21-09-2006 22:01:31 | ||
---|---|---|
berkel73
![]() |
QuoteLijkt mij qua comfort ook heerlijk, maar de 3000 zit wel vaak erg vol, ook 's avonds. Bovendien is dat een verbinding waar je vaak niet langer dan één à anderhalf uur in zit, er zullen weinig mensen zijn die er van Hdr naar Ah of Nm mee gaan. (beetje OT) Het zou voor mij overigens ook al prima voldoen als er in de VIRM's een armleuning tussen de stoelen wordt geplaatst en het licht iets minder fel wordt gemaakt, dat vind ik de irritantste eigenschappen tijdens een lange rit (en ook al rijden ze 140, ik vind het altijd langzaam aanvoelen). Het doedelzakgeluid vind ik altijd wel leuk op korte stukjes, maar niet twee en een half uur lang tijdens een rit Asd-Mt ![]() Laatst zag ik op een zaterdag of zondag een losse VIRM in plaats van twee gekoppelde in de 800 of 900 rijden, dat soort dingen moeten niet te vaak in de spits gaan voorkomen volgend jaar%03% Ik zie er ook wel eens 2xICM-III in rijden i.p.v. 3x, is ook veel te weinig natuurlijk. Maar het dieptepunt was dat ik een keer 3x Plan V van Ehv naar Asa had, om 17:00 op een vrijdag!%03%. Overigens reis ik zeer regelmatig tussen 8 en 9 's ochtends met de 12-baks-ICRm tussen Asa en Ut, en er is altijd nog wel plek, zeker in de uiteinden van de trein. Terug in de middagspits is het vaak wel drukker, maar dan zoek ik vaak alternatieve routes, de 3500 is gelukkig meestal relatief rustig (behalve toen ie laatst in de spits met een DD-AR werd gereden, maar dat was ook wel een keer grappig als intercity%08%). Laatst bewerkt door berkel73 op 21-09-2006 22:04 |
17-10-2006 17:12:34 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
QuoteVolgend jaar moeten het gedwongen 2 treinstellen zijn, omdat er een splitsing komt te Std. Een deel naar Hrl en een naar Mt. Het is natuurlijk altijd mogelijk dat het voorkomt maar dan wordt er denkelijk wel een stel bijgeplaatst te Asd, Ut of Ehv... En anders rijdt de trein door naar bijv. Mt en moet iedereen die naar Hrl wil met de Stoptrein... ![]() Verder valt me op de NS-site op dat de 5800 Amsterdam C. - Amersfoort wordt. Alleen tijdens de spits zal deze sneltrein na Amf nog doorrijden als stoptrein naar Avat. |
17-10-2006 17:16:43 | ||
---|---|---|
Somda
![]() |
2x VIRM6 heeft meer capaciteit dan een stam ICR. En op de 3600 hebben 2 A-rijtuigen weer meer capaciteit in de 1e klas dan nu. Dus van mij mag het al 10 december zijn %08% |
17-10-2006 18:04:42 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Quote Korten ze de laatste sneltreindienst ook nog in ![]() (of wordt het toch een stoptrein (zie topic treinnummers 2007)) Laatst bewerkt door treinfan op 17-10-2006 18:09 |
![]() |
advertentie |
01-11-2006 17:16:56 | ||
---|---|---|
spotter
![]() |
Is het nu al precies duidelijk wat voor mat. er in de 5200 komt te rijden. Ik heb begrepen geen SGMm, die is doorgeschoven naar 5500. Blijft dat nog een jaartje mat´64 plan V? |
01-11-2006 17:28:08 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
Dat was volgens mij wel de bedoeling ja... |
01-11-2006 17:42:48 | ||
---|---|---|
spotter
![]() |
En waar doel je nu precies op? Dat de SGMm-en doorgeschoven worden naar de 5500 of dat er nog Plan V blijft rijden? |
01-11-2006 17:47:16 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
Allebei, dus SGMm in de 5500 en plan V in de 5200. ![]() |
01-11-2006 17:47:47 | ||
---|---|---|
spotter
![]() |
OK. Weet ik weer voldoende. Bedankt. |
01-11-2006 19:26:22 | ||
---|---|---|
trein-elf
![]() |
Is het een idee om deze eens dicht te gooien en een nieuwe te openen, heren forumbeheerders? |
01-11-2006 19:47:07 | ||
---|---|---|
stephan90
![]() |
Is er ook al meer bekend over de getrokken treintjes? Stephan |
01-11-2006 20:48:32 | ||
---|---|---|
nielsie21
![]() |
De laatste vraag was van sgmm en luidde: Of er al wat bekend was over de getrokken treintjes![]() |
01-11-2006 20:54:41 | ||
---|---|---|
karsten
![]() |
Ik vind het zonde dat ze later worden vervangen. Ik ga ze wel missen onze locs als ze uit dienst gezet worden.![]() ![]() ![]() |
01-11-2006 21:00:10 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
De 1600/1700/1800 kan nog wel even door; ik wil ze allemaal op de foto: zie http://treinfanlocs.websitemaker.nl/locpagina |
01-11-2006 21:04:59 | ||
---|---|---|
karsten
![]() |
Aangezien er materieel tekort is lijkt het me ook dat het getrokken materieel nog wel een tijd blijft. Daar ben ik vrijwel zeker van, en natuurlijk ook blij mee. ![]() |
01-11-2006 21:08:03 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
ICRm hebben we nu ook. Ik dacht toch niet dat de NS ineens die ICRm rijtuigen aan de kant laat verroesten. Die zullen nog heel wat jaartjes meegaan. |
01-11-2006 21:13:13 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Precies, maar als die tot hoopjes ijzer zijn gereden, zullen de 1600/1700/1800 verdwijnen? de serie 140 naar Duitsland bestaat uit NL-loc + duitse rijtuigen... |
01-11-2006 21:14:49 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
QuoteIk neem aan dat je bedoelt in welke series er getrokken treinen komen te rijden? Als ik de 140, 310, 600 en zo even buiten beschouwing laat, dan is dit het laatste dat ik ben tegengekomen: - 1900 met zowel ICRm als ICK; - 2000 met ICRm; - 3500 gedeeltelijk met ICK (rest ICM); - 3600 met ICRm. |
01-11-2006 21:49:02 | ||
---|---|---|
luc2
![]() |
QuoteDat is toch de oude opzet? 1900 geheel ICK, 2000 met name IRM, slechts enkele composities ICRm. 3500 geheel ICRm, 3600 idem. Afgezien van mogelijke huur van IR-bakken. ICM wordt toch volledig geconcenteerd in de NO? |
01-11-2006 21:50:32 | ||
---|---|---|
julius
![]() |
Dat laatste is idd ook wat ik begrepen heb, maar of dat nog steeds de actuele stand is heb ik geen idee van. Op een enkele 3500-slag na zou ICM volgens diezelfde plannen in de NO moeten komen. |
01-11-2006 22:17:23 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
Dat denk ik ook ja. Dat DH-spul is helemaal niks meer waard. Volgens mij rammelt er elke dag minstens eentje uit mekaar. Laatst bewerkt door woepje op 01-11-2006 22:29 |
01-11-2006 22:24:10 | ||
---|---|---|
mikos
![]() |
Nou, nou, laten we niet te voorbarig zijn en over ongelukken beginnen... Ze laten daar echt geen mensen werken die er niet capabel voor genoeg zijn, dus dat mag je voortaan even voor je houden... Wat de DH'tjes betreft: %08% www.ov-ervaringen.nl |
01-11-2006 22:36:17 | ||
---|---|---|
Somda
![]() |
Dan zou het wel knap zijn om ze binnen een maand capabel te krijgen ![]() |
01-11-2006 23:52:40 | ||
---|---|---|
reizigert
![]() |
Over Veolia gesproken... Is er al iets duidelijk over welk materieel gaat rijden op Mt-Hrl-Krd? |
02-11-2006 07:51:20 | ||
---|---|---|
rob1
![]() |
Plan V toch? |
02-11-2006 09:14:14 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
QuoteMaar wel het laatste officiële bericht dat ik ooit gezien heb... Als ik de speculaties op OVL mag geloven, dan klopt dat rijtje wat jij hebt opgeschreven inderdaad, alleen is dat bericht ook alweer een paar maanden oud... We komen er over een ruime maand wel achter denk ik, als de eerste omlopen hier verschijnen. ![]() |
02-11-2006 09:14:17 | ||
---|---|---|
stephan90
![]() |
Quote Ik geloof dat daar 7 Citypendels en 7 plan V's komen. Stephan |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
02-11-2006 09:15:39 | ||
---|---|---|
stephan90
![]() |
Quote Opzich zou ICRm in de 1900 enigzins logisch zijn. Volgens een spot van Railsim stond namelijk BDs 5216 voor instructie in Vl. Stephan |
02-11-2006 09:26:16 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
Tja, ik denk eigenlijk zelf dat het huren van die DB-rijtuigen de boel weer in de war heeft geschopt en daardoor beide planningen niet meer kloppen... |
02-11-2006 10:27:16 | ||
---|---|---|
luc2
![]() |
QuoteDat het ding in Venlo staat is daar geen verklaring voor. Personeel van standplaatsen kan in aanraking komen met materieel dat in hun standplaats zelf niet komt (bv. Venlonaren die een slagje Hofplein maakten) en hebben dus instructie daarop nodig. Ik kan me zomaar indenken dat Venlo wat slagen op de 2000 krijgt bijvoorbeeld. @Koen: Van de DB-rijtuigen was nog geen sprake toen het herziene lijstje was gepost. Voor de DB-rtgn lijkt tmij de 1900 of 2000 wel geschikt zo ![]() Laatst bewerkt door luc2 op 02-11-2006 10:29 |
02-11-2006 13:17:23 | ||
---|---|---|
stephan90
![]() |
Die IR-rijtuigen lijken mij logischer in de 2000. Die 100 rijtuigen zijn namelijk te weinig om alle treinen in de 1900 mee te rijden, waardoor ICK de overige treinen moet rijden en je houdt nog wel veel ICK over wat je weer ergens anders kwijt moet. En 100 rijtuigen zijn waarschijnlijk wel genoeg om alles in de 2000 te rijden. Het vrijkomende ICR en VIRM kan je dan weer gebruiken in andere series (ICR bijvoorbeeld om de composities in de 3600 te verlengen). Stephan |
02-11-2006 13:31:31 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
QuoteKlopt, slechts 2 van de ..? composities. |
02-11-2006 13:39:18 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
Ik dacht dat er in totaal 8 setjes in de 2000 zitten, dus als dat klopt worden er 2 ICRm en 6 IRM. Alleen is het dus nog de vraag waar die DB-bakken heen gaan... Laatst bewerkt door aestudent op 02-11-2006 13:42 |
02-11-2006 13:47:18 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Daar zou ik je geen antwoord op kunnen geven. 2000 of 3600 lijkt mij wel logisch. Die IR-rijtuigen zouden dan denk ik deze maand wel ongeveer in Nederland aan moeten komen... dan hebben ze nog tijd om er NS-stickers etc. op te plakken ![]() Laatst bewerkt door ruysdael op 02-11-2006 13:47 |
02-11-2006 17:11:27 | ||
---|---|---|
julius
![]() |
Redelijk speculaas dit allemaal, maar goed: *De IR-bakken hebben van oorsprong een niet al te grote capaciteit, qua inzet is dus niet alles mogelijk (2000 daluren kan ik me nog wel voorstellen, in ritten als 2020 en 2022 past dat echt niet). Mocht men het interieur eerst gaan wijzigen, speelt dat natuurlijk minder, maar op zo'n korte termijn kan ik me dat niet voorstellen. *De oorsprong van de IR'en en ICK is gelijk, beide typen mixen zou dus ook mogelijk zijn, daarmee wordt de capaciteit van zo'n IR-trein wel vergroot. *Mij niet geheel duidelijk is of de rijtuigen hierheen komen om direct te helpen bij aanvang drgl2007 of dat ze bedoeld zijn om ICRm te vervangen als dat ergens begin 2007 op de HSL moet gaan rijden. |
02-11-2006 19:38:09 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Dan kan de 1800 iig over de 160km/h in de praktijk heen op de HSL... |
02-11-2006 19:49:45 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
Ik geloof niet dat een 1800-loc (of bedoelde je iets anders met '1800'?) die 25 kV van de HSL erg leuk gaat vinden, en bovendien is het niet NSR die op de HSL rijdt... ![]() Laatst bewerkt door aestudent op 02-11-2006 19:51 |
02-11-2006 19:53:45 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Hier heb je helemaal gelijk in%08%![]() |
02-11-2006 20:18:10 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
QuoteICRm-upgrade? ICRm mag maar 160km/u rijden (waarom niet ICK toelaten voor 200km/h? Dat is er technisch al geschikt voor (geen commentaar Julius ![]() |
02-11-2006 21:27:31 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
Euh, dat dacht ik... Maar 'k heb 't nog eens nagezocht, en 't klopt inderdaad dat je daar maar 160 km/h mee mag... Alleen EETC-rijtuigen zijn geschikt bevonden voor 200 km/h. ![]() Laatst bewerkt door aestudent op 02-11-2006 21:27 |
02-11-2006 21:49:27 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Quote Ik vind ICK best comfortabel, maar als het 200km/u gaat rijden dan sla ik liever een treintje over. Ik ben bang dat het dan onderweg spontaan uit elkaar valt. Laatst bewerkt door fabrierban op 02-11-2006 21:49 |
02-11-2006 21:49:33 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Hoe hard mogen die IR-bakken die nu bijgehuurd schijnen te gaan worden eigenlijk? ![]() |
02-11-2006 21:54:34 | ||
---|---|---|
julius
![]() |
Ook 200, maar ik weet niet of men ze hier ook zo wil toelaten (is bij ICK niet gebeurd, terwijl dat ook 200 kan en mocht). |
02-11-2006 22:01:50 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Die IR-bakken hebben nauwlijks zitplaatsen, dus wat heeft NS daar nou aan. Kunnen ze beter wat gerenoveerde Silberlingen huren. |
02-11-2006 22:36:04 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Nouja, ik bedacht me opeens dat je die dan wel op de HSL zou kunnen zetten ipv ICRm...![]() |
03-11-2006 10:05:24 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
Wat ik mij verder nog afvraag: het schijnt dat HSA 50 tot 60 bakken ICRm kan huren, maar wat gaan ze daar precies mee doen? Zes trek-trek setjes maken met die twaalf locs? De BDs'en, die er waarschijnlijk wel bij zitten dan, zijn immers niet geschikt voor de locs en hebben niet de juiste beveiliging voor de HSL... (en met alleen trek-setjes staan er of veel locs aan de kant, of worden de composities wel erg kort ![]() En als NSR het ontstante tekort aan ICRm oplost met IR rijtuigen, ben ik ook wel benieuwd hoe men het probleem van het ontbreken van een stuurstand gaat oplossen? Ook meer trek-trek setjes? Laatst bewerkt door aestudent op 03-11-2006 10:08 |
03-11-2006 13:27:05 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Is het eik al zeker dat de NSR IR-rijtuigen gaan huren, of kan het ook nog wat anders worden? |
03-11-2006 14:13:01 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
NS heeft is nog een paar 1800'n aan het reactieveren, dat helpt een beetje, de ICRm-stammetjes op de "IJssellijn" (Rsd-Ah is niet echt IJssellijn ![]() Als er nog een paar locs extra nodig zijn, kan NSR altijd nog overwegen om bijvoorbeeld de 1900 gewoon klassiek (dus 1 loc per trein) te gaan rijden, dus met omlopen te Gvc en Vl, dat spaart ook nog een aantal locs uit. En mocht dat allemaal nog niet genoeg zijn, dan moeten ze maar eens met Railion gaan babbelen, daar nog wat terzijde staande 1600'n lenen/kopen. Mogelijk genoeg, alleen de vraag of NSR ze ook gaat gebruiken ![]() EDIT: NSR zal rijtuigen moeten huren/kopen die ook voor Nederland geschikt zijn, of er de rijtuigen moeten voor geld aangepast worden, wat dan ook weer toelatingseisen en zo met zich meebrengt. Aangezien die IR-rijtuigen terzijde staan en DB probeert te voorkomen dat ze in handen van de concurrentie komen, is het een logisch keuze voor zowel NSR als DB dat NSR ze huurt/koopt. Laatst bewerkt door rudolfph op 03-11-2006 14:15 |
03-11-2006 14:32:24 | ||
---|---|---|
fr
![]() |
Ik ben wel benieuwd hoeveel bakken ICRm er op station Arnhem-Zuid passen met betrekking tot drgl 2007. |
03-11-2006 15:47:37 | ||
---|---|---|
stephan90
![]() |
Ik begrijp het nut van die 10 nieuwe BDs-en trouwens ook niet helemaal. Er wordt wel gezegd dat dan al het ICR in trek-duw kan worden ingezet, maar nu staan er al hartstikke veel stuurstanden buiten composities. En als er straks nog eens 50 tot 60 ICR'en vertrekken naar de HSL heb je er nog meer over. In ieder geval zijn er volgend jaar dus veel rijtuigen (de BDs-en) die wel gewoon rijvaardig zijn, maar niet gebruikt kunnen worden of ze moeten gebruikt worden om bijvoorbeeld ICK- en IR-stammen te verlengen. Stephan |
03-11-2006 15:59:55 | ||
---|---|---|
wiedijk
![]() |
Wat de inzet van ICM in de NO betreft, op zich juist, zij het dat hier naar ik begrepen heb ook weer de beroemde uitzondering de regel bevestigt: de 501/502-slag Gn-Gvc vv (zgn ambtenarentrein) zou met 2 x VIRM-VI gereden gaan worden, en de parallelle trein Lwd-Rtd vv ook met VIRM. Naar verluidt zou het 2 A-bakken tellende ICM-stel 4444 (ex-4231) wel 's hetzelfde lot beschoren kunnen zijn als het roemruchte Hondekopstel 1970 van weleer (eerst deklassering van een A-bak, etc)... |
03-11-2006 16:25:59 | ||
---|---|---|
sander11
![]() |
HSA gaat alleen gewone ICRm-rijtuigen gebruiken, geen BDs dus. Ook zouden er nog wat rijtuigen uit de Benelux-dienst moeten komen, geen idee waar ze die vandaan halen. Hoewel...: ging de Benelux niet eens per uur rijden ofzo als de HSL in dienst kwam? Dan kunnen ze nog wel wat Benelux-composities uit elkaar trekken, dan zit je zo aan de 60. @aestudent: die 160 km/h had niet te maken met de rijtuigen, maar met de locs. De Duitse locs (om precies te zijn: Bombardier Traxx F160 MS2) die de HSA gaat gebruiken, gaan niet harder dan 160 km/h en snellere locs waren niet zo snel als deze locs beschikbaar (de eerste locs voor de HSL hebben al proefgereden hè). Dat verklaart dus gelijk waarom er ICRm gehuurd wordt, en geen materieel uit het buitenland dat met gemak 230 km/h kan. De locs zijn genummerd als 186 111-125. Inderdaad, 15 locs, terwijl er maar 12 nodig zijn voor de dienstuitvoering. Blijkbaar drie reservelocs. In december komen de eerste vier locs naar Nederland voor proefritten. Als ze niet meer nodig zijn bij HSA, blijven ze wel in Nederland komen: dan op de Betuweroute voor de diverse goederenvervoerders. Er worden zes stammetjes gemaakt, ik meen in de samenstelling van BR186+3x ICRm A+5x ICRm B+BR186. Er blijven 12 rijtuigen over, genoeg voor een reservesetje van acht rijtuigen (ook weer met een loc aan elke kant). De loc en vier rijtuigen die overblijven, zijn het complete reservebestand. Het is overigens nog steeds niet duidelijk of dit de definitieve samenstellingen worden... Wat betreft het rijtuigentekort bij NSR: het valt me op dat er de laatste tijd veel internationale rijtuigen naar Münster en Oostende verhuizen voor revisie. Dat moest ook wel -toen ik een jaartje terug op de houten vloer van een ooit Belgisch rijtuig stapte, ging ik daar bijna gelijk doorheen-, maar er vanuit gaande dat je niet al die rijtuigen nodig hebt voor de wintersport- en skitreintjes (hoewel, TTC liet regelmatig zo goed als lege treinen rijden van 15 rijtuigen...), zou ik zeggen: kijk niet alleen naar die IR-rijtuigen. Tot zover. Laatst bewerkt door sander11 op 03-11-2006 16:28 |
![]() |
advertentie |
03-11-2006 16:45:56 | ||
---|---|---|
julius
![]() |
QuoteIk zou ook niet weten waarom ze dat niet zouden doen eigenlijk, de keertijd in Vl is er meer dan lang genoeg voor. QuoteVoordeel is ook dat de IR-bakken in het verleden al hier hebben gereden, ik kan me voorstellen dat de toelating nog niet verlopen is. QuoteKortere setjes vragen meer BDs'en en de beschikbaarheid is niet je van het, ik denk dat men op de korte termijn hoopt iig genoeg BDs'en op de baan te hebben voor de te rijden treinen (vergeet niet dat er volgend jaar ook geen bakken met locs meer staan te niksen). Op lange termijn kan het er natuurlijk heel anders uit gaan zien, als ICR terug is van de HSL heb je er toch weer meer nodig. QuoteDe BNL gaat vast wel 1x per uur rijden, maar dat doet 'ie nu ook al, dus dat brengt je helemaal niks. Het reservebestand is wel behoorlijk op het moment naar mijn idee, wellicht dat daar iets uitgehaald kan worden. QuoteDat wordt spannend, AB30 en Bcm's in de IC-dienst ![]() QuoteZe zullen die Avmz van de Dgr niet grondig aan het reinigen zijn (werd gemeld op OVL) omdat ze dat zo leuk vinden... Laatst bewerkt door julius op 03-11-2006 16:46 |
03-11-2006 16:50:56 | ||
---|---|---|
sander11
![]() |
QuoteOh, nou dan eens in de twee uur ofzo ![]() |
03-11-2006 19:06:51 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
QuoteIk meen dat er in 2002 ook composities waren die bestonden uit ICRm, ICR en ICK gewoon gemengd. Kan een ICRm-BDs niet funcioneren in een ICK/IR-stam?? Heb je ook weer minder loks nodig ![]() |
03-11-2006 19:10:33 | ||
---|---|---|
julius
![]() |
ICK heeft wel de kabels voor trek-/duwverkeer, maar is in Nederland niet toegelaten voor geduwd rijden in de normale dienst. Aangezien de IR-bakken technisch hetzelfde zijn, zullen die ook niet worden toegelaten verwacht ik. Overigens bespaar je met de BDs'en in veel gevallen niet zozeer locs, maar rangeeracties. In de 1900 zou je er in de huidige opzet slechts 1 loc mee uitsparen en in de 800/900 is t.o.v. de situatie zoals die vroeger was ook maar 1 loc bespaard (in de praktijk zijn de BDs'en zoveel defect, dat je meer locs kwijt bent dan voorheen, maar dat terzijde). |
03-11-2006 19:14:28 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
@Sander: de Benelux blijft voorlopig nog eens in het uur rijden, dus daar zullen niet ontzettend veel bakken vandaan komen. Daarnaast denk ik niet dat men met rode en blauwe door elkaar wil gaan rijden, maar dat terzijde. Dat die locs maar 160 km/h konden wist ik niet, maar dan maakt de snelheid van de rijtuigen inderdaad niet meer uit. ![]() ![]() QuoteZeven bakken past net daar... Laatst bewerkt door aestudent op 03-11-2006 19:15 |
03-11-2006 19:17:15 | ||
---|---|---|
rudolfph
![]() |
Quote Dat bedoelde ik ook te zeggen ![]() QuoteDe BNL-diensten worden op pas aangepast als de HSL volledig in dienst is, dus als ICRm daar verdwenen is. EDIT: dan nu met goede quote's %02%. Laatst bewerkt door rudolfph op 03-11-2006 19:18 |
03-11-2006 19:21:36 | ||
---|---|---|
sander11
![]() |
QuoteDe ICRm's die op de HSL komen te rijden, krijgen uiteraard een aangepaste kleurstelling. QuoteAngelTrains (dat is het bedrijf dat die locs gaat verhuren aan HSA) heeft een bestelling van 15 locs voor de HSL staan, maar we zullen zien dan. |
03-11-2006 19:24:54 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
Hehe, ok... Volgens mij krijgt HSA 12 locs en moeten ze er 15 betalen. %08% Maar we zien het ergens halverwege volgend jaar wel denk ik dan... ![]() |
03-11-2006 19:34:32 | ||
---|---|---|
sander11
![]() |
1 juli 2007 gaan we het zien! ![]() |
03-11-2006 20:32:00 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
QuoteDit is wel per station; je kan een loc niet in een paar minuten van Den Haag naar Venlo kunnen laten rijden ![]() |
03-11-2006 20:39:05 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Eeh, hier bak ik geen soep van... %03% Zou je iets duidelijk willen zijn treinfan? |
03-11-2006 20:40:53 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
Soep moet je ook niet bakken. ![]() |
03-11-2006 20:42:53 | ||
---|---|---|
julius
![]() |
Nee, alleen in Gvc en Hlm moe(s)t dat echt. In Limburg liep de loc altijd om. |
03-11-2006 20:50:43 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
Het wordt dus nu begrepen en ik formuleer het ook wat duidelijker: op de kopstations heb je dus een reserveloc nodig. |
03-11-2006 21:10:58 | ||
---|---|---|
stephan90
![]() |
Niet alleen kopstations, Haarlem is namelijk geen kopstation. Maar op de kopstations heb je altijd een extra loc nodig om de trein weer weg te halen. De loc die dan eerst aan de trein zat rijdt dan weg en rijdt weer met de volgende trein die vertrekt uit het kopstation. Stephan |
03-11-2006 23:25:51 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Bovendien werken die BDsen veel makkelijker als je ergens onderweg moet keren (in Utrecht bij een stremming tussen Ut en Ht bijvoorbeeld). |
04-11-2006 17:29:28 | ||
---|---|---|
thom
![]() |
Quote NSR heeft echt wel plannen met die BDs'en die gebouwd worden, dus reken maar dat er weinig aan de kant zullen staan. Ze laten ze niet voor niks bouwen, daar is wel over nagedacht. Overigens zullen die dngen echt niet op de HSL komen, immers totaal nutteloos daar met de loks die er komen. |
04-11-2006 21:17:19 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Ook is er in de komende dienstregeling meer speling gekomen in de tijden om zo de punctualiteit te verbeteren, want dan kunnen treinen die onderweg te laat zijn hun vertraging deels inhalen. Hopen maar op zat ze tijden iets kunnen gaan aanpassen. |
06-11-2006 13:33:34 | ||
---|---|---|
sander11
![]() |
QuoteHeb-besss: de drie locs, 123-125, gaan in België ingezet worden op de aansluitroute: de Belgen gaan een pendeldienst Antwerpen Centraal - Noorderdokken onderhouden met BR 186+I11. Nu dat bekend is geworden, is ook de samenstelling van de tijdelijke HSL-treinen weer veranderd... Ik zal nog even wachten met het posten van die samenstelling, want dit is slechts de voorlopige variant (die anderen hadden al de status 'definitief'...). Volgens het moeilijke leasecontract van de locs, worden ze door Angel direct aan de NMBS (en dan daarachter nog wat) verhuurt, maar de naam HSA komt er ook wel weer in voor... Zucht. |
06-11-2006 21:07:54 | ||
---|---|---|
spotter
![]() |
Vanaf wanneer is het nieuwe Spoorboekje verkrijgbaar? |
06-11-2006 21:12:45 | ||
---|---|---|
train85
![]() |
Ik denk in December of iets eerder maar dat wordt hier vast en zeker vermeld. Zelf heb ik al een groot boek met alle treinen en tijden erin. |
06-11-2006 22:19:19 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Half november. Ik vergeet die datum steeds... |
16-11-2006 18:59:14 | ||
---|---|---|
johanknaap
![]() |
Volgens het blad Spoor is het spoorboekje vanaf 18 november verkrijgbaar. |
17-11-2006 00:21:59 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Volgens mij ook. Allemaal voor de winkel gaan liggen dus![]() |
17-11-2006 01:06:03 | ||
---|---|---|
justin
![]() |
Yes, kopen dus als ik overmorgen in Venlo ben =D |
17-11-2006 08:01:03 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Voor voordeelurenabbonementhouders: Is er al in de vorige uitgave van "Spoor" een kortingscoupon voor het spoorboekje gegeven? Of moet die nog komen? |
17-11-2006 10:11:51 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Ik heb gisteren een nieuwe Spoor gekregen en daar zat een kortingscoupon in verstopt. |
17-11-2006 10:22:09 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Ik ben benieuwd wat er voor Veolia in het spoorboekje staat. Volgens ov9292 heeft Veolia de dienstregelingen nog steeds niet aangeleverd. |
17-11-2006 10:27:47 | ||
---|---|---|
keulen
![]() |
Gisteren in Arnhem werd een hele stapel spoorboekjes naar het magazijn achter de servicebalie gebracht, ze zijn daar dus al voorbereid. Laat ik nou net morgen weer bijna 30 minuten op station Arnhem door moeten brengen, dus wie weet... |
17-11-2006 13:12:28 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
hoera! De SPOOR viel vandaag op de mat incl. kortingscoupon ![]() |
17-11-2006 14:10:59 | ||
---|---|---|
daan1714
![]() |
Waarom komt die bij iedereen en bij mij nog niet %07%![]() Laatst bewerkt door daan1714 op 17-11-2006 14:11 |
17-11-2006 15:29:58 | ||
---|---|---|
bgf200
![]() |
Omdat dat ding al tijden niet meer door TNT/TPG wordt bezorgd, maar door een concurrent die verschillende verspreidingsdata aanhoudt. Bij mij komt de beste man van Selektmail of Sandd zelfs zondagavond... Meestal verspreiden deze bedrijven op volstrekt willekeurige tijdstippen. De kans bestaat zelfs dat SPOOR helemaal niet komt, omdat ze verkeerd worden bezorgd of geheel niet. Ik vond een keer een hele stapel in de portiek van een flat (waarschijnlijk te moeilijk). Het klachtennummer van Selektmail staat in de colofon van SPOOR. |
17-11-2006 15:32:00 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Wat erg handig is als je het blad zelden tot nooit krgijt![]() |
17-11-2006 15:33:51 | ||
---|---|---|
bgf200
![]() |
For the case: 030 - 214 95 00 |
17-11-2006 17:56:11 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Quote ik heb dat blad nog niet. zal wel onderweg zijn. |
17-11-2006 18:36:08 | ||
---|---|---|
philips
![]() |
ik heb hem al |
17-11-2006 18:46:41 | ||
---|---|---|
oudeaap
![]() |
In de vorige SPOOR stond er geen kortingsbon, in de nieuwe wel, je krijgt 40 %korting (van 5,50 voor 3,30)met voordeelurenkaart. NS OV jaarkaart is het gratis. vanaf 18/11/06 |
17-11-2006 19:00:45 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Vandaag kreeg ik de SPOOR, mét kortingsbon binnen ![]() |
17-11-2006 19:02:54 | ||
---|---|---|
taigagaai
Moderator ![]() |
Ik ga maandag wel ff naar het loket in Hgl, dan haal ik het spoorboekje ook wel op. @ Mark, weet jij of het spoorboekje ook op het perron gehaald kan worden in Hgl? Bij dat hokje boven de trap? |
17-11-2006 19:05:55 | ||
---|---|---|
mark
![]() |
Nee, het spoorboekje is alleen bij Tickets&Service verkrijgbaar ![]() |
17-11-2006 20:02:27 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
Misschien een vraag waar ik zelf het antwoord op zou moeten weten, maar weet iemand of je met een SOV ook korting krijgt? |
17-11-2006 21:45:26 | ||
---|---|---|
zugchef
![]() |
Zou ik ook wel willen weten, maar het zal wss wel niet nee %04% |
17-11-2006 23:16:49 | ||
---|---|---|
Meiziger
![]() |
Het antwoord is inderdaad Nee. |
18-11-2006 13:11:27 | ||
---|---|---|
fabrierban
![]() |
Jammer, maar het nieuwe spoorboekje bevat al verouderde informatie voor het ingaat. De nieuwste dienstregeling van Arriva is niet meegenomen en ook de wijzigingen op Mt-Luik hebben de deadline kennelijk gemist. Voor de Maaslijn is de oorspronkelijke dienstregeling opgenomen, uitvoerbaar of niet. Wat verder opvalt: # de tabellen voor de Oude Lijn zijn nog steeds chaotisch vervuild met ingewikkelde voetnoten # het spoorboekje beweert dat station Gaanderen pas later wordt geopend, terwijl Syntus beweert dat het 10 december al open gaat. # de geplande uuur-sneldienst Maastricht - Landgraaf is alsnog beperkt tot Heerlen (wel logisch) # de IC's EIndhoven-Venlo doen er precies even lang over als de stoptreinen nu(!?) # je kunt doordeweeks niet meer van Driebergen-Zeist naar Veendendaal-De Klomp (als je dat al zou willen) # vrijwel alle specifieke zondagavondtreinen zijn verdwenen: ze rijden nu of iedere dag of helemaal niet meer. Laatst bewerkt door fabrierban op 18-11-2006 13:23 |
18-11-2006 13:47:08 | ||
---|---|---|
lamote_ban
![]() |
Ook de meeste koopavondtreinen zijn foetsie. |