Dienstregeling 2009, wat is waar?
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
17-12-2008 18:11:40
kiekkiek
kiekkiek
Quote
MDDM: Er mag niet direct gecombineerd worden met een DDAR/MDDM.
Edit: Het is niet toegestaan om met reizigers in de trein direct te combineren.
Staat duidelijk omschreven in de Handboek van de machinist.
Dat ze het reeds klaar staande stel open doen voor reizigers is niet slim.



Direct combineren mag niet, maar je mag best wel combineren met reizigers die al in de trein zitten. Met een binnenkomende MDDM/DDAR mag je dus niet combineren voordat de deuren zijn geopend. Naslagwerk N/11, handboek.

KieKKieK

Laatst bewerkt door kiekkiek op 17-12-2008 18:12
 

17-12-2008 18:18:51
fabrierban
fabrierban
@kiekkiek
Het zal wel niet mogen maar in Ehv is het toch de normale praktijk als er weer eens bij een 800 bijgekoppeld moet worden omdat er een treinstel mist. En dat is maar goed ook anders lopen de vertragingen door ongepland koppelen nog verder op.

Laatst bewerkt door fabrierban op 17-12-2008 18:20
 

17-12-2008 18:30:51
treinfan
treinfan
Rijdt de 800 met DD-AR dan?

DD-AR en V-IRM zijn volgens mij een geval apart, daar bij DD-AR bij een hogere snelheid pas gekoppeld wordt
 

17-12-2008 19:23:25
mren
mren
De reden hierachter is specifiek gericht op dubbeldekmaterieel zodat geen reizigers van de trap stuiteren als (te hard) wordt gekoppeld.  


Somda In de Wolken Weddings advertentie

17-12-2008 19:25:33
ruysdael
ruysdael
Bij VIRM is echter een lagere snelheid vereist om te combineren, waardoor het mogelijk wel mag (het gebeurt immers elk half uur in Sittard).  

17-12-2008 19:41:46
fabrierban
fabrierban
Quote
mren: De reden hierachter is specifiek gericht op dubbeldekmaterieel zodat geen reizigers van de trap stuiteren als (te hard) wordt gekoppeld.

Is VIRM dan geen dubbeldeksmaterieel?
 

17-12-2008 20:14:41
hvondelen
hvondelen
Quote
MDDM: Er mag niet direct gecombineerd worden met een DDAR/MDDM.
Edit: Het is niet toegestaan om met reizigers in de trein direct te combineren.
Staat duidelijk omschreven in de Handboek van de machinist.
Dat ze het reeds klaar staande stel open doen voor reizigers is niet slim.

Dit gebeurt dus wel degelijk...een DD-AR komt van het Westelijk Eiland, rijdt langs het perron en de reizigers kunnen al instappen, dit om .00 en .30, om .06 en .36 komt er een andere DD-AR als 4000 uit Rtd die stil gaat staan net voor de reeds klaarstaande DD-AR. Deze klaarstaande DD-AR doet de deuren dicht en rijdt tegen de net aangekomen DD-AR aan om te koppelen, hier zitten dus al reizigers in, en in het achterste deel ook. In de keren dat ik dit heb gezien, 5 keer ongeveer, reed de trein niet optijd weg, ongeveer +5. 3 minuten is ook veel te weinig om te combineren.%03%


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

17-12-2008 20:21:36
maxje
maxje
Zeker met ddar als ik het zo lees. Dan zou het beter zijn die al klaarstaande ddar dicht te houden tot dat de aangekomen trein stilstaat. Maarja 3 min is idd weinig. 6 Zijn er denk ik minimaal nodig.  

17-12-2008 20:25:17
rick
rick
Is die regel niet weer afgeschaft, daar staat mij iets van bij.  

17-12-2008 21:39:11
dumpy_dump
dumpy_dump
Bij direct combineren van VIRM zijn er in ieder geval uitzonderingen waarin het wel mag/mocht, een daarvan heet Gouda. Combineren met reizigers in beide delen mag sowieso ook bij DD-mat, anders hebben we een probleem met bijvoorbeeld trein 526/561 in het weekend. Ik kan mij herinneren dat combineren van DDAR al langer voor problemen zorgt. In de beginperiode (de kinderziektestijd, zeg maar) werd daarom op een gegeven moment het combineren/splitsen tijdens de dienst maar geheel afgeschaft. In de tijd dat het splitsen/combineren in Geldermalsen net in zwang raakte heeft de 6000 een tijdje met DDAR gereden. Dat was geen succes, de DDARren verdwenen ongeveer net zo snel als ze gekomen waren en de perrons van in ieder geval Utrecht Lunetten werden verlengd, zodat de 2xDDAR vervangen kon worden door 5xV.  

17-12-2008 23:50:44
edwin82
edwin82
Ik weet niet of het al eerder iemand is opgevallen maar bij het bestuderen van de nieuwe dienstregeling hier in Wierden viel me een fout op. Op de Reisplanner op de site van de NS en op de vertrekstaten staat vermeld dat de stoptrein naar Apeldoorn vertrekt van spoor 3. Dit is niet juist. Deze vertrekt van spoor 2. Volgens mij hangt er niet eens een draad boven spoor 3. Op spoor 3 wordt serie 7900 in behandeling genomen.  

18-12-2008 00:00:48
montrose
montrose
In het spoorboekje tabel 20A staat dat 3027 zondags NIET rijdt van Asd naar Nm, terwijl in tabel 22A staat dat hij wel rijdt.
Alle mij bekende reisplanners zeggen overigens dat 3027 WEL rijdt op zondag van Asd naar Nm.
Conform de vorige dienstregeling overigens.

Laatst bewerkt door montrose op 18-12-2008 00:01
 

18-12-2008 00:19:21
tweetyrock
tweetyrock
Quote
edwin82: Ik weet niet of het al eerder iemand is opgevallen maar bij het bestuderen van de nieuwe dienstregeling hier in Wierden viel me een fout op. Op de Reisplanner op de site van de NS en op de vertrekstaten staat vermeld dat de stoptrein naar Apeldoorn vertrekt van spoor 3. Dit is niet juist. Deze vertrekt van spoor 2. Volgens mij hangt er niet eens een draad boven spoor 3. Op spoor 3 wordt serie 7900 in behandeling genomen.


Heb het idd ergens gelezen(volgens mij ook op somda)..
Maar klopt spoor 3 heeft geen draad, vanaf spoor 3 kun je niet een rechtstreeks naar Apd
 

18-12-2008 00:26:30
mren
mren
Gelukkig is het tenminste nog het zelfde perron.
Ben ook benieuwd hoe lang die korte keringen van de 7000 te Es blijven bestaan, zeker nu Almelo Verdiept nog niet klaar is, etteren vertragingen behoorlijk door.
 

18-12-2008 01:08:16
bloober
bloober
Quote
montrose: In het spoorboekje tabel 20A staat dat 3027 zondags NIET rijdt van Asd naar Nm, terwijl in tabel 22A staat dat hij wel rijdt.
Alle mij bekende reisplanners zeggen overigens dat 3027 WEL rijdt op zondag van Asd naar Nm.
Conform de vorige dienstregeling overigens.
Dat probleem doet zich ook voor bij de 3025. Reden zal ongetwijfeld zijn dat op zondag deze treinen wel rijden, maar in een iets ander tijdschema, omdat deze treinen op zondag ook stoppen te Db. De trein staat dan ook 2 keer in tabel 33 en waarschijnlijk heeft men maar 1 van die 2 treinen in tabel 20 gezet, waardoor deze fout is ontstaan.


Groetjes, Bloober
 

18-12-2008 08:01:27
MDDM
MDDM
Quote
hvondelen:
Quote
MDDM: Er mag niet direct gecombineerd worden met een DDAR/MDDM.
Edit: Het is niet toegestaan om met reizigers in de trein direct te combineren.
Staat duidelijk omschreven in de Handboek van de machinist.
Dat ze het reeds klaar staande stel open doen voor reizigers is niet slim.

Dit gebeurt dus wel degelijk...een DD-AR komt van het Westelijk Eiland, rijdt langs het perron en de reizigers kunnen al instappen, dit om .00 en .30, om .06 en .36 komt er een andere DD-AR als 4000 uit Rtd die stil gaat staan net voor de reeds klaarstaande DD-AR. Deze klaarstaande DD-AR doet de deuren dicht en rijdt tegen de net aangekomen DD-AR aan om te koppelen, hier zitten dus al reizigers in, en in het achterste deel ook. In de keren dat ik dit heb gezien, 5 keer ongeveer, reed de trein niet optijd weg, ongeveer +5. 3 minuten is ook veel te weinig om te combineren.%03%

De door jou omschreven werkmethode is dus niet direct combineren.
Wel even lezen wat er staat.
Direct combineren is als het stel uit Rtd binnen komt en combineert op het gereed staande stel.


Gr Joop mcn Lls
 

18-12-2008 08:33:31
hvondelen
hvondelen
Dat benadrukte ik dus ook, dat er volgens jou uitleg NIET correct wordt gecombineerd in Asd.


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

18-12-2008 10:09:37
joahn93
joahn93
ik heb een vraagje,
kloopt het dat sinds het ingaan van de DRGL 09 meer mat'64 rijd op de 19800/9800?

groetjes
 

18-12-2008 10:10:57
dumpy_dump
dumpy_dump
Ja. De twee diensten SLT worden voorlopig met Mat 64 gereden. Het SGMm is verhuisd naar de 7600 Nm-Zp.  

18-12-2008 12:26:57
rogier
rogier
19800 is geheel MAT'64. Tevens wordt de dienst die begint met 9823/9818 gereden door een Plan T.  

18-12-2008 16:56:44
keesje
keesje
Nog wel een leuke over dat bijplaatsen en aftrappen: Als ik het goed heb gezien dan zal trein 867 door de week wel zo'n beetje het meest van samenstelling veranderen onderweg:

Sgn-Amr: 2x IV
Amr-Ehv: 3x IV (1x IV voorop bijgeplaatst te Amr)
Ehv-Std: 2x IV (1x IV achterop afgetrapt)
Std-Mt: 1x IV (1x IV achterop afgetrapt t.b.v. 20867).

Maar of het bijdraagt tot een betere punctualiteit...?
 

18-12-2008 17:42:56
zugführer
zugführer
Wat nog wel het vervelendste is aan het aftrappen van de laatste stellen in Ehv, zowel van de 1900 als 800 richting het zuiden, is dat dat altijd de stellen zijn die het dichtstbij de trap staan. Als je niet vaak met de trein gaat ga je echt niet eerst naar het midden van het perron lopen voor de trein er is...  

18-12-2008 17:51:34
davidov08
davidov08
Wanneer komt de DRGL2009 eigenlijk in de (treinnummer) database van Somda?  

18-12-2008 17:56:36
mark
mark
Mark: Lees a.u.b. eerst even de nieuwsberichten: https://somda.nl/www/nieuws/192/  

18-12-2008 18:59:02
dumpy_dump
dumpy_dump
Quote
zugführer: Wat nog wel het vervelendste is aan het aftrappen van de laatste stellen in Ehv, zowel van de 1900 als 800 richting het zuiden, is dat dat altijd de stellen zijn die het dichtstbij de trap staan. Als je niet vaak met de trein gaat ga je echt niet eerst naar het midden van het perron lopen voor de trein er is...
Daar hebben ze toch flapjes op de CTA voor uitgevonden? 'achterste treinstel blijft in Eindhoven' of iets in die trant? Dan weet je dat je naar voren moet lopen.
 

18-12-2008 19:24:01
mren
mren
Bovendien valt het in Ehv wel mee, daar staat de trein ong. 2,5 bak buiten de overkapping, dus zo'n 3 bakken vanaf de trap naar achter. Dus als er een viertje wordt afgetrapt, hoef de kudde nog maar 20 meter te lopen.  

18-12-2008 19:48:17
keesje
keesje
En de Maastrichtse kudde nog eens 100 meter extra.  

27-12-2008 16:42:59
stephan90
stephan90
Quote
robbertc: Kwam ik toevallig nog tegen:
In de avonduren gaan enkele ICM's uit de 2800 in Amf over op de 1500, om niet met ICL te rijden (scheelt weer ). Waaronder het mat uit de 2875. Het systeem meldt dat voor de kerende 2874 naar Rtd, het mat afkomstig is van trein 1575; een ICL-compostie Amf-Ut-Rtd! Deze gaat vanaf Rtd dan vervolgens leeg naar de Wgm. Opvallend.


Enig idee of dit ook vrijdags geldt. De 2874 rijdt namelijk vr-zo alleen tussen Schothorst en Amersfoort; overige dagen wordt er gestart op Amersfoort. Kan natuurlijk te maken met inzet van ICL. Bedankt alvast.

Stephan
 

01-01-2009 21:00:50
daniel81
daniel81
Afgelopen dinsdag maakte ik een reisje door Noord-Holland en daar kreeg ik de indruk dat veel reizigers uit Pmr e.o. er nog niet aan gewend zijn dat ze geen rechtstreekse verbinding met Asd meer hebben: alleen al in 'mijn' coupé moest de conducteur tussen Sloterdijk en Lelylaan twee reizigers wegwijs maken (en uiteraard met de verplichting een nieuw kaartje te kopen op Lelylaan%09%)  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


01-01-2009 21:15:14
keesje
keesje
Onbedoeld moeten omreizen én bijbetalen... Dubbel gestraft dus, beetje flauw van die HC... Laat hem die overstapmogelijkheden te Zd dan omroepen!

Laatst bewerkt door keesje op 01-01-2009 21:16
 

01-01-2009 21:37:31
daniel81
daniel81
Dat heeft-ie misschien ook wel gedaan (ik ben pas in Zd ingestapt)  

04-01-2009 16:18:03
floriss
floriss
Quote
daniel81: Afgelopen dinsdag maakte ik een reisje door Noord-Holland en daar kreeg ik de indruk dat veel reizigers uit Pmr e.o. er nog niet aan gewend zijn dat ze geen rechtstreekse verbinding met Asd meer hebben: alleen al in 'mijn' coupé moest de conducteur tussen Sloterdijk en Lelylaan twee reizigers wegwijs maken (en uiteraard met de verplichting een nieuw kaartje te kopen op Lelylaan%09%)


Misschien zou het een tip voor NS zijn op de CTA-bakken in Purmerend en Hoorn bij de stoptreinen van Hoorn Kersenboogerd naar Hoofddorp met rood en tussen haakjes de melding toe te voegen dat reizigers voor Amsterdam Centraal, over moeten stappen in Zaandam. Ik kan mij voorstellen, dat als de hierboven genoemde reizigers er bij Sloterdijk wel achter waren gekomen, dat ze ook niet er gelukkig zouden worden van het feit, dat ze op een aardige hoogte en zo'n 500 meter van het hoofdstation moeten overstappen. Die overstap in Zaandam is niet voor niks gemaakt.

Hetzelfde wordt al jaren toegepast op de Gooilijn tussen Hilversum en Weesp. Daar wordt het zowel op de CTA-bakken aangegeven als ook de gele vertrekstaten.

Laatst bewerkt door floriss op 04-01-2009 16:18
 

04-01-2009 19:08:28
Meiziger
Meiziger
Quote
floriss: zo'n 500 meter van het hoofdstation
Het gaat eerder om 100 meter.
 

04-01-2009 21:38:52
vinny004
vinny004
Op Paris-Monparnasse is de overstap inderdaad langer..., maar het is ook psychisch. Je moet een straat oversteken en in de bittere kou tussen twee stations lopen in de open lucht.

Laatst bewerkt door admin op 04-01-2009 22:52
 

04-01-2009 22:06:28
broek53
broek53
Het is ook bij Sloterdijk niet het hele jaar onder nul, hoor.  

04-01-2009 22:58:02
waalkade
waalkade
Er staan verdacht veel windmolens in de buurt, volgens mij zetten ze die aan om het op Sloterdijk te laten tochten.  

04-01-2009 23:02:47
fabrierban
fabrierban
Quote
floriss: Misschien zou het een tip voor NS zijn op de CTA-bakken in Purmerend en Hoorn bij de stoptreinen van Hoorn Kersenboogerd naar Hoofddorp met rood en tussen haakjes de melding toe te voegen dat reizigers voor Amsterdam Centraal, over moeten stappen in Zaandam.

Misschien kan in Purmerend maar beter op de CTA-bak worden gezet dat de reizigers naar Amsterdam Centraal maar met de bus moeten gaan, want dat is toch de bedoeling van de nieuwe dienstregeling?

Laatst bewerkt door fabrierban op 04-01-2009 23:03
 

04-01-2009 23:21:05
waalkade
waalkade
Doet me denken aan de opheffing van de treindienst Tl-Nm.
Er kwam een goede rechtstreekse busverbinding voor in de plaats.
Alleen jammer dat er later 2 over elkaar heen buitelende partijen bij waren betrokken.
 

05-01-2009 00:06:00
lamote_ban
lamote_ban
Quote
fabrier: Misschien kan in Purmerend maar beter op de CTA-bak worden gezet dat de reizigers naar Amsterdam Centraal maar met de bus moeten gaan, want dat is toch de bedoeling van de nieuwe dienstregeling?
Het lozen van de reizigers uit Purmerend is wel de bedoeling van NS, maar dat kunnen ze natuurlijk niet hardop zeggen.

Laatst bewerkt door admin op 05-01-2009 16:13
 

05-01-2009 00:15:54
broek53
broek53
Ach, de heren hebben elkaar gevonden. Vuige laster, wat aardig dat je dat allemaal onbewezen kunt spuien, nietwaar?  

05-01-2009 01:57:58
thom
thom
Het begint ook helemaal niet eentonig en vervelend te worden gelukkig....  

05-01-2009 14:26:20
ruysdael
ruysdael
Feit blijft dat je vanuit Purmerend, met de hoge bussenfrequentie een stuk sneller van adres-tot-adres en ook van adres-tot-amsterdam centraal bent met de Arriva. Het lijkt me eerder een logische gevolgtrekking, wanneer er een spoorlijn van A naar B hebt, ga je toch ook geen parallele buslijn aanleggen, terwijl de trein sneller is? Het is relevanter om vanuit Purmerend: Kogerveld, Zaandam, Sloterdijk, Lelylaan en Schiphol te bedienen (hier zijn geen vergelijkbare alternatieven voor in het streekvervoer, met uitzondering van wat spits-Qliners), dan Amsterdam Centraal (en Noord indirect).

Met het uitblijven van deze directe verbinding (...in hoeverre die door de gemiddelde forens gebruikt werd), heeft NS wel een nette oplossing aangedragen in de vorm van een mooie cross-over op Zaandam.

Nog iet heel anders: Heb nu al een aantal weekenden achter elkaar 2 Darretjes in de 4700 zien pendelen, dus ik neem aan dat het planmatig is. Is de omloop hiervan bekend? Dubbeldeks over de Zaanlijn stopperen (sprinteren?) is weer wat anders .
 

05-01-2009 14:43:43
keesje
keesje
Inderdaad, in ieder geval op zaterdag zijn er planmatig 2 DDAR-en actief in de 4700. De rest is SGM. Op zondag zijn het - zover ik kan overzien - ook 2 DDAR-en.  

05-01-2009 15:22:34
reisthijs
reisthijs
Quote
ass-er: Met het uitblijven van deze directe verbinding (...in hoeverre die door de gemiddelde forens gebruikt werd), heeft NS wel een nette oplossing aangedragen in de vorm van een mooie cross-over op Zaandam.

Inderdaad, maar dan moet de informatievoorziening wel goed zijn. De reisplanner geeft nu bij een reis Asd-Pmr het advies in Sloterdijk over te stappen (met 5 minuten overstaptijd, terwijl 6 minuten de norm is voor deze 150m lopen).
 

07-01-2009 15:55:23
daniel81
daniel81
Feit is dat al jarenlang het busgebruik tussen Pmr en Asd 9 (!) keer zo hoog ligt als het treingebruik. Al in 2000 was het zo dat reizigers naar Asd per bus gingen, de treinreizigers waren zij die naar Zd, Ass of Shl moesten. Dat NS zijn aanbod daarop afstemt is niet meer dan logisch.
Alleen zijn er altijd nog mensen die wél naar Asd met de trein willen, voor hen denk ik dat de suggestie van Floriss zo gek nog niet is.
 

09-01-2009 00:06:43
hvondelen
hvondelen
DDM1 zou (vanaf) dit jaar toch in stammen onderhouden worden, en niet meer als losse stammetjes? Het gevolg hiervan zou zijn dat de samenstellingen niet of nauwelijks meer zouden veranderen. Is dit ook werkelijk aan de gang?


http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord!
 

09-01-2009 01:04:46
Rolffiej19
Rolffiej19
Alle DDM stammen rijden inmiddels compleet en worden (uitzonderingen daargelaten) niet meer uitelkaar getrokken de stam gaat in 1x de loods in te Aswpl en krijgt daar onderhoud  

22-02-2009 21:18:19
raymond16
raymond16
Ik haal deze quote maar even uit een ander topic en hoop dat ie hier goed staat:

Quote
keesje: Dat is niet altijd zo. Binnenkort worden de 4400 en 9600 te Ht doorgekoppeld, waarbij de 9600 ongeveer een kwartier verschuift (net als de 5200). Maar dat daarmee nieuwe kritische overkruisen elders ontstaan die er eerst niet waren, wordt dan bij gebrek aan creativiteit gewoon genegeerd, zeg maar gewoon geaccepteerd cq. tot DVM (Vught!) verheven. Dan is plannen geen kunst...

Op wat voor termijn is binnenkort? Dit drgl jaar nog of pas drgl 2010? Ik kan me tenslotte voorstellen dat NS heel erg graag van de overstap 5200 - 3500 vv nu die toch al vaak zat mislukt.
 

22-02-2009 21:25:17
robbertc
robbertc
Daar ligt deze verandering niet aan ten grondslag, maar is een bij-effect.  

22-02-2009 22:10:34
nielske90
nielske90
Als die 5200 werkelijk een kwartier verschuift, dan help je zowel de 5200 als de 1900 op Ehv-Dn om zeep. De 1900 wordt dan nog drukker, en de stoptrein veel rustiger.
Ook wordt de perroncapaciteit in Ehv dan nog erger op de proef gesteld, omdat de 6400 dan moet keren als het station toch al alle perrons bezet zijn.

Maar ik heb zo'n vermoeden dat dit dan te maken heeft met de toekomstige inpassing van 4 stoptreinen per uur Ehv-Dn, wat in 2011 zou moeten plaatsvinden.
 

22-02-2009 22:14:20
robbertc
robbertc
In die planning gaat de ligging van de stoptreinen ten zuidoosten van Ehv niet veranderen; m.a.w.: de 6400 Wt-Ehv en "5200" Dn-Ehv blijven liggen zoals ze liggen, ze worden aan andere series ten noorden van Ehv gekoppeld.  

09-06-2009 11:00:06
MaartenH
MaartenH
Quote
maccerr:
Nog iet heel anders: Heb nu al een aantal weekenden achter elkaar 2 Darretjes in de 4700 zien pendelen, dus ik neem aan dat het planmatig is. Is de omloop hiervan bekend? Dubbeldeks over de Zaanlijn stopperen (sprinteren?) is weer wat anders .


Klopt. Ik ben van het weekend 2x naar het Gooi geweest, en trof 2x een DD-AR. Dit weekend waren het de 7810 & 7870. Zondag had ik ze in de 4727 & 4756.
Zaterdag had ik de 7870 in de 4776.

Ik reis wel vaker in het weekend naar het Gooi, en ik kom de DD-AR heel vaak tegen in de 4776, of de 4774. Volgens mij zitten ze na elkaar in de omloop, want ik tref op beide treinen vaak een DD-AR aan. Helaas heb ik de laatste maanden niets genoteerd, dus ken de materieel nummers niet.
Ik ga Zaterdag weer richting Hollandsche Rading. Zal wel even goed opletten welke DD-AR´tjes ik tref, en of dit weer in de 4776 of 4778 zit. (Neem altijd een van beide)

Zal ik dat zaterdag hierzo melden?

Mvg,
 

09-06-2009 11:56:28
ruysdael
ruysdael
Oei, nu heb ik de omloop al uitgezocht - zie topic "Omloop series 3300/3900/4300/4700/5800).

Zaterdags rijden er 2 diensten DD-AR in:
DDAR: 4721 Amr-Almo, 4724 Utg, 4735 Almo, 4738 Utg, 4749 Almo, 4752 Utg, 4763 Almo, 4766 Amr, 4779 Lls, 4382 Hfd, 74382 Hfdo.
DDAR: 4720 Lls-Utg, 4731 Almo, 4734 Utg, 4745 Almo, 4748 Utg, 4759 Almo, 4762 Utg, 4773 Lls, 4376 Hfd, 74376 Hfdo, 73382 Hfd, 3382 Hnk, 80382 Hn.
En verder nog een Darretje in ochtend-trein 4714, die blijft verder de hele dag in Alkmaar toeven.

Verder rijden elke dag (dus ook door-de-week) DDAR in de avondtreinen:
ri. Alkmaar 4772, 4774, 4776, 4780 e.v.
(4778 = SGM, doordeweeks in ieder geval).
ri. Lelystad 4779 (alleen doordeweek), 4785, 4787, 4789.
 

09-06-2009 14:30:50
MaartenH
MaartenH
Ah geweldig Macerr!

Verder zijn het constant 2 Darretjes?
Ik zag Zaterdag in de 4727 ook nog bij Zaandam een DDM met loc passeren. Ik zat helaas aan de 'verkeerde' kant van de DDAR, en zag hem door het andere raampje passeren. Zit die ook in de omloop?

Weet jij verder nog wat over de SGMm-II in de omloop? Zitten er volgens mij aardig veel in.

Mvg,
 


Somda In de Wolken Weddings advertentie

13-06-2009 17:46:25
MaartenH
MaartenH
@Maccerr

Gisteravond zat er in de 4772 de DD-AR 7810. Verder zag ik bij het passeren van Zd de 1710 voorbij rijden met een Dubeldek stam, afkomstig vanuit Uitgeest. Er zit dus waarschijnlijk ook een DDM in de Roulatie.

Overigens zat gister de Plan T 527 i.c.m. de Plan V 819 's ochtends in de 4700.
'S avonds had ik dezelfde combinatie (527-819) in de 5772.

Tchüss!

Laatst bewerkt door MaartenH op 13-06-2009 17:47