal vooraan een rijtje zwaar gevandaliseerde ICK-rijtuigen. Lijkt me toch dat er genoeg toonbare exemplaren zijn waarmee die lelijke dingen aan het zicht kunnen worden onttrokken... Een van die bakken (een BD) ziet er trouwens - los van de schade - uit alsof 'ie vlak voor terzijdestelling nog even volledig nieuw geschilderd is... Laatst bewerkt door julius op 02-07-2009 09:25 |
02-07-2009 12:35:02 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Dat kan kloppen ja van die BD. Als het goed is komt deze uit Nuth. Het nummer kan ik wel opzoeken voor je. |
02-07-2009 13:46:35 | ||
---|---|---|
1855
![]() |
Quote Sterker nog: die BD is na de schilderbeurt nooit meer in dienst geweest. Het is de BD die bij de zijdelingse aanrijding bij Muiderpoort beschadigd raakte en bij herstel in Duitsland inderdaad volledig opnieuw geschilderd is, compleet met enkele foutjes zoals zwarte draaistellen en apparatuur onder de bak. Na terugkomst in Nederland heeft het rijtuig ook nog de CW-actie in Tilburg meegemaakt, maar is nooit meer in dienst gekomen. |
02-07-2009 15:42:47 | ||
---|---|---|
marl
![]() |
Quote Sja nu kom je op het station en zie je ze direct staan inderdaad, dat zijn o.a ook een paar losse B bakken die er zo erg aan toe zijn. Denk niet dat ze nu nog al die rijtuigen gaan verplaatsen zodat het er "mooier" uitziet maar dat ze afgerangeerd gaan worden naar nog een apart spoortje op Nm Ge, aangezien een 6400 ze heeft gebracht en vervolgens weer richting Ht is gereden. Naast die zwaar gevandaliseerde bakken (BAB) staan ook een paar bakken die er nog helemaal netjes uit zien, hebben die ook op Weert/Nuth gestaan? waarom zijn deze in de eerste plaats niet direct ook overgebracht naar Nm, al zal die schade er al wat langer op zitten dan die 2 maandjes dat het ICK terzijde staat.. Nog iets wat mij opvalt; de ICK rijtuigen staan nu al sinds eind april op Nm en ik heb nergens nog echt een spoor van vandalisme gezien, ze worden wel bewaakt door een paar man, maar toch, dat gebeurde in Nuth/Weert/Ehv toch ook? verbaast me dat ze nogsteeds in redelijk goede staat zijn. Laatst bewerkt door marl op 02-07-2009 15:47 7878 Petrikov express. / 30-12-2009 DDM-1 in tr 3032. |
02-07-2009 21:54:49 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Vanmiddag voor het eerst gezien sinds de terzijde stelling: een ICK-stam (volgens mij BD-stammetje) naast de werkplaats te Tb. |
02-07-2009 22:22:56 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Afgelopen dinsdag of woensdag zijn de 3 ICK rijtuigen uit Amf naar Tb overgebracht en heeft de 3227 de route in omgekeerde volgorde afgelegd achter de RRF16. |
03-07-2009 00:06:54 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Quote Dat zijn de ICK-bakken uit Wt. O.t.: in Wt staan nu de terzijde staande stellen Plan V (V7) en Plan T (T1) uit de serie 801-840 resp. 501-511. Mvg. Bart |
04-07-2009 18:43:56 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
ICK's uit Weert zijn op 28 juni overgebracht naar Nijmegen. De drie ICK's uit Amersfoort staan, zoals hierboven gemeld, nu in Tilburg - en ik denk dat dat de enige ICK's zijn die (nog) niet in Nijmegen staan. @edit: in Eindhoven staan ook nog altijd 3 ICK's. Weet iemand welke dat zijn? Laatst bewerkt door broek53 op 05-07-2009 10:50 |
05-07-2009 11:09:23 | ||
---|---|---|
nielske90
![]() |
De 5020, één bak uit de 5358 en nog 'n bak uit de 5402.![]() |
15-07-2009 16:19:26 | ||
---|---|---|
julius
![]() |
QuoteDat blijkt inmiddels gebeurd te zijn: in het zicht staat nu een rij nette rijtuigen en de schadebakken zijn niet meer zichtbaar. ![]() |
30-09-2009 14:14:26 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
Railhobby weet te melden dat de kans bestaat dat er enkele ICK-rijtuigen naar de Wiener Lokalbahnen gaan. De WLB begint met ingang van maart 2010 een Intercity-dienst tussen Wenen en Salzburg. De vijf tot zes benodigde rijtuigen zouden door Taurus-lokomotieven getrokken gaan worden. Iemand die meer weet? |
03-11-2009 20:03:15 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
In het dienstregeling 2010 staat een link naar het materieel dat NSFS voor verhuur aanbied, waarbij ook 3 stuurstandrijtuigen voor ICK staan: http://www.nsfsc.com/available_rolling_stock/default.asp?NCID=199&S=&NID=134 Waar hebben ze die vandaan gehaald?%03% |
03-11-2009 20:13:15 | ||
---|---|---|
jzwoferink
![]() |
Die 3 stuurstandrijtuigen zijn waarschijnlijk afkomstig van Abellio rail NRW voor de dienst tussen Essen en Hagen. Laatst bewerkt door admin op 04-11-2009 16:12, reden: Onnodige quote verwijderd |
03-11-2009 20:14:06 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Dit betreffen zo te zien Duitse stuurstandrijtuigen, niet origineel bedoeld voor combinatie met ICK. De ex-duitse rijtuigen type ICK zijn zo bekabeld (zoals de Deutsche Bahn dat deed) dat je deze tussen zo'n stuurstandrijtuig en een loc (die met het stuurstand overweg kan) kan koppelen, zonder dat het invloed heeft op de werking van het stuurstandrijtuig. Gewoon een leuk reclamezinnetje om de ICK-rijtuigen te verhuren![]() |
04-11-2009 15:35:27 | ||
---|---|---|
HZwoferink
![]() |
QuoteZijn ze ook. Ze zijn gebruikt als vervangend materiaal. Na de komst van de Flirts werden deze overbodig. Na even googelen: http://www.eisenbahn-nrw.de/Steruerwagen-Abellio%282%29.jpg. Achterop hoort nog een van Dispoloc gehuurde taurus. http://www.flickr.com/photos/32374570@N02/3232635750/ Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
04-11-2009 16:58:28 | ||
---|---|---|
rick
![]() |
Bedankt voor de info, dan weten we dat ook weer.![]() |
04-11-2009 21:08:43 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
Quote Wat betreft de stuurstroom van stuurrijtuig naar lok: dit hoeft niet meer met speciale stuurstroomkabels; UIC-kalbels [mits 18-aderig] en "vertaal-electronica" [in de lok] zijn voldoende. Zie ook "Op de Rails" 9-2009 blz. 444 e.v. Hoewel ik de aders van de UIC-kabels van het ICK niet heb gezien, laat staan nageteld, lijkt het erop dat ICK 18-aderige UIC-kabels heeft en daarom overweg kan met het stuurrijtuig en de lok. Maar ICK heeft echter alleen een statische omzetter die de 1,5 kV aan kan... |
04-11-2009 21:19:02 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat ligt ook aan de lok of ie die kabel wel wil gebruiken natuurlijk... ![]() |
04-11-2009 22:59:25 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
ICK komt ook uit Duitsland, dus ik denk dat het allemaal niet al te moeilijk weer terug te bouwen is. |
05-11-2009 11:43:07 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
Er zullen vast nog wel statische omzetters zijn voor de Duitse spanning voor ICK. |
05-11-2009 12:10:49 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Verbaas je er zelfs niet van als die gewoon onder de rijtuigen hangen, maar gewoon niet meer in gebruik zijn... ![]() |
05-11-2009 12:13:57 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Neen, de rijtuigen hadden dynamo's, pardon: asgeneratoren. |
05-11-2009 16:17:01 | ||
---|---|---|
Lenny
![]() |
De drie ICK rijtuigen die in Ehv terzijde stonden zijn vandaag of gisteren een stuk naar achter en uit het zicht gezet. In plaats van voor het mat 64 staan ze nu ernaast, een paar sporen verder. |
05-11-2009 16:18:46 | ||
---|---|---|
AlbertP
![]() |
QuoteEn misschien zijn die zelfs alleen maar losgekoppeld. |
05-11-2009 16:59:18 | ||
---|---|---|
rob_ehv
![]() |
Quote Deze rijtuigen worden overal heen gesleept ![]() robq |
05-11-2009 17:13:07 | ||
---|---|---|
Damian
![]() |
Tja, de boel moet blijven rollen om het rijvaardig te houden. |
05-11-2009 17:14:05 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Ik denk eerder dat ze af en toe in de weg staan![]() |
05-11-2009 19:10:29 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteNeen, die zitten er niet meer op (kun je zien: die zaten aan de draaistellen vast). |
27-11-2009 14:57:19 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator ![]() |
De Friese Stoomtrein Maatschappij heeft vier ICK's overgenomen van de NS. Deze ICK's zullen opnieuw worden ingericht zal ingezet worden als dinertrein. Eén ICK wordt omgebouwd tot barwagen en zal meerijden in de trein tussen Sneek - Stavoren. En er is een BD aangeschaft voor rolstoelgebruikers.![]() bron: http://forum.nmld.nl/viewtopic.php?p=58129#58129 |
27-11-2009 17:07:16 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Vier ICK's aangeschaft voor die 4 slagen Sk-Stv per jaar? ![]() |
27-11-2009 17:20:43 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Het is de bedoeling dat ze vaker gaan rijden..... |
27-11-2009 17:26:04 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Jaja, 8 maanden lang 4 dagen in de week, met vrijwilligers... |
27-11-2009 17:44:40 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Tja, ik blijf het een raadsel vinden hoe ze dat willen doen. Ze denken dat ze alles kunnen. |
27-11-2009 18:40:41 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Dat denken ze niet alleen... Er wordt op termijn extra infrastructuur aangelegd, gefinancierd door de provincie Friesland. Met Stoom in Friesland wil men wat meer toeristen trekken, dus dan zijn die rijtuigen op zich toch niet meer zo onbelangrijk ![]() 'Okeh' |
27-11-2009 21:14:29 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Als ze het originele interieur er in laten zou dat voor mij een reden zijn er eens heen te gaan en een rit met die trein te maken, voor de stoom kom ik niet. Groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
27-11-2009 21:33:32 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Ik zou er uberhaupt niet heen gaan, ik zou mijn geld wel steken in een stichting, die echt museaal bezig is. Die stichting komt mij over als club mensen die stoomtreintje willen rijden, in een voor mij super saaie omgeving. Dan zijn lijntjes zoals van de SHM, SGB, MBS, VSM, veel leuker!!! |
27-11-2009 21:34:45 | ||
---|---|---|
htmtram
![]() |
Of bij de HIJSM, die zijn echt serieus bezig. ![]() |
27-11-2009 21:44:41 | ||
---|---|---|
WesselE
![]() |
Quote Tuurlijk rijdt deze "club" met een andere doelstelling dan de rest. Zij willen gewoon met een stoomtreintje rijden voor mensen die graag met een stoomtreintje meewillen, en niet met zo'n (voor de "normale dagjesmensen") nietszeggende dieselboemel die ze zelf eigenlijk maar normaal vinden. Voor deze mensen doet de omgeving er ook niet zoveel toe denk ik, zij vinden Friesland immers ook bijzonder om te zien in vergelijking met de rest van Nederland. Aan mij is het ook niet besteed, maar als ze deze organisatie hiermee 4 ICK's redden, heb ik er verder niets op aan te merken hoor ![]() Laatst bewerkt door WesselE op 27-11-2009 21:46 'Okeh' |
27-11-2009 22:05:23 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Quote ongetwijfeld, alleen zie ik het niet zo. Laatst bewerkt door edje op 27-11-2009 22:05 |
27-11-2009 22:28:55 | ||
---|---|---|
manuel25
![]() |
@ edje: resprect voor alles en iedereen. Dus ook organisaties, zo staat het ook in de forumregels. Stoom in Friesland doet het op hun eigen manier en die wijkt nu eenmaal af van de andere musea, maar daardoor niet minder serieus. Ik noem het een prestatie hoe ver de organisatie al is gekommen in een paar jaar, uit het NIETS!! ICK is inmiddels ook al museaal hier in Nederland. Bovendien vind ik het een prachtig geschenk dat ik over een tijdje ICK door mijn voortuin krijg. |
27-11-2009 22:46:01 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Respect heb ik voor iedereen, die serieus bezig is met zijn hobby. Ik heb respect voor iedereen, die oud spoorwegmaterieel tot in het kleinste hoekje restaureert. Ik heb respect, voor mooie originele dingen. |
27-11-2009 22:48:52 | ||
---|---|---|
htmtram
![]() |
QuoteMoet je toch echt beter kijken ![]() |
27-11-2009 23:16:39 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Taigagaai: Het gaat hier over ICK rijtuigen en niet over het beleid dat de diverse musea aanhouden. |
28-11-2009 01:04:06 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
QuoteNouja, museaal, museaal.... vanuit historisch opzicht heeft het slechts 7 of 8 (?) jaar in Nederland gereden. Dat is natuurlijk niks, relatief gezien. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICK |
![]() |