06-01-2008 13:59:11 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
De 2100 gaat ook niet stoppen te Rtb, al is wel bekeken om dit in de spits te gaan doen. Maar de rijtijden laten het niet toe. De 2100 rijdt inderdaad een halfuursdienst Vs-Rsd-(Asd) v.v. waarbij overal gestopt wordt tussen Vs en Rsd. Dit in schril contrast met vorig jaar, toen er nog sprake was van het opheffen van de stations Krabbendijke, Kapelle-Biezelinge en Arnemuiden... Nu ken ik niet het exacte verhaal rondom Zeeland, maar ik kan me voorstellen dat NS toen (en nu ook vast nog wel) van die stations afwilde omdat NS al wist dat er conform concessie vanaf 2009 met de IC in een stoptreindienst gereden moest worden tussen Rsd en Vs. Vervolgens vraag ik me af of de wens van de reizigers nou echt aansluit bij deze concessievoorwaarden. Elk half uur een IC tussen Rsd en Vs klinkt erg leuk, maar dat deze dan overal stopt des te minder... |
06-01-2008 14:11:29 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Ze zouden ook een stoptrein kunnen laten rijden tussen Gs en Rsd, er is ruimte op station gs en dan kan de IC doorstomen, hij stopt dan vanaf Gs op alle stations, dat zijn er maar vier. En dan laat je de stoptrein 2 keer per uur rijden, want één keer, dat is altijd een misstap geweest. Laatst bewerkt door hvondelen op 06-01-2008 14:12 http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
06-01-2008 14:13:14 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
2x per uur een halve plan v? Ze willen de stations niet sluiten omdat er zoveel reizigers zijn.. |
06-01-2008 14:15:06 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Het gaat er om dat de IC dan door kan rijden, en er ook een aansluiting op de tussenstations blijft, maarja 1x of 2x per uur, ik weet zelf niet zoveel af van de situatie daar. http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
![]() |
advertentie |
06-01-2008 14:21:21 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Dan zou ik eerder denken aan het 500/700 principe boven zwolle. De ene een echte IC en de ander een stoppende IC. Eventueel aangevuld met 1 extra stopper. |
06-01-2008 14:34:12 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Wat ik begrepen had wilde NS de enkele stations in Zeeland sluiten omdat er te weinig reizigers gebruik van maakten. Maar onder druk van de (lokale) politiek ging dat niet door. In 2009 krijgen dus alle zeeland stations een halfuur verbinding, wat misschien wat overkill is. De dienstregeling wordt daar echter wel duidelijker, en is voor Zeeland wel een verbetering. 2 keer per uur nu rechtstreekse verbinding met de randstad. Alleen dus een paar extra stops. En bovendien kan je dat Mat 64 dat dan over is van de huidige stopper gebruiken voor andere lijnen. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
06-01-2008 14:35:55 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Zoiets lijkt me ook logisch Lucky. Ene uur IC die stopt te Bgn-Krg-Gs-Mdb-Vss en Vs. En een half uur daarna eentje die als stoptrein doorrijdt. In deze situatie is er nog altijd geen verslechtering op de Zeeuwse lijn, sterker nog: de stoptreinreizigers kunnen nu ook rechtstreeks richting Ddr en verder. |
06-01-2008 17:03:30 | ||
---|---|---|
htmtram
![]() |
dus als ik het goed begrijp heb je van Gvc 2x per uur een ic naar Gn: 1 via Ut en de ander via Shp. en heb je ook 2x per uur een Ic Gvc - Esd: 1 via Ut en de ander Via Shp.? |
06-01-2008 17:05:52 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Ja klopt want de IC van Shl naar Gn/Es gaat doorijden naar Ledn en Gvc waardoor Leiden ook een aansluiting op het Noorden/Oosten krijgt![]() Maar dit gebeurt waarschijnlijk pas als de HSL volledig in gebruik is. Laatst bewerkt door hvondelen op 06-01-2008 17:06 http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
06-01-2008 17:08:54 | ||
---|---|---|
htmtram
![]() |
word het dan een kwartierdienst vanaf Gvc? Laatst bewerkt door htmtram op 06-01-2008 17:09 |
06-01-2008 17:12:12 | ||
---|---|---|
gertjan
![]() |
Of halfuurs, om overstap te kinnen bieden op de andere in Amf ![]() - - - Hierlangs afscheuren - - - |
06-01-2008 17:12:21 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Ja, als je het zo bekijkt word het een kwartierdienst met Amf maar dan niet via dezelfde route, omdat Gvc al een kwartierdienst met ut heeft in IC's naar Gn/En en naar Ah. http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
06-01-2008 18:30:58 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
@diversen: Geen idee wat jullie bron is wat betreft het rijden van de NoordOost via Shl/Ledn. Bij aanvang van de drgl 2009 gaan de 500 en 1700 gewoon nog via Ut naar Gvc/Rtd. Pas als de hele Oude Lijn op de schop gaat met de indienststelling van de HSL is er sprake van het rijden van deze IC's via Shl. |
06-01-2008 18:34:33 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Dat blijven ze ook, maar de treinen vanaf Shl worden doorgetrokken naar Ledn en Gvc!!!![]() http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
06-01-2008 18:52:59 | ||
---|---|---|
aestudent
![]() |
En zoals Kees dus zegt niet bij aanvang van drgl 2009, maar pas later. Dat zal wel 2010 worden... ![]() |
06-01-2008 20:17:59 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Quote Nog wat ideeen voor de 4500 die misschien niet zo voor de hand liggen maar wellicht wel interessant zijn: -Laten doorrijden naar de Watergraafsmeer (weinig interessant) -Keren op die roestige sporen richting het opstelterein Dijksgracht, een aanpassing in de beveiliging lijkt me noodzakelijk. -Koppelen aan de 1500, hiermee neem je de lange kering van deze serie ook weg. Nadeel is dat het DDM1 materieel weinig aantrekkelijk is in mijn ogen. Een interieurrevisie na de technische revisie zou dan ook wenselijk zijn. -Doorrijden naar het nieuwe station Holendrecht, en daar, of Breukelen(waar ook een keermogelijkheid zou komen in het kader van Randstadspoor)laten keren. Er kan dan gestopt worden op de tussen gelegen stations waar dat ,gezien de infra beschikbaarheid, mogelijk is. Je krijgt zo een aantrekkelijke verbinding voor de pendelaars uit West-Friesland naar de werkgebieden in Amsterdam Zuid-0ost. Hoe realistisch dit is weet ik niet? -Hetzelfde als hierboven alleen dan doorrijde naar Utrecht en laten keren bij Ede-Wageningen of Veenendaal de Klomp. Verder heb ik nog niets gelezen over de opening van het Nieuwe station Watergraafsmeer wat toch echt vrij zeker lijkt te zijn. Quote Een kwartierdienst Utrecht-Amsterdam Bijlmer-Arena, Amsterdam Zuid en Schiphol lijkt mij gezien de forse investering in die mooie boog aldaar voor de hand liggend. De vervoersvraag buiten de spitsuren lijkt mij hiervoor echter niet voldoende. Wel verliest Den Haag hier een mooie verbinding mee met Arnhem ![]() Een pendel vanuit Rotterdam of Den Haag moet in mijn ogen vooral van de vervoersvraag afhangen. Daar zal NS over beschikken zodat zij de meest logische keuze kunnen maken. |
06-01-2008 20:29:31 | ||
---|---|---|
fr
![]() |
Wat betreft het voervoersaanbod buiten de spitsuren: ik neem aan dat de 3100, net zoals de 2000, straks 's avonds en op zondagochtenden niet rijdt ![]() |
06-01-2008 20:38:42 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
-Koppelen aan de 1500 is wel een optie, alleen is DDM1 dan net te kort voor de 1500 denk ik. Nu met 9 bakken ICL is het soms al krap, dus 6 bakken DDM1 wordt dan gezellig. En als je met met meer dan 10 bakken gaat rijden past het weer niet op alle perrons. -Door laten rijden naar Breukelen zal in theorie hetzelfde zijn als koppelen aan de 4000. Alleen haalt DD-AR de 4000 sprinterdienstregeling? En kan je in de spits dan wel met 8 bakken rijden, wat zeker nodig is voor de 4500 in de spits. DDM1 is dan sowieso geen optie. -Door laten rijden naar Ut (nog een extra trein van asd naar ut) is wel een optie, maar ik denk dat je dan in de problemen kan komen met de 800/3000 wat al een kwartiersdienst is naar Ut. En 1 keer per 2 uur heb je ook de ICE er nog tussendoor. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
06-01-2008 20:56:37 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Quote In de tijd dat de 1500 nog integraal onderdeel van de NO was, werd er tijdens de spits, meestal met 7 bakken ICM gereden. Dit was idd te weinig. Ik heb met ingang van de nieuwe drgl (2007) niet meer gestaan. DDM1 Lijkt mij qua capaciteit gezien, geschikt (qua comfort is een ander verhaal) QuoteIk bedoel het dus duidelijk zonder koppeling met de 4000. Ik weet echter niet of dit past. Ben echter bang van niet. ![]() Quote Ja, en de nachttreinen, leeg materieel, goederen, etc rijden er ook. Voor de Utrechtboog reden er ook 6 IC's op dat traject (de 3500 als spitsversterker). Ik hoop dus dat dat past. Als je de 4500 dan achter een 800/3000 doet en extra laat stoppen op Bijlmer (en misschien meer) dan heb je voldoende cq meer afstand. De seindichtheid op dat stukje is ook behoorlijk. De voordelen voor heel wat mensen lijken me duidelijk. Iets anders, iets na 16.00 ongeveer komt er iedere dag een trein vanaf de Watergraafsmeer naar Bijlmer, kopmaken en naar Amsterdam C toe om de ???? in te gaan. Echter, waarom neemt deze op het traject Bijlmer-Amsterdam C geen passagiers mee. Lijkt me een vrij simpele toevoeging. Alleen een HC, of zie ik dit verkeerd? (infra capaciteit. |
06-01-2008 21:09:53 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Interessant topic.. de Zaanlijn is de laatste jaren erg in beweging. Tussen 2003 en 2009 is hebben we al voldoende voorbij zien komen 2003 7300 Utg-Ut 4700 Amr-Asd 2004 7300 Amr-Ut 4700 Utg-Asd 2005 7300 Utg-Ut 4700 Utg-Asd 2007 4000 Utg-Rtd 4700 Utg-Asd 2008 4000 Utg-Rtd 5800 Utg-Amf 2009 4600 Utg-Almo (?) 5800 Utg-Amf Het kan zijn dat ik met wat nummertje goochel. Wat naar mijn smaak hier vergeten wordt is het belang van de verbinding tussen de Zaanlijn en de verder Amsterdamse station als Asd, Asa en in minder maten Dvd en Asb. Toch wel veel gebruikte studenten-verbindingen (vooral Asa). Een verbinding met enkel Ass, Asd en Asdm zou erg karig zijn. Daarnaast is het regelmatig voorgekomen dat er een DD-AR of VIRM (en zo af en toe ook Mat'64 of ICM) opduikt op de Zaanlijn voor zover ik weer elke keer zonder vertragingen. Op de 4000 Asd-Rtd (zoals die was voor 2006) reed ook steevast DD-AR. Ik weet niet of de rijtijden met de DRGL 2007 veranderd zijn, als dit niet zo is voorzie ik geen problemen. De 4500 kan niet aan de 4000 gekoppeld worden aldus sommigen, want DD-AR past niet op de Zaanlijn. Waar wil je de 4500 koppelen aan de 4000 (noord)? Op Asd moet het ding alsnog keren.... Op 4000-zuid kan het wel, maar dan gaat het ding te Rtd weer terug naar Ekz en niet naar Utg (dus geen Zaanlijn). Daarnaast is in de spits erg hard 2xDD-AR nodig in de 4500.. voor de 4000 (zuid) lijkt me dat toch overdreven. Een koppeling 4500-4600 zie ik wel zitten, uitgevoerd door DD-AR (spits 2x) of VIRM. DDM-1 zou je kwijt kunnen in de 2200 of desnoods een andere serie.. zoals de 3700. Een koppeling van de 4500 aan de 1500 prefereer ik al sinds ik weet heb van het feit dat de 4500 IC zou worden. VIRM of ICM lijkt mij de beste optie voor deze trein. ICL kan tijdens de daluren. Dit is echter een persoonlijke wens. Laatst bewerkt door ruysdael op 06-01-2008 21:12 |
06-01-2008 21:21:48 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Ja, eens met de koppeling op de 1500. Dat lijkt me ook een goede optie, alleen is 10 bakken VIRM of 10 bakken ICM wel max vanwege de sommige perrons. Maar dat moet denk ik wel genoeg zijn. Alleen waar haal je die VIRM of ICM vandaan? De 1500 bestaat nu grotendeels uit ICL en 4500 uit DD-AR/DDM1 dus je moet eigenlijk het materieel de volledige serie ergens anders vandaan halen. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
06-01-2008 21:29:44 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Quote Dat is de tegenspitsrichting, dus dat zou niet heel veel toevoegen aan de sprinters. Quote Bij Holendrecht is vooralsnog geen keervoorziening (wel ruimte gereserveerd). In Bkl is volgens mij alleen een keervorrziening vanuit de richting Ut (en Wd dan dus) voorzien. Bij Klp kan je volgens mij ook niet zomaar keren nu, en of het er op Ed allemaal tussendoor zou kunnen... sowieso zat Ut-Ah al behoorlijk vol. Zijn dus allemaal opties die infra-aanpassingen behoeven, en dat lijkt me voor deze puzzel wat overkill. |
06-01-2008 21:33:29 | ||
---|---|---|
stephan90
![]() |
Quote Vergeet dat maar met het keerspoor in Breukelen. Dat komt namelijk ten noorden van het station. En daarnaast lijkt het me niet echt bevordelijk om treinen uit verschillende richtingen te gaan keren op Breukelen. Een koppeling met de 1500 is een betere optie. Maar dan moet er zeker geen ICL in komen, met al die stops na Hrn. Is DDM-1 in de 2600 niet een optie. Niet een al te lang stuk en dat geval is nog geen IC momenteel... Zit je alleen weer met het probleem van de keringen op Asd tussen de 21/2400 en de 2600%03% Vraag me nu af of je 2600 ook kan laten keren op 4500, die met DDM-1 rijden en dan de 21/2400 koppelen aan de 1500 en die met VIRM laten rijden. ICL komt vrij en kan naar de 1900 om VIRM te vervangen en naar de 2000 of 2800, ligt er aan welke op Ut gaat keren. Verder kan de 4000 dan blijven bestaan en keert de 4600 op zichzelf. Of zie ik nu wat over het hoofd? ![]() |
06-01-2008 21:36:49 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
DDM-1 in de 2600 lijkt me geen goeie...Is vaak genoeg 6+4. Erg drukke trein. Helemaal als het de enige reguliere Intercity wordt tussen Shl en Ledn/Gvc. Laatst bewerkt door ruysdael op 06-01-2008 21:37 |
06-01-2008 21:39:08 | ||
---|---|---|
willy84
![]() |
Quote Ja dat is een hele goede, de 4500 schijnt beslist met 8 bakken DDAR gereden te moeten worden. De 1500 rijdt met 9 bakken ICL. Nogal een verschil qua zitplaatsen hoewel ik dat niet exact weet. Voors heeft ICL het nadeel van kleine deurtjes. Dat nadeel omzijl je door een hele lange kering waardoor de reizigers op Amsterdam C langzaam kunnen binnen druppelen. Dat voordeel gaat (gedeeltelijk) verloren als je met ICL gaat rijden op die doorgaande IC. Tevens is het niet handig om de haltes tussen Hoorn en Enkhuizen. Conclusie: ICL ongeschikt voor een doorgaande IC verbinding. Daardoor kom je dus automatisch om DDAR/DDM1/VIRM uit. ICL moet dan doorschuiven naar de nieuwe 3100? Quote De 1900 lijkt mij nou niet zo geschikt voor ICL gezien het functioneren van ICK in deze diensten. @Bjorn: Er gaat ook een behoorlijke groep mensen naar Noord-Holland in de spits. Deze trein in de reizigersdienst laten rijden lijkt mij dan ook een vrij simpele optie. Laatst bewerkt door willy84 op 06-01-2008 21:47 |
06-01-2008 21:46:53 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Kan je niet wat VIRM voor 1500/4500 uit de 8800 halen, en daar DD-AR naar toe? Of ICL ruilen voor ICM 2800? Of misschien iets ruilen met de 2000? Daar heeft al ICL in gereden. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
06-01-2008 22:04:19 | ||
---|---|---|
stephan90
![]() |
DD-AR in de 8800 kan niet. Dat stuk Wd - Bdg ligt er niet goed genoeg bij om met locs over heen te gaan hobbelen. |
07-01-2008 10:03:04 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Om precies te zijn: een paar bruggetjes in de lijn zijn niet geschikt voor de aslasten van een Eloc. Een zwaarbeladen VIRM zit qua asdruk al op het randje %03% Maar met de spoorligging heeft dat verder niet te maken. |
07-01-2008 10:17:39 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Maar mDDM kan toch weer wel omdat die 6 ipv 4 assen heeft? Lijkt mij hoog tijd dat iemand die omlopen van DD-AR met Loc en DD-AR met mDDM gescheiden houdt en dan kan je die mDDM+DD-AR setjes mooi kwijt in de 8800. Aan de andere kant is dat veel moeite voor 3 setjes![]() Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
07-01-2008 10:37:34 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
De 8800 is wel geschikt voor DDAR. In de spits kan je gekoppeld rijden en in de daluren is een enkele voldoende. Volgens mij is DDAR bij het optrekken ook sneller dan een VIRM. |
07-01-2008 10:41:54 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zit met genoegen de rondvliegende suggesties te lezen over welk materieel waarin zou moeten en kunnen (en wat men zou willen, niet te vergeten). Een paar opmerkingen om het misschien wat de stroomlijnen en terug te brengen naar 2009: * vergeet vooral niet dat de materieelinzet NIET leidend is voor het verknopen van treindiensten in Amsterdam C. Het gaat erom de spooropstelling van Asd zo goed mogelijk te maken, niet om materieel wel of niet in bepaalde series te krijgen * Uiteraard moet daarbij wel rekening gehouden worden met (de mogelijkheden van) de materieelinzet, maar nogmaals: het is nooit omgekeerd ! --> aan elkaar knopen van de 3900 en 2200 is om die reden uitgesloten. Dan zou je dwars door het hele station moeten oversteken en de corridor Zaandam - Utrecht in twee richtinge kruisen. Als het al qua kruisliggingen theoretisch zou kunnen, gaat het echt niet gebeuren * voor 2009: het enige probleem dat opgelost moet worden, is "wat te doen met de 4500 nu die versneld wordt". Ze komen dan om .22 en .52 aan en vertrekken om .09 en .39, en daarmee kunnen ze niet goed meer keren op Asd C. Daarvoor ligt nu het vaker geschetste plan voor: 4500 op 4000 (zuid) met DDAR, waarbij de rijtijd van de 4000 (zuid) tussen Woerden en Rotterdam met 2 minuten toeneemt. 4000 (noord) op 4600 met SGM, wat er dus op neerkomt dat de 4000 (zuid) en de 4600 van materieel wisselen. * in 2009 rijdt de 3900 nog gewoon door naar Shl/Hfd: dat verandert pas bij de reconstructie van de Oude Lijn/Schiphollijn nadat Hispeed full speed is gaan rijden. * De hele discussie hier zal jullie duidelijk gemaakt hebben dat het moeilijk is om het (eigenlijk overal ongewenste) DDM-1 fatsoenlijk "kwijt te raken". Wat dat betreft, is het vervelend dat daarvoor geschikte series als de 4500 en de 4600 door deze knoperij ineens ongeschikt voor DDM-1 worden. |
07-01-2008 10:45:40 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteFor the sure: dei omlopen ZIJN gescheiden, maar transportbesturing van NS verklaart zich onmachtig die dingen ook efectief uit elkaar te houden, m.a.w.: de juiste DDAR in de juiste omloop te zetten en te houden. Op die basis zijn bijvoorbeeld de perrons langs de Veluwelijn verlengd: voor 2x mDDM hoefde dat niet... |
07-01-2008 10:50:36 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Quote Wordt het dan niet tijd om het spul naar de sloper te sturen? |
07-01-2008 11:03:46 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Gaat SGMm in de 4600 wel passen? Gezien het nu tijdens de spits ook 2x DD-AR is? Zelfde verhaalte als de 4500 dunkt me... 4500-4600 zijn geknipt voor elkaar m.i. Om 2xDD-AR in SGMm te vervangen moet je minstens 3 treinstellen inzetten wat erop neerkomt dat er met de kering in Utg ook 3xSGMm in de 5800 terecht komt. |
07-01-2008 11:06:16 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Quote Dat is ook wel weer wat drastisch...je zou het spul ook om kunnen bouwen naar IC-comfort en daar was rustige IC's mee rijden. Daluren-1900 ofzo moet toch wel passen. |
07-01-2008 11:09:34 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteNou, op dat punt heeft het recent wel gestaan, ja. Alle rijtuigen uit de IC-dienst zouden sowieso afgevoerd worden en een deel van het DDM-1 zou worden betrokken bij revisie en ombouw van DD-AR. Door het dreigend materieeltekort voor 2007 heeft nu de hele serie een technische revisie gehad en zitten we er in ieder geval nog een paar jaar mee. Overigens mankeert aan dat spul verder niks, behalve de relatieve traagheid van 6- en 7-wagenstammen en een loc 1800 (die geen Ep-rem heeft). Laatst bewerkt door broek53 op 07-01-2008 11:10 |
07-01-2008 11:22:35 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteDe uitdaging voor de 24-uursuitwerking zal die feitelijke inzet ook wel worden, ja. Dat de 4500 en 4600 aardig passen qua materieel, staat buiten kijf, maar de overgangen in Asd zijn niet te maken (28 minuten, dan kun je nog beter keren !). Drie stellen SGM in de 5800 hoeft geen probleem te zijn: vorig jaar was dat ook al zo (alleen om precies de omgekeerde reden: de 5800 had 3 stellen nodig en daardoor kwamen er ook 3x3 in de 4000 terecht). Alleen zal wel ergens het derde stel eraf en erbij moeten, en dat zal wel wat broedertwisten opleveren tussen de diverse knooppunten ![]() |
07-01-2008 11:22:54 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Staat de hereniging van een doorgaande 3600 nog op het programma trouwens? Aanzien deze in 2009 blijkbaar nog niet voor is gelegd aan locov ea? Evt. Bd-Zl als Bd, met stopper Vs-Bd oid? |
07-01-2008 11:28:04 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Van hereniging van de 3600 op korte noch op lange termijn heb ik ooit gehoord. De knip is uiteindelijk ook een heel bewuste ontwerpkeuze voor Ontwerp 2007 geweest, dus ik denk niet dat men daar zomaar op terug komt. Dat het exploitatief gezien een bijzonder domme keuze is geweest (dubbel keren op twee volle knooppunten staat meer dan haaks op wat ik voor bv Amsterdam regelmatig schets), is wat anders. Maar dat besef is, zover ik kan zien, nog niet erg diep doorgedrongen. @ keringen in Breda van meerdere kanten naast dat ongelooooflijk klungelige keren van HSA kun je rustig vergeten (hoop ik vurig...) |
07-01-2008 11:31:56 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Sja, dat die Breda-HSL-pendel direct door moet naar (minstens) Eindhoven komt men hopelijk ook snel achter... |
07-01-2008 11:38:35 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Daar is "men" al jaren achter, alleen van La Netelenbos mocht het niet. |
07-01-2008 11:47:08 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Met wederzijdse toestemming mogen us Camieleke en HSA toch best hun overeenkomst op dit punt aanpassen? Of een of andere ontduikende constructie waarbij je poppetjes met NS-BRV-jasjes het hijspiet-treintje over laat nemen. Al dan niet met een afgrijselijke lease-constructie die alleen geldt ten oosten van Breda ofzo en van die internationale koersborden met NS-vishaken die in Bd op het blinkende en klantvriendelijkheid uitstralende HSA-treintje worden gehangen %08% Maar verder ben ik al wat hoopvoller over Eurlings dan over de 'vrouwelijke periode' op V&W. |
07-01-2008 11:59:25 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
In die tijd gold nog de spoorwegwet uit 1875. Daarin moet men treinen op elkaars traject toelaten. Overeenkomst van toen is dus twijfelachtig. Mooi zaakje voor La N.. Laatst bewerkt door waalkade op 07-01-2008 11:59 |
07-01-2008 12:20:40 | ||
---|---|---|
jeanpierre
![]() |
QuoteEr is dan een groot risico dat de aanbesteding overnieuw moet. Andere vervoerders zullen hier namelijk ook geinteresseerd in zijn. |
07-01-2008 12:47:10 | ||
---|---|---|
fastguy84
![]() |
Dat probleem omzeil je dus met zo'n lease-constructie (je maakt er dus feitelijk twee treinen (verschillende nummers) onder verschillende vervoerders van, die toevallig met hetzelfde materieel gereden worden). Ik vraag me echter af of HSA daar (mocht het ooit nog geleverd gaan worden![]() Over materieel gesproken; waar stromen de nieuwe VIRM en SLT in en wat voor effecten hebben zij op rijkarakteristieken etc? Kan me zo voorstellen dat dat een aantal van de hiervoor genoemde problemen oplost (of: anders maakt). Wordt de 1900 eerst verVIRMd? Of toch 3600/3700? |
07-01-2008 12:55:58 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
De 3600 is toch traditioneel de serie waarin men het oude materieel oprijdt. |
07-01-2008 13:01:45 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
ICRm kan ik anders niet echt oud noemen... De 3700 heeft nu eerder die 'eer' denk ik. |
07-01-2008 13:40:32 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
De 3700 staat bovenaan met stip om verVIRMd te worden. Daarna wordt het nog vaag: tot nu toe droomde men (en ik als Enkhuizer..) van VIRM in de 4500, maar het zal iedereen nu wel duidelijk zijn waarom dat wsl. niet gaat gebeuren. Daarna staan in de rij de 1900 en vervolgens (maar dan wordt het nog vager) een deel van de Noord-Oost, in casu de 700. Maar nogmaals: dat zijn nog knap onrijpe ideeën. SLT staat om te beginnen genoteerd voor de 9800 en de 19800, later in 2009 de 7400 en 17400. Laatst bewerkt door broek53 op 07-01-2008 13:41 |
07-01-2008 14:19:40 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
De 2200 heb ik ook altijd al een VIRM-serie gevonden. Daarnaast misschien de 5400? Helaas zie ik dat niet snel gebeuren door de koppeling met de 4800. 4500 zou wel fijn zijn met VIRM ja.. maarja als er een koppeling aankomt met de 4000-zuid.. ![]() edit: en is een kering van de 4500 op de 2200 geen optie? Laatst bewerkt door ruysdael op 07-01-2008 14:21 |
07-01-2008 14:23:21 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
DDM-1 voorzien van een IC-interieur en inzetten in de 3700, VIRM inzetten in de 2200 en met de dan vrijkomende DDARren de 4500 en 14500 gaan rijden. Overgebleven DDM-1 kan een aantal drukke treinen van de 3600 in, daaruit komende ICRen kunnen dan naar de 3100. Zo, weer een droom erbij ![]() |
07-01-2008 14:24:57 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Volgens mij moet het DDM matarieel gewoon naar de 2200-serie. Zal alleen wel weer extra conducteursdiensten kosten, aangezien hier nu slagen rijden met maar 1 DD-AR of VIRM. Maar die serie is qua rijtijden wel geschikt. Andere idee van mijn kant zou zijn om ICL in te zetten in de 700-serie en/of 1600-serie, zeker als deze straks door gaat naar Gvc. Volgens mij moet het keren met loc's ook nog wel lukken op de eindpunten en anders met loc voor en loc achter, zoals nu. Lijkt me een meer geschikte serie dan de huidige inzet in de 1500-serie. Groetjes, Geert. |
07-01-2008 14:27:04 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Ik had ook begrepen dat op termijn (weet niet zeker of dat in 2009 al zou gebeuren) de 3000 Nm-Shl zou doen.. Is de 3100 (Ah-Shl) daarvoor in de plaats gekomen? En wat is overigens waar van het idee de 3300 door te trekken naar Gvc? Laatst bewerkt door ruysdael op 07-01-2008 14:27 |
07-01-2008 14:27:56 | ||
---|---|---|
vinny004
![]() |
De IC Haarlem - Dordrecht (in kwartierligging met de IC Amsterdam - Vlissingen) VERVANGT dus de sneltrein Hoorn - Den Haag op het stuk Haarlem - Den Haag. Dit betekent dus dat er MINDER treinen Amsterdam - Den Haag/Haarlem - Den Haag gaan rijden omdat de sneltrein Amsterdam - Breda wordt opgeheven. Daarnaast wordt niets gedaan tegen het gebrek aan treincapaciteit tussen Haarlem en Amsterdam. Erg teleurstellend... %04% |
07-01-2008 14:30:40 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
2200 wordt opgeheven? Tja... 8xp/u Asd-Hlm is inderdaad wat overkill (2100, 2200, 4800, 5400) |
![]() |
advertentie |
07-01-2008 14:55:36 | ||
---|---|---|
vinny004
![]() |
In de spits zijn het er zes, maar dat is dus te weinig![]() |
07-01-2008 15:04:31 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Enige voordeel van de koppeling 4500-4000 is dat mensen uit West-Friesland een betere aansluiting hebben naar Bijlmer ArenA (Ajax!). Gaan er trouwens in 2009 meer treinen van Asd naar Bijlmer ArenA? Ik vind 2 per uur erg weinig. Maar is die wachttijd van de 4500 dan z'n probleem? Het spoor is gewoon vrij (de 3000 komt er vlak achter aan). En sommige treinen staan er er ook lang, of zelfs langer, 2200, 1500, 4800. Beetje zonde om de hele 4000 te knippen (SGMm perfect voor de huidige 4000), en ook zonde omdat je de DDM1 niet in de 4500 kan dumpen. En wordt de koppeling niet erg krap tussen 4500 en 4000? De 4000 komt nu aan om 07 en 37 op asd, +2 minuten extra reistijd voor DDAR is 39. Dan komt hij dus aan op de vertrektijd van de 4500. Alle mensen eruit, dan alle mensen erin. Ik denk niet dat je dan om 39 alweer kan vertrekken ![]() Laatst bewerkt door Iceman op 07-01-2008 15:18 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
07-01-2008 15:07:01 | ||
---|---|---|
webguy
![]() |
Quote De 2000, niet de 3000 zou naar Shl gaan ipv Gvc... Kom eens langs op http://ovinnederland.nl! |
07-01-2008 15:14:30 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
Broek53 meldt dat de 4500 en de 4000 (zuid) mogelijk gekoppeld worden en met DDAR gereden zal worden. Ik vind DDAR beter geschikt voor lange afstanden dan SGMm. rtd-Asd is toch bijna een uur. Lijkt mij een goede zet om de reiziger meer kwaliteit te bieden. Ik heb geen problemen met dit materieel, ik kan er goed in zitten. |
07-01-2008 15:22:58 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Ja, alleen SGMm is koning tussen korte afstanden (en die heb je best vaak tussen rtd en asd). En is qua punctionaliteit dus beter op de 4000 dan DD-AR. Maar er zouden toch DD-AR'etjes worden vernieuwd? Doe die dan op de 4500, voor de Intercity reizigers ![]() Laatst bewerkt door Iceman op 07-01-2008 15:23 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
07-01-2008 15:24:40 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
QuoteInderdaad vaag ja, maar gebeurt dat dan eventueel wanneer de 700 doorgetrokken wordt naar Gvc? |
07-01-2008 15:28:41 | ||
---|---|---|
mikos
![]() |
Wat is dat toch met die mensen die iets hebben tegen de stoelen van een SGMm? Ik persoonlijk doe de 5700 gecombineerd met de 5000 toch liever met een SGMm, dan met een DD-AR, hoor... Ik denk dan ook dat men hier vergeet dat alle nieuwe stoelen behoorlijk op de huidige van het SGMm-mat. gaan lijken (denk aan de opstelling in Utrecht, waarbij de reiziger mocht stemmen wat voor stoelen er in de nieuwe Sprinters gaan komen). En moet je dan eens kijken waar ze dat materieel straks gaan inzetten... ![]() www.ov-ervaringen.nl |
07-01-2008 15:32:12 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Ik heb niks tegen de stoelen van SGMm, maar de afstand tussen de stoelen vind ik een beetje aan de krappe kant. Maar goed nu raken we een beetje offtopic.. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
07-01-2008 15:32:15 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Ja, maar die zijn goed getest en zien er ook een stuk beter uit de de stoelen van de huidige SGMm, ze zien er ook veel zachter uit, maar ik heb er niet op gezeten, dus wie ben ik...![]() http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
07-01-2008 15:40:39 | ||
---|---|---|
jacokran
![]() |
Quote Punctualiteit is het probleem niet als je de dienstregeling aanpast aan het materieel. De korte afstanden zie je volgens mij alleen tussen gdg en rtd en tussen bkl en asd. Al met al is het een behoorlijke zit. Ik denk zelfs dat een sneltrein op dit traject lonend zou kunnen zijn (stopt in rtd, rta, gd, wd, asb en asd) maar goed ik raak wat OT. |
07-01-2008 15:46:09 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Sprinter/stoptrein is wel goed als 4000. Het is wel een lange rit, maar niemand die van asd naar rtd moet neemt de 4000. Hoewel een extra trein die in Bijlmer ArenA stopt niet gek zijn. Sprinter is echt goed voor de Randstad, daarom zijn ook de nieuwe Sprinters gekocht. En dan ga je er nu met DD-AR rijden.. Laatst bewerkt door Iceman op 07-01-2008 15:49 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
07-01-2008 15:52:15 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Alsof de huidige 4600 geen Randstad is...![]() |
07-01-2008 15:55:52 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Ja, zeg ik dat dat niet zo is dan? Maar 4000 is ook randstad. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
07-01-2008 15:59:54 | ||
---|---|---|
dumpy_dump
![]() |
Je geeft als argument om geen DDAR in te zetten in de 4000 dat dat Randstad is, waar Sprinters goed op hun plek zijn. Gezien het feit dat de Sprinters wel in de Randstad blijven (in de 4600) is dat alleen geen argument. |
07-01-2008 16:06:32 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Zeker, want je verplaatst de Sprinters in de Randstad. Waar moeten de nieuwe Sprinters nu gaan rijden? 4000 kan niet, want Sprinters halen de snelheid van de 4500 niet. En ik vind DD-AR meer geschikt voor de rit naar Flevoland dan de rit naar Rotterdam ![]() Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
07-01-2008 16:07:38 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Voor wat betreft het materieel van de 3600/3700: DDM zou opzich in beide kunnen mdat ze toch vrij vaak stoppen en de trajecten kort zijn. Alleen s'avonds heb ik er m'n twijfels bij, ik zie de 3700 s'avonds steeds vaker met 1xV rijden na ongeveer 21.00u en dat is soms krap maar vaak ook precies genoeg, dan met 4 of meer bakken dubbeldeks zooi aankomen zetten lijtk me niet echt zinvol. In de spits zou het wel handig zijn maar moet het met enkeldeks spul ook wel kunnen met 8 of 9 bakken. Een aantal jaren terug zijn alle perrons waar de toen rijdende 3600 stopte verlengt naar 10 of 12 bakken alleen word daar zelden tot nooit gebruik van gemaakt. Ik zou denk ik proberen of dat DDM naar de 2000 kan en ICM naar de 3700 en dan die nieuwe VIRM naar de Noord/Oost( ik zie het alleen niet gebeuren zo). Groetjes Michiel |
07-01-2008 16:20:33 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Hoe zit het eigelijk met de materieelverhouding op de 4800, zal die anders worden als de Nieuwe sprinters in stromen of dal voorlopig DD-AR nog wel de dienst uit maken![]() http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
07-01-2008 16:24:23 | ||
---|---|---|
treinfan
![]() |
QuoteDe 5000 en 5700 zijn wel beter geschikt voor SGMm, al wordt dat in de spits wel 3 stelletjes aan elkaar knopen ![]() Het enige probleem is dat de 4900 aan de 5700 en 5000 gekoppeld is en deze toch beter geschikt is voor DD-AR dan voor SGMm ![]() De 5700 moet je dan ontkoppelen van de 4900, wat betekent dat deze 2 treinseries allebei een lange kering krijgen%09% |
07-01-2008 16:25:00 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Lijkt me wel een goede serie om de nieuwe Sprinters in te doen. 4800 was volgens mij ook de 1e Serie met SGMm? Alleen 4800 zit vast aan de 5400, dus dan zou je ook Sprinters op de 'Intercity' naar Zandvoort moeten gooien. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
07-01-2008 16:27:33 | ||
---|---|---|
hvondelen
![]() |
Ja, het was één van de eerste series met SGMm inderdaad maar om dan een sprinter op de IC asd/zvt te doen? En bovendien gaan die sprinters als eerst rijden rond Gvc en Rtd heb ik ergens gelezen. http://www.flickr.com/photos/hvondelen -- De Groeten uit santpoort Noord! |
07-01-2008 16:29:48 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Ja als IC naar Zandvoort is lastig ja met Sprinter. Tussen Beverwijk en Haarlem zou Sprinter wel heerlijk werken. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
07-01-2008 16:35:28 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Quote Hmmm, voor de rustigere 3000-en? Volgens mij zit de 3000 redelijk ruim in zijnrijtijden (in ieder geval tussen Ut en Ed, veel trager dan de 2000) en tussen Asd en Ut (als een extra stop Asb er gewoon bij kan). Hoe het na Asd is weet ik eigenlijk niet. |
07-01-2008 16:36:28 | ||
---|---|---|
robbertc
![]() |
Voor de goede orde: Het is nu het plan om de SLT (de nieuwe sprinters) te laten rijden in de (1)9800, zoals hierboven ook al te lezen is. Dit gebeurt ook omdat het in de buurt van OB Ldd is. Ik denk dat de inzet van SLT meer ter vervanging van Mat'64 is, dan dat het 'extra' materieel zou zijn. |
07-01-2008 16:38:40 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
[Even OT] had het kunnen weten natuurlijk, in dit gezelschap van materieelfreaks (excusez-le-mot), maar dat het ZO'N kippenhok zou worden als je een materieelknuppeltje erin werpt, dat had ik toch niet verwacht. Vergeef mij dat ik niet overal meer op ga reageren, want anders explodeert het straks helemaal. Wat dan niet betekent dat ik het niet leuk vindt ![/OT] |
07-01-2008 16:41:16 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteZekers. Wat niet betekent dat je bij een toename van de hoeveelheid SLT's, die sowieso in den beginne seriegewijs zullen worden ingezet, niet series gaat krijgen die versneld zullen worden dankzij dat nieuwe spul. |
07-01-2008 17:35:34 | ||
---|---|---|
NDS
![]() |
Quote Amsterdam-Zandvoort is zo'n klein stukje dat daar makkelijk iedere vorm van sprinter mat. in kan rijden naar mijn mening. De Duitse 425/426 rijden ook op RB's en RE's( soms aardig vergelijkbaar met onze IC's) die flink lange afstanden rijden. Het comfort is daar niet zo best maar ja mag aannemen dat NSR dat met z'n "stoelentest" toen op Ut wel beter voor elkaar heeft. Maximum snelheden zijn hier in Nederland nu ook niet echt schokkend( vele RE's in Duitsland rijden sneller als de Nederlandse IC's%03%) alleen is dat SGM(m) nog een beetje traag met z'n 125km/u maar dat zie ik op Amsterdam-Zandvoort ook niet als een probleem. Groetjes Michiel |
07-01-2008 18:36:36 | ||
---|---|---|
bloober
![]() |
@ass-er veel eerder in dit topic: Dat laatste is dus niet waar. Als de HSL in gebruik wordt genomen gaat de NO doorrijden naar Ledn/Gvc. Dus dan rijden er daar gewoon 4 treinen per uur. Echter zal de 2600 wel de enige normale intercity tussen Asd en Shl worden, want zowel de 2100/2400 als de 3900 gaan eruit. En dat vind ik eigenlijk niet zo bijster goed, want dan kun je nog maar 2x per uur van Asd naar Shl en v.v. Of je zou de HSL-treinen toegankelijk moeten maken voor reguliere reizigers tussen Asd en Shl. Je kan natuurlijk dan ook nog wel 2x per uur met overstap in Ass d.m.v. de 3300, maar dat lijkt me niet zo comfortabel... EDIT: Quote weggevallen. Beetje geïmproviseerd opgelost nu. Laatst bewerkt door bloober op 07-01-2008 18:38 Groetjes, Bloober |
07-01-2008 18:44:36 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Je kan wel gebruik maken van HSL, alleen je moet een toeslag betalen. Daar is de NS ook een beetje op uit denk ik.. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
07-01-2008 19:09:34 | ||
---|---|---|
martw
![]() |
Laat ik ook eens een duit in het zakje gaan doen: waarom gaat men niet eens iets doen aan die paar bruggen tussen Wd en Ledn die de inzet van DD-AR met loc of DDM-1 verhindert? Als die bruggen verbeterd zouden worden, zou er DD-AR of DDM-1 in de 8800 kunnen worden ingezet, kan het VIRM naar andere treinseries en wordt het geen sardientjesvervoer aldaar. Het zou een goed alternatief zijn, vooral omdat NS DD-AR met loc en DD-AR met mDDM niet uit elkaar kan houden. Ik zou er geen bezwaar tegen hebben als de 8800 de komende 20 jaar VIRM blijft, maar dat komt alleen maar omdat ik die trein iedere dag neem tussen Wd en Ut. ![]() Een andere duit in het zakje: waarom zou men de 8800 niet op de een of andere manier kunnen koppelen aan een of andere serie? De (1)6000 misschien, dan komt daar weer mat. '64 vrij dat ook weer elders kan worden ingezet. Het zijn maar ideeën... |
07-01-2008 19:11:23 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Dat de 4500 gekoppeld wordt aan de 4000-zuid kan ik nog billijken, maar dat de 4000-noord aan de 4600 gekoppeld wordt %03%. Het belang van de verbinding tussen de Zaanlijn en de overige Amsterdamse stations (dus niet Ass, Asd en Asdm) wordt m.i. onderbelicht, ik zou daar weleens wat cijfers van willen zien.. Er blijven nl. nog vrij veel mensen zitten te Asd voor de stations erna. De eerste verbinding met Asd (4700) heeft al een verlenging gekregen naar het oosten (Avat), dus uit reizigersoogpunt lijkt me nog een koppeling die kant op niet relevant. In ieder geval minder relevant dan de verbinding met Asa (scholieren HvA) en Asb (Ajax, Mediamarkt, Boulevard ArenA e.d.). Dan toch nog een laatste opmerking over het materieel. SGMm in de 4600 om precies te zijn. Het is wel degelijk een vooruitgang op de tot nu toe gangbare inzet van 2xDD-AR. Om het in 2e klas termen te houden: 2xDD-AR levert 632 zitplaatsen op en 3xSGMm 840, ruim 200 zitplaatsen meer dus. Nu alleen nog afwachten of er wel daadwerkelijk 3xSGMm ingezet gáát worden, want 2xSGMm betekent een achteruitgang van 72 zitplaatsen. Dit is overigens gebasseerd op 74xx-DD-AR'en, met de 78xx levert het nog meer vooruitgang op! Volgens mij heeft NS het qua materieel in deze kwestie wel goed op orden, alleen vraag ik me sterk af wat er met de 2xDD-AR'en gebeurd in de 4500, welke voor de 4000-zuid dikke overkill zijn.. Deze moeten in Ekz, Rtd of desnoods Hn afgetrapt/aangekoppeld worden, hoewel Rtd eik geen optie is, want kom op...2x DD-AR in de 4000. Hoewel ik me net bedenk dat ten tijde van 3x SGMm in de 4000 afgetrapt werd in Asd, dus theoretisch is het mogelijk?? |
07-01-2008 19:26:09 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Ik denk niet dat men altijd met 3 keer SGMm gaat rijden. En ja best veel mensen moeten naar Bijlmer ArenA. En aangezien er maar 2 treinen per uur gaan die stoppen te Bijlmer, hebben die mensen een probleem. Er gaan natuurlijk wel metro's maar dat is ook geen pretje in de spits. En ja er gaan dan 4 treinen per uur van Uitgeest naar Muiderpoort, Weesp dat is ook ietwat overdreven. In de 4500 is 2 keer echt DD-AR nodig, in de daluren is het weer wat overkill. Dus DDM1 is echt perfect voor 4500. Scheelt weer koppelen, en je bent het onhandige materieel kwijt. Alleen op 4000 heb je dan echt een probleem. En (ik meldde het al eerder) de 4000 komt bijna aan op de vertektijd van de 4500 te asd, dus hoe men dat wil doen weet ik ook niet. Vragen om problemen. Of ze moeten de 4000 gaan aanpassen, maar ik weet niet of je dan in de knop komt rond Rotterdam en Gouda. Kortom, van mijn kant nog veel opmerkingen en vragen. En ik vraag me af of het echt niet anders kan. Laatst bewerkt door Iceman op 07-01-2008 19:27 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
07-01-2008 19:28:40 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
QuoteDat is nu toch ook al het geval? 2 stoppende treinen richting Asd per uur. Vanaf die tijd ook, alleen gaat ie naar Enkhuizen in plaats van Uitgeest. Boeie. |
07-01-2008 19:30:33 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Nee ik bedoel dat de mensen uit de zaanstreek hun directe trein kwijt zijn, en dan ook nog is een tijde mogen wachten omdat er maar 2 treinen per uur gaan naar Bijlmer ArenA. En dat op de heen en terug reis. Laatst bewerkt door Iceman op 07-01-2008 19:30 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
07-01-2008 19:32:34 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Met die 10 treinen p/u richting Ass (incl. 3300 dus) zal de wachttijd te Ass niet al te veel bedragen. Als je met de 4000 reist vanaf de overige Zaanse stations is het hooguit 10/15 min. wachten, maar het blijft jammer dat er geen rechtsstreekse verbinding is inderdaad. Laatst bewerkt door ruysdael op 07-01-2008 19:33 |
07-01-2008 19:34:00 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Van asd naar Bijlmer ArenA? Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
07-01-2008 19:34:42 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Vanaf Zd. |
07-01-2008 19:37:24 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Ik doel op de mensen die nu van bijvoorbeeld Koog-Bloemwijk naar Bijlmer ArenA moeten. Die hebben nu een rechtsreekse trein. In 2009 dus niet meer, en dus moeten ze als ze naar Bijlmer ArenA willen wachten op Asd. Dat is dus een achteruitgang. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
07-01-2008 19:40:07 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
Goed, komen we er uiteindelijk nog over uit. Maar de wachttijd is niet lang. |
07-01-2008 19:48:49 | ||
---|---|---|
jesse_z
![]() |
Quote Wordt een krappe bedoeling. Erg veel ruimte heb je niet, of je moet weer met een aantal andere series gaan schuiven uit zowel Rotterdam (o.a. 2800) als Den Haag (2000). |
07-01-2008 19:56:48 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Ja daarom snap ik het niet dat ze zoveel moeite gaan doen als je de 4500 gewoon opzichzelf kan laten keren. Hij staat wat langer op Asd, maar de voordelen zijn groter. -Je houdt de 4000 zoals die is -DDM1 kan je kwijt in 4500 -Door die lange keertijd kan je eventuele vertraging uit de 4500 wegwerken. Nu kan dat niet (2008) en er zijn gelijk probleempjes. En als je de 4000 koppelt en die heeft vertraging geef je de 4500 die ook mee en vice versa. En dat dat niet lekker is blijkt nu wel met dat enkelspoor. En volgens mij kan de 4500 gewoon op spoor 7a blijven staan, net als nu het geval is. Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
07-01-2008 20:05:27 | ||
---|---|---|
ruysdael
![]() |
En nu de andere kant: Door de lange keertijd is er geen ruimte meer voor eventuele andere treinen op het spoor die de 4500 bezet houdt.. Denk je dat ze voor de lol de 4500/4000 om willen gooien? ![]() |
07-01-2008 20:06:31 | ||
---|---|---|
pptm
![]() |
Zou het geen mogelijkheid zijn de 1500 na Asd door te laten rijden als stoptrein naar Hoofddorp, en dan de 3900 te koppelen aan de 4500? De ICL stammen passen als ik me niet vergis wel op de perrons van Ass, Asdl e.v. en de wens van velen om 2x DD-AR in de 4500 te hebben kan dan worden ingewilligd... ![]() Probleem is dan wel dat je later op de avond eventueel problemen krijgt met de sociale veiligheid van een lange, onoverzichtelijke trein in Amsterdam West. ![]() |
07-01-2008 20:07:01 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Nee niet voor de lol mag ik hopen![]() @Idee 1500 als stopper: Ik weet niet of ICL wel zo geschikt is als stopper. Laatst bewerkt door Iceman op 07-01-2008 20:09 Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |
07-01-2008 20:19:10 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
QuoteRustiger zullen ze wel worden ja, wanneer je er vanaf Nm tot Asd in moet zitten. Die dingen hebben totaal geen comfort. Lijkt me omloop technisch een ramp. Er zijn er gelukkig te weinig van om de 3000 te rijden. Spits seizoen vervoer Asd-Zvt en popconcertenvervoer, daar zijn ze aardig voor. |
07-01-2008 20:26:36 | ||
---|---|---|
woepje
![]() |
@ Iceman ICL is volgens mij niet bepaald een materieelsoort wat snel kan optrekken. Een stoptrein (en al helemaal in de randstad) heeft snel optrekkend materieel nodig. Laatst bewerkt door woepje op 07-01-2008 20:27 |
07-01-2008 20:29:47 | ||
---|---|---|
Iceman
![]() |
Ja daarom lijkt me dat ook niet handig. Als je iets met de 1500 gaat doen, kan je hem beter door laten tuffen naar ekz maar dan zit je meer met de stations na Hn tot ekz![]() Herman rekent af en staat dan op, hij heeft eindelijk de wind weer in z'n kop. |