Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |
![]() |
02-07-2025 22:15:07 | ||
---|---|---|
Leo
![]() |
Op Hlms kwam ik de 2437 tegen, deze kan ook aan de lijst worden toegevoegd. Laatst bewerkt door Leo op 02-07-2025 22:16 |
04-07-2025 12:03:53 | ||
---|---|---|
MCN-GVC-NSR-42
![]() |
Zojuist op de Bkh gespot. De 2444 met 1 bak eerste klasse Laatst bewerkt door MCN-GVC-NSR-42 op 04-07-2025 12:19 |
04-07-2025 16:24:38 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
Op dit moment zit ik in de 2459 als 2052 met één 1e klas minder |
04-07-2025 17:07:56 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
Treinstel 2414 kan ook worden toegevoegd aan het lijstje van reeds behandelde treinstellen na de CW. |
![]() |
advertentie |
04-07-2025 18:10:13 | ||
---|---|---|
Talbot
![]() |
2464 mag ook worden toegevoegd aan het lijstje. |
04-07-2025 20:22:33 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Lijst met stellen weer bijgewerkt. Dankjewel allen! |
10-07-2025 21:26:20 | ||
---|---|---|
Leo
![]() |
In Ut kwam ik vanmiddag de aangepaste 2429 tegen, deze kan ook op de lijst. |
11-07-2025 17:34:55 | ||
---|---|---|
Anoniem9
![]() |
|
12-07-2025 14:18:39 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Stel 2402 inmiddels ook met 1 eerste klas. Zat op mijjn waarneming in de 4800/5400. |
23-07-2025 09:20:48 1 | ||
---|---|---|
Leo
![]() |
Weer eentje voor op de lijst, gisteren in de 8920 met een 1ste klas minder de 2421. |
23-07-2025 14:21:24 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Lijst aangepast met de genoemde stellen |
23-07-2025 17:47:48 | ||
---|---|---|
erwin_6610
![]() |
Volgens mij nog niet genoemd; de 2446, 2469, 2403 en 2419 met een 1e klas minder. Allen vandaag tussen 17:10 en 17:20 te Utrecht CS gezien |
25-07-2025 17:21:01 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
Lijst weer bijgewerkt, het lijkt nu redelijk snel te gaan met de stellen |
26-07-2025 09:15:37 | ||
---|---|---|
j.jager
![]() |
Stel 2455 inmiddels ook met 1 kant de 1ste klas. Reed net door Ut. Overigens zit de 2405 er bij aan em die heeft ook aan 1 kant de 1ste klas. Laatst bewerkt door j.jager op 26-07-2025 17:20 |
26-07-2025 11:25:04 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zover ik weet, eentje per dag en volgende maand klaar. |
27-07-2025 10:59:43 | ||
---|---|---|
chris24
![]() |
|
27-07-2025 11:08:25 | ||
---|---|---|
klaass16
![]() |
|
27-07-2025 14:24:26 | ||
---|---|---|
anlern
![]() |
|
27-07-2025 14:31:25 | ||
---|---|---|
stefanvdw
![]() |
Benieuwd wanneer ze dan de ICNG gaan doen want die heeft in mijn optiek ook een 1e klas afdeling te veel waardoor de verhouding 1e/2e klas daar erg scheef is. |
27-07-2025 15:03:13 | ||
---|---|---|
vrijgezel
![]() |
Het begint af te dwalen van SLT; het "IC" materieel ICNG, IRM1 en DDZ worden niet aangepast, ondanks dat de verhouding ook bij deze genoemde materieelsoorten scheef ligt. Alleen het stoptrein["Sprinter"]-segment wordt recht getrokken (weer uitgezonderd het zesdelige SLT en het driedelige SNG). |
27-07-2025 15:31:55 | ||
---|---|---|
mren
![]() |
Dat laatste natuurlijk omdat de zesdelige SLT's een paar jaar geleden al hun derde eerste klasse-afdeling zijn kwijtgeraakt. (Nog te herkennen aan de leeslampjes). Laatst bewerkt door mren op 27-07-2025 15:32 |
27-07-2025 19:54:47 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Mat 46/54/64/ICM IV : 1 van de 4 bakken 1e klasse. Mat 46/54/64/SGM II : ongeveer 1/2 bak van de 2 bakken 1e klasse SGM III/ICM III: 2/3 bak van 3 bakken 1e klasse. Zelfs de ICR stammen kwamen destijds in dienst met samenstelling: A + 2B + BKD. Plan E had trouwens dergelijk stammen: A + 2B + RD. Toen de eerste serie IRM in dienst werd gesteld klopte dit bij de drietjes zelfs nog : zelfde verhouding als ICM III. De viertjes hadden in de tweede middenbak een 1e klasse afdeling extra, in verhouding een paar stoelen minder maar de oude verdeling klopte nog redelijk. Bij VIRM ging het fout: teveel 1e klasse in de 6 wagen stellen. Ook de (meeste) 4 wagenstellen kregen een extra 1e klasse op de bovenverdieping. Geen idee waarom. Waarom de verhoudingen bij de Sprinter series (SLT/Flirt/SNG) veranderd zijn/worden? Een veranderd reisgedrag misschien? Of de reiziger is weggepest uit de sprinter 1e klasse bij gebrek aan comfort? Dit begon bij de tweetjes in 1975. Vanaf 1983 keerde NS bij de drietjes weer terug naar betere stoelen maar toen de verbouwing naar SGMm uitgevoerd werd was het extra comfort ook weer verdwenen. En zoals iemand al opmerkte, de 8 wagenstellen ICNG hebben ook meer 1e klasse dan gebruikelijk, bij de 5 wagenstellen is de verhouding m.i. wel goed. |
Deze forumdiscussie is gekoppeld aan de RailWiki.nl pagina): SLT |
![]() |