Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICK |
![]() |
31-10-2011 19:10:09 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator ![]() |
Even wat stof afblazen: vanavond stond rond 18.15 de VR 203-1 tegen het ICK in Nm geparkeerd. Het zou me dus niet verbazen als we zeer binnenkort weer een transportje van het ICK kunnen verwachten.![]() |
31-10-2011 20:28:56 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Nu nog alleen weten waar ze heen gaan? |
31-10-2011 20:30:10 | ||
---|---|---|
superboer
![]() |
Worden de rijtuigen niet af en toe heen en weer gereden? Garantie tot aan de voordeur. |
31-10-2011 20:44:22 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Conditierit noem je dat![]() Laatst bewerkt door AgentX op 31-10-2011 20:44 |
![]() |
advertentie |
31-10-2011 20:45:20 | ||
---|---|---|
ICMm4250
![]() |
Misschien naar de Wgm?? waar er dan hetzelfde mee gaat gebeuren als Plan V.... onderdelen er onderuit en per dieplade naar Simmeren,nu de afvoer van de V-tjes stil ligt%03%%03% |
31-10-2011 21:48:21 | ||
---|---|---|
kniesoor
![]() |
Zeg dan niks, of lees gewoon even de voorgaande pagina terug... |
31-10-2011 23:45:25 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Nee, hier wordt er niks anders dan verrollen bedoeld... Conditieritten is ook echt de hoofdbaan er mee op gaan, maar bij rijtugen is dat nou niet echt van toevoegde waarde... Laatst bewerkt door thom op 31-10-2011 23:46 |
01-11-2011 08:42:17 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteBingo ! 57 jaar OV-fotografie. |
01-11-2011 14:12:11 | ||
---|---|---|
martijnmet
Moderator ![]() |
Het verbaast me wel een beetje dat dat door Volkerrail wordt gedaan, meestal werd dat namelijk gedaan door de 700 (die al weer een poosje weg is), de niteq of een sik. Ik had ook in m'n hoofd zitten dat het vorige transport van het ICK (naar Roosendaal) door Volkerrail werd gedaan, maar ik zie nu op de vorige pagina dat het RRF was. Iets te voorbarig dus. ![]() ![]() Laatst bewerkt door martijnmet op 01-11-2011 14:12 |
01-11-2011 17:16:32 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
De VR 203-1 heeft rond de klok van 13.00 de twee sikjes met cargo wagon helemaal naar het uiterste puntje van spoor 82? (richting Oss) geduwd. Mvg. Bart |
05-11-2011 12:18:12 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Voor de railwiki heb ik onlangs de aflevertabel aangepast aan de hand van data van de LTO/CW beurt te Tilburg, zoals vermeld in HOV/RN. Klopt het dat niet alle rijtuigen deze beurt hebben gehad, alvorens zij terzijde zijn gesteld? En wat was de afleveringsdata van de rijtuigen die op 1 september 2008 zijn binnen genomen voor hun beurt? Deze staan niet in HOV vermeld. |
07-11-2011 00:00:01 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote Wat je zelf al zegt, als die 700 er niet meer staat kun je hem ook niet meer gebruiken natuurlijk ![]() En dan is inhuren net zo makkelijk en ben je overal vanaf... |
12-11-2011 20:22:34 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Ik kwam deze foto tegen op internet: http://www.pictureupload.de/originals/9373/061207110016_technik_115336-0inbmitlr77657am051207.jpg (klikbaar!) Wat heeft een ICK rijtuig daar (Bremen) te zoeken gehad achter een BR115 van DB AutoZug? Laatst bewerkt door sik214 op 12-11-2011 22:01, reden: http:// voor de link gezet |
12-11-2011 21:53:39 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Zet even "http://" voor je link, dan kunnen we er op klikken![]() |
12-11-2011 22:16:58 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Overbrenging naar een werkplaats gok ik? |
13-11-2011 10:51:17 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Heb je enig idee wanneer deze foto gemaakt is? Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
13-11-2011 11:51:10 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
De bestandsnaam bevat: 05.12.07 dus vermoedelijk met Sinterklaas 2007. Martijn Haman meldt op z'n site: "BD-rijtuig 82-37 055 is op 12 maart 2007 betrokken bij een zijdelingse aanrijding tussen twee reizigerstreinen op Amsterdam-Muiderpoort. Het rijtuig raakt daarbij zwaar beschadigd, maar wordt toch weer hersteld in Duitsland." Wellicht is dat deze? (kan niet zien of het een BD is). |
13-11-2011 12:04:26 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
![]() |
Rijtuig heeft alleen de smalle deuren aan de uiteinden. Is dus een gewone B en geen BD![]() Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
13-11-2011 12:21:58 | ||
---|---|---|
Harold27
![]() |
In hetzelfde item op Drehscheibe, waar de bovengenoemde foto vandaan komt, staat nog een foto, die iets duidelijker is. http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?4,3573950,3573950#msg-3573950 Deze is gemaakt in Langenfelde. Misschien doet deze plaatsnaam bij iemand een belletje rinkelen. |
01-12-2012 22:53:07 | ||
---|---|---|
frer
![]() |
Voor de liefhebber: ICK-rijtuigen te koop voor €30.000,= per stuk, zie: http://www.vdmt.de/download/sal.pdf pagina 6 |
01-12-2012 22:55:04 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
De ex-fsm wagens, eveneens die Willems, al een tijd te koop.... |
02-12-2012 00:25:07 | ||
---|---|---|
salieri
![]() |
Zijn die dingen nog zo duur per stuk? Ik dacht dat ze al een stuk minder waard waren. |
02-12-2012 00:34:58 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Als je 25.000 biedt dan krijg je hem ook wel mee schat ik zo in. %08% |
02-12-2012 08:18:51 | ||
---|---|---|
dennistd
![]() |
Shunter heeft ze een stuk goedkoper gekocht trouwens:Quote Bron: verslag curator http://www.curatoren.nl/fo/affilliate_verslag.php?a=422&b=17638531 |
02-12-2012 19:01:38 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Shunter heeft de rijtuigen ook gereviseerd zonder een cent betaald te hebben gekregen... Voor een goed bod kun je ze vast krijgen. |
02-12-2012 21:07:33 | ||
---|---|---|
tjabbe73
![]() |
Nou, volgens mij hebben ze alleen een interieur eruit laten slopen en is er verder nog niets aan gedaan volgens mij... |
02-12-2012 21:25:50 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
Shunter heeft volgens mij niks gedaan, dat heeft die club uit Friesland zelf gedaan. |
02-12-2012 22:01:49 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
De ICK's hebben een technische revisie gehad, mogelijk de W's ook. Staan of stonden wel ergens foto's van. Waarom zou Shunter anders schuldeiser zijn als ze geen rekening open hadden staan... |
02-12-2012 22:35:39 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Waarom moet dat een revisie-rekening zijn? Misschien alleen een rekening van het transport van Ah/Nm naar Rsd. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
02-12-2012 22:57:32 | ||
---|---|---|
edje
![]() |
En als die rijtuigen op het terrein van Shunter staan, wat dacht je van stallingskosten. |
03-12-2012 21:08:25 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Je hoeft het niet te geloven, maar de rijtuigen hebben een revisie gehad. Op de site van Martijn Haman staan zelfs foto's. |
03-12-2012 21:54:56 | ||
---|---|---|
kleine_man
![]() |
Het is niet duidelijk welke kosten Shunter in rekening brengt bij de curator. Feit is dat er rijtuigen naar Shunter gegaan zijn voor een revisie. Shunter zal zelf weten wat ze wel en niet uitgevoerd hebben. De overige rijtuigen stonden vandaag van de eerste winterse dag te genieten. Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af. |
03-12-2012 22:58:37 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
In het verslag is te lezen dat Shunter de rijtuigen voor een klein bedrag heeft overgenomen en daarmee de vordering verder laat vallen. In de rest van de boedel is toch niets te halen. |
04-12-2012 18:41:48 | ||
---|---|---|
tjoekdjg
![]() |
Quote Shunter heeft een technische revisie gegeven. De rijtuigen hoefden alleen nog verbouwd en beschilderd worden voor de dienst. dus zij hebben wel degelijk omkosten voor de revisie gemaakt |
17-03-2013 09:23:05 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Sinds april 2009 staan in totaal 140 ICK-rijtuigen in Nijmegen opgesteld in afwachting van verkoop. Inmiddels heeft NSFSC een deel van de vloot verkocht. Op 16 maart werden de 42 geselecteerde rijtuigen door VolkerRailloc 203-1 uitgerangeerd in afwachting van verder transport. Laatst bewerkt door rob46 op 26-03-2013 15:11 57 jaar OV-fotografie. |
17-03-2013 09:38:02 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Interessant nieuws na zo'n lange tijd. Enig idee wie de koper is? Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
17-03-2013 10:00:40 | ||
---|---|---|
mat64
![]() |
Ik vermoed koleje slaskie uit polen ( gok ) |
17-03-2013 12:38:27 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
Gokje van mijn kant: Roemenië, bijvoorbeeld Atelierele CFR Grivita. Eind 2010 zijn daar al twee ICK-rijtuigen naar toe vertrokken. |
17-03-2013 14:04:47 | ||
---|---|---|
rolandrail
![]() |
En iemand op Flickr zegt Zweden... We merken het vanzelf ![]() |
17-03-2013 14:20:29 | ||
---|---|---|
PlanX
![]() |
Dat klopt dat was bij een van mijn foto's. http://www.flickr.com/photos/69195288@N07/8562323693/in/photostream Laatst bewerkt door PlanX op 17-03-2013 14:22 |
17-03-2013 14:39:05 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Voorlopig staan ze zo te zien nog allemaal in Nm. Het viel me wel op dat de rijtuigen die tijdelijk op spoor 9 stonden geen bagage afdeling hadden. |
20-03-2013 19:31:31 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Ik heb zojuist begrepen dat er een 40-tal ICK rijtuigen zijn verkocht aan het Zweedse Hector Rail. Details missen helaas nog. |
21-03-2013 13:01:48 | ||
---|---|---|
spiketrain
Moderator ![]() |
Spiketrain: enkele off-topic berichten verwijderd. Terug naar de feiten over ICK. Groet, Spiketrain |
21-03-2013 15:44:53 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
SleutelMan: Nog wat offtopic reacties verwijderd. Discussies over ingrepen graag per mail en niet in het topic. Laatst bewerkt door SleutelMan op 21-03-2013 15:45 |
26-03-2013 14:52:50 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
QuoteEn het wordt inmiddels bevestigd door Hectorrail(.com). Gaat om 42 stuks. |
26-03-2013 14:57:25 | ||
---|---|---|
wilcot
![]() |
En hier de directe link http://www.hectorrail.com/latest_06.asp?sida=2&um=1&id=930 Volgens het bericht zijn ze straks toegelaten voor 200km/h |
26-03-2013 15:41:17 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
Dat waren ze oorspronkelijk ook geloof ik. ICK moest toch al een draaistelrevisie hebben, als je dan bezig bent dan kan je dit direct ook meenemen. |
26-03-2013 15:48:19 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
In Duitsland waren deze rijtuigen inderdaad geschikt voor 200 km/u. |
26-03-2013 16:00:23 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Het gaat daarbij voornamelijk om het weer aanbrengen van magneetremmen. |
26-03-2013 16:13:46 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Dat maakt dan weer mooi wat ruimte vrij in Nijmegen om eventueel ander materieel (DDM-1, DD-AR) te stallen. |
29-03-2013 11:49:39 | ||
---|---|---|
5431
![]() |
Quote Het blijkt dat deze zijn verbouwd en nu rijden als 50 53 22-76 008-1 en 011-5. http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?31,6085452,page=all http://www.forumtrenuri.com/t2689p40-vagoane-seria-22-7630-7684-76-si-84-83 Laatst bewerkt door 5431 op 30-03-2013 12:27 |
29-03-2013 22:53:37 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Dat is dan wel een stevige verbouwing geweest, het lijkt nauwelijks meer op een ICK. |
30-03-2013 13:33:00 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Dit is ook geen ICK, maar ICL. Mvg. Bart |
30-03-2013 15:09:05 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
Dan kunnen het ook niet de ex 12-37 006 en 12-37 029 zijn geweest. |
![]() |
advertentie |
31-03-2013 14:37:22 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Hector Rail wil deze rijtuigen dus verbouwt en wel,in hun bestand op gaan nemen met het idee om complete stammen tegaan verhuren aan de gevestigde rail operators aldaar. Hoe het ook zij,NS is in elk geval weer een deel van die rijtuigen kwijt. Ben benieuwd naar wat de rest voor lot boven t hoofd hangt en wie die verbouwing gaat doen. Iemand enig idee of die rijtuigen zomaar vervoerd mogen worden over sporen hier en in t buitenland,na die lange stilstand(en evt verlopen papieren) ? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
31-03-2013 14:44:00 | ||
---|---|---|
maurits
![]() |
Zolang je er geen reizigers mee wilt vervoeren, zal een loopvaardigheidsonderzoek en een check van het remwerk waarschijnlijk voldoende zijn voor een overbrenging naar het buitenland. Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2) |
31-03-2013 15:05:16 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Technisch gezien wel, maar daar komt wel een stukje papierwerk bij. |
31-03-2013 18:34:14 | ||
---|---|---|
tjabbe73
![]() |
Oh, wat dan precies Thom?.. Laatst bewerkt door tjabbe73 op 31-03-2013 18:34 |
31-03-2013 22:08:52 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Dat weet jij ongetwijfeld zelf ook![]() |
02-04-2013 19:33:11 | ||
---|---|---|
5431
![]() |
Quote Quote De 22-76 008 en 011 zijn de verbouwde ICK. Je kunt dat bijvoorbeeld nog zien aan de kopdeuren en de uitsparing rechtsonder in de rijtuigbak. Laatst bewerkt door 5431 op 02-04-2013 20:30 |
02-04-2013 21:41:04 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Komende maandagochtend gaat de eerste sleep van 19 rijtuigen het land uit. Een V100 van Locon zal rond 06:00 in Nm zijn om te beginnen met rangeren. Laatst bewerkt door AgentX op 02-04-2013 21:41 |
02-04-2013 21:49:50 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Quote Ik heb eigenlijk alleen op de ramen gelet. Ick had over de gehele lengte ramen welke open konden, ICL heeft in het midden vaste ruiten. Zo zien deze er ook uit. Maar nu zie ik ook dat er verschillende fotos staan, waar ook ICK tussen staat. Heb een paar fotos gemist dus. Laatst bewerkt door bart84 op 02-04-2013 21:51 Mvg. Bart |
03-04-2013 07:29:29 | ||
---|---|---|
mdeen
![]() |
Ik zie nog altijd geen ICK. De rijtuigen waar alle ramen open kunnen zijn geen ICK want ze hebben een rechte kopwand, bij de andere rijtuigen is het wat lastiger te zien, maar of ze hebben wel heel hard de moeite genomen om ze op een Bimz te laten lijken (de ramen precies zo verbouwd, Zugsammelschieneaansluiting op de kopwand, aansluiting water voor toilet. Dit http://rail-andre.nl/trainpics/var/albums/Duitsland/D-Rijtuigen/D-5180-2291-Bimz-264/20070808_Amersfoort_059.jpg?m=1346308143 zou voor de leek ook een verbouwde Bm235 (ICK) kunnen zijn maar het is natuurlijk ICL. En dit http://i226.photobucket.com/albums/dd215/mureseanu_976/IMG_0765.jpg is de Roemeense ombouw. Ik heb ook nog geen ICK interieur gezien. Allemaal IR met de 2+3 zitjes. |
03-04-2013 22:33:35 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Op de site van Martijn Haman http://www.martijnhaman.nl is te lezen dat de voormalige rijtuigen van de FStM door Shunter zijn verkocht aan de Leander Eisenbahnen in Duitsland. Dat maakt dus dat er in totaal 46 rijtuigen ICK zijn verkocht in 2013. |
04-04-2013 13:09:58 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
Quote Dat vraagt om een forumlid die de nummers van de betreffende rijtuigen wil noteren. Quote Stond vermeld in het laatste exemplaar van OdR. |
04-04-2013 20:24:33 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Ik zal eens voor je informeren welke rijtuigen het zijn. |
05-04-2013 08:31:31 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
Hoeft niet hoor, gewoon even naslaan in het boek SPOOR - Editie 22 en we lezen op pagina 69 "op 8 dec. 2010 werden de door FStM aangekochte rijtuigen B 22-37 903+972+985 en BD 82-37 060 naar Shunter in Rsd overgebracht". Deze rijtuigen zijn dus nu verkocht aan de Leander Eisenbahn in Mönchengladbach (D). Laatst bewerkt door rob46 op 05-04-2013 08:47 57 jaar OV-fotografie. |
05-04-2013 09:38:10 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Volgens mij doelen martijnham en AgentX op de rijtuignummers die naar Zweden vertrekken |
05-04-2013 10:18:25 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Jup. Ik wel. |
05-04-2013 14:19:23 | ||
---|---|---|
110573
![]() |
Ik neem aan dat plan W's niet bij die exemplaren voor Leander zitten? |
05-04-2013 18:21:18 | ||
---|---|---|
timtrein
![]() |
Klopt, alleen de ICK's. De W's schijnen ook een bestemming te hebben/krijgen, maar dat mag de nieuwe eigenaar zelf melden. |
05-04-2013 22:28:04 | ||
---|---|---|
jorgo
![]() |
Quote De discussie zit toch heel wat subtieler in elkaar dan dat het gaat over leken die het verschil niet goed zien. Hier http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?31,6085452,6357196,page=4#msg-6357196 (ik heb er zelf ook wat in bijgedragen) wordt al sinds oktober bediscussieerd of de beide rijtuigen uit deze Beem serie die bij de NS hebben gereden nu de ICK-A's zijn of toch ICL-B's. Hoewel ik telkens het laatste heb beweerd, zeker gezien het redelijke overtuigende Bimz interieur, zijn er ook deelnemers aan de discussie die menen Bm kenmerken te zien en dat de IR-onderdelen er na ombouw pas in terecht zijn gekomen... Laatst bewerkt door jorgo op 05-04-2013 22:33 |
06-04-2013 00:11:00 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Vergeet niet dat alle ex. IR rijtuigen uit gewone m-wagen( en Bom) rijtuigen zijn omgebouwd en dat alle Bim(z)263, 264,547 en 548 en alle Bimdz268/551 gewoon uit Bm234 en Bm235( wat ICK is/was) zijn omgebouwd![]() ![]() Ben heel benieuwd wat het nu uiteindelijk is, groetjes Michiel NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort |
08-04-2013 12:10:21 | ||
---|---|---|
jeroen16
![]() |
vanmorgen was strukton loc 303008 aan het rangeren in nijmegen, 1 sleep stond al klaar en hij was met de 2e bezig. Onderweg richting den bosch, zag ik nog een gele loc (ik vermoed ook een mak g1206) onderweg naar nijmegen. |
08-04-2013 13:10:55 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Klopt, de eerste sleep van 21 rijtuigen zou inmiddels al vertrokken moeten zijn. Vanaf een uur of 14:00 vanmiddag wordt de tweede sleep van eveneens 21 rijtuigen samengesteld. Vanavond vertrekt dan ook de tweede sleep. |
08-04-2013 15:25:25 | ||
---|---|---|
treinefan
![]() |
Gaan ze rechtstreeks naar Ah - Emmerich? |
08-04-2013 15:53:53 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Ik vernam naar Rsd! |
08-04-2013 15:57:29 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Nm-Ht-Tb-Rsd gok ik. Let goed op het OD, ik zal jullie wel op de hoogte houden. |
08-04-2013 16:04:59 | ||
---|---|---|
treinefan
![]() |
Ja, ODR zegt nu via facebook dat ze naar eerst Rsd gaan. |
08-04-2013 17:29:29 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteOm 11:00 vertrok vanuit Nm SR303008 als tr.51700 met aan de haak 16 B-rtgn, 4 BD en 1 A-rtg naar Rsd. 57 jaar OV-fotografie. |
08-04-2013 19:26:48 | ||
---|---|---|
SleutelMan
Moderator ![]() |
SleutelMan: Graag spots in het OD van de desbetreffende dag en niet hier! Laatst bewerkt door SleutelMan op 08-04-2013 19:27 |
10-04-2013 11:51:25 | ||
---|---|---|
5431
![]() |
Quote Deze 008 en 011 hebben lege uitsparingen in de kopwand op de plek waar alleen bij ICK de stuurstroomkabel zit. De kans dat Grivita die zonder enig nut heeft gemaakt lijkt mij niet erg groot... Quote De tweede partij bestaat uit 17 B- en 4 BD-rijtuigen, totaal dus 33 B's, 8 BD's en 1 A. Laatst bewerkt door 5431 op 10-04-2013 11:54 |
15-04-2013 20:31:57 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
Staan de 42 ICK-rijtuigen van Hector Rail nog steeds in Lage Zwaluwe? |
15-04-2013 20:45:47 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Afgelopen vrijdag nog wel, al waren en een stuk of zes personen rondom aan het lopen. Van de rijtuigen welke direct naast de HSL (spoor 932)staan, heb ik de volgende nummers kunnen ontcijferen: Van zuid naar noord: 5084 82 37 057-6 5084 22 37 915-2 5084 22 37 917-4 B(d) nummer niet aanwezig/zichtbaar. 5084 22 37 991-9 5084 22 37 965-3 5084 22 37 953-9 5084 22 37 979-4 5084 22 37 955-4 B(d) nummer niet aanwezig/zichtbaar. 5084 22 37 970-3 5084 22 37 931-5 5084 22 37 902-6 5084 22 37 936-4 5084 82 37 059-2 B(d) nummer niet aanwezig/zichtbaar. 5084 22 37 901-8 5084 82 37 067-5 5084 82 37 066-7 5084 22 37 922-4 5084 22 37 925-7. Laatst bewerkt door bart84 op 16-04-2013 19:27 Mvg. Bart |
15-04-2013 21:36:12 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
Ok dank voor de info. |
16-04-2013 08:48:08 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
De onzichtbare nummers van de tweede sleep zijn B-rijtuigen. 57 jaar OV-fotografie. |
16-04-2013 08:51:25 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
En 1 A-rijtuig, toch? |
16-04-2013 08:57:17 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Die zat in de eerste sleep en staat op het andere spoor. |
16-04-2013 09:08:25 | ||
---|---|---|
sik214
![]() |
Dat rijmt dan weer niet met de nummers van Bart84, daar staat namelijk geen "50 84 12-37" tussen. |
16-04-2013 11:30:54 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Als ik al een A voor een B heb aangezien, dan heb ik het nummer ook helemaal verkeerd en dat geloof ik zelf niet, want dan zou ook het volgnummer tussen de 001 en 039 moeten zitten. A rijtuigen zijn 12 37 001 tm 039. Bd rijtuigen zijn 82 37 059 tm 068. B rijtuigen zijn 22 37 901 tm 996. De nummers die ik heb zijn inderdaad alleen van B(d)'s, het kan zijn dat een van de rijtuigen die ik niet heb kunnen zien een A is. Van de drie rijtuigen waren er twee waarvan het nummer (compleet) weg was en eentjes stond er achter een (transformator)huisjes, dat hele rijtuig heb ik niet gezien. Misschien was dat die A, dat was de meest noordelijke welke ik niet heb gezien. Laatst bewerkt door bart84 op 16-04-2013 11:36 Mvg. Bart |
16-04-2013 12:51:46 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
QuoteDe A zit inderdaad in de eerste sleep, nl. 12-37 003 57 jaar OV-fotografie. |
16-04-2013 17:21:48 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
In het rijtje ICK's dat aan de zijde van de HSL staat zit in ieder geval geen enkele A. |
16-04-2013 18:47:14 | ||
---|---|---|
martijnham
![]() |
Aanvulling en correctie op het lijstje van bart84: Spoor 932 NOORD B 50 84 22-37 925-7 (5428) B 50 84 22-37 922-4 (5415) BD 50 84 82-37 066-7 (5366) BD 50 84 82-37 067-5 (5367) B 50 84 22-37 901-8 (5410) (op basis van spot bart84, nu onleesbaar door graffiti) B 50 84 22-37 932-3 (5417) BD 50 84 82-37 059-2 (5359) B 50 84 22-37 936-4 (....) (op basis van spot bart84, nu onleesbaar door graffiti) B 50 84 22-37 902-6 (5434) B 50 84 22-37 931-5 (5421) B 50 84 22-37 970-3 (5421) B 50 84 22-37 ...-. (....) B 50 84 22-37 955-4 (5401) B 50 84 22-37 979-4 (5410) B 50 84 22-37 953-9 (5408) B 50 84 22-37 965-3 (5404) B 50 84 22-37 991-9 (5402) B 50 84 22-37 975-2 (....) (niet geheel zeker, want vrijwel vervaagd) B 50 84 22-37 917-4 (5.22) B 50 84 22-37 915-2 (541.) BD 50 84 82-37 057-6 (5352) ZUID Spoor 931 NOORD B 50 84 22-37 907-5 (....) . 50 84 ..-37 ...-. . 50 84 ..-37 ...-. . 50 84 ..-37 ...-. . 50 84 ..-37 ...-. . 50 84 ..-37 ...-. . 50 84 ..-37 ...-. . 50 84 ..-37 ...-. . 50 84 ..-37 ...-. . 50 84 ..-37 ...-. . 50 84 ..-37 ...-. . 50 84 ..-37 ...-. . 50 84 ..-37 ...-. . 50 84 ..-37 ...-. . 50 84 ..-37 ...-. . 50 84 ..-37 ...-. BD 50 84 ..-37 ...-. . 50 84 ..-37 ...-. . 50 84 ..-37 ...-. B 50 84 22-37 914-1 (....) B 50 84 22-37 909-1 (5420) ZUID De nummers van de rijtuigen op spoor 931 zijn op het eerste en laatste rijtuig na alleen vanuit de trein te zien (wie doet een poging ![]() Laatst bewerkt door martijnham op 16-04-2013 19:24 |
16-04-2013 19:31:32 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Quote Ja, het tiende rijtuig vanuit het noorden was inderdaad de 22 37 931-5, ik heb dat ook op mijn blaadje staan, maar verkeerd over getypt. Heb het ondertussen aangepast en nu hebben we in ieder geval dezelfde nummers, en jij (martijn) nog wat meer. Toen ik er vrijdag was had ik niet heel veel zin om op en neer te (blijven) rijden tussen Ddzd en Zlw, om de rijtuigen op spoor 931 ook te zien. Helaas zijn de rijtuigen niet op de rangeersporen gezet aan de oostkant van het station. Mvg. Bart |
16-04-2013 21:00:11 | ||
---|---|---|
rob46
![]() |
De lijst met nummers zal in de komende RM304 worden gepubliceerd. Visuele waarneming is inmiddels door vandalen onmogelijk gemaakt. 57 jaar OV-fotografie. |
16-04-2013 23:00:49 | ||
---|---|---|
tjabbe73
![]() |
Gelukkig, dan kan iedereen weer rustig slapen... %08% Laatst bewerkt door tjabbe73 op 16-04-2013 23:01 |
16-04-2013 23:07:49 | ||
---|---|---|
ZJ37
![]() |
QuoteTja, erg verrassend als je die rijtuigen op de bijna meest afgelegen plek van het land parkeert. ![]() |
17-04-2013 10:13:34 | ||
---|---|---|
lex_t
![]() |
Wat doen die dingen eigenlijnk in Lage zwaluwe? Niet echt richting Zweden.. |
17-04-2013 13:44:18 | ||
---|---|---|
AgentX
![]() |
Quote Om alvast op de zaken vooruit te lopen kreeg ik zojuist een exportlijst doorgestuurd met de 42 nummers: Quote DEUVM. Laatst bewerkt door AgentX op 18-04-2013 00:51, reden: Landcodes nummers aangepast naar 50. Ze zijn nu al |
17-04-2013 13:53:37 | ||
---|---|---|
bart84
Moderator ![]() |
Waarom begint die A en diverse BD's niet met 50? Ik heb bij BD 057, 059, 066 en 067 toch echt het beginnummer 50 gezien. Mvg. Bart |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): ICK |
![]() |