03-02-2009 12:35:03 | ||
---|---|---|
waalkade
![]() |
Volgens dit pamflet: 010_signal_2009_02_en.pdf is het in Italie gelukt om met ERMTS te rijden, nog wel met Ansaldo materieel. Toch een aardige kans dat het die Italianen lukt om op de HSL te rijden. |
03-02-2009 15:37:14 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
QuoteTsja, waarbij je je dan afvraagt waarom je een andere loc zou nemen die om een ETCS-installatie is heengebouwd die werkt, en niet zo'n installatie in een Traxx zou inbouwen... |
03-02-2009 17:06:45 | ||
---|---|---|
vinny004
![]() |
Ze zouden toch het Belgische of Franse beveiligssysteem (kunnen) gaan inbouwen zoals ook op de lijn Brussel - Parijs en Brussel - Rijsel - Kanaaltunnel geldt? |
03-02-2009 18:12:46 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Alles kan, als je maar tijd van leven hebt. En materieel dat je dan weer met dat andere systeem kunt/moet uitrusten. Geloof me maar: dit soort onderzoeken zijn rookgordijnen, en dat gaat niet gebeuren. Er is in essentie namelijk helemaal geen probleem met de ETCS-beveiliging die er zit, alleen Bombardier krijgt zijn versie van het materieeldeel niet voor elkaar (zie de Betuweroute: geen loc met ETCS van B mag daar rijden). Dan zou het volslagen absurd zijn om de baanbeveiliging te gaan wijzigen en niet de beveiliging in de voertuigen te vervangen door iets dat bewezen heeft allang te werken: de ETCS fabrikaat Siemens dus. |
![]() |
advertentie |
04-02-2009 11:50:29 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Een berichtje over de HSL: Eurlings bevreesd voor failliet HSL Copyright 2009 Trouw, 04 februari 2009 Amsterdam - Minister Eurlings van verkeer betaalt de exploitant van de hogesnelheidslijn 19 miljoen euro schadevergoeding. De hsl zou eigenlijk 1 oktober 2008 in gebruik worden genomen. De aanvangsdatum is nu naar 1 juli verschoven vanwege vertraging met het treinmaterieel. Omdat de problemen bij de hsl aanhouden, rekent Eurlings op minder inkomsten dan begroot, 224 miljoen euro om precies te zijn. Hsl-exploitant HSA krijgt ook drie tot vier jaar uitstel van betaling van de gebruiksvergoeding, zijnde 148 miljoen euro per jaar. De maatregelen zijn bedoeld om een failliet van de exploitant te voorkomen. De Tweede Kamer bespreekt vandaag de afspraken tussen Eurlings en HSA. |
04-02-2009 20:40:35 | ||
---|---|---|
bogger
![]() |
Weet niet of het hier thuishoort, maar las bij de regionale omroep West dat Eurlings nu wil dat de huidige BeNeLux gewoon blijft bestaan als de HSL zijn intrede doet. Mensen kunnen dan kiezen tussen de HSL en het Boemeltje. Scheelt wel geld voor iemand die het niet zoveel uitmaakt.. http://www.westonline.nl/nieuwsitem/26526 |
04-02-2009 20:49:44 | ||
---|---|---|
idolaat
![]() |
Hebben ze daar genoeg prio-stammen voor, om beide diensten naast elkaar te laten bestaan? |
04-02-2009 21:04:39 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Neen, bij lange na niet. Het kan natuurlijk wel als de Albatrossen gaan rijden, dan blijven juist alle Prio-rijtuigen weer over. |
04-02-2009 21:07:39 | ||
---|---|---|
idolaat
![]() |
fijne toezegging dan van de minister... |
04-02-2009 21:10:36 | ||
---|---|---|
keesje
![]() |
Misschien wordt het dieptepunt binnenkort wel bereikt als de Benelux in sommige treinen weer vervangen wordt door binnenlands materieel tussen Rsd en Asd v.v. Klaarblijkelijk wordt NS ook afgerekend op de punctualiteit van de 9200, aangezien deze ook het binnenlands vervoer regelt. Een plannetje met reizigers in Rsd over laten stappen, een grotere kans om de 9200 op tijd te houden tussen Rsd en Asd, is belangrijker dan de punctualiteit van de reizigers zelf schijnbaar. Hoe dan ook: het wachten is op het groene licht om ook dit paniekvoorstel er doorheen te drukken om de punctualiteit met misschien wel 0,1 % te doen stijgen... |
04-02-2009 21:10:51 | ||
---|---|---|
kevinevers
![]() |
Ik zie nog aankomen dat de HSL af komt en er dan geen reizigers zijn die er op willen rijden vanwege de hoge prijzen%08% |
04-02-2009 21:11:06 | ||
---|---|---|
bjornl
![]() |
Wie zegt dat die trein met ICRm/HST Prio gereden moet gaan worden? |
04-02-2009 21:12:41 | ||
---|---|---|
lucky
![]() |
Sja, je moet wel iets hebben dat de grens over kan..![]() |
04-02-2009 23:00:48 | ||
---|---|---|
SchuurB
![]() |
Mag ICL (of ICK) de grens over? Zo ja, dan kan het mooi gecombineerd worden met zo'n Belgische 1100. Prima boemeltje toch?![]() |
05-02-2009 00:00:42 | ||
---|---|---|
Dre
![]() |
Beiden hebben gezien de UIC-nummers (beginnende met 50 84) geen RIC-toelating meer. Dus de NMBS moet eerst een toelating afgeven alvorens de ICL/ICK België in mogen. Als de Belgen nog wat I11 over hebben mogen die wel in de 9200. Het materieel hoeft immers niet speciaal uit Nederland te komen, tenzij de Belgen zelf niets meer zien in een aparte boemel naast HSL 4. |
05-02-2009 10:03:22 | ||
---|---|---|
idolaat
![]() |
Maar het is wel de Nederlandse minister doe toezegt dat de benelux blijft rijden naast de ritten op de HSL. Dat legt dus een flinke verantwoordelijkheid bij de nederlandse vervoerder... |
05-02-2009 10:17:07 | ||
---|---|---|
broek53
![]() |
Zullen we het gebabbel van de minister maar laten voor wat het is, voorlopig? |
05-02-2009 10:46:58 | ||
---|---|---|
vinny004
![]() |
QuoteIk vind dat nou echt een goed idee. In plaats van dat houtje touwtje gedoe (de laatste keer dat ik uit Brussel kwam en naar Nederland reisde werden we er zonder pardon in Schiphol uitgeflikkerd, en moesten we overstappen op een overvolle reguliere intercity, waar het personeel nog nooit een woord Engels of Frans heeft gesproken), gewoon een duurzame oplossing. Met VIRM's rijden tussen Amsterdam en Roosendaal en van daar met Belgisch binnenlands mat. naar Brussel. Het zal de betrouwbaarheid fors verhogen. En dat is mooi, want het gebeurt ook heel vaak dat de Int. IC gewoon wordt opgeheven. "Neemt u de volgende maar" %09% |
05-02-2009 10:47:32 | ||
---|---|---|
leonidas
![]() |
Intussen rijden er meer treinen op de BetuweROUTE (de Betuwelijn is het diesellijntje tussen Elst en Tiel) dan één per richting per uur. Ik las trouwens in Op De Baan nr. 89 (januari-februari 2009; uitgegeven door het TSP) dat Ansaldobreda (de 'bouwers'van de HSA-stellen) gen boetes hoeft te betalen wegens (veel) te laat leveren. |
05-02-2009 10:49:03 | ||
---|---|---|
vinny004
![]() |
Ze leveren niet eens veel te laat. De infrastructuur is nog helemaal niet gecertificeerd voor 200 km/h en daarna heeft AnsaldoBreda nog 9 maanden de tijd... |
05-02-2009 15:16:04 | ||
---|---|---|
parkietje
![]() |
Quote Helemaal met Vinny004 eens: De 2100 ieder half uur tot rsd met VIRM op maximale lengte. Dan een goede overstap om het half uur naar Brussel om het andere half uur naar de Belgische kust via Gent |