04-12-2006 11:59:57
Bollenstad
Bollenstad
Quote
crikey: Bij de DB-versie loopt het dak aan de uiteinden van het rijtuig een beetje schuin af. Bij de DR-versie blijft het recht, waardoor het ook recht afloopt.

Hm.. is dit duidelijk?
Met vertraging ('t gaat tenslotte over treinen): Ja, duidelijk! Dank!
 

04-12-2006 12:20:55
Bollenstad
Bollenstad
Overigens (aansluitend op een discussie in deel 3 van dit topic): ik ben onlangs plotsklaps verhuisd en heb geen SPOOR gekregen. Via NS-klantenservice krijg ik 'm nu alsnog toegestuurd.
Dus... wie 'm nog niet heeft %01% bel 0900-2021163!

Laatst bewerkt door Bollenstad op 04-12-2006 12:21
 

04-12-2006 18:20:21
dumpy_dump
dumpy_dump
Dat telefoonnummer staat ook op Opeenshadikhet.nl

Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen: het valt me nu pas op dat alle 3700'n stoppen in Olst en Wijhe.
 

05-12-2006 12:17:37
Bollenstad
Bollenstad
Weet niet of dit de goede plek is, maar dat hoor ik dan vanzelf wel, neem ik aan.
Als ik een doorkomststaat voor Amf bekijk voor zondag 10 december zie ik dat bij de diensten CXX1, CXX3 en CXX4 als vervoerder Syntus staat vermeld, terwijl voor dienst CXX5 Connexxion wordt genoemd. Ik neem aan dat dat niet geheel correct is, want het moet volgens mij allemaal Connexxion zijn.
Kan iemand wat met deze info? Of ben ik spuit 11 en had ik dit elders al kunnen lezen?

Laatst bewerkt door Bollenstad op 05-12-2006 12:18
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

05-12-2006 12:20:29
peterselie
peterselie
Ik ben het al eerder tegengekomen hier op het forum. De nummers zijn nu nog van Syntus. vandaar dat het er nu nog staat. Het wordt in het weekend wel aangepast. Als dat nu al zou gebeuren dan zouden mensen juist kunnen zeggen van waarom staat er nu xx.  

05-12-2006 17:56:13
train85
train85
Klopt dit is al vaker hier genoemd. De nummers zullen na 10-12 goed vereld staan met de juiste vervoerder.  

05-12-2006 18:48:09
Somda
Somda
Omlopen op de 9100 zijn gereed. Merendeel wordt gereden met koppels van 2x DM90. Enkele treinen in het weekend wordt ook met ICM gereden. Overbrengingen van Vl naar Zl/Gn zijn nog niet bekend, dit kan ook pas zondag overdag omdat de uitgelopen stellen Vl niet kunnen verlaten op zaterdagavond/nacht ivm werkzaamheden in de nacht.  

05-12-2006 19:25:19
j.jager
j.jager
Als je iets weet, hou ons dan(als je wil) op de hoogte. M.V.G Jeroen Jager.

Laatst bewerkt door j.jager op 05-12-2006 19:25
 

05-12-2006 19:44:54
rudolfph
rudolfph
Met een beetje geduld kom je ook een eind hoor, nog maar 6 nachtjes slapen (en 7 nachtjes voor de spitstreinen) en je weet hoe het daadwerkelijk geworden is! Beetje geduld dus . Zijn er trouwens mensen stiekem streepjes op het behang bij hun bed aan het zetten?  

06-12-2006 08:54:33
martin
martin
Hoe zit het nou met de IR rijtuigen die naar Nederland zouden komen? Weet iemand er al meer vanaf? Dit aangezien de nieuwe dienstregeling wel heel dicht bij begint te komen.

Martin
 

06-12-2006 14:30:06
Bollenstad
Bollenstad
Zie topic Materieelinzet DRGL 2007. Als ik het goed het opgeslagen 2 stammen in de 1500-serie, maar alleen door-de-weeks.  

06-12-2006 15:01:38
Somda
Somda
*** Een bericht dat op teletekst en nu.nl te lezen is ***

Nieuwe dienstregeling NS geeft problemen

Uitgegeven: 6 december 2006 12:31
Laatst gewijzigd: 6 december 2006 13:08

AMSTERDAM - De Nederlandse Spoorwegen zetten alle zeilen bij nu zondag eindelijk de nieuwe dienstregeling voor 2007 ingaat. Aanloopproblemen zullen onvermijdelijk zijn. "Er gaat beslist iets mis. Reizigers en personeel moeten knoppen omzetten", stelde woensdag directeur Jacques Huberts van NS Reizigers.

Het spoorbedrijf zet dan ook in het begin extra mensen en materieel in. Dagelijks wordt bezien of de samenstelling van de treinen aangepast moet worden of dat andere maatregelen nodig zijn.

In januari maakte de NS bekend dat de oude dienstregeling, die dateert uit 1970, omgegooid werd vanwege de toegenomen drukte. Sinds 1970 is het aantal treinreizigers met 20 procent gegroeid. In de eerste helft van dit jaar alleen al is die groei met 7 procent groter dan verwacht, zei commercieel directeur Bert Meerstadt.

Puzzelen

Het maken van het veelbesproken spoorboekje was geen sinecure. Drie jaar puzzelen en overleg met zestien andere spoorbedrijven en spoorbeheerder ProRail gingen daaraan vooraf.

Onder druk van consumentenorganisaties zoals Rover en van de Tweede Kamer zijn de oorspronkelijke plannen wel iets aangepast.

Zondag is het zover, maar dan zullen de treinen nog niet vol zitten en kunnen volgens Huberts de NS 'warmdraaien' voor maandag
 

07-12-2006 11:03:04
jorgo
jorgo
Hallo, ik ben nieuw hier en dus nog wat onhandig met die omloopprognoses. Bovendien weet ik niet wat er al besproken is dus bij voorbaat excuses voor doublures.

Zoals bekend neemt VIRM de dienst over op de 800/20800.
Maar hoe wordt er gesplitst? Proef op de som genomen bij de planning voor 11 december.

De omloop geeft aan dat hier doorgaans ten noorden van Sittard 8, 10 of 12 bakken onderweg zijn. Trein 847 bijvoorbeeld blijkt aanstaande maandag IV+IV te bevatten.

Combinaties van 10 bakken lijken het vaakst voor te komen waarbij dan 6 bakken naar Heerlen koersen en 4 naar Maastricht. Ook de VI+VI combinatie staat gepland, en een enkele keer IV+IV+IV, zoals in trein (20)857 die 18:05 in Maastricht aankomt en 8 bakken voor Maastricht bevat en 4 voor Heerlen...

Ik probeer logica te vinden. Sowiese lijken 8 bakken ten noorden van Sittard nogal mager, immers de dienst wordt hier niet uitgebreid en zoveel extra mensen passen nou ook weer niet op die tweede verdieping.

Vier bakken naar Maastricht, een gebruikelijke inzet, is ook erg weinig m.i. Weliswaar wordt hier de IC dienst verdubbeld, maar dat is toch erg kort. Immers de reizigers voor Maastricht uit de 900 die nu op de stoptrein overstappen worden doorgaande IC-reizigers.

En waarom een langere trein naar Heerlen dan naar Mt? Behalve bij wat hogeschooltreinen haalt de 900 volgens mij zelden meer reizigers dan de 800. En bij de genoemde (20)857 rijdt er wél een langere trein naar Mt dan Heerlen, maar juist op het moment dat er ook 3500-en naar Maastricht gaan.

Zijn sommige samenstellingen niet gewoon te kort? Nog los van het dramatische comfortverlies, want van dat VIRM krijg je na anderhalf uur dus pijn in je rug en is een ongeschikt materieel voor de 800 met de talloze Limburgse reizigers voor Utrecht en Amsterdam. Een voor 95% gevulde ICRm is trouwens veel beter uit te houden dan een voor 95% gevulde VIRM, met al die irritante vis-à-visjes en een vriendin die misselijk wordt op de benedenverdieping. Ik strek eens graag mijn benen.

Ik vrees dat ik vaker eerste klas ga reizen.
Of begrijp ik echt iets niet aan die omlopen op deze site?

Groet,
Jorgo
 

07-12-2006 11:41:08
woepje
woepje
Edit: op verzoek van de baas heb ik het spul aangepast. Zie zelf maar of je er nu nog wat van begrijpt....

Van dat VIRM krijg je na anderhalf uur dus pijn in je rug.

Nou die stoelen bezorgen mijn geen pijn in mijn rug, dat heb ik destijds goed gemerkt toen ik 7 uur in de VIRM zat. Maargoed meningen / smaken verschillen.

Een voor 95% gevulde ICRm is trouwens veel beter uit te houden dan een voor 95% gevulde VIRM.

Als een ICRm 95% gevuld is, wil dat niet zeggen dat de VIRM ook meteen 95% gevuld is. Dat ligt een stuk lager, zeker met 12 bakken VIRM.

Ik strek eens graag mijn benen.

Nou een wandelingetje kun je makkelijk maken met 12 bakken VIRM. Eer je het bovendek en benedendek hebt gehad, zijn je benen wel gestrekt lijkt mij

Welkom trouwens

Laatst bewerkt door woepje op 07-12-2006 14:53
 

07-12-2006 12:18:01
edegroot
edegroot
Beste Rachid,

Quoten is uiteraard toegestaan, maar doe dit niet als je op het laatste bericht in de discussie reageert.
Zou je aub je bericht willen aanpassen ?
 

07-12-2006 13:02:28
aestudent
aestudent
O/T: nou, laat die quotes maar staan, anders weet ik helemaal niet meer op welk deel van het bericht Rachid reageert...  

07-12-2006 18:16:06
rob1
rob1
Enkele nieuwe NS Vertrekstaten staan reeds op NS.nl
Opvallend is http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/mt2.pdf, de IC naar Brussel staat erop !

Let op: nog niet alle vertrekstaten zijn vernieuwd
 

07-12-2006 18:22:27
aestudent
aestudent
En er is weer een nieuwe treinnummerlijst, dit keer wel een versie 7.4. %08%

http://www.prorail.nl/NR/rdonlyres/15F2E430-D4C6-4811-BAB7-A5CAC5E6D6AE/0/Versie74definitiefTreinnummerlijst2007.pdf
 

07-12-2006 19:01:14
freek500
freek500
Quote
rob1: Enkele nieuwe NS Vertrekstaten staan reeds op NS.nl
Opvallend is http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/mt2.pdf, de IC naar Brussel staat erop !

Let op: nog niet alle vertrekstaten zijn vernieuwd


Is het eigenlijk al bekend met welk materieel de IC naar Brussel gereden gaat worden?
 

07-12-2006 19:08:58
scooter
scooter
Als het goed is met reeks 13 en I-11 rijtuigen  

07-12-2006 19:09:26
stephan90
stephan90
Rijtuigen van het type I11 van de NMBS, alleen het loctype weet ik niet.  

07-12-2006 19:21:17
mren
mren
Reeks 13 die schijnbaar geen ATB storingen heeft veroorzaakt vandaag.  

07-12-2006 19:53:11
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
rob1: Enkele nieuwe NS Vertrekstaten staan reeds op NS.nl
Opvallend is http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/mt2.pdf, de IC naar Brussel staat erop !

Let op: nog niet alle vertrekstaten zijn vernieuwd
Blijkbaar was het een foutje waardoor die nieuwe vertrekstaten te zien waren, als ik nu die link aanklik krijg ik gewoon een tot 9 december 2006 geldige vertrekstaat te zien
 

07-12-2006 19:57:57
train85
train85
Ik krijg die vanaf 10-12 te zien.  

07-12-2006 19:58:15
aestudent
aestudent
Hehe, hij was er echt, want ik heb 'm gezien! Nog even geduld dus kennelijk...

Edit: Net die van drgl2006, nu weer die van drgl2007... %03%

Laatst bewerkt door aestudent op 07-12-2006 19:59
 

07-12-2006 20:01:06
mvd
mvd
Op deze pagina staat toch echt de nieuwe hoor:
http://www.ns.nl/servlet/Satellite?rendermode=live&cid=1072266052398&pagename=
www.ns.nl%2FPage%2FStationsvoorzieningen_nieuw&c=Page&lang=nl&key=mt&info-submit.x=
0&info-submit.y=0

(De link even aan elkaar kopieren svp)
 

07-12-2006 20:02:09
aestudent
aestudent
Ja, nu weer wel ja... 5 minuten geleden kwam de oude even tevoorschijn...  

07-12-2006 20:02:34
stephan90
stephan90
Als ik hem aanklik zie ik onderaan toch echt de datum van de huidige DRGL staan.  

07-12-2006 20:04:07
rob1
rob1
Heel apart! Nu bij de vertrekstaat Mt1 zie ik weer de oude, terwijl ik de nieuwe weldegelijk opgeslagen heb ! Maar desalnietteplus: op tijd zijn ze, hiermee in ieder geval, wel ! Nu de vertrekstaten van de grote steden (en enkele kleine) nog !

Laatst bewerkt door rob1 op 07-12-2006 20:05
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


07-12-2006 20:05:12
aestudent
aestudent
Even refreshen dan? Voor de liefhebber heb ik ze nu allebei:
http://home.planet.nl/~duijn181/cu2/mt2_2006.pdf
http://home.planet.nl/~duijn181/cu2/mt2_2007.pdf

Maar iets anders... Volgens ProRail komt er een serie 1100: HSA Gvc-Rtd-Bd-Atw-Brussel. Wie weet meer?

Edit: nu wordt ie helemaal leuk. Als ik voor Hfd een vertrekstaat opvraag en ik klik een paar keer op refresh, dan krijg ik om en om die van nu en die van 2007.

Laatst bewerkt door aestudent op 07-12-2006 20:08
 

07-12-2006 20:10:13
stephan90
stephan90
Waarschijnlijk gaat die 1100 rijden als de HSL-zuid volledig in tact is.  

07-12-2006 20:28:28
daniel_ddr
daniel_ddr
Wow! Op de vertrekstaat van Ddrs staat de 32510 ook vermeld (en de eerste treinen op za en zo ook). Volgens de Planner Plus slaan die Ddrs echter nog altijd over%03%  

07-12-2006 20:42:52
train85
train85
Wat is de begin link van dit, dan kan ik daarna van elk station het kijken?  

07-12-2006 20:49:34
sander11
sander11
Quote
sgmm: Waarschijnlijk gaat die 1100 rijden als de HSL-zuid volledig in tact is.
Er is een tijdje sprake van geweest dat HSA een treindienst Amsterdam - Breda/Roosendaal ging uitvoeren (zolang het materieel voor de HSL er nog niet is) met ICM in een aparte kleurstelling...
 

07-12-2006 20:51:22
aestudent
aestudent
Alleen nu niet meer toch? En die serie 1100 is vandaag aangepast...  

07-12-2006 21:00:46
sander11
sander11
Geen idee; HSA wil weinig meer kwijt tegenwoordig.  

07-12-2006 21:04:56
Somda
Somda
De 900 zou de HSA Bd-Rtd-Asd gaan worden volgens mij.  

07-12-2006 21:14:55
treinhobby
treinhobby
Opvragen van de doorkomststaten:
http://www.ns.nl/www.ns.nl/pdf/vertrekstaten/XXX1.pdf

op de plaats van de XXX zet je de afkorting van de plaats die je wilt zien.
(Ut = Utrecht, Amf = Amersfoort, Dv = Deventer, Gn = Groningen, enz.)

Het nummer '1' kan je ook vervangen door '2' of '3' om de andere vertrekstaten van dat station te bekijken.
 

07-12-2006 21:20:17
daniel_ddr
daniel_ddr
Voor kleine stationnetjes die maar één vertrekstaat hebben is het cijfer achter de verkorting een 0 (nul) overigens.

Edit: op de vertrekstaat van Gr staat een leuk foutje... volgens omloop komt de 32515 met twee stellen uit Ddr en wordt in Gr gesplitst in een stel dat doorrijdt naar Gdm en een stel dat de 32510 naar Ddr gaat rijden.
Echter, de 32515 vertrekt volgens de vertrekstaat van spoor 2 en de 32510 van spoor 1

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 08-12-2006 00:06
 

08-12-2006 17:05:09
rob1
rob1
Alle vertrekstaten zijn geupdate ! (ik kon tenminste geen oude meer vinden %08%)  

08-12-2006 21:42:46
reizigert
reizigert
Vandaag had het Algemeen Dagblad een uitgebreid artikel over de nieuwe dienstregeling. Ook de inzet van Duitse rijtuigen komt hierin aan bod
http://www.ad.nl/binnenland/article886487.ece
 

08-12-2006 22:59:40
bombardier
bombardier
Nog even over de 9100. Hoe kan het dat hij volgens de doorkomststaten op zondag rijdt? Volgens het spoorboekje niet.

Nee, ik zie het denk ik al alleen bepaalde treinnummers.

Laatst bewerkt door bombardier op 08-12-2006 23:03
 

08-12-2006 23:11:57
raoul
raoul
Omdat de 9100 en de 19100 (??? Groningen - Zwolle in de nieuwe dienstregeling) Op zondag pas voor het eerst om 16.24 uit Zwolle vertrekt en om 15.27 voor het eerst uit Groningen.

Dus vandaar dat het misschien wat vreemd lijkt.
 

08-12-2006 23:13:44
woepje
woepje
De 9100 begint pas te rijden na 15:00 uur op zondag. Op de andere dagen rijdt hij wel gewoon de hele dag.  

08-12-2006 23:21:36
raoul
raoul
Quote
woepje: De 9100 begint pas te rijden na 15:00 uur op zondag. Op de andere dagen rijdt hij wel gewoon de hele dag.


He, ik was net even 2 minuten eerder dan jouw rachid %02%
 

08-12-2006 23:36:19
woepje
woepje
Vergeeft u mij beheer:

[chatmode aan]Ja eigenlijk zou mijn bericht nu verwijderd moeten worden posts die hetzelfde zijn leveren geen goede bijdrage aan het forumoverzicht.;) (zoals dit bericht bijv).[chatmode uit]

Maargoed, de dienstregeling 2007 duurt niet lang meer... >> op verzoek van iemand een edit: Over 24 uur en 10 minuten is het al zondag en kan het feest 2 uur later beginnen.

Laatst bewerkt door woepje op 08-12-2006 23:51
 

08-12-2006 23:40:54
raoul
raoul
[plaag] Maak er maar 2 uur langer van dienstregling gaat pas officieel 2 uur 's nachts in [/plaag]

Maargoed het aftellen is nu wel serieus geworden. Het mag nu dan eindelijke gaan beginnen! "De pret van de NS is bijna los!"
 

08-12-2006 23:50:45
edegroot
edegroot
En de chatmodus mag wat mij betreft weer uit...  

09-12-2006 17:52:15
rob1
rob1
op www.ns.nl en dan stationsinformatie geven de nieuwe stations, zoals Apeldoorn Osseveld, Apeldoorn De Maten, Twello, Voorst-Empe en Helmond Brandevoort geen vertrekstaat, als je de afkorting van de stations op de xxx in url zet, komen ze wel tevoorschijn !%08%

Laatst bewerkt door rob1 op 09-12-2006 17:52
 

09-12-2006 20:20:03
bouwe
bouwe
Ik vrees dat ik iedere ochtend mijn overstap ga missen.

30528
Wsm + 07.43
Swd - 07.48
Gnn + 07.54
Rdp - 07.55
Gn a 07.58

728
Gn v 08.02
Gnl - 08.04
Hrn + 08.08

Een geweldige overstaptijd van maar liefst vier minuten, en daar nog niet eens de Arriva-vertraging vanaf getrokken. Heb mn baas inmiddels ingelicht. %08%

Laatst bewerkt door bouwe op 09-12-2006 20:20
 

09-12-2006 20:24:31
lamote_ban
lamote_ban
Zodra er GTW's rijden gaat het wel lukken, maar tot die tijd veel sterkte.  

09-12-2006 22:31:57
bombardier
bombardier
Grappig: morgen zit er ICM in de voetbalpendel Rtst-Rtd

12.56 820103 Leeg Materieel NSR Rtd Aankomst Rtst OC39

Ook DDM-1:

12.46 820101 Leeg Materieel NSR Rtd Aankomst Rtst L19 - 1843 NSI5 (1) - 6907 NSG13 (2) - 6836 NSH9 (3) NSG15 (4) - 6871 NSH11 (5) - 6624 NSG17 (6

Er is dus meer ruimte voor de supporters.

Laatst bewerkt door bombardier op 09-12-2006 22:34
 

09-12-2006 23:09:35
raoul
raoul
Ik hoop niet dat ze serieus ICM in gaan zetten

Dat zou zonde zijn voor het materieel!

DDM: Geen moeite mee
 

09-12-2006 23:16:04
woepje
woepje
ja inderdaad.. of ze zetten een plan T-tje in ofzo...die zijn toch al afgeraggeld, dus als ze ook nog door de supporters worden afgeraggeld, dan is het iets minder erg dan als je bijv materieel inzet waarvan je nog een paar jaar van wilt genieten als vervoersbedrijf.

Afijn, over 45 minuten is het 10 december. De grote dag. Iedereen is vast en zeker harstikke zenuwachtig en kan vannacht vast niet slapen
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

09-12-2006 23:33:45
raoul
raoul
Ik heb andere redenen om naar morgen uit te kijken in Utrecht. En ja ik ga met de auto

Maargoed had graag met de trein egwild, maar durf geen risico te lopen!
 

10-12-2006 00:08:17
justin
justin
Gezellig naar stadion.... gelukkig hoef ik niet met de trein dan.

Over de nieuwe vertrekstaten:

-op de vertrekstaat Rtd, staat er niks over hoe te gaan naar Arnhem en Nijmegen, terwijl de oplossing simpelweg overstappen in Gouda of Utrecht Centraal is.
-Overveen als IC station?!
-Inconsequentie met het gebruik van IC-aanduidingen voor de stations Deurne, Horst-Sevenum en Blerick: op Rtd en Ddr zijn ze aangegeven als IC, op o.a. Bd en Tb zijn ze aangeven als IC, die tot Venlo stopt op alle tussengelegen stations (zeg maar de bekende weg naar Den Helder)
-Erg gepuzzel op Schiphol wordt het met de spooraanduidingen 'x of y'

Dat is mij even vlug opgevallen op de voor mij gangbare trajecten...

Hoera, het is 10 december
 

11-12-2006 18:48:21
bouwe
bouwe
Iemand informatie hoe de bezetting is van de oude 501/502 met 12 bakken virm?  

11-12-2006 19:08:27
woepje
woepje
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Gisteren met 6 bakken VIRM op de heenweg was het m.i. een zo goed als lege trein (althans bij vertrek in Groningen. Hoeveel mensen er in Zwolle, Amersfoort zijn bijgekomen is mij onduidelijk). Op de terugweg, waar ik ook inzat, zat hij goed vol. Tot aan Groningen aan toe. Er kwam dan ook een wereld aan mensen uit die trein toen die hier om 19:15 aankwam.

Ik heb gezien op het RTL nieuws van 18:00 uur dat volgens de eerste resultaten van de tellingen blijkt dat 2% van de treinen te vol waren.

Laatst bewerkt door woepje op 11-12-2006 19:10
 

11-12-2006 20:44:50
j.jager
j.jager
Wat ik vanmorgen kon zien, was er in de 1ste klas(gedeelte onderin) genoeg zitplaats. wat de 2de klas betreft heb ik er niet op gelet.  

11-12-2006 20:53:39
woepje
woepje
Dan heeft iedereen dus bovenin gezeten %02%

Ik denk dat er wel wat meute bij gekomen is in Asn, Zl enzovoorts. Die ambtenaren hebben trouwens meer 1e klas tot hun beschikking, wellicht dat hierdoor de 1e klas die jij gezien hebt leger is dan in de ICM. Maargoed, ik denk dat de NS op deze manier gewoon wil uitwisselen. De sneltrein Rsd - Zl is immers weg. En de VIRM rijdt ook niet meer tot Zl. Ledige ritjes vanuit Arnhem of nog verder, kost nogal wat geld. Dan zijn die kleine ritjes On-Gn stukken handiger voor de NS. De NS heeft hiermee dus 2 vliegen in 1 klap: meer zitruimte gecreërd en de uitwisseling versoepelt.
 

12-12-2006 19:31:29
sander11
sander11
Niemand nog een trein van SNCF Fret voorbij zien schuiven in Nederland?  

12-12-2006 19:51:43
train85
train85
Gisteren meldde de media dat de treinenloop goed was verlopen.
Daar klopt weinig van, want de treinen reden 74,9% optijd van afgelopen maandag. En dan durven zeggen dat ze optijd reden%03%
 

13-12-2006 14:32:49
fabrierban
fabrierban
@railsim
Wat er eigenlijk bedoeld werd was dat het niet totaal uit de hand liep.
Maar er waren inderdaad wel veel vertragingen van 5 tot 15 minuten.

Gisteren ging het al beter en vandaag nog beter. De problemen met de trek-duw treinen op Arnhem-Roosendaal lijken inmiddels opgelost te zijn.
Wel nog veel problemen op de lijn naar Twente en met de serie Alkmaar-Limburg, waar richting Limburg %05% al drie ochtenden achter elkaar flinke vertragingen zijn.

Laatst bewerkt door fabrierban op 13-12-2006 14:35
 

13-12-2006 14:34:12
fabrierban
fabrierban
Quote
sander2: Niemand nog een trein van SNCF Fret voorbij zien schuiven in Nederland?

Rijden ze die inmiddels met eigen locs?
 

13-12-2006 15:13:14
philips
philips
Maar op de PRORAIL lijst staan dat de HSA van Den Haag Centraal-Brussel gaan rijden. Ik snap het niet helemaal.
http://www.prorail.nl/NR/rdonlyres/15F2E430-D4C6-4811-BAB7-A5CAC5E6D6AE/0/Versie74definitiefTreinnummerlijst2007.pdf
 

14-12-2006 18:02:21
aestudent
aestudent
Bij ingebruikname van de HSL gaat de HSA naast Asd-Brussel ook Gvc-Brussel rijden (gedeeltelijk over het 'normale' spoor dus)...  

15-12-2006 11:24:07
aestudent
aestudent
Zo, ik zit nu gezellig ziek te wezen thuis, waardoor het probleem van "geen tijd hebben" zich gedeeltelijk oplost... Maar wat mij opviel is dat ik nog niets voorbij heb zien komen over de punctualiteit op de Oude Lijn, en met name van de serie 2200. Ik heb deze week al weer 8 keer in een 2200 gezeten, maar ik heb er (toevallig?) nog niet één helemaal op tijd zien rijden. %03% Ondanks dat de rijtijd tussen bijv. Ledn en Dt 2 minuten langer is geworden, lijkt met name DDM-1 moeite te hebben om goed op schema te blijven, omdat het kennelijk toch net even een stukje langzamer is dan DD-AR. Echter, ook de DD-AR's waar ik in heb gezeten kregen het niet voor elkaar om op tijd te blijven rijden, omdat er op elk station langer gehalteerd moest worden dan voorheen, vanwege een toegenomen aantal reizigers. Dat laatste heeft dan waarschijnlijk weer te maken met het veranderen van de aansluitingen, waardoor er meer mensen met de trein mee willen... Bovendien was een aantal treinen op die lijn van de week opgeheven wegens een materieeltekort. Maar goed, in het geheel ben ik er toch op vooruit gegaan, want mijn gemiddelde reistijd deze week was een minuut of 10 minder dan met drgl2006.

Laatst bewerkt door aestudent op 15-12-2006 11:25
 

15-12-2006 13:18:40
fabrierban
fabrierban
De inpassing van de treinen Berlijn-Amsterdam in de binnenlandse dienst gaat zoals verwacht: vrijwel alle treinen richting Amsterdam rijden al de hele week met grote vertraging.
Laat ze deze treinen toch in hemelsnaam in Hengelo laten keren.

Laatst bewerkt door fabrierban op 15-12-2006 13:19
 

15-12-2006 13:27:46
taigagaai
Moderator
taigagaai
En dan? De reiziger weer duperen? Wees blij dat er nog iets rijdt, al is het met vertraging  

15-12-2006 13:53:51
fabrierban
fabrierban
Het doorrijden naar Amsterdam dupeert door de onbetrouwbaarheid dagelijks grote aantallen binnenlandse reizigers en dan moet je afwegen of dat wel opweegt tegen een overstap voor een relatief klein aantal internationale reizigers, zeker als dat doorrijden ook nog eens zeer hoge kosten met zich meebrengt.

In Venlo moet trouwens tegenwoordig ook worden overgestapt en daar is het aantal internationale reizigers sinds de knip juist explosief gestegen.
 

15-12-2006 14:14:29
Bollenstad
Bollenstad
Quote
fabrier: De inpassing van de treinen Berlijn-Amsterdam in de binnenlandse dienst gaat zoals verwacht: vrijwel alle treinen richting Amsterdam rijden al de hele week met grote vertraging.
Waar baseer je dit op? Voor mij is dit nieuw namelijk.

Laatst bewerkt door Bollenstad op 15-12-2006 14:15
 

15-12-2006 14:26:31
julius
julius
Heb de Av er even op nageslagen:

Zondag 10 december

146 +10

Maandag 11 december

146, 144, 142, 140 alle op tijd

Dinsdag 12 december

146 +10
144 +30 oplopend
142 +20
140 +30

Woensdag 13 december

146 +25-+35
144 +15
142 +20
140 +30

Donderdag 14 december

142 +25, andere treinen geen gegevens

Hierbij moet wel gezegd worden dat nagenoeg al die treinen de grote vtg al hadden bij binnenkomst, dus er zit in Duitsland iets niet goed.
 

15-12-2006 16:20:27
pipi
pipi
Een IC rijdt toch tussen grote steden omdat daar veel mensen wonen en zo een snelle en comfortable verbinding kan bieden. Ga je dit knippen dan lopen je klanten van zelf weg. Als er dan een trein vertraging heeft laat dan een vervangende trein rijden zo dat je geen verstoring van de binnenlandse dienst hebt.  

15-12-2006 16:22:36
Bollenstad
Bollenstad
Waar we nog even rekening moeten houden in dit verhaal is het feit dat we volgens mij deze week aanrijdingen hebben gehad tussen Almelo en Hengelo en bij Twello. Dat levert ook wat vervuiling op natuurlijk. Wie weet nog even vergelijken met de 1500, 1600 en 1700-series?  

15-12-2006 16:29:22
aestudent
aestudent
Net zoals Julius zegt, die vertragingen ontstaan bijna allemaal in Duitsland, dus keren in Hgl maakt in dit geval helemaal niets uit...  

15-12-2006 18:50:39
rob1
rob1
Quote
julius: Heb de Av er even op nageslagen
Wat is Av?
 

15-12-2006 18:51:40
daniel
daniel
De welbekende "Actuele Vertrektijden" van de NS-site  

15-12-2006 18:53:46
rob1
rob1
Oke ! Kan je daar dan ook "terugbladeren" ??  

15-12-2006 19:00:13
daniel
daniel
Normaal gesproken niet, maar ik geloof dat een enkeling hier daar inzicht in heeft, ja  

15-12-2006 19:27:57
rudolfph
rudolfph
De 140 moet zeker van naar Shl/Asd blijven rijden (naar Asd en dan naar Shl is het beste ), want met een overstap in Hgl (of Bh, vervalt de locwissel meteen) jaag je mensen alleen maar de trein uit. Wel moet de 140 weer uit het binnenlandse uurpatroon gehaald worden, zodat vertragingen van de 140 geen invloed hebben op de binnenlandse treindienst (nou ja, een vertraagde trein heeft dat natuurlijk wel, maar ik bedoel dan ook dat er dan in de binnenlandse dienst geen treinen gaan uitvallen ).  

15-12-2006 21:43:26
rob1
rob1
Quote
daniel: Normaal gesproken niet, maar ik geloof dat een enkeling hier daar inzicht in heeft, ja
En dat houdt diegene natuurlijk helemaal geheim... %08% Maar nu weer ontopic !
 

16-12-2006 22:30:46
sander11
sander11
Quote
fabrier: De inpassing van de treinen Berlijn-Amsterdam in de binnenlandse dienst gaat zoals verwacht: vrijwel alle treinen richting Amsterdam rijden al de hele week met grote vertraging.
Dat heeft er dus geen ene kont mee te maken, zucht... In Duitsland zijn er deze weken grote werkzaamheden, die overal voor vertraging zorgen.
 

16-12-2006 22:34:26
rob1
rob1
Maar sinds 10 december hebben binnenlandse reizigers met de normale IC daar dus ook last van, omdat de Duitse IC de Binnenlandse is  

16-12-2006 22:42:17
Bollenstad
Bollenstad
En dus zouden de gevolgen voor de binnenlandse reizigers minder zijn als de Berlijn-IC nog steeds buiten het binnenlandse patroon reed, zoals voor 10-12. Overigens heeft 'ie vroeger ook in het binnenlandse patroon gereden, toen zelfs iedere twee uur. Ik heb er toen heel vaak in gezeten (ook in de treinen die uit Kopenhagen en/of Moskou kwamen) en ik kan me eigenlijk niet herinneren dat dat toen zo'n probleem was. Waarom dan nu wel? Zou de toegenomen drukte op het spoor daar debet aan zijn?  

16-12-2006 23:13:23
julius
julius
Nou, blijkbaar dus de wkz in Duitsland die m.i. niet helemaal lekker zijn georaniseerd als alles zoveel vtg heeft (geen gewijzigd tijdpad terwijl dat wel had gemoeten ofzo...)  

16-12-2006 23:16:21
sander11
sander11
Te veel verkeer voor te weinig sporen is het.  

16-12-2006 23:22:43
Bollenstad
Bollenstad
Quote
julius: Nou, blijkbaar dus de wkz in Duitsland die m.i. niet helemaal lekker zijn georaniseerd als alles zoveel vtg heeft (geen gewijzigd tijdpad terwijl dat wel had gemoeten ofzo...)
wkz?
 

16-12-2006 23:47:04
sander11
sander11
Werkzaamheden .